جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا، دو برادر افسانه ای سامسونگ

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا، دو برادر افسانه ای سامسونگ

اگر اغراق نباشد، برچسب «نوت» برند معتبر سامسونگ را از مراتب پست به اوج قله رسانده است. یکبار دیگر شرکت کره ای سامسونگ دست به ساخت جدیدترین سری نوت از گوشی های گلکسی سامسونگ زده است. گلکسی نوت 20، نسل دهم گوشی های هوشمند سری نوت سامسونگ است که با دستان توانمند متخصصان کره ای ساخته شده است. سامسونگ نسخه دهم نوت خود را در دو نسخه اصلی و اولترا عرضه کرده است. گلکسی نوت 20 اصلی را با نام گلکسی نوت 20 و نسخه اولترا را با نام گلکسی نوت 20 اولترا می‌شناسیم. نسخه اولترای گلکسی نوت 20، از سخت افزار قوی تری بهره می‌برد و به اشتباه نام اولترا را گردن خود نگرفته است. اکنون که یک دهه از عرضه‌ی سری نوت گوشی های سامسونگ می‌گذارد نوبت به جدال سرسخت دو برادر شماره 20 رسیده است. با رایامگ همراه باشید تا به صورت اختصاصی این دو گوشی هوشمند را کنکاش کنیم.

بیشتر بخوانید: گلکسی نوت 7، نسل ششم سری Note سامسونگ

گوشی گلکسی نوت 20، با ظاهری جذاب و فاصله ای دور و دراز از سری S

گوشی گلکسی نوت 20 سامسونگ با ظاهری دلفریب و جذاب به مصاف گوشی های هوشمند روز می‌رود. ناگفته نماند که طراحی گلکسی نوت 20 اولترا فاصله ی بیشتری را با سری S نسبت به قبل ایجاد کرده و از رقابت شانه به شانه ی قدیمی خبری نیست. اطراف گوشی نوت 20 به صورت خمیده با گوشه های تیز و شکل و شمایلی مستطیلی پا به دنیای قبلت ها گذاشته است. این طراحی جذاب منجصر به نسخه ی اولترای نوت 20 است و نوت 20 با اندکی تفاوت همان شمایل قبلی خود را حفظ کرده است.

گلکسی نوت 20: سامسونگ برای گوشی گلکسی نوت 20 یک بدنه‌ی پلی کربناتی با فریم فلزی در حواشی آن استفاده کرده است. قاب پشتی پلی کربناتی گوشی به گونه ای نیست که شما احساس یک بدنه ی پلاستیکی نامرغوب را کنید. به هرحال حس دلچسب آن بر روی انگشتان شما احساس خواهد شد. لبه های فلزی اطراف گوشی تا لبه های نمایشگر بالا آمده اند و در دست گرفتن گوشی با اندکی دشواری به همراه است. حاشیه های کم نمایشگر نوت 20 کمک کرده تا نسبت آن به بدنه به 89 درصد برسد که بخش جالب توجه ای از قاب جلویی را به خود اختصاص داده است. همچنین نوت 20 اولین گوشی پرچمدار سامسونگ با نمایشگر تخت محسوب می‌شود و آخرین نکته این که دوربین سلفی گوشی، نسبت به قبل بزرگ تر شده است.

گلکسی نوت 20 اولترا: بیشترین ویراژ سامسونگ در سری نوت بر روی نسخه‌ی اولترای گلکسی نوت 20 است. اولین چیزی که در نگاه اول به گوشی بولد می شود، وجود ماژول بزرگ پشتی است که برای دوربین 3 گانه در نظر گرفته شده است. ماژول پشت قاب، تعادل گوشی را تا حدودی بر هم می زند. بر هم زدن تعادل گوشی موجب می شود شما نتوانید با گذاشتن گوشی بر روی میز به نوشتن با فلم S Pen بپردازید. فضای قاب پشتی و بدنه ی نوت 20 اولترا حیرت انگیز است. سامسونگ برای قاب پشتی از شیشه ی مات و رنگ میستیک برنز استفاده کرده که تاکنون در گوشی هوشمندی به طور رسمی استفاده نشده است. رنگ میستیک برنز که کم شباهت به رز گلد نیست جدیدترین رنگ بندی سامسونگ خواهد بود. بدنه ی شیشه ای گوشی با رنگ برنزی آن، از هر گونه جذب اثر انگشت و چربی مبرا است. جدیدترین محافظ قدرتمند گوریلا نیز با نشان گوریلا گلس 7 برای نوت 20 اولترا دست و پنجه نرم کرده است. اگر گوشی نوت 20 اولترا را از رو به رو نگاه کنیم چیزی جز صفحه نمایش نمی بینیم. 92 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه، رسماً بدنه ی حاشیه‌ی گوشی را به غار می‌برد. بله های پایینی و بالایی گوشی نیز به اندازه خوش دست هستند که نمره‌ی رضایت شما را بگیرند. اکنون سامسونگ قلم را از سمت راست به سمت چپ انتقال داده است.

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی گلکسی نوت 5، یک کاغذ و قلم مدرن

گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا از نمایشگر HDR10+ بهره می برند

سامسونگ در نوت 20 اولترا به مانند گلکسی نوت 20 طبق عادت همیشگی خود از نمایشگرهای HDR 10+ مخصوص خود بهره گرفته است. البته گلکسی نوت 20 با نمایشگر ضعیف تری نسبت به نوت 20 اولترا پا به میدان گذاشته است. همانطور که کاربران خوش سلیقه از گوشی های سامسونگ خبردارند، می‌دانند که اولترا بزرگ ترین نمایشگر گوشی های سامسونگ را در اختیار دارد. گلکسی نوت 20 اولترا مجهز به نمایشگر 6.9 اینچی با رزولوشن 3080×1440 پیکسلی است و نوت 20 با 0.2 پله سقوط از پنل 6.7 اینچی بهره می‌برد. نمایشگر نوت 20 اولترا یک نمایشگر دینامیکی امولد 2X است، درحالیکه در نوت 20 از سوپر امولد پلاس استفاده کرده اند. نرخ 120 هرتزی نمایشگر نوت 20 اولترا 2 برابر بیشتر از نوت 20 است. از شگفتی هایی که در نوت 20 اولترا به چشم می‌خورد، روشنایی 500 نیتی آن است که حتی با فعال کردن مود Adaptive Brightness، تیر سختی بر پیکره ی نور خورشید خواهید زد. با فعال کردن این مود، روشنایی گوشی تا 1000 نیت ارتقاء می‌یابد. البته که نوت 20 نسبت به نسخه‌ی اولترا ضعیف تر خواهد بود.

سامسونگ

گوشی گلکسی نوت 20 و غول جدید Exynos 990

گوشی گلکسی نوت 20 در هر صورت وارد بازار ایران خواهد شد. این گوشی، ورود خود را با پردازنده‌ی قدرتمندش یعنی اگزینوس 990 جشن خواهد گرفت. Exynos 990 نسل جدید چیپست های سامسونگ است و با قدرت پردازش بالاتری طرح ریزی شده اند. سامسونگ این چیپست را برای اولترا نیز به کار برده و هر دو گوشی از همین چیپست استفاده خواهند کرد. نسخه ی نوت 20 دارای 8 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت حافظه ی داخلی خواهد بود و نوت 20 اولترا با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهند شد. با اینکه گوشی اولترا در جدول بنجمارک بالاتر از نوت 20 و گلکسی s20 اولترا قرار دارد ولی پس از تست های گرفته شده، نشان داده شد که پردازنده ی اسنپدراگون 865 چند گام جلوتر از اگزینوس 990 می باشد. به هرحال چیزی که می توان بر سر در گلکسی نوت 20 و نسخه‌ی اولترا زد این است که شما هر بازی مد نظری را می توان در آن بریزید تا به راحتی پردازش کند.

هر دو گوشی پرچم نسل پنجم ارتباطات را بر دوش دارند. پشتیبانی از وایفای جدید 6.0 در کنار اینترنت 5G رغبت هر کاربری را به این دو گوشی وا می دارد. علی رغم اینکه هر دو گوشی از پورت های تایپ C بهره برده اند قابلیت پردازش درگاه های از نوع USB 3.2 را نیز دارند.

تنها نقص کوچکی که در هر دو نسخه وجود دارد عدم توازن استریو و و اسپیکر است. چرا که صدای اسپیکر تا حدودی پایین است و صدا به خوبی نمی رسد، سامسونگ باید تصمیم جدی ای را برای آن بگیرد.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 20 به باتری 4300 میلی آمپری تجهیز شده و اولترا نیز 4500 میلی آمپر در ساعت را پوشش می دهد. با وجود استفاده از چیپست اگزینوس و در کنار آن قدرت بالای نوردهی صفحه نمایش که چیزی حدود 1000 نیت روشنایی می‌دهد، مقدار 4500 میلی آمپر برای اولترا مناسب به نظر نمی‌رسد. شاید اگر سامسونگ یک باتری 4800 میلی آمپری را برای گوشی خود در نظر می‌گرفت شارژدهی موفقیت آمیزتری را در پرونده خود درج می‌کرد.

مقایسه ای میان دوربین گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا

اولین نکته ای که درباره ی دوربین گوشی گلکسی نوت 20 باید اعتراف کرد حذف عبارت زوم فضایی از گوشی های سامسونگ است. حتی گوشی گلکسی نوت 20 اولترا هم که به دوربین 108 مگاپیکسلی تجهیز شده عبارت «زوم فضایی» را با خود به یدک نمی‌کشد. هر دو برادر دارای دوربین های سه گانه هستند ولی با اختلاف.

دوربین نوت 20 اولترا در هر شرایطی (روز یا شب) هنر خود را به رخ می‌کشد. حتی پس از آزمایش هایی که بر روی آن انجام شده، مشاهده کردیم که در شب هم نیازی به مودنایت نیست. سنسور بزرگ نوت 20 اولترا بدون نیاز به نایت مود کار خود را در شب به اتمام می‌رساند. برخلاف نوت 20 اولترا در نسخه نوت 20، در شباهنگام با مقداری نویز رو به رو هستیم.

اما داستان زوم فضایی چیست؟ اگر نگاهی به مقاله ی گوشی هوشمند گلکسی S20 بیندازید، می بینید که دوربین تله فوتو تعبیه شده در S20 مجهز به سنسور 48 مگاپیکسلی بود که تا هر مکانی قابل زوم بود. اما سنسور نوت 20 اولترا 12 مگاپیکسلی است و خبری از زوم فضایی نیست.

گوشی گلکسی نوت 20

گوشی گلکسی نوت 20 با اندروید 10 عرضه می‌شود

گوشی گلکسی نوت 20 به همراه برادر خود، با اندروید 10 پا به میدان مسابقه می گذارند. به محض کار با رابط کاربری قادر خواهید بود هر دو را به اندروید 11 ارتقاء دهید. اینکه نوت 20 و نوت 20 اولترا تا سه سال دیگر مورد حمایت سامسونگ قرار بگیرد بعید نیست. سامسونگ از رابط کاربری One UI 2.5 استفاده کرده که قبلا هم در نسل نهم از آن بهره می‌برد. وجود رابط کاربری One UI 2.5 موفق شده امکانات اضافی IMUI 12 را حذف کند و یک رابط تر و تمیز به شما عرضه کند.

قلم S Pen نیز در کنار اینکه قابلیت های قبلی خو.د را حفظ کرده اینبار در ورژن جدید خود می تواند فایل های PDF را هم در Note بریزد. همچنین نگران نوشته های کج و معوج خود نباشید؛ چرا که قابلیت تصحیح کلمات نیز به بخش نوت اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید