جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سرگذشت-یرزی-کوکوچکای-کوهنورد-منتشر-شد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
سرگذشت-یرزی-کوکوچکای-کوهنورد-منتشر-شد

کتاب «دنیای عمودی من» شامل سرگذشت یرزی کوکوچکا با ترجمه رامین شجاعی توسط نشر نون منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «دنیای عمودی من» شامل سرگذشت یرزی کوکوچکا کوهنورد به‌تازگی با ترجمه رامین شجاعی توسط نشر نون منتشر و وارد باز کتاب شده است. این کتاب سومین عنوانی است که پس از «ورای ممکن» و «کوهنوردان راه آزادی» در زمینه کوهنوردی توسط این‌ناشر منتشر شده است.

کتاب پیش‌رو، به قلم یرزی کوکوچکا چهره مطرح دنیای کوهنوردی نوشته شده است. کوکوچکا دومین مرد در تاریخ بشر است که توانسته در زمانی کم از ۱۴ قله هشت هزار متری جهان صعود کند. علاوه بر این او موفق شد از مسیرهای جدیدی صعود را انجام دهد که پیش از او هرگز کسی چنین نکرده بود.

این زندگی‌نامه روایتی از مردی است که از فقر و هیچ، در سال‌های سیاه لهستان آغاز کرد و تا حد انسانی افسانه‌ای بالا رفت؛ مردی که در هیچ صعودی شکست نخورد و مسیر صعودش در K2، سخت‌ترین کوه دنیا، با سنگ‌نوردی در ارتفاع بالای ۸۴۰۰ متر و بدون اکسیژن، مسیر خودکشی نام گرفت.

بیشتر بخوانید:‌ کتاب «سینمای ژاپن؛ از آغاز تا پایان جنگ جهانی دوم» منتشر شد

یرزی کوکوچکا با زبانی صمیمی و عمیق، شرح می‌دهد که چگونه توانست بودجه‌اش را از راه رنگ‌آمیزی دودکش‌ها و ساختمان‌ها به دست آورد و با امکانات و ابزاری جزئی ۹ صعود هشت هزار متری از مسیرهای جدید و ۴ صعود زمستانی انجام داد.

این کتاب دربردارنده گزارش‌های میدانی و بر اساس صعودهای سخت در شرایط دشوار است؛ گزارش‌هایی که نشان دهنده اراده و نیز قدرت بدنی اعجاب‌آور و تخصص ذاتی این اَبَرکوهنورد است. مخاطب با خواندن این کتاب درمی‌یابد کوکوچکا یک استثنا نیست، بلکه او به نسلی تعلق دارد که به نسل طلایی هیمالیانوردی لهستان معروف شد. آن‌ها نمایندگان روح جمعی کشوری بودند که صعودهای خیره‌کننده، عظمت و فخر یک ملت را به نمایش می‌گذاشتند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید