جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

زندگینامه ها | قسمت دوم : ملانی پرکینز

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
زندگینامه ها | قسمت دوم : ملانی پرکینز

هنگامی که کلمه موفق ترین افراد دنیا به گوش می خورد، عموما تصویر یک مرد به ذهن ما می آید و کمتر پیش می آید که تصور کنیم یک خانم برای دستیابی به اهدافش جنگیده و اکنون به عنوان یکی از موفق ترین و ثروتمند ترین انسان ها در عرصه خود شناخته می شود. اگر شما هم چنین طرز فکری دارید یا می خواهید از زندگی یک خانم الهام بگیرید و آن را برای دخترتان تعریف کنید بهتر است این مقاله را از دست ندهید. وقت آن است که با خانم ملانی پرکینز آشنا شویم و داستان موفقیت او را بشنویم.

در همین لحظه که در حال خواندن مقاله هستید، ملانی پرکینز در رتبه سوم ثروتمند ترین زنان استرالیا ایستاده است. ملانی پرکینز در سال 1988 و در پرث که در استرالیای غربی واقع شده است به دنیا آمد. او در خانواده ای چند فرهنگی بزرگ شد؛ پدرش یک مالزیایی با تبار فیلیپینی و سریلانکا بود در حالی که مادرش استرالیایی الاصل است. هم چنین پدر او یک مهندس و مادرش به کار معلمی مشغول بود.

پرکینز در سنین جوانی روحیه کارآفرینی خود را نشان داده بود. او اولین تجارت خود را در 14 سالگی افتتاح کرد و روسری های دست ساز را در بازارهای اطراف پرث می فروخت. یکی از آرزو های ملانی این بود که یک اسکیت باز حرفه ای شود و این آرزو به قدری قوی و محرک بود که ملانی را ساعت 4 و نیم صبح برای تمرینات روزانه از خواب بیدار می کرد. ملانی در کالج قلب مقدس تحصیلات دانشگاهی خود را شروع کرد و پس از آن به دانشگاه استرالیای غربی پیوست. در دانشگاه استرالیای غربی، پرکینز در رشته ارتباطات، روانشناسی و بازرگانی تحصیل کرد. او همچنین به عنوان بخشی از رشته اصلی خود به دانش آموزان طراحی کامپیوتر پایه را آموزش داد.

در همین زمان ها که تلاش شاگردانش برای استفاده از Adobe Photoshop و دیگر پلتفرم ها با طراحی پیچیده را مشاهده کرد، تصمیم به ساخت یک پلفترم طراحی گرافیکی ساده تر و کارآمد تر را گرفت. سرانجام پرکینز در 19 سالگی کالج را رها کرد تا شغل تجاری را دنبال کند. او برای ترک دانشگاه یک جمله را به یاد می آورد و همین جمله او را به ترک تحصیل تشویق می کرد: مردم باید یک ترم کامل را صرف یادگیری این دکمه ها کنند، و این کاملاً مضحک به نظر می رسد.

البته که پیش بینی او از آینده بسیار درست بود و دیگر امروزه کسی نیاز به استفاده از این ابزار های پیچیده ندارد و تمامی کار ها به صورت آنلاین و بسیار ساده تر از گذشته قابل انجام است.

 Fusion Books

در همین راستا او در کنار کلیف اوبرشت - همکلاسی آن زمان و همسرش - به طور خستگی‌ناپذیری برای راه‌اندازی Fusion Books، ابزاری برای طراحی سالنامه‌ها، کار کرد. در واقع Fusion Books یک سیستم طراحی آنلاین، ایمن و مبتنی بر ابر است که به شما امکان می دهد سالنامه حرفه ای با کیفیت بالا ایجاد کنید. پس از نهایی شدن، سالنامه ها چاپ و به مدارس سراسر استرالیا تحویل داده می شوند. پرکینز به CNBC توضیح داد: اتاق نشیمن مادرم دفتر کار من شد، و دوست پسرم شریک تجاری من شد. سپس ما کار خود را شروع کردیم تا مدارس استرالیا بتوانند سالنامه های خود را ارزان تر بسازند.

ملانی یکی از جوان‌ترین مدیرعامل‌های زن است که یک استارت‌آپ فناوری به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را رهبری می‌کند. هم چنین او توانسته است جریان درآمد خود را از کتاب‌های Canva و Fusion افزایش دهد. آخرین داده‌ای در دست نیست، اما برخی منابع ادعا می‌کنند که او ۱۲۸ میلیون دلار دارایی خالص دارد. این او را به یکی از ثروتمندترین زنان جوان استرالیا تبدیل می کند.

جالب است بدانید که یکی از سرمایه گذارانی که به او در طی کردن مسیر کمک کرده اند؛ لارس راسموسن، بنیانگذار Google Maps، Yahoo بوده است.

ویروس کرونا گرچه افراد زیادی را با ضرر مالی مواجه کرد یا حتی بسیاری از انسان ها را خانه نشین کرد و باعث شد شغل شان را از دست بدهند اما همین مسئله به نفع ملانی پرکینز پیش رفت چرا که همه‌گیری COVID-19 فعالیت کارگران را به خانه محدود کرد و آن ها بایستی از راه دور فعالیت می کردند. همین موضوع موجب افزایش تقریبا دو برابری ثروت ملانی شد. فیوژن بوکز همچنان در حال فعالیت است و بزرگترین ناشر کتاب سال در استرالیا است، جایی که پرکینز اهل آن است.

زندگی شخصی ملانی پرکینز

ملانی و او برشت که از دانشگاه با یکدیگر آشنا شدند؛ اکنون حدود 14 سال است که در کنار یکدیگر به عنوان یک زوج شناخته می شوند. او برشت در ابتدا هم دانشگاهی و سپس شریک تجاری او در تاسیس فیوژن بوکس شد. او اکنون به‌عنوان مدیر عملیاتی Canva فعالیت می‌کند.

اکثر افراد موفق معتقدند که اگر روز خود را به دور از شبکه های اجتماعی شروع کنند، انرژی بالاتری دارند و می توانند روز خوبی را پشت سر بگذارند در حالی که ملانی پرکینز با این عقیده مخالف است و سبک زندگی خاص خود را دارد.

ملانی علاقه زیادی به شروع کردن روز خود در توییتر دارد؛ او در مصاحبه با Thrive Global افزود که عاشق خواندن توییت‌های انجمن Canva است و به تازگی به مجله 5 دقیقه ای پیوسته است؛ جایی که شما چند سوال مانند برای چه چیزی سپاسگزار هستم؟ یا چه چیزی امروز را عالی می کند؟ .... می نویسید و به آن پاسخ می دهید. به عقیده ملانی این یک راه دوست داشتنی برای شروع روز است و کمک می کند تا مطمئن شود روزش را مفید و فعال شروع می کند.

زندگینامه ها | قسمت دوم : ملانی پرکینز

بیشتر بخوانید: زندگینامه ها | قسمت اول : ایلان ماسک

Canva :

ملانی پرکینز تنها در 30 سالگی خود در سنین جوانی به موفقیت های بزرگی دست یافته است. او سومین زن ثروتمند استرالیا و مدیر عامل شرکت نرم افزار طراحی Canva است. اما موفقیت عظیم او نتیجه پشتکار و اراده است، دو ویژگی که در نهایت Canva را به ارتفاعات زیادی سوق می دهد و همچنین پرکینز را به یکی از الهام بخش ترین رهبران تجارت جوان در جهان امروز تبدیل می کند. پرکینز و شریکش که آماده ایجاد یک نرم‌افزار طراحی گرافیکی بودند که هر کسی می‌توانست به آن مسلط شود، سه سال را صرف کسب بودجه کردند. هر بار که از طرف یک سرمایه گذار رد می شدند، انگیزه آن ها برای ادامه کار و پیدا کردن سرمایه گذار دیگر دو چندان می شد.

در سال 2010، در کنفرانسی در پرث، پرکینز سرانجام با جلب شدن توجه بیل تای، سرمایه‌گذار Silicon Valley، ملانی توانست استراحتی کند و او را به سانفرانسیسکو دعوت کرد تا دیدگاه خود را ارائه کند. بلافاصله پس از آن، ملانی شروع به برقراری ارتباط با افراد مناسب کرد تا حامیان دیگری نیز پیدا کند. او حتی با لارس راسموسن، یکی از بنیان‌ گذاران نقشه‌های گوگل که ما به عنوان Google Maps در تلفن های همراه خود می شناسیم، آشنا شد و توانست ایده خود را با او در میان بگذارد.

 تا اوایل سال 2013، Canva اولین دور سرمایه‌گذاری به ارزش 1.5 میلیون دلار را با تای، راسموسن، و شرکای ماتریکس در میان معدود سرمایه‌گذاران خود تضمین کرد. بلافاصله پس از آن، انگار که کانوا جان دیگری گرفته باشد و با تغییرات بهتری مواجه شد. برای ثابت کردن این موضوع نیاز به مدرک چندانی نیست و 55 میلیون نفر کاربر آن از 190 کشور جهان آن را تایید می کنند. هم چنین 3 میلیون نفر از کاربران حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای بهره مندی از ویزگی های پیشرفته تر آن شدند.

طبق گزارش CNBC، 85 درصد از شرکت های Fortune 500 نیز از جمله کاربران کانوا هستند و چیزی حدود 3 میلیارد طرح گوناگون تولید کرده اند.

اگر شما هم به استفاده از کانوا ترغیب شدید یک خبر خوب دیگر هم داریم! آن هم اینکه کانوا همیشه و برای همه رایگان است اما اگر می خواهید از خدمات پیشرفته آن استفاده کنید و دسترسی بیشتر داشته باشید می توانید کانوا را به Canva Pro یا Canva for Enterprise ارتقا دهید. برای استفاده از کانوا هم می توانید به صورت فردی فعالیت کنید هم می توانید یک تیم تشکیل دهید و هم زمان بر روی یک پروژه مشغول فعالیت شوید. این قابلیت برای کانوا پرو و پیشرفته تر نیز در دسترس است و محدودیتی ندارد.

در سال 2020 و با رونق گرفتن کار از راه دور به دلیل همه گیری کرونا، ارزش این شرکت به 6 میلیارد دلار افزایش یافت. اگر همین اکنون به سایت رسمی کانوا مراجعه کنید با آمار جالبی رو به رو می شوید که نشان می دهد بیش از 2000 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند. هم چنین 100 زبان زنده دنیا برای استفاده از این برنامه قابل دسترسی است و از 190 کشور مختلف کاربر دارد. تا این لحظه بیش از 7 بیلیون طرح مختلف در کانوا تولید شده است.

سوال و جواب با ملانی پرکینز:

در این جا می خواهیم سوالات کوتاه پاسخ هایی را بخوانیم که از ملانی پرسیده شده و ببینیم که این میلیونر جوان چه جواب هایی به آن ها داده است؟!

روزتان را چگونه شروع می کنید ؟

وارد کانال های شبکه های اجتماعی کانوا می شوم و باز خورد کاربران را در استفاده از کانوا می خوانم. شنیدن داستان طراحی آن ها برای من بسیار انگیزه بخش است.

روزتان را چگونه به پایان می رسانید؟

همیشه برای من سخت بوده است که هر کاری را که روی آن کار می کنم متوقف کنم و بخوابم اما امسال تلاش بیشتری برای آن کردم؛ یک تقویم فیزیکی دارم که مرا در مسیر درست نگه می‌دارد و روزهایی را که حداقل 8 ساعت در شب می‌خوابم را در آن تقویم، مشخص می‌کنم.

کدام کتاب در شما تحول ایجاد کرد؟

من از خواندن کتابی به نام طراحی آشکار (Designing the Obvious) اثر رابرت هوکمن چیزهای زیادی یاد گرفتم. این کتاب در واقع قصد دارد بیاموزد که چطور می توان با پدید آوردن تجربیات آنلاین در زمینه های مختلف، زندگی را برای مردم آسان و لذت بخش کرد.

کتابی که همیشه توصیه می کنید چیست و چرا؟

همین کتاب طراحی آشکار؛ زیرا قطعا طرز فکر شما را در این زمینه تغییر خواهد داد.

استراتژی شما برای حفظ تمرکز چیست؟

ارتباط خوب یکی از مهمترین جنبه های رهبر خوب بودن و کمک به تیم در گرفتن تصمیم های درست برای دستیابی به اهداف است. در ابتدا، فقط چند نفر دور یک میز نشسته بودیم و همه همیشه می دانستند که بقیه روی چه چیزی کار می کنند. اکنون که به بیش از دویست نفر در دو دفتر خود در سیدنی و مانیل افزایش یافته ایم، مهم است که مطمئن شویم تمامی ما دقیقا از کاری که باید انجام دهیم اطلاع داریم.

در طول هفته، هر تیم پیشرفت روزانه خود را دنبال می کند، و در روزهای جمعه ما یک استندآپ در سطح شرکت انجام می دهیم که فرصتی عالی برای گرد هم آوردن همه و به اشتراک گذاشتن دانش است. ساختار تیم‌های کوچک و قدرتمند ما، همه را قادر می‌سازد تا زیرک باشند و سریع حرکت کنند و همچنین به هر تیمی مالکیت کارشان را می‌دهد تا بتوانند تا آنجا که می‌توانند مؤثر و خلاق باشند.

در دوران کودکی دوست داشتید در بزرگسالی چه شغلی داشته باشید؟

می توان گفت که طراحی همیشه نقش مهمی در زندگی من داشته است. زمانی که 14 ساله بودم، اولین کسب و کار خود را با ایجاد روسری های دست ساز شروع کردم که در مغازه ها و بازارهای سراسر پرث می فروختم و هرگز آزادی و هیجان ایجاد یک تجارت را فراموش نکردم. این یکی از نیروهای محرکی بود که من را به راه اندازی چیزی که تبدیل به Canva می شد هدایت کرد.

زندگینامه ها | قسمت دوم : ملانی پرکینز

از بدترین رئیسی که تا به حال داشته اید چه آموختید؟

نمی توانم بگویم که تا به حال رئیس بدی داشته ام، اما از تجربیات ترس آور طرد شدن در اوایل کارم یاد گرفتم که بسیار مهم است روی اهدافم متمرکز بمانم؛ هر بار که یک سوال سخت از یک سرمایه‌گذار دریافت می‌کردیم یا دلیلی برای عدم سرمایه‌گذاری آن‌ها داشتیم، روی آنچه که می توانستیم تغییر دهیم متمرکز می‌شدیم.

کدام سفرتان شما را تغییر داد؟

سفر به هند احتمالاً بیشترین تأثیر را روی من داشت. مثل دنیای دیگری است، مردم آنقدر خوش برخورد و صمیمی بودند و هر باوری را که در مورد زندگی و معنای آن داشتم به چالش می کشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید