جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

زندگینامه ها | قسمت هفتم: باب ایگر

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
زندگینامه ها | قسمت هفتم: باب ایگر

کمتر کودکی وجود دارد که با انیمیشن های دیزنی خاطره نداشته باشد یا دست کم یک عروسک میکی موس یا.... در اتاقش نباشد! همه ما عاشق شخصیت های کارتونی محبوب این کمپانی تکرار نشدنی بودیم و هستیم به طوری که دیگر این انیمیشن ها برای کودکان نیست و حتی بزرگسالان زیادی از سراسر دنیا، با شنیدن خبر پخش سری جدید محصولات آن سرشار از ذوق می شوند.

چند نفر از ما قصه این کمپانی را می دانیم؟ آیا تاکنون اسم سازنده آن کمپانی را شنیده اید؟ امروز می خواهیم سری به دنیای کودکانه مان بزنیم و از آقای رابرت ایگر برای نقش داشتن در این دنیای اسرار آمیز تشکر کنیم! رابرت ایگر در تاریخ 10 فوریه 1951 در منطقه اوشن ساید نیویورک به دنیا آمد. مطمئنا هیچکس در آن زمان فکرش را هم نمی کرد که این نوزاد روزی قرار است در خلق خاطرات میلیون ها کودک و بزرگسال نقش داشته باشد.

زندگی کاری ایگر:

رابرت ایگر درواقع یک تاجر آمریکایی است که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ به عنوان مدیر اجرایی شرکت والت دیزنی و همچنین رئیس هیئت مدیره و رئیس اجرایی خدمت می‌کرد. او قبلاً بین سال‌های 1994 تا 1995 به عنوان رئیس تلویزیون ABC و از سال 1995 تا زمان تصاحب آن توسط دیزنی در سال 1996 به عنوان رئیس و مدیر عملیاتی Capital Cities/ABC فعالیت می‌کرد. ایگر در سال 2000 رئیس و مدیر ارشد اجرایی دیزنی شد و جانشین مایکل آیزنر شد.

ایگر در طول 15 سال سرپرستی خود در شرکت توانست فهرست دارایی های دیزنی را گسترش دهد و بیش از پیش جای دیزنی را در بازار های بین المللی محکم کند. این تاجر توانمند توانست سرمایه دیزنی را از 48 میلیارد دلار به 257 میلیارد دلار افزایش دهد. در طول سرپرستی او، اتفاقات مهمی افتاد! از جمله این اتفاقات مهم به خرید برخی کمپانی های مهم که قطعا همه شما با آن آشنا هستید اشاره کرد.

خرید پیکسار در سال 2006 با 7.4 میلیارد دلار، مارول اینترتینمنت در سال 2009 با 4 میلیارد دلار، لوکاس فیلم در سال 2012 با 4.06 میلیارد دلار، و دارایی های سرگرمی فاکس قرن بیست و یکم در سال 2019 با 71.3 میلیارد دلار از جمله خرید هایی هستند که در طول سرپرستی آقای ایگر صورت گرفت.

ایگر همچنین با معرفی جهانی استراحتگاه دیزنی لند هنگ کنگ و استراحتگاه دیزنی شانگهای به ترتیب در سال های 2005 و 2016، توانست مردم شرق آسیا را به سمت خود بکشاند. در 25 فوریه 2020، باب چاپک جانشین وی به عنوان مدیرعامل دیزنی انتخاب شد اما ایگر به عنوان رئیس اجرایی و هیئت مدیره ادامه داد تا اینکه سوزان آرنولد در 31 دسامبر 2021 جایگزین وی شد.

زندگی شخصی ایگر:

رابرت ایگر در یک خانواده یهودی در شهر نیویورک متولد شد. او بزرگترین پسر میمی (با نام خانوادگی Tunick) و آرتور ال ایگر (متولد 1926) است. پدرش کهنه سرباز نیروی دریایی جنگ جهانی دوم بود که به عنوان معاون اجرایی و مدیر کل شرکت بازاریابی گرین ویل خدمت می کرد و همچنین استاد تبلیغات و روابط عمومی بود. او همچنین ترومپت می نواخت و اختلال شیدایی- افسردگی داشت. مادرش در دبیرستان بوردمن در اوشن ساید، نیویورک کار می کرد. پدر آرتور جو (یعنی پدربزرگ پدری باب) برادر جری ایگر کاریکاتوریست بود.

او در Oceanside بزرگ شد، جایی که در مدرسه خیابان Fulton تحصیل کرد و در سال 1969 از دبیرستان Oceanside فارغ التحصیل شد. ایگر از دوران جوانی به کتاب علاقه داشت و در نهایت در سال 1973، او از مدرسه ارتباطات روی اچ پارک در کالج ایتاکا با مدرک لیسانس در تلویزیون و رادیو فارغ التحصیل شد.

ایگر دو بار ازدواج کرد. اولین ازدواج او با کاتلین سوزان ایگر به طلاق ختم شد و از این ازدواج دو دختر حاصل شد. در سال 1995، ایگر با روزنامه نگار ویلو بای ازدواج کرد که از این ازدواج نیز دو فرزند به نام های مکس و ویلیام به یادگار مانده است. تقریبا کسی را نمی توان پیدا کرد که درباره ایگر نظر منفی ای داشته باشد یا او را به دور از انسانیت بداند به طوری که در ژانویه 2021، او 5 میلیون دلار برای کمک به کسب‌وکارهای کوچکی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا درگیر هستند، اهدا کرد.

زندگینامه ها | قسمت هفتم: باب ایگر

بیشتر بخوانید: ایده ای نوین برای راه اندازی کسب و کار طراحی طلا و جواهرات

زندگی کاری ایگر قبل از دیزنی:

ایگر فعالیت رسانه ای خود را در سال 1972 به عنوان مجری برنامه Campus Probe، یک برنامه تلویزیونی کالج ایتاکا آغاز کرد. او رویای تبدیل شدن به یک مجری اخبار را در سر داشت به طوری که به مدت پنج ماه به عنوان هواشناس در ایتاکا کار می کرد اما در نهایت تصمیم گرفت اهداف شغلی خود را تغییر دهد.

در سال 1974، ایگر به شرکت پخش آمریکایی (ABC) پیوست. اولین کار او انجام کارهای کوچک و نه چندان قوی در تلویزیون با دستمزد 150 دلار در هفته بود. در سال 1988، ایگر به عنوان مدیر ارشد برنامه برای بازی های المپیک زمستانی کلگری خدمت کرد گرچه این رویداد به علت آب و هوای نامناسب مختل شد. تیم ایگر مجبور شد برای پر کردن برنامه پخش، بر روی داستان های محبوب آن زمان، مانند داستان‌ های تیم سواری جامائیکا و ادی عقاب تمرکز کند. این تغییر برنامه نه تنها تاثیر منفی نداشت بلکه توانست رتبه های بالایی را برای ABC کسب کند. از آن جا به بعد عملکرد ایگر با جدیت بیشتری تحت نظارت دانیل برک و توماس مورفی قرار گرفت. این دو فرد متعاقباً از ایگر در طول صعودش در ABC حمایت کردند. در سال 1989، او به عنوان رئیس ABC Entertainment، نمایش های نور سبز مانند Twin Peaks، Funniest Home Videos در آمریکا و Cop Rock انتخاب شد. او از ژانویه 1993 تا 1994 به عنوان رئیس گروه تلویزیونی شبکه ABC خدمت کرد و در مارس 1993 به عنوان معاون ارشد و در ژوئیه 1993 به عنوان معاون اجرایی منصوب شد. در سال 1994، ایگر به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت اصلی ABC، Capital Cities/ABC انتخاب شد.

ایگر و والت دیزنی:

در سال 1995، شرکت والت دیزنی Capital Cities/ABC را خریداری کرد و نام آن را به ABC, Inc تغییر داد. این همان جای بود که ایگر ریاست آن را تا سال 1999 به عهده داشت. در 25 فوریه 1999، دیزنی، ایگر را به عنوان رئیس والت دیزنی بین‌المللی، واحد تجاری که بر عملیات بین‌المللی دیزنی نظارت می‌کند، و همچنین رئیس گروه ABC منصوب کرد و او را از اختیارات روزانه ABC برکنار کرد. دیزنی این تغییر را تبلیغی برای ایگر نامید. دیزنی در 24 ژانویه 2000، ایگر را به عنوان رئیس و مدیر عملیات (COO) انتخاب کرد و او را به عنوان مدیر اجرایی شماره 2 دیزنی تحت ریاست و مدیر عامل، مایکل آیزنر، تبدیل کرد. دیزنی از زمانی که آیزنر پس از جدایی مایکل اویتز در سال 1997، پس از شانزده ماه در دیزنی، این نقش را به عهده گرفت، بدون رئیس جداگانه بود.

در سال 2005 اعضای هیئت مدیره روی ای دیزنی و استنلی گلد کمپینی به نام "نجات دیزنی" را علیه آیزنر آغاز کردند. در نتیجه، دیزنی شروع به جستجو برای مدیر عامل بعدی به جای آیزنر کرد. در 13 مارس 2005، دیزنی اعلام کرد که ایگر جانشین مایکل آیزنر به عنوان مدیر عامل خواهد شد، و ایگر مسئولیت عملیات روزانه را بر عهده گرفت، اگرچه آیزنر تا زمانی که در 30 سپتامبر 2005 استعفا داد، عنوان مدیر عامل را حفظ کرد. در جولای 2005، دیزنی و گلد کمپین را کنار گذاشتند و موافقت کردند که با ایگر همکاری کنند. یکی از اولین تصمیمات مهم ایگر به عنوان مدیر عامل این بود که مدیر ارشد استراتژیک دیزنی، پیتر مورفی، را تغییر دهد و بخش برنامه ریزی استراتژیک شرکت را منحل کند. در همین زمان بود که ایگر به جای «رابرت» به «باب» معروف شد.

در 24 ژانویه 2006، تحت رهبری ایگر، دیزنی اعلام کرد که پیکسار را به مبلغ 7.4 میلیارد دلار در یک معامله کل سهام خریداری خواهد کرد. در همان سال، ایگر همچنین حقوق اولین ستاره والت دیزنی، اسوالد خرگوش خوش شانس، را از NBCUniversal با آزاد کردن گوینده ورزشی Al Michaels از ABC Sports به NBC Sports دوباره به دست آورد. همچنین در سال 2006، روی ای دیزنی این بیانیه را در مورد ایگر صادر کرد:

انیمیشن همیشه قلب و روح کمپانی والت دیزنی بوده است، و دیدن باب ایگر و کمپانی که با بازگرداندن استعداد برجسته انیمیشن تیم پیکسار به این میراث این میراث را پذیرفته اند، شگفت انگیز است. این به وضوح موقعیت شرکت والت دیزنی را به عنوان رهبر مسلط در انیمیشن های سینمایی تثبیت می کند و ما دیدگاه باب ایگر را تحسین و حمایت می کنیم.

در آگوست 2009، ایگر مذاکراتی را رهبری کرد که باعث شد دیزنی مارول انترتینمنت و دارایی های مرتبط با آن را به مبلغ 4 میلیارد دلار خریداری کند. تا سال 2014، دیزنی این مبلغ را از طریق فیلم‌های مارول در باکس آفیس بازگرداند. در 7 اکتبر 2011، دیزنی اعلام کرد که ایگر پس از بازنشستگی جان پپر از هیئت مدیره در مارس 2012، رئیس هیئت مدیره خواهد شد.. در 15 نوامبر 2011، شرکت اپل به رهبری تیم کوک، مدیر عامل شرکت، ایگر را به عضویت هیئت مدیره خود انتخاب کرد. ایگر مسئول ساخت استیو جابز بزرگترین سهامدار دیزنی با خرید پیکسار بود.

در اکتبر 2012، ایگر با جورج لوکاس تهیه کننده فیلم قراردادی را برای خرید لوکاس فیلم به مبلغ 4 میلیارد دلار پس از چندین ماه مذاکره امضا کرد. در نتیجه، دیزنی حقوق امتیاز چند رسانه ای جنگ ستارگان و ایندیانا جونز را به دست آورد. پس از اکران در 18 دسامبر 2015، "جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد" بیش از 2 میلیارد دلار در باکس آفیس فروش کرد. در مارس 2016، ایگر اعلام کرد که استراحتگاه دیزنی شانگهای 5.5 میلیارد دلاری درهای خود را در 16 ژوئن 2016 باز خواهد کرد. در ماه می 2016، ایگر در یک پست فیس بوک نوشت که دیزنی در دهه گذشته 11000 کارمند جدید و در دهه گذشته 18000 کارمند جدید استخدام کرده است. ایگر به طور خاص سناتور ورمونت، برنی سندرز را هدف قرار داد و از او پرسید که چقدر به رشد شغل کمک کرده است.

قرارداد ایگر به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل دیزنی در ابتدا قرار بود تا 30 ژوئن 2018 ادامه داشته باشد؛ با این حال، در مارس 2017، دیزنی اعلام کرد که دوره ایگر را تا 2 ژوئیه 2019 تمدید می کند و گفت که او به عنوان مشاور در طی این سال ها کار خواهد کرد. در دسامبر 2017، دیزنی قرارداد ایگر را تا سال 2021 تمدید کرد.

در ژوئیه 2018، تحت رهبری ایگر، سهامداران دیزنی و فاکس قرن 21 قراردادی را برای اجازه به دیزنی برای خرید دارایی های فاکس تصویب کردند. این معامله در مارس 2019 نهایی شد. در آوریل 2019، اعلام شد که ایگر با پایان قراردادش در سال 2021، از سمت خود به عنوان مدیرعامل و رئیس دیزنی کنار می‌رود. ایگر در 10 سپتامبر 2019 از هیئت مدیره اپل استعفا داد تا از تضاد منافع جلوگیری کند زیرا دیزنی و اپل آماده راه‌اندازی سرویس‌های پخش رقابتی Disney+ و Apple TV+ بودند.

در آگوست 2019، Vanity Fair گزارش داد که Paz de la Huerta، بازیگر زن، ایگر را به شکایت خود علیه هاروی واینستین به دلیل اتهامات تجاوز جنسی اضافه کرد و مدعی شد که او و مدیر عامل قبلی مایکل آیزنر، مجموعه تصمیماتی را اتخاذ کردند به طور غیر قابل قبولی به کارمندان آسیب می رسانده است. دیزنی هرگونه اطلاع از رفتار نادرست یا تسویه حساب با قربانیان را طی دوره مدیریت واینستین در Miramax از سال 1993 تا 2005 رد کرد. در سپتامبر 2019، ایگر پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز خود را با نام The Ride of a Lifetime منتشر کرد، که شامل تلاش‌های چند ساله ایگر برای افتتاح پارک دیزنی لند شانگهای می‌شود. او برای این پروژه در طی 18 سال 40 بار به چین سفر کرد.

در سال 2020، ایگر قصد خود را برای بازنشستگی اعلام کرد. در 25 فوریه همان سال، هیئت مدیره باب چاپک - رئیس وقت پارک ها، تجربیات و محصولات دیزنی - را به عنوان مدیر اجرایی جدید معرفی کرد. با این حال، در ماه آوریل، هیئت مدیره به طور غیرمنتظره ای مأموریت ایگر را تا پایان سال 2021 تمدید کرد، بنابراین او می توانست چاپک و مدیریت ارشد شرکت را با وجود همه گیری اولیه COVID-19 راهنمایی کند. در 31 دسامبر 2021، ایگر به طور کامل کنار رفت و سوزان آرنولد به عنوان رئیس هیئت مدیره جانشین او شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید