جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ساعت‌ های هوشمند

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
ساعت‌ های هوشمند

همه ی ما در طول روز به ساعت نیاز داریم و در واقع به جرئت می توان گفت که زندگی بدون ساعت امکان پذیر نیست. با پیشرفت علم و همچنین تکنولوژی روز به روز بر گستره ی این ساعت ها افزوده شد و به مرور زمان ساعت هایی خلق شدند که به آن ها ساعت هوشمند گفته می شود. این ساعت ها توجه زیادی را به خود ساعت هوشمند (به انگلیسی: Smartwatch) نوعی ساعت مچی غیرشماته ‌ای است که علاوه‌بر نشان دادن زمان توانایی انجام برخی پردازش‌ها از نوع دستیار دیجیتال شخصی را نیز دارد.

به غیر از مواردی که در بالا گفته شد از یک سری ویژگی های دیگر نباید غافل شد ویژگی هایی مثل پخش رادیو، موقعیت‌یابی جی‌پی‌اس، تلفن همراه، دوربین، ترمومتر، پخش موزیک و صوت، صفحه لمسی، بازی‌های رایانه‌ای و سیستم عامل از نوین‌ترین نوآوری‌ها در دنیای این محصولات برشمرده می‌شود. برخی از ساعت‌های هوشمند همانند رایانه قابلیت برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌های الکترونیکی را از طریق بلوتوث یا وای‌فای و یا متصل شدن با برنامه‌های اندرویدی را دارند.

شیائومی

همانطور که خودتان نیز می دانید کمپانی شیائومی به تازگی محصولات بسیار جدیدی را رونمایی کرده است و یکی از این محصولات ساعت هوشمندش می باشد که طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرده است. شرکت شیائومی در رویداد ۲۸ اکتبر ( ۶ آبان) قرار است تا از سری جدید گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ خود به شکل رسمی رونمایی کند. در کنار این گوشی‌ها، احتمالا این شرکت ساعت هوشمند شیائومی ردمی واچ ۲ را هم معرفی خواهد کرد. شیائومی تاکنون اطلاعات اندکی از مشخصات فنی این ساعت منتشر کرده اما همچنان گمانه‌ زنی‌ها در مورد قیمت ساعت هوشمند شیائومی ردمی واچ ۲ ادامه دارد. با این حال طبق آخرین گزارش‌ها، قیمت این ساعت هوشمند هم لو رفته است.

در رابطه با قیمت این چنین محصولات الکترونیکی همیشه کمی باید تعلل کرد زیرا به دلیل نوسان قیمت دلار این محصولات نیز بسیار نوسانی خواهند بود. ساعت هوشمند ردمی واچ ۲ شیائومی ۳۹۹ یوان قیمت دارد که تقریبا ۶۳ دلار می‌شود. این اطلاعات از طریق یک فروشنده افشاگر منتشر شده که در فضای مجازی دست به دست می‌شود. به‌ تازگی صفحه‌ ی رسمی شیائومی در شبکه اجتماعی ویبو تأیید کرده که ردمی واچ ۲ از نمایشگر ۱٫۶ اینچی امولد بهره خواهد برد. نسل قبلی این ساعت هوشمند از نمایشگر ۱٫۴ اینچی LCD استفاده می‌ کند.

ساعت های هوشمند

بیشتر بخوانید: پوکو M4 پرو 5G

ساعت هوشمند ردمی واچ ۲ شیائومی

در حقیقت این وسیله ی بسیار کاربردی است و کاربرد های فراوانی دارد. با کمک این ساعت ها به راحتی می توان بدون گوشی تلفن همراه بیرون رفت و نگران چیزی نبود زیرا هم امنیت بالایی دارد و هم امکانات زیاد. این گجت هوشمند با وجود اسمی که یدک می ‌کشد، به نظر می‌رسد که همانند نسل قبلی خود بیشتر یک ردیاب ورزشی باشد تا ساعت هوشمند. ممکن است نسخه‌ی سفارشی RTOS این محصول هم مانند چندین محصول مشابه دیگر در بازار عرضه شود. احتمال می‌رود که ساعت هوشمند شیائومی ردمی واچ ۲ از قابلیت‌های نظیر سنسور ضربان قلب، سنسور SpO2 ،GPS، چندین حالت ورزشی، نظارت بر خواب، مقاومت در برابر آب و قابلیت‌های دیگر بهره ببرد. همچنین طبق آخرین اطلاعات،این ساعت هوشمند در ۳ رنگ آبی، مشکی و کرم به بازار عرضه شود.

به طور کلی هر نسل از گجت های که به بازار می آیند دارای ویژگی های جدید و منحصر به فردی هستند که افراد را به سوی خود جذب می کنند. حال که صحبت از ساعت هوشمند جدید شیائومی شد، بد نیس نگاهی بیاندازیم به نسل قبلی این ساعت هوشمند. ردمی واچ شیائومی کیفیت طراحی بسیار خوبی دارد. حتی کیفیت و جنس بندهای آن هم عالی بوده و هنگام پوشیدن، احساس بدی به شما نمی‌دهد. در سمت راست این ساعت هوشمند با نمایشگر مربعی شکل یک دکمه کوچک وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد از آن برای تنظیمات و سایر اقدامات مربوط به ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

طراحی ساعت هوشمند ردمی واچ ۲ شیائومی

همیشه تا بوده همین بوده که طراحی های منحصر به فرد و جذاب سبب جذب مخاطب شده اند و مخاطبان را تا ابد برای خود نگه می دارند.  این ساعت هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که در پشت نمایشگر آن حسگر ضربان قلب وجود دارد و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه بر آن، مجموعه ویژگی‌های تناسب اندام، قطب نما و ردیابی خواب هم دارد. وجود همه این امکانات با هم باعث شده این محصول به‌عنوان، ساعت هوشمند باکیفیت و در عین حال با برچسب قیمتی فوق‌العاده مقرون به صرفه در دنیا معرفی شود. همچنین برای اثبات اصالت محصول عبارت Redmi در قسمت بالای حسگر ضربان قلب یعنی پشت نمایشگر ساعت درج شده است.

ویژگی های فنی ساعت هوشمند ردمی واچ ۲ شیائومی

یک سری دیگر از ویژگی هایی که در این محصول مشاهده می شود این است که این ساعت مجهز به یک نمایشگر ۱٫۴ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل است. نسبت ابعاد تصویر آن هم ۱:۱ است و از شیشه ۲.۵D بهره می‌برد. چیزی در حدود ۴۴٫۱ درصد صفحه را نمایشگر IPS LCD تشکیل داده است. وجود چنین نمایشگر باکیفیتی در یک ساعت مچی هوشمند مقرون‌به‌صرفه، بسیار قابل توجه و هیجان انگیز خواهد بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت هوشمند را می‌توان وزن آن دانست و این‌طور که شواهد موجود نشان می‌دهد که شیائومی به این مسأله توجه ویژه‌ای کرده، در واقع ساعت هوشمند ردمی واچ با تمام قابلیت‌هایش تنها ۳۵ گرم وزن دارد. همچنین بدنه و فرم آن هم پلاستیکی است.

یکی از موضوع های مهم ماندگاری و دوام بالای باتری است که در وسایل الکترونیکی اهمیت بسیار زیادی دارد به گونه ای که به راحتی می توان با دوام بالای باتری مخاطب را به سوی خود کشاند. این ساعت مجهز به باتری ۲۳۰ میلی‌آمپری است؛ این میزان ماندگاری باتری برای یک ساعت هوشمند، قابل قبول و راضی‌کننده است. نکته‌ی مهم دیگری که باید بدانید ضدآب بودن این ساعت هوشمند است که وجود آن باعث می‌شود شما با خیال راحت و آسودگی کامل از آن استفاده کنید و دیگر نگران این موضوع نباشید که با ریختن آب روی آن آسیب جدی وارد می‌شود و به مرور از کار می‌افتد. از سایر قابلیت‌های کاربردی ساعت ردمی بهره بردن از نسخه‌ی ۵.۰ بلوتوث است که اتصال و عملکرد سریع آن را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید