جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

شیائومی، یک انتخاب اقتصادی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
شیائومی، یک انتخاب اقتصادی

در مقابل برندهای مختلف و مهم جهانی مثل سامسونگ و اپل، برند شیائومی با عرضه گزینه ­های اقتصادی، توانست یک گوشی با کیفیت اما ارزان را به شما هدیه دهد. این روزها برند شیائومی در یک بازه­ی قیمتی بسیار گسترده، گوشی­ های مختلف مطابق با سلیقه ­های مختلفی را ارائه می‌­دهد. شیائومی بسیاری از ویژگی­ های خاص و مطرح برندهای محبوب دنیا را دارد و مهم ­ترین ویژگی آن قیمت مناسبی است که خریدار را با رضایت بالا همراه می­‌کند. گوشی­ های شیائومی با کیفیت بالای دوربین و سرعت بالای پردازنده­ ها یک انتخاب اقتصادی و مناسب برای استفاده به حساب می‌­آیند. شیائومی علاوه بر گوشی­ های هوشمند، وسایل جانبی گوشی، تلویزیون، لپ تاپ، ریش تراش، تبلت و ... را نیز عرضه می­‌کند. علاوه بر گوشی­ های مقرون به صرفه شیائومی، دیگر محصولات الکترونیکی آن نیز خوش ساخت، زیبا، با کیفیت با قیمت مناسب اند. در برهه ­ای از تاریخ کمپانی شیائومی در رقابت با دیگر رقبایش در حال فروپاشی بود اما با مدیریت درست و پیشرفت محصولات و نظم بخشی به امورات کمپانی، این شرکت باری دیگر در جای مناسب خودش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی گلکسی نوت 9، مقدمه ای برای شروعی دوباره

چرا گوشی شیائومی بخریم؟

بدنبال برندسازی در جهان، بسیاری از اشخاص ترجیح می‌دهند که از برندهای مطرح جهانی برای خرید ­های دیجیتال خود استفاده کنند. اما شیائومی نشان داد که یک کمپانی موفق می­تواند در عرض مدت نسبتاً کوتاهی خودش را بعنوان یک شرکت موفق ثابت کند. شیائومی از سال 2011 تابحال سهم زیادی در تجارت چین دارد. با پیشرفت شرکت شیائومی، این کمپانی خیلی زود شعب دیگری را در کشورهای اندونزی و روسیه راه اندازی کرد. در سال 2018 گوشی هوشمند redmi s2 از برند شیائومی توانست بعنوان  پرفروش ترین گوشی سال مطرح شود. از علل موفقیت کمپانی شیائومی می­‌توان به مدیریت قوی این شرکت و برنامه ریزی دقیقی که برای ارائه محصولاتش استفاده می­کند، اشاره کرد. با خرید یک محصول از کمپانی شیائومی برای خرید محصولات بیشتر، بیش از پیش ترغیب می‌­شویم. برای مثال هندزفری بلوتوث شیائومی با قیمت مناسب جای آی پاد را با هزینه بسیار پایین می‌­گیرد. یا ساعت هوشمند شیائومی مثلا هایلو قیمت بسیار مناسبی دارد و کیفیت بالای آن جایی ساعت ­های هوشمند اپل را می­‌گیرد. کیفیت دوربین گوشی­ های جدید شیائومی با مرور زمان افت نمی­کند و پردازنده­ ای آن مثل روز اول فعالیت می­‌کنند.

پیشینه شیائومی

شیائومی یک شرکت چینی است که شعبه اصلی آن در پک قرار دارد. در ماه اوت سال 2011 این کمپانی اولین محصولات خود را توزیع کرد. شیائومی خیلی زود توانست اعتماد مردم را بدست آورد و با فروش خوبی که داشت به یکی از برترین کمپانی­ ها تبدیل شد. لی جون مدیر عامل شرکت شیائومی تجارتش را به چند کشور دیگر گسترش داد. شرکت شیائومی در ابتدا یک دفتر کوچک استارت آپ بود که با مدیریت قوی و تلاش توانست به جایگاهی بالایی در تجارت جهانی برسد. در سال 2015 شیائومی توانست با فروش بالایش در یک شبانه روز رکوردش را در گینس ثبت کند. بدلیل کیفیت بالای محصولات شیائومی بخصوص گوشی­ های هوشمندش، این برند به آیفون دو معروف است. تمرکز اصلی شیائومی در ابتدا تولید گوشی ­های هوشمند بود اما با گذشت زمان این کمپانی محصولاتی از جمله گجت هوشمند، پاور بانک، تصفیه هوا، ترازو، تلویزیون، انواع هدفون، هدست و هندزفری، اسپیکر، دوربین، دستبند سلامتی، لپ تاپ، تبلت و بسیاری دیگر از محصولات الکترونیکی را عرضه کرد. یکی از اقدامات شیائومی، راه اندازی یک فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید در گوشی­ های شیائومی است.

مقایسه شیائومی و آیفون

در نگاه اول نکته ­ای که نظر ما را در مقایسه شیائومی و آیفون جلب می­‌کند، قیمت بالای محصولات آیفون و قیمت پایین محصولات شیائومی است. یکی دیگر از نکات در مقایسه این دو محصول تنوع زیاد محصولات در کمپانی شیائومی و تنوع نسبتاً کم آیفون است. یکی از برتری هایی که آیفون نسبت به شیائومی دارد، اثبات کمپانی آیفون به کل جهان است. آیفون توانسته با حفظ کیفیت در طول چندین سال خودش را بعنوان برترین کمپانی به ثبت برساند. البته شیائومی در طول این سال ­های اخیر با افزایش کیفیت در محصولاتش با حفظ قیمت توانسته با آیفون به رقابت بپردازد. فروش زیاد محصولات شیائومی به ضرر آیفون نیست و بالعکس. همانطوری که شیائومی طرفداران خاص خود را دارد، آیفون نیز مشتریان ثابت خود را دارد. در کشور ما با توجه به تحریماتی که گاه نسبت به گوشی ­های آیفون اعمال می­‌شود و قیمت بالای این محصولات و مشکلات مربوط به رجیستری، خرید آیفون دشوار شده است. در چنین شرایطی خرید محصولات شیائومی با هزینه کم و کیفیت بالا بدون مشکل خاصی می‌­تواند خرید را برای مشریان آسان کند.

نسل جدید گوشی های شیائومی

از میان گوشی­ های شیائومی (redmi note 9) و (mi note10) جزو بهترین و پرفروش ترین ها محسوب می­‌شوند. در سال 2020 شیائومی گوشی های هوشمند mi 10 ultra و redmi K30 ultraرا وارد بازار کرد. برند  Oale جدیدترین محصول شیائومی است. گوشی­ های جدید شیائومی معمولاً دارای پردازنده­­ ی هشت هسته ای دارای قدرت و سرعت بسیار بالایی هستند. این گوشی­ های هوشمند با باتری­ های لیتیومی ارتقا یافته با فناوری بسیار پیشرفته دارای قدرت دوربین 48 مگاپیکسل یا 64 مگا پیکسل هستند. با خرید گوشی­ های جدید شیائومی می­‌توانید فیلم ­ها و عکس­ های ماندگاری را به ثبت برسانید. می پد از دیگر محصولات این برند است که مشتریان زیادی دارد. شیائومی خلاقیت زیادی را در طراحی محصولاتش به کار گرفت و برای مطرح ساختن خودش تنوع زیادی را در آثارش بوجود آورد.

دیدگاه های مختلف درمورد شیائومی

همانطوری که هر محصول در برندهای مختلف طرفداران و مخالفان خودش را دارد، شیائومی نیز مشتریان ثابت و گاه مخالفانی دارد. برخی از ایراداتی که می‌­توان به اندک مدل ­های گوشی های شیائومی وارد کرد می­توان به کیفیت بدنه اشاره کرد که با زیبایی هرچه تمام تر این معایب پوشیده می­‌شوند. در برخی موارد عملکرد کند مدل ­های قدیمی گوشی شیائومی باعث شکایت­ هایی نسبت به این کمپانی شده است. با توجه به اینکه شیائومی نمایندگی رسمی در کشور ما ندارد، در مقابل بعضی از مشکلاتی که ممکن است در این گوشی­ ها پیدا شود، هیچ ضمانتی وجود ندارد. بعضی از مشتریان سابق شیائومی معتقدند که این گوشی­ ها عمر کوتاهی دارند.

شیائومی یا سامسونگ؟

سامسونگ یک برند معتبر جهانی است که در دنیای دیجیتال سابقه­ ی بسیار طولانی دارد. کمپانی شیائومی تقریباً پنجاه سال پس از کمپانی سامسونگ وارد عرصه رقابت شده است اما در همین زمان کوتاه به یک رقیب سخت برای سامسونگ و کمپانی­ های موفقی مقل آیفون تبدیل شده است. کیفیت شیائومی دست کم از محصولات سامسونگ ندارد. بسیاری از افراد برای خرید یک گوشی از برند سامسونگ خیال راحت تری دارند، چرا که این کمپانی به دنیا خودش را ثابت کرده است و با وجود دفاتر رسمی­اش در سراسر دنیا خرید را مطمئن تر می‌­کند. با وجود پیشرفت شیائومی در این مدت کوتاه خیلی زود این دو کمپانی به یک برابری کیفی رسیدند اما از نظر پیشینه و اعتمادی که به کمپانی­ای مثل سامسونگ وجود دارد، هنوز سامسونگ یک برند معتبر تر به حساب می‌­آید.

ویژگی های مهم شیائومی

برای برشمردن ویژگی­ های گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 8 پرو را بررسی می­‌کنیم. در این گوشی هوشمند چهار دوربین در پشت تعبیه شده است در مجموع کیفیت دوربین پشت 64 مگاپیکسل دوربین و 20 مگاپیکسل دوربین سلفی است. یکی از ویژگی­ های هوشمندانه این گوشی با کیفیت سیستم خنک کننده­ای است که حرارت داخلی بدنه را کاهش می‌دهد و جلوی داغ شدن بدنه و باتری گوشی را می‌­‌گیرد. با وجود چنین امکانی بازی کردن با این گوشی و فیلم دیدن در آن راحت و بدون دردسر است. باتری ردمی نوت 8 پرو 4500 میلی آمپر با شارژ بسیار سریع است. در گوشی­ های نسل جدید شیائومی حس گر اثر انگشت معمولاً در کنار یا پشت گوشی قرار گرفته است که دارای حساسیت بسیار بالایی است.

چرا گوشی های شیائومی ارزان است؟

دقیقاً همین نکته یعنی ارزان بودن محصولات برند شیائومی دلیل محبویت این گوشی ­ها است. این کمپانی که نسبت به رقبایش تازه تاسیس است، برای اثبات برند خودش ابتدا با هزینه ­ای بسیار پایین محصولاتش را در اختیار جهان گذاشت اما به مرور کمی قیمت­ ها را افزایش داد. لی جون مدیر کمپانی شیائومی دلیل قیمت پایین محصولاتش را سود بسیار پایین هر محصول توصیف می‌­کند. شیائومی در طول این سال ها به شدت رشد داشته است و بعنوان یکی از پرفروش ترین کمپانی­ ها شناخته می­‌شود. مدیرت درست کمپانی، پایین بودن نرخ سود، اعتماد میان کاربر و کارگزار و شهرت  شیائومی باعث محبوبیت جهانی این برند و رشد سریع آن شده است. در این روزها سهام شرکت شیائومی رشد نسبتاً خوبی دارد و به یک موفقیت جهانی رسیده است. یکی از امکانات ویژه­ ی شیائومی پکیج کاملی است که در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این گوشی ­ها نه چندان ظریف­اند که در دست گرفتنشان سخت باشد و نه چندان بزرگ و مردانه به نظر می­‌رسند که کمتر خانمی رغبت خرید به آن ها را داشته باشد. این گوشی­ ها کاملا ترکیبی از ظرافت، زیبایی و استحکام­اند که با سخت افزار قدرتمند و نرم افزار سریع می‌­تواند نیاز شما را با صرف هزینه­ی کم برطرف کند. امکانات دوربین گوشی­ های شیائومی و آپشن ­هایی که دارد بسیار جذاب و تکرار نشدنی است.

شیائومی یک انتخاب هوشمندانه

در عصری زندگی می‌­کنیم که پول حرف اول را می­زند. در گذشته برای یافتن یک گوشی موبایل خوب باید هزینه زیادی پرداخت می­‌شود و با افزایش قیمت گوشی ­های سامسونگ و آیفون، گزینه­ی قابل اعتمادی باقی نمی­ ماند. اما امروزه شیائومی گوشی ­هایی را در جهان ارائه می‌­کند که کیفیت دوربین عالی دارند، پردازنده­ های قوی و باتری مقاومی دارند. این گوشی ­ها علاوه بر ویژگی ­های کیفی مناسب، ظاهر خیلی مدرن و متنوعی دارند. رنگ ­هایی که شیائومی در بدنه ­ی گوشی­ ها به کار می‌­برد، بسیار متنوع و زیباست. بسیاری از افراد استفاده ­ی غالبشان از یک گوشی در واقع از دوربین آن است. امروزه قیمت یک دوربین خوب به شدت افزایش یافته است. بنابراین در این شرایط خرید یک گوشی با کیفیت عاقلانه تر از خرید یک دوربین است. هم چنین ضخامت مناسب گوشی­ های شیائومی حمل را راحت می­‌کند.

قیمت گوشی های شیائومی

قیمت گوشی ­های شیائومی بسیار متنوع است و بازه گسترده­ای را پوشش می­‌دهد. قیمت گوشی­ های شیائومی در ایران از 3 میلیون تومان شروع می­‌شود و تا بیش از 20 میلیون تومان نیز می­‌رسد. یکی از محبوب ترین گوشی­ های این شرکت، شیائومی ردمی است که شامل ردمی نوت، ردمی نوت پرو در مدل­ های مختلف با قیمت­ های متنوع است. از دیگر مدل­ های گوشی شیائومی شامل می نوت، می نوت پرو، می لایت، می میکس، می الترا، پوکو و صدها مدل مختلف با قیمت­ مناسب است. پکیجی که شیائومی ارائه می­کند که شامل دوربین قوی، پردازنده­ ی پر سرعت، رم سریع، زیبایی و استحکام است، دارای قیمت مناسبی است که خرید را برای مشتریان آسان کرده است. یکی از ویژگی­ های قابل توجه شیائومی، افزایش پله پله­ی قیمت گوشی با اضافه کردن  آپشن­ های خاص است. برای مثال ردمی نوت با ردمی نوت پرو تفاوت  قیمت دارد و با توجه به چند عامل متغیر این قیمت تعیین می‌­شود. بنابراین ما می‌­توانیم با توجه به پولی که در اختیار داریم یک گوشی را از کمپانی شیائومی برای خرید انتخاب کنیم و از آن لذت ببریم.

افزایش فروش گوشی های شیائومی در سال های اخیر

در این سال ها شیائومی ثابت کرد که کیفیت خودش را حفظ کرده است. این روزها شیائومی دارای تنوع بسیار بالایی است و برای هر مشتری با هر میزان مبلغ می‌­تواند یک گزینه ­ی خوبی را در اختیار بگذارد.با توجه به اوضاع بد اقتصادی، گوشی ­های شیائومی با تنوع قیمتی مشتریان را شگفت زده کرد. یکی از دلایل فروش بالای این گوشی­ ها قیمت مناسب آن است. اما این قیمت مناسب دلیل بر بی کیفیت بودن اجناس نیست. محصولات شیائومی با یک مدیریت دقیق و هوشمند توانست سال به سال بیش از پیش دیده شود و میان رقیبان سرسخت خود پیروز شود. تنوع ظاهری و قیمتی در شیائومی باعث شده است که مشتریان به این کمپانی گرایش نشان دهند. شیائومی کمپانی نسبتاً جوانی است و مشتریان آن هم بیشتر از طیف جوان هستند. (البته الان شیائومی یک محصول همه گیر شده است که با استقبال تمام مردم روبرو است.) این جوان گرایی در کمپانی شیائومی باعث شده است که این کمپانی با در نظر گرفتن جوانان، آرزوی آن ها را با قیمتی مناسب برایشان برآورده سازد. تنوع رنگی، ظاهری، پردازنده ­های قوی، آپشن­ های بسیار جدید در دوربین، برنامه ریزی دقیق، تنوع قیمتی و ... خبر از این اتفاق می‌­دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید