جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

زندگینامه ها | قسمت چهارم : ویتنی ولف هرد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
زندگینامه ها | قسمت چهارم : ویتنی ولف هرد

هنگامی که خانم ها پا به عرصه کارآفرینی می گذارند؛ داستان های شنیدنی ای را خلق می کنند که هر خواننده ای را به وجد می آورد. در قسمت چهارم مجموعه "زندگینامه ها" با یک داستان زندگی جذاب دیگر آمدیم و می خواهیم شما را با یک کار آفرین میلیاردر دنیا به نام خانم ویتنی ولف هرد آشنا کنیم.

ویتنی ولف هرد در جولای سال 1989 در سالت لیک سیتی، یوتا، در خانواده مایکل ولف چشم به جهان گشود اما بی شک در آن لحظه هیچ کس احتمال نمی داد که این نوزاد کوچک بتواند به عنوان یکی از جوان ترین میلیاردر های دنیا معرفی شود.

پدر و مادر او؛ مایکل ولف یک توسعه دهنده املاک بسیار ثروتمند و یهودی، و کلی ولف که کاتولیک بود بودند. زمانی که ویتنی 11 ساله بود خانوادگی به پاریس نقل مکان کردند و همین موضوع باعث شد تا ویتنی در مدرسه ای غیر انگلیسی زبان قرار بگیرد و در فرهنگ آن ها غرق شود . امروزه به گفته او بهترین دوستانش از همان مدرسه هستند و شخصیت او را شکل داده اند. زیرا با افرادی بزرگ شده که تنها از همسایگی او نبودند و از دنیاهای مختلف با یکدیگر صحبت می کردند. البته که خانواده ولف تصمیم گرفت چند سال بعد از پاریس خارج شود و به یوتا نقل مکان کردند. او همیشه با خنده می گوید که نیمی از دنیا را در 12 سالگی دیده است.

ویتنی از ازدواج اول پدر خود یک برادر ناتنی و یک خواهر ناتنی نیز دارد. همسر او، مایکل هرد نه تنها در نفت تگزاس دست دارد بلکه رستوران دار است و از سال 2017 با ویتنی ولف ازدواج کرده است. به طور دقیق تر، مایکل هرد وارث و نوه باب هرد است که با همسر و دو دخترش شرکت تولید نفت و گاز طبیعی هرد را در تایلر تگزاس راه اندازی کرد. مایکل در حال حاضر نایب رئیس این شرکت است که بیش از 400 چاه نفت را در سراسر لوئیزیانا و تگزاس شرقی اداره می کند. این زوج چهار سال قبل در آسپن وقتی هر دو در تعطیلات بودند با هم آشنا شدند.

ویتنی در همان سال در طی مصاحبه با مجله Vogue گفت:

مایکل در آن زمان در حال صرف ناهار طولانی بود و مایکل اعتراف کرد که اسکی بلد نیست و من که اهل یوتا بودم و در آن جا بزرگ شده بودم، متحیر بودم که چرا کسی که نمی‌تواند اسکی کند، در تعطیلات اسکی است. در ادامه افزود که به مایکل پیشنهاد داده که به او اسکی یاد بدهد.

ولف هرد در دانشگاه متدیست جنوبی به تحصیل در رشته مطالعات بین المللی پرداخت و یکی از اعضای انجمن کاپا کاپا گاما (Kappa Kappa Gamma) بود.

کاپا کاپا گاما (ΚΚΓ) که به اختصار به عنوان کاپا یا KKG نیز شناخته می شود، یک انجمن دانشگاهی است که در کالج مونموث تاسیس شد. اعضای این انجمن تنها خانم ها هستند و چند صد هزار عضو در شعبه های مختلف ایالات متحده آمریکا و کانادا دارد. به طور کلی کاپا کاپا گاما سازمانی است که برای اعضای خود به دنبال دوستی و حمایت های متقابل، فراهم کردن فرصت هایی برای رشد و پایبندی به اصول اخلاقی است.

ویتنی یک کار آفرین آمریکایی و بنیان گذار شرکت Bumble است. اگر آشنایی با بامبل ندارید؛ همین اول به شما بگوییم که بامبل یک پلت فرم دوست یابی آنلاین است که در سال 2014 راه اندازی شد. ویتنی ولف هرد در گذشته معاون بازاریابی Tinder بود. بله درست متوجه شدید؛ یک اپلیکیشن دوست یابی دیگر!

روال کار تیندر به این صورت بود که با ورود به این برنامه شما می توانستید مشخصاتی از افراد دیگر، شامل عکس، بیوگرافی کوتاه و فهرستی از علایقات آن ها را مشاهده کنید و در صورتی که علایقتان با او یکی بود یا به هر حال قصد لایک کردن او را دوست داشتید صفحه را به سمت راست می کشیدید. اگر هم شما آن فرد را نمی پسندیدید انگشت خود را به سمت چپ صفحه گوشی می کشیدید. به همین سادگی این اپلیکیشن می توانست شما را با فردی که تا حدودی هم عقیده شماست پیدا کند؛ البته که  در این اپلیکیشن هر دو کاربر قبل از اینکه بتوانند پیام مبادله کنند باید انگشت خود را به راست بکشند تا با هم مطابقت داشته باشند.

ویتنی ولف هرد در سن 20 سالگی توانایی خود را در تجارت که البته در مقیاسی بسیار کوچک بود نشان داد. او زمانی که در کالج بود به فروش کیف های بامبو به منظور سود رسانی به مناطق آسیب دیده از نشت نفت پرداخت. این نشت نفت در تاریخ 2010 و در خلیج مکزیک اتفاق افتاد که ناشی از انفجار بود. البته که در سال 2014 یک قاضی ایالات متحده، بریتیش پترولیوم را مسئول این فاجعه دانست و سر انجام بریتیش پترولیوم نیز در سال 2016 با پرداخت غرامت 20.8 میلیون دلاری موافقت کرد که همین توافق تبدیل به بزرگترین تسویه حساب شرکتی در تاریخ ایالات متحده شد.

تجارت دوم ویتنی ولف یک خط تولید لباس بود که با نام Trend Heart شروع به فعالیت کرد. ولف هرد پس از فارغ التحصیلی به جنوب شرقی آسیارفت و در آنجا به کار با پرورشگاه ها مشغول شد.

زندگینامه ها | قسمت چهارم : ویتنی ولف هرد

در سال 2012، در سن 22 سالگی، ولف هرد به استارتاپ Cardify، پروژه ای که توسط شان راد هدایت می شد، از طریق انکوباتور IAC لابراتوار هاچ پیوست. این پروژه بعداً رها شد، اما برای این خانم کار آفرین بسیار سرنوشت ساز بود زیرا از همین طریق به تیم توسعه برنامه دوستیابی Tinder، که قبلاً به عنوان MatchBox شناخته می‌شد؛ با راد و کریس گولچینسکی پیوست.

ولف هرد معاون بازاریابی Tinder شد. جالب است بدانید که ایده اسم تیندر از خود ولف هرد بوده است. تیندر ماده ای است که به راحتی قابل احتراق است و به همین دلیل از نماد شعله برای آن استفاده شده است. البته که همیشه به خوبی ای که او انتظار داشت پیش نرفت و ولف هرد در آوریل 2014 به دلیل تنش های فزاینده با سایر مدیران شرکت از Tinder استعفا داد.

در 30 ژوئن او علیه Tinder به دلیل آزار جنسی شکایت کرد. گزارش شده است که در سپتامبر 2014 و به همین دلیل او توانست بیش از یک میلیون دلار آمریکا و و همچنین سهام را به عنوان بخشی از تسویه حساب خود دریافت کند. ویتنی که مورد انتقاد بسیاری از مردم قرار گرفت؛ تصمیم به راه اندازی یک برنامه جدید دوستیابی البته این بار تنها مخصوص خانم هاگرفت.  اگرچه او در ابتدا نمی خواست به صنعت دوستیابی بازگردد، در ماه های بعد با آندری آندریف موسس Badoo برای جمع آوری یک تیم و توسعه یک برنامه دوستیابی جدید برای زنان همکاری کرد. او قصد داشت نام برنامه را Moxie بگذارد که متاسفانه این نام قبلاً ثبت شده بود.

در دسامبر 2014، ولف هرد به آستین، تگزاس نقل مکان کرد و Bumble راه اندازی کرد. این برنامه همان طور که ویتنی خواسته بود مخصوص خانم ها بود. تا دسامبر 2015 این برنامه 15 میلیون مکالمه و 80 میلیون آشنایی را در دل خود جا داده بود. پس از اینکه ولف هرد، تیندر را ترک کرد آندری آندریف، موسس Badoo، با او در مورد ایجاد یک پلتفرم دوستیابی تماس گرفت و با او شریک شد. هنوز هم اکثریت مالکیت شرکت به بادو اختصاص دارد.

تا نوامبر 2017، بامبل بیش از 22 میلیون کاربر داشت تا جایی که در ژانویه 2018، CNBC گزارش داد که Badoo به دنبال افزایش اعتبار شرکت به اندازه 1.5 میلیارد دلار است.  افتخارات و ثبت شدن نام ویتنی ولف از اینجا آغاز شد و ولف هرد در سال 2014 به عنوان یکی از 30 زن مهم زیر 30 سال در حوزه فناوری توسط Business Insider انتخاب شد.

در سال 2016 نیز او به عنوان یکی از زنان Elle در حوزه فناوری شناخته شد. مجله Elle  یک مجله سبک زندگی زنان در سراسر جهان  است و در فرانسه شروع به فعالیت کرده است. خوانندگان این مجله از زمان تأسیس آن به طور مداوم افزایش یافته است و تا دهه 1960 به 800000 نفر در سراسر فرانسه افزایش یافته است. Elle با 46 نسخه بین المللی در بیش از 60 کشور جهان، بزرگترین مجله مد جهان در نظر گرفته می شود. مجله Elle بیش از 69 میلیون خواننده دارد که مخاطبان آن عمدتاً زن هستند.

Elle بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم در پاریس تأسیس شد. در واقع هلن گوردون لازارف، بنیان گذار پیشگام ال، از شهر نیویورک به پاریس بازگشت تا یک نشریه منحصر به فرد ایجاد کند.

افتخارات ولف هرد تمام نشد و در سال 2017 نیز در TechCrunch در فهرست 42 زن موفق در فناوری آن سال قرار گرفت. TechCrunch یک روزنامه آنلاین آمریکایی است که بر شرکت هایی که در حوزه فناوری مشغول فعالیت هستند و استارتاپ ها تمرکز دارد.

زندگینامه ها | قسمت چهارم : ویتنی ولف هرد

بیشتر بخوانید: زندگینامه ها | بخش سوم : بویان اسلت

از سپتامبر 2019، Tinder و Bumble اولین و دومین برنامه محبوب دوستیابی در ایالات متحده بودند که به ترتیب 7.9 میلیون و 5 میلیون کاربر ماهانه داشتند. فعالیت بامبل به همین جا محدود نشد و ولف هرد در سال 2019 اولین شماره مجله بامبل مگ را با مشارکت هرست منتشر کرد.

عرضه اولیه سهام عمومی این شرکت، ولف هرد را در سن 31 سالگی به جوان ترین زنی تبدیل کرد که سهام یک شرکت را عمومی کرد. به گفته بلومبرگ، با حقوق 1.5 میلیارد دلاری، ویتنی ولف هرد یک زن میلیارد خود ساخته است که احتمالا تا سالیان دیگر چنین انسانی پا به زمین نخواهد گذاشت.

او راه کاترینا لیک، بنیان گذار و مدیر عامل استیچ فیکس را دنبال می‌کند، که در سال 2017 عرضه اولیه سهام او در سن 34 سالگی عمومی کرد. تنها حدود 20 زن تا به حال شرکت هایی را که خود تأسیس کرده اند، عمومی کرده اند.

شرکتی که Wolfe Herd برای اولین بار در بازارهای عمومی عرضه می کند با شرکتی که هفت سال پیش راه اندازی کرد متفاوت است. اپلیکیشن Bumble حدود 275 میلیون دلار از درآمد این شرکت در سال 2019 را به خود اختصاص داد که بیش از 213 میلیون دلار Badoo بود. اما Badoo، اپلیکیشن محبوب در آمریکای لاتین و برخی از بخش‌های اروپا، 28 میلیون کاربر فعال ماهانه در مقابل 12 میلیون کاربر بامبل دارد.

هنگامی که در گوگل نام بامبل را سرچ می کنید و وارد سایت رسمی آن می شوید؛ خود را این گونه معرفی می کند:

بامبل اولین بار برای به چالش کشیدن قوانین قدیمی دوستیابی تاسیس شد. اکنون، Bumble به کاربران این امکان را می‌دهد که با اعتماد به نفس ارتباط برقرار کنند. این ارتباط می تواند یک قرار ملاقات رسمی باشد یا به صورت آنلاین انجام شود. در این برنامه زنان اولین حرکت را انجام می دهند و ما نه تنها این مسئله را ضروری می دانیم بلکه قصد داریم این طرز فکر های منسوخ را از بین ببریم.

در ادامه به مصاحبه ای که این خانم جوان کار آفرین با فورچون (Fortune) داشته است می پردازیم:

- برای شما چه حسی دارد که جوان ترین زنی هستید که یک شرکت را سهامی عام می کنید؟ به خصوص که این کار در را در کنار پسر یک ساله خود انجام دادید.

بسیار سورئال است و واقعاً مناسب ترین زمان برای جشن گرفتن است. ما هیجان زده هستیم و امیدواریم این رکورد به زودی شکسته شود.

- آیا این لحظه را تصور می کردید؟

امسال سالی نبود که هیچ یک از ما تصورش را بکنیم. من فقط مفتخرم و متواضع هستم که می توانم این کار را با تیمی انجام دهم که توانسته از سراسر جهان با یکدیگر هماهنگ شود. البته جالب است که ما این شرکت را تاسیس کردیم تا افراد را به هم نزدیک تر کنیم در حالی که اعضای شرکت ممکن است از نظر فیزیکی به هم نزدیک نباشند.

- اکثریت هیئت مدیره جدید شما زنان هستند. اما با این عرضه اولیه، آیا اقدامی برای جذب زنان به عنوان سرمایه گذاران بازار عمومی انجام داده اید؟ ما با هزاران زن ملاقات کردیم و تاکید زیادی بر روی این مسئله وجود داشت.

ولف هرد در اولین کتاب خود، اسرار تجاری خود را به اشتراک می گذارد. از جمله اینکه چگونه در کار خود قاطع تر باشید، چگونه جاه طلبی های خود را تحقق بخشید و حتی اینکه چگونه گروهی از دوستانی را تشکیل دهید که حامی شما باشند. در این کتاب هم چنین در مورد پیدا کردن شریکی که برای شما ارزش و احترام قائل باشد نیز صحبت شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید