جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گل های دارویی و سلامتی!

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
گل های دارویی و سلامتی!

پروردگار جهان هستی تجمل زیبایی بی حد و حصار و کمال مطلق است و آفریده هایش را در مسیری قرار داده است که به این زیبایی و کمال مطلق برسند؛ بنی آدم سلامتی و تندرستی را نخست باید، درون خویش جستجو کند. ما انسان ها در پی خوشبختی و لذت زندگی و شادابی روح هستیم، که این مقصود جز در مسیر دستیابی به سلامت جسم و تندرستی، اتفاق نخواهد افتاد. جستجوی تندرستی و سلامتی جسم و روح، انسان ها را به دل طبیعت کشانده است و از ابتدای خلقت انسان تا به امروز از گیاهان و گل ها به جهت درمان بیماری و مشکلات استفاده می‌شود.

گل های دارویی کوهی

آشنایی با گل های دارویی کوهی!

گل های دارویی، در دل طبیعت در میان جنگل ها و روی تپه ها یا در لابه لای صخره های سنگی و سخت و یا در حاشیه رودخانه ها و چشمه ها می‌رویند، از وجود خاک عاری از آلودگی تغذیه می‌کنند و از آب باران هایی که در دل زمین جمع می‌شود سیراب می شوند، سپس رشد می کنند و عصاره ی سلامتی و تندرستی را در وجود خویش پرورش می‌دهند. راز سلامتی و خواص پزشکی فراوانی در دل این گیاهان و گل های دارویی کوهی نهفته است، که از زمان های گذشته تا به امروز، انسان ها و اطبا برای درمان بیماری ها و رفع ناراحتی های جسمی و روحی از آن ها بهره می‌گیرند. هر منطقه جغرافیایی بنا به شرایط آب و هوایی و جنس خاک و میزان بارندگی، دارای گیاهان و گل های دارویی متنوع و بسیاری هستند. گل های دارویی کوهی بیش از چندین هزار نوع و گونه های مختلف اند که هر کدام از این گل های دارویی جزء خانواده بزرگتری هستند. اقسام گیاهان و گل های دارویی در تمام جهان پراکنده شده اند، اگر چه رفته رفته به دلیل افزایش جمعیت و کم شدن سطح جنگل ها و آلودگی های انسانی و بهره برداری نامناسب انسان ها از منابع طبیعی، سبب از بین رفتن بسیاری از گونه های این گیاهان و گل های دارویی کوهی شده است. بنا به طرز زندگی مردمان هر منطقه، طریقه ی مصرف از گل های دارویی کوهی نیز متفاوت است، مردم محلی هر منطقه از گل های دارویی بومی مناطق جغرافیایی زندگی خویش و ممکن است خودشان هم آن ها را از دل جنگل ها می‌چینند و در پخت غذاها و تهیه ضماد، تهیه دمنوش و یا از آن ها به عنوان ماسک برای پوست شستشو دهنده ها یا آشامیدنی تهیه می‌کنند، البته اطبای سنتی و پزشکان، اکثرا آن ها را به عنوان دمنوش تجویز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با چند نوع گیاه دارویی و خواص آنها

آشنایی با چند نوع از گل های دارویی کوهی که خواص پزشکی بسیار ویژه ای دارند؟!

در این قسمت از مقاله شما را با چند نوع گیاه دارویی که خواص پزشکی بسیار ویژه ای دارند و به صورت وحشی در کوه ها و جنگل هل یافت می‌شوند آشنا می‌کنیم، البته گل های دارویی کوهی زیادی وجود دارند که خواص پزشکی ویژه ای دارند که به دلیل ازدیاد تنوع آن ها مجال توضیح همه را نداریم اما به چند نمونه که خواص پزشکی ویژه ای دارند و پزشکان می‌توانند از آن ها دارو های قوی و مهمی تهیه کنند اشاره می‌کنیم:

گل های دارویی کوهی

گل دارویی افسنطین شیرین

این گل خواص ضد سرطانی بسیار قوی دارد و استفاده از آن به بیماران سرطانی تجویز می‌شود و پزشکان به دنبال راهی هستند که ماده مهم و آن خاصیت ارزشمندی که در این گل دارویی کوهی وجود دارد را جداسازی کنند و از آن داروی ضد سرطان بسازند. گل دارویی کوهیی داغ قارپوزی و گل دارویی کوهی خار مریم، یکی از انواع گل های دارویی کوهی هستند که خاصیت های ویژه ای در از بین بردن بیماری های کبدی در علم پزشکی را به خود اختصاص داده اند. گل دارویی کوهیِ که درمان استرس و تقویت کننده قوی دستگاه عصبی است، آویشن کوهی، گل سرخ، زعفران البته از این گل ها، پرورشیِ شان نیز وجود دارد، اما گل های دارویی کوهی خاصیت بیشتر و قوی تری دارند. همچنین گل دارویی کوهی پونه کوهی و رازیانه کوهی درمان بیماری های زنانه و تنظیم کننده هورمون های بدن و درمان مشکلات گوارشی هستند و پزشکان دارو های فراوانی را از این دو نوع گل تهیه کرده اند و همچنان تحقیقات درمورد خاصیت های آنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با گیاه آویشن کوهی و خواص درمانی آن

گل های دارویی کوهی در درمان چه بیماری هایی به ما کمک می‌کنند؟!

گل های پر خاصیتی که در کوه ها می‌رویند و اصطلاحا به آن‌ها گل های دارویی کوهی یا گیاهان دارویی وحشی می‌گویند، در درمان بسیاری از بیماری ها به کمک انسان ها آمده اند، چه در طب سنتی و چه در علم پزشکی جدید استفاده از آن‌ها بسیار تجویز می‌شود؛ در ادامه شما را با خواص درمانی برخی از این گل های دارویی کوهی آشنا می‌کنیم!

گل دارویی رازیانه: درمان عفونت های قارچی دستگاه تناسلی بانوان و تنظیم کننده هورمون های زنانه و ...

گل دارویی روتارین: درمان و ترمیم کننده تار های صوتی و ...

گل دارویی پونه کوهی: درمان کننده بیماری های گوارشی، درمان مشکلات روده و معده و...

گل دارویی آویشن کوهی: درمان و تسکین دردها و درمان کننده بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا و ...

گل دارویی بابونه: درمان بیماری های پوستی و درمان اضطراب و آرامش دهنده اعصاب و ...

گل دارویی ناز باتلاقی: درمان آلزایمر و درمان بیماری های التهابی و ...

گل دارویی سنبل ختایی: درمان نفخ شکم و درمان ناباروری زنان و ...

گل دارویی گل آگریمونیا: درمان اسهال، درمان تب، درمان مشکلات گوارشی و درمان سرفه و آسم و...

گل دارویی گیاه خرفه: درمان سوزاک و درمان اسهال و درمان ترشحات سفید رنگ مهبل مفید است. گل های دارویی کوهی بسیار فراوان هستند و همچنین این گل های دارویی کوهی که در بالا ذکر کردیم خواص بسیار بیشتری دارند که ما تنها به چند مورد از خواص آن‌ها که برای درمان بیماری ها به ما کمک می‌کنند، اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید