جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

رونمایی از گوشی هوشمند آیفون SE 2020 ور بررسی تخصصی SE 1

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
رونمایی از گوشی هوشمند آیفون SE 2020 ور بررسی تخصصی SE 1

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، اپل با رونمایی از SE 2020 رسما به شایعات این گوشی هوشمند پایان داد. گوشی هوشمند SE 2 که قرار است جایگزین نسخه اولیه آن یعنی SE 2016 شود چند روز پیش توسط اپل جعبه گشایی شد. این گوشی برای اینکه با نام آیفون 9 آن را بنامیم زود است و فعلا خبری از آن منتشر نشده است. برچسب 400 دلاری (10 میلیون تومانی) قیمت این گوشی، آیفون SE 2 را یک گوشی اقتصادی به صرفه آیفون در بازار امروز نمایش می‌دهد. از آنجایی که مدل های آیفون مورد علاقه بسیاری از کاربران جهان است، گوشی هوشمند SE 2020 می تواند گزینه مناسبی برای آن ها باشد. اکنون به بررسی این گوشی و تفاوت های آن با نسل قبلی خود که در سال 2016 عرضه شد می‌پردازیم.

گوشی هوشمند آیفون SE 2020

بررسی ظاهر گوشی هوشمند SE2 و تفاوت آن با SE1

گوشی هوشمند SE2 از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به گوشی آیفون 8 و همچنین آیفون 6 دارد. در حقیقت به قدری این شباهت بالاست که اگر دو گوشی SE2 و آیفون 8 را در کنار یکدیگر قرار دهید، تمیز دادن آن دو با هم بسیار مشکل به نظر می‌رسد. تنها راه تشخیص دادن این دو، پنل پشتی گوشی است که لوگوی اپل را در آیفون 8 در نیمه بالایی گوشی می بینیم، درحالیکه در آیفون SE در میانه گوشی قرار دارد. گوشی هوشمند SE2020 یک نمای تازه با ویژگی های جدید از گوشی آیفون 8 است، ولی آیفون SE2016 یک نمای مشابه آیفون 5s با ویژگی های آیفون 6s بود. ظاهر هر دو نسخه دلچسب هستند ولی شاید ظاهر آیفون SE1 برای برخی دیگر فریبنده تر باشد؛ چرا که گوشی SE2020، ویژگی خوش دست بودن SE2016 را ندارد. اپل نسخه دوم SE را در سه رنگ متفاوت مشکی، سفید و قرمز وارد بازار خواهد کرد. در نسخه اول SE رنگ رز گلد و جنس آلومینیومی تکه های بالا و پایینی گوشی جلوه خاصی به گوشی داده بود. اگرچه در سری دوم نیز این ویژگی های مهم بدنه را حفظ کرده است.

در SE1 و در بدنه سمت راست فقط درگاه سیمکارت قرار داشت، کلید پاور در بالای گوشی و کلیدهای سایلنت و ولوم صدا در سمت چپ بدنه حضور داشتند. اما در SE2 داستان کمی متفاوت تر است. کلید پلور در کنار اسلات سیم کارت حضور دارد و لذا به بخش راست بدنه انتقال یافته است. اما تغییری در مکان کلیدهای سایلنت و ولوم صدا دیده نمی‌شود. همچنین هر دو گوشی از اسپیکر و درگاه ارتباطی در زیر گوشی بهره می‌برند.

گوشی هوشمند آیفون SE 2020

بیشتر بخوانید: آشنایی با تمامی برندهای گوشی های هوشمند

بازگشت صفحه Home در صفحه نمایش گوشی هوشمند SE2

از نکات جالبی که در گوشی هوشمند SE2 باید نسبت به آن یادآور شویم بازگشت صفحه Home به زیر صفحه نمایش گوشی است؛ ویژگی جالبی که در گوشی های سری دهم به بعد آیفون (آیفون10 به بعد) فراموش شده بود. آیفون مجددا در این سری قابلیت صفحه Home را به گوشی برگردانده است. حواشی اطراف نمایشگر آنچنان که باید مورد پسند نیست و تنها رنگ مشکی به کار رفته در حواشی نمایشگر در هر سه رنگ تولیدی و عرضه شده می‌تواند طراحی نامناسب حواشی را بپوشاند. این در حالی بود که نسخه اول SE در سال 2016 از حواشی دلچسب تری بهره می برد. متاسفانه اپل به مانند گوشی های نسل جدید خود در عرضه صفحه نمایش جدید بهره نبرده است و از همان صفحه نمایش LCD 16 به 9 آیفون 8 برای SE2 استفاده کرده است. البته که این موارد باعث به صرفه تر شدن گوشی شده است. نمایشگر 4.7 اینچی SE2020 نسبت به نمایشگر 4 اینچی آیفون SE2016 حدود 0.7 اینچ فاصله انداخته است؛ اما تراکم پیکسلی هر دو گوشی همان 326 پیکسل در هر اینچ می باشد. رزولوشن به کار رفته در گوشی SE2 به 750×1334 پیکسل می‌رسد و ظرفیت پیکسلی رزولوشن آیفون SE1 به  750×1136  تخمین خورده است. البته نباید از کیفیت فوق العاده هر دو گوشی در صفحه نمایش بد بگوییم، چرا که نه تنها صفحه نمایشی لذت بخش دارند بلکه خوانایی متون در محیط تاریک و حتی در زیر نور آفتاب در هر دو گوشی رفع شده است.

گوشی هوشمند آیفون SE 2020

فاصله‌ی شگرف دوربین گوشی هوشمند SE2 با SE1

در گوشی هوشمند SE2 از دوربین 12 مگاپیکسلی واید پیشرفته ای استفاده شده است. دریچه دیافراگم آن 1.8 f در کنار حسگر عمق سنج جدیدی طراحی شده که نشان دهنده لنز پر قدرتی برای ثبت سوژه ها در محیط های متفاوت با نورپردازی های مختلف است. دوربین SE2020 مشابه دوربین SE1 یا لنز 12 مگاپیکسلی طراحی شده ولی دریچه دیافراگم آیفون SE1 حدود 2.2 f است که بهتر از مسخه جدید به نظر می‌رسد. البته فراموش نکنیم که گوشی هوشمند SE1 دارای دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی بود در حالیکه در سری جدید آن از دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.2 فریم بهره برده شده است. در دوربین اصلی آیفون SE2020، از لرزش گیر اپیتیکال استفاده شده و شما با استفاده از آن دبا 60 فریم برثانیه قادر به فیلمبرداری حرفه ای خواهید بود. از دیگر خصوصیات بارز این گوشی پشتیبانی از تشخیص خودکار سوژه ها و فوکوس مناسب آن در سر صحنه هاست که به لطف ویژگی Smart HDR صورت می‌گیرد. ویژگی Smart HDR به شما اجازه می‌دهد تا در یک صحنه چندین تصویر را به ثبت برسانید و سپس خود این قابلیت بهترین عکس را با نوردهی مناسب و جزییات بهتر برای شما انتخاب می کند. نویز تصاویر در هر دو دوربین از نسل گذشته خود بهبود بیشتری پیدا کرده است و عمق سنجی دوربین گوشی SE2020 نسبت به سری قبلی خود فرآیند مطلوب تری پیدا کرده است. فعال شدن سریع بخش دوربین و سرعت بالای شاتر از ویژگی های ممتاز گوشی هوشمند SE1 بود که در این نسخه نیز فراموش نشده است. همچنین دوربین سلفی گوشی SE2020 مشکل سری قبلی خود را ندارد و با استفاده از ویژگی پرتزه توانیته به خوبی از آزمایش های تصویربرداری برآید. لذا دوربین سلفی SE2 از ویژگی تصویربرداری پرتره با فناوری عمق سنجی تک چشمی استفاده می‌کند و برای ثبت تصاویر از چهره انسان در محیط های مناسب بسیار فوق العاده به نظر می رسد. گفته شده که اپل برای اینکه از چند دوربین استفاده نکند، از فناوری Machine Learning استفاده کرده تا دوربین گوشی در تشخیص چهره افراد و دقت کامل جزییات با موفقیت از صحنه بیرون آید.

فیلمبرداری با کیفیت 4k و رزولوشن 2160×1080 و با نرخ 240 فریم بر ثانیه در گوشی هوشمند SE2020 نشان دهنده پیشرفت چشمگیری است که نسبت به نسخه قبلی خود داشته است. همین رزولوشن توانسته فاصله بسیار زیادی را نسبت به سری SE1 ایجاد کند.

گوشی هوشمند آیفون SE 2020

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های موبایل هوشمند سال 2020

پشتیبانی گوشی هوشمند SE2 از فناوری شارژ سریع 18 وات

خبر خوبی که درباره گوشی هوشمند SE2 منتشر شد پشتیبانی آن از شارژ سریع 18 وات بود، جایی که مشکل سری قبل را برطرف کرده بود اما نکته ای که کاربران از آن به عنوان ابراز نگرانی یاد می کنند، وجود شارژر 5 واتی در جعبه است. به راستی که چرا یک گوشی دارای قابلیت شارژ 18 واتی باید به شارژر 5 واتی مجهز شود؟! لذا اپل از قیمت خود به کلی زده تا شما به صورت مجزا نسبت به خرید یک شارژر با کیفیت اقدام کنید. اگر شما یک شارژر با کیفیت مجزا خریداری کنید، قادر خواهید بود تا باتری 1821 میلی آمپری SE2 را در یک ساعت تمام شارژ کنید.

این شارژدهی درحالی است که ظرفیت باتری سری SE1 در سال 2016، حدود100 میلی آمپر از 6s هم پایین تر بود. ظرفیت باتری SE1 که تقریبا 1624 میلی آمپر بود، هنوز جای کار داشت تا اینکه اپل توانست در این نسخه آن را بهبود ببخشد. مطابق با تست های صورت گرفته بر روی باتری SE2020، با پخش 1 ساعت فیلم با کیفیت Full HD به همراه نور 100 درصد صفحه نمایش فقط 6 درصد از ظرفیت شارژ کم شد و از 100 درصد به 94 درصد رسید که خود رقمی قابل ملاحظه ای است.

چیپست های به کار رفته در گوشی هوشمند SE2 و SE1

چیپست هایی که در گوشی هوشمند SE2 به کار رفته است به هیچ وجه با چیپست سری قبل قابل مقایسه نیست. در سری SE1 چیپست های A9 به کار رفته بود که فقط به 2 هسته با فرکانس های 1.84 گیگاهرتزی تجهیز شده بودند اما اپل در سری جدید از چیپست بایونیک A13 مدرن خود بهره برده که در گوشی های جدید آیفون 11 هم از آن استفاده کرده بود. تنها عاملی که موجب شده دوربین های قدرتمند و با قابلیت بیشتری تولید شود، همین چیپست A13 بایونیک بود. این تراشه 7 نانومتری تجربه دلپذیر عکاسی را برای شما فراهم می‌کند. پردازنده مرکزی گوشی به یک پردازشگر 6 هسته ای تجهیز شده که 4 هسته آن 1.84 گیگاهرتز و 2 هسته آن 2.65 گیگاهرتز است. این گوشی در کنار پردازنده مرکزی از پردازنده گرافیکی 4 هسته ای بهره می برد.

* نکته های پایانی:

اپل در سری SE1 از رم 2 گیگابایتی بهره برد در حالیکه در سری جدید SE2020 از رم 3 گیگابایتی استفاده می کند و همچنین خبری از رم 8 یا 12 گیگابایتی آیفون 11  نیست تا قیمت مقرون به صرفه تری داشته باشد.

گوشی هوشمند SE2 بر خلاف گوشی هوشمند SE1 که حسگر اثر انگست نداشت به این ویژگی مهم دست پیدا کرده است.

قابلیت اتصال این گوشی تا وایفای 6 و پشتیبانی از اینترنت نسل چهارم رفته ولی خبری از پشتیبانی از اینترنت نسل 5 نیست.

از لحاظ مقاومت هم آنچان که تست شده گوشی هوشمند SE2 تا عمق 1 متر قادر است تا حدود 30 دقیقه در مقابل آب مقاوم باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید