جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی تخصصی گلکسی نوت 9، مقدمه ای برای شروعی دوباره

author منتشر کننده
نظرات (2) 6 0
بررسی تخصصی گلکسی نوت 9، مقدمه ای برای شروعی دوباره

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ پس از معرفی نوت 8 نیاز چندانی به اغراق و بزرگنمایی ندارد. همانطور که از تصاویر و آنچه که در نسل گذشته از طراحی و کارکردهای خانواده ی نوت خواندیم مشخص است که در نسل هشتم سری نوت چه خواهد گذشت. سامسونگ، گلکسی نوت 9 خود را با طراحی و سبک و سیاق نوت 8 روانه بازار کرد و شاید پس از تغییرات بیشتری که در محیط کاربری خود ایجاد کرده بود توانست مشتریان بیشتری را به سمت خود جمع کند. سامسونگ مواد لازم گوشی جدید خود را فراهم کرد و پس از تعبیه با ارتقاء رابط کاربری بهتری نسبت به نوت 8 در اختیار مشتریان قرار داد.

دوربین های گوشی هوشمند گلکسی نوت 9

بیشتر بخوانید: گلکسی نوت 8، مبارزی برای ستیز با خسارت های نسل گذشته

نگاه ما به مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی نوت 9

مشخصه های گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 را در یک نگاه کلی با هم مرور کنیم:

- سیستم عامل: اندروی: 8.1 اوریو

- صفحه نمایش: 6.4 اینچ

- رم: 6 و 8 گیگابایت

- حافظه داخلی: 128/256 گیگابایتی

- درگاه حافظه: 512 گیگ

- چیپست: Exynos 9810 Octa

- دوربین پشت (اصلی):  12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل

- دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

- وزن: 201 گرم

- باتری: لیتیوم یونی 4000 میلی آمپری

- قیمت کنونی (14 شهریور 1399): 15.400.000 تومان

گوشی هوشمند گلکسی نوت 9، حدود 6 گرم سنگین تر از نوت 8

اولین چیزی که باید در مورد طراحی گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 بدانیم این است که سامسونگ آن را به مانند سری قبل خود یعنی نوت 8 طراحی کرده است. ظاهر گوشی اولین چیزی است که باید به آن پرداخته شود و علت آن هم جذاب بودن آن است. اکنون تفاوت خاصی را بین ظاهر نوت 8 و نوت 9 نمی‌بینیم. گلکسی نوت 9 با یک نمایشگر خمیده‌ی 6.4 اینچی (یا مستطیلی 6.3 اینچی) در اختیار کاربران قرار گرفته است. گوشی های نوت 9 بر خلاف نوت 8 تعداد بیشتری را از خود در بازار گرفته و پس از عرضه با اندکی تغییرات قیمت بیشتری را به خود اختصاص داده است. زیر صفحه نمایش خبری از کلیدهای مجاور و حتی کلید فیزیکی نیست و کلید پیمایشی برگشت در رابط کاربری گنجانده شده است. همین عوامل موجب شده دست سازندگان گوشی های هوشمند سامسونگ باز باشد و یک صفحه نمایش بزرگ را برای گوشی های خود بکار بگیرند.

طراحی قاب پشتی و بدنه های جلویی گوشی از جنس شیشه هستند و اطراف گوشی را شیشه و فلز تشکیل داده است. احتمال لغزنده بودن گوشی بسیار بالاست. همخوانی رنگ های قاب جلویی و پشتی کمک زیادی به زیبا به نظر رسیدن گوشی می‌کنند. با وجود خمیدگی اطراف و پهنای بیشتری که گلکسی نوت 9 به خود دیده است، به صراحت باید استفاده با یک دست را فراموش کنیم و از هر دو دست استفاده کنیم.

بعد از پشت سر گذاشتن گلکسی نوت 8 و در دست گرفتن سری جدید آن، گلکسی نوت 9 را 6 گرم سنگین تر احساس می کنید. قاب پشت گوشی با تغییرات بیشتری همراه شده و اثر انگشت به بخش زیر ماژول منتقل شده تا آن را به راحتی از دوربین ها تمیز دهید. سامسونگ حتی در طراحی ماژول هم به خوبی عمل کرده و یک فریم فلزی را برای آن در نظر گرفته است. جلوی گوشی را نمایشگر 6.4 اینچی با نسبت 83.4 درصد می‌بینیم و اطراف آن نیز تغییری در کلیدها ایجاد نشده است. در زیر گوشی، جک 3.5 میلی متری حذف نشده و قلم S Pen در جناح راست قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:‌ گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا، دو برادر افسانه ای سامسونگ

گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 و صفحه نمایشی یکسان با نسل قبل

گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 در صفحه نمایش هم راه نسل قبلی را رفته است. صفحات سوپرآمولد در نسل های قبلی گلکسی نوت از بهترین نمایشگرهای زمان خود از آن یاد می رفت که خیلی خوب توانست خودش را روی گوشی های هوشمند جا کند. این نمایشگرها کمتر از کیفیت QHD+ نیستند و تراکم پیکسلی 510 پیکسل در اینچ آن وضوح فوق العاده ای از تصاویر را برای شما نشان می دهد.

با صلابت تمام می‌توان گفت که بهترین نمایشگر دوران گلکسی نوت 9 و رقبای آن، عیناً از آن خود گلکسی نوت 9 خواهد بود. در هیچ گوشی هوشمندی نمی‌توانید به این خوبی وضوح تصاویر را ببینید و رنگ ها را با دقت کامل مشاهده کنید. بزرگی صفحه نمایش موجب لذت تماشای تصاویر می‌شوند و خمیدگی اطراف نیز شما را غرق در تصاویر سه بعدی فیلم ها خواهد کرد. جزئیات رنگ به حدی دقیق به کار گرفته شده که در هنگام نمایش رنگ مشکی عمق هیچ گونه باگی در صفحه نمایش ایجاد نمی‌شود. صفحه نمایش هایی که سوپرآمولد هستند، معمولا در تشخیص عمق رنگ سفید و روشن تبحر ندارند ولی سامسونگ گلکسی نوت 9 در نمایش عمق رنگ سفید نیز پیشتازی می‌کند.

بخشی از رابط کاربری صفحه نمایش گلکسی نوت 9 را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

Screen Mode: تنظیم دلخواه رنگ ها، اشباعیت و میزان گرما و سرمای گوشی.

Screen Resolution: انتخاب یکی از سه کیفیت HD+، FHD+ و WQHD+ به طور دلخواه برای نمایشگر

Edge Screen: دسترسی به برنامه ها از قسمت خمیده ی گوشی

رابط کاربری اکسپرنس 9.5 در گوشی هوشمند گلکسی نوت 9

گوشی هوشمند سامسونگ نوت 9 از آخرین اندروید زمان خود بهره می‌برد. اندروید 8.1 به کار گرفته شده برای سامسونگ نوت 9 در کنار رابط کاربری سامسونگ اکپرنس 9.5 بخش بزرگی از حجمه های گوشی نوت 9 را بر عهده دارند. منوی رابط کاربری با دو حالت همیشگی معمولی و عمودی طرح ریزی شده اند. نوتیفیکیشن بار با یه بار کشیدن صفحه به سمت پایین تنظیمات کمتری را نشان می‌دهد و پس از کشیدن مجدد تمامی محتویات بار را در اختیار شما قرار می‌دهد. وجود 23 سوئیچ در نوتیفیکیشن بار کار شما را برای دسترسی سریع تر به محیط کاربری گوشی سریع تر می کند.

منوی S pen، و Smart Stay جالب ترین بخش رابط کاربری به شمار می‌روند. در منوی S Pen توانایی کنترل قلم بیشتر از حالت معمولی نسل های قبل است که فقط در صفحه نمایش مشاهده می شد. Smart Stay نیز بخش جالب و هوشمند رابط کاربری را تشکیل می‌دهد که پس از فعالسازی، تا زمانی که نگاه شما جلوی دوربین سلفی باشد (صفحه نمایش) باشد حتی اگر فعالیتی توسط شما صورت نگیرد صفحه نمایش قفل نمی شود.

دوربین های گوشی هوشمند گلکسی نوت 9

گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 با اگزینوس 9810 گلکسی اس 9 عرضه شد

این بار وارد سخت افزار گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 می‌شویم. نوت 9 در سخت افزار همیشه یک گام جلوتر می گذارد و قدم بسیار بلندی ندارد. چیپست اگزینوس 9810 همانطور که برای گلکسی اس 9 به کار رفت، برای نوت 9 نیز استفاده شد. اگزینوس 9810 دارای 8 هسته است که 4 هسته‌ی آن پرمصرف با فرکانس 2.7 هرتز و 4 هسته‌ی دیگر کم مصرف با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌باشد. خطایی از جانب اگزینوس 9810 تاکنون دیده نشده و هیچگونه افت فریمی در گلکسی نوت 9 هنگام اجرای بازی هاس سنگین محسوس نبوده است. بزرگ ترین تغییری که سامسونگ برای نوت 9 در نظر گرفته بود استفاده از یک سیستم خنک کننده ی آب کربن در بخش چیپست بود که بسیار ریز و تعبیه شده است تا از گرم شدن چیپست هنگام فعالیت های سنگین جلوگیری کند. این سیستم حرارت چیپست را در حد معمول خوئ نگه می‌دارد و با 21 درصد کارآیی بیشتر، بیش از 87 درصد بهبود تجربه‌ی کاربری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نسخه‌ی پایه‌ی گلکسی نوت 9 به رم 6 مجهز است و دارای 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. اما دیگر نسخه ی گوشی دارای رم 8 و حافظه‌ی داخلی 512 گیگابایتی است که اختلاف قیمتی بیشتری را نسبت به نسخه ی پایه ایجاد می‌کند. هر دو نسخه ی گوشی قادرند 512 گیگابایت حافظه خارجی را به اسلات خود اضافه کنند.

دوربین های گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 عملکرد بهتری را ارائه می دهند

آخرین بخش گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 به قسمت «دوربین» منتهی می‌شود. پشت دستگاه و بر روی ماژول فلزی دو سنسور قدرتمند 12 مگاپیکسلی تعبیه شده است. سامسونگ دو عدد لنز را بر هر دو سنسور قرار داده و علاوه بر دریچه دیافراگم 2.4 فریمی دوربین اول، دریچه دیافراگم دوربین دوم را به عدد 1.4 فریم رسانده تا میزان ورود نور مزاحم به داخل دوربین به حداقل برسد. در حقیقت چه در شب و چه در روز با هر کدام از دوبین ها تصمیم به تصویربرداری داشته باشید با همان دریچه 1.4 فریم تصویربرداری خواهد کرد.

تا قبل از دوتایی شدن دوربین های گلکسی نوت حجم پیکسل های دریافتی دوربین تکی، 16 مگاپیکسل بود، اما سامسونگ با سیاست درج سنسور دوگانه، پیکسل های دوربین ها را به 12 رساند و در عوض دریچه دیافراگم دوربین دوم را کمتر کرد تا قدرت زوم بیشتری را داشته باشد. با وجود دوربین دوم، تکنولوژی فوکوس سریع به همراه زاویه دید دقیق بخش بزرگی از مشکلات تصویربرداری پرتره را حل کرد. سامسونگ این تکنولوژی را در دوربین 8 مگاپیکسلی جلو هم آزمایش کرد که مثمر ثمر درآمد.
اما عملکرد بهتر دوربین ها زمانی معلوم می‌شود که تاکتیک جدید دوربین های نوت 9 را بشناسید.

سامسونگ چهار تاکتیک در منوی دوربین به کار گرفته که برای تکمیل مقاله‌ی خود به آن ها می پردازیم:

تاکتیک اول: در صورتی که لنز یکی از سنسورها کثیف باشد، هشدار کثیفی لنز را به شما می‌دهد.

تاکتیک دوم: دومین حالت منوی دوربین به بخش خطای چشم بسته بر می‌گردد. در صورتی که هنگام تصویربرداری چشمان شما بسته باشد، پس از گرفته شدن عکس سامسونگ مجددا از شما درخواست می‌کند تا فرصت از دست نرفته یک عکس دیگری گرفته شود و جایگزین شود.

تاکتیک سوم: در صورتی که نور پشت سر سوژه مورد نظر زیاد باشد و سوژه آنچنان مشخص نباشد، دوربین از شما می‌خواهد از حالت HDR استفاده کنید.

تاکتیک چهارم: حالت تاری، آخرین تاکتک دوربین نوت 9 به شمار می‌رود. در این حالت در صورتی که عکس گرفته شده تار باشد به شما هشدار می‌دهد که تصویر شما تار است.

دوربین های گوشی هوشمند گلکسی نوت 9

هم اکنون گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 را در بازار ایران با قیمت 15 میلیون 400 هزار تومان می‌توانید بخرید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. عالیییههه ممنون از سایت خوبتون

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید