جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گلکسی نوت 7، نسل ششم سری Note سامسونگ

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گلکسی نوت 7، نسل ششم سری Note سامسونگ

قبل از عرضه گلکسی نوت 7 گمانه زنی ها در باره انقراض و عدم عرضه ی گلکسی نوت آغاز شده بود. اما دیری نپایید که سامسونگ نسل ششم گلکسی نوت را با عنوان نوت 7 معرفی کرد. سامسونگ عدد 6 را به دلیل هماهنگی بیشتر با گلکسی اس 7 فراموش کرد و عنوان 7 به گلکسی نوت جدید داده شد. تداوم دوباره گلکسی نوت در بازار نشان دهنده‌ی این بود که سامسونگ حالا حالاها دست از تلاش بر نمی‌دارد. نهایتاً سامسونگ در عرضه دو سری جدید نسل ششم و هفتم نوت و اس گام بلندتری در بازار گذاشت.

گلکسی نوت 7

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی گلکسی نوت 5، یک کاغذ و قلم مدرن

نگاهی به مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی نوت 7

نگاهی ریزی بیندازیم به شاهکار جدید سامسونگ، گوشی هوشمند گلکسی نوت 7:

سیستم عامل: اندروی: 6.0.1

صفحه نمایش: 5.7 اینچ

رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایتی

درگاه حافظه: 256 گیگ

چیپست: Exynos 8893

دوربین پشت (اصلی):  12 مگاپیکسل + دوربین جلو: 5 مگاپیکسل

وزن: 169 گرم

باتری: لیون پلیمری 3500 میلی آمپری

رنگ: مشکی، طلایی و نقره ای

طراحی گوشی هوشمند گلکسی نوت 7؛ بزرگ و خمیده

ظاهر گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 نمایش جدیدی را از سری نوت برای دوست داران گوشی های سامسونگ عرضه می‌کند. سال 2016 کمتر شاهد گوشی های با نمایشگر بزرگ و خمیده بودیم. نمایشگرهای گوشی های غول پیگر آیفون پلاس برای کسانی که دستان کوچکی داشتند چندان مناسب نبود، ولی گوشی های گلکسی نوت به خوبی به درخواست کاربران پاسخ می داد. آغاز صفحه نمایش های خمیده ی گلکسی نوت از نسل ششم آن یعنی Note 7 آغاز شد و تغییرات زیادی هم در قاب های جلو و پشت ایجاد کرد. یکی از تغییرات خمیدگی صفحه نمایش (قاب جلویی)، کم شدن اندازه فریم فلزی قاب جلویی و حاشیه بود. لبه های تیز فلزی نوت 5 در دستور کار قرار نگرفته و به مانند قبل بدنه ی تیزی را شاهد نیستیم. خمیدگی بدنه حس جذاب و خشنودآمیزی را به کاربران القاء می‌کند. گلکسی نوت 7 بهترین گوشی با صفحه نمایش متعادل و بزرگ در زمان خود نام گرفت و بسیاری از گوشی های جدید امروزی از آن الهام گرفته اند.

رقیب سرسخت نوت 7 در بخش بدنه گوشی آیفون 6 اس پلاس است که ضخامت بیشتری نسبت به نوت 7 دارد. حتی نوت 7 وزن کمتری از آیفون 6 اس پلاس دارد. از آنجایی که مقاومت گوشی های هوشمند روز به روز افزایش پیدا می کند لذا انتظار می رفت که از صفحه محافظ قدرتمندی استفاده شود. سامسونگ به این پیشنهادها، جامه ی عمل پوشاند و برای اولین بار از پیشرفته ترین و مقاوم ترین گوریلاگلس 5 در گوشی خود رونمایی کرد.

بیشترین فضای جلوی گوشی را صفحه نمایش 5.7 اینچی به خود اختصاص داده و نسبت 70 درصدی صفحه نمایش به بدنه، استخوان محکمی است که سامسونگ برای گوشی خود دست و پا کرده است. کلیدهای پیمایشی برگشت به عقب و جزئیات، کماکان در کنار کلید Home قرار دارد و هنوز وارد سیستم عامل نشده اند. تغییر چندانی در جلوی گوشی دیده نمی شود کلیدهای ولوم و پاور مانند قبل در لبه های گوشی گنجانده شده اند. پشت گوشی نیز دوربین و سنسورهای نزدیک به آن جلوه ی زیبایی را به گوشی داده اند، اما جنس شیشه ای پشتی به خصوص در رنگ مشکی به شدت حساس به جذب اثر انگشتان شما خواهد بود. 

درگاه حافظه به مانند نوت 5 به بالای گوشی منتقل شده و در زیر گوشی تغییر جالبی را در شیوه ی حفره های اسپیکر شاهد هستیم. همچنین برای اولین بار از تایپ C در گوشی های گلکسی نوت استفاده شد که بعدها برای گوشی های گلکسی s8 به کار گرفته شد.

گلکسی نوت 7

صفحه نمایش گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 با ویژگی جدید Always on

صفحه نمایشی که در گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 شاهدیم، همان صفحه نمایش به کار رفته در گوشی S7 Edge است. تنها تفاوت صفحه نمایش این دو گوشی، بزرگتر بودن نمایشگر نوت 7 و روشن تر بودن آن است. سامسونگ همان صفحه نمایش QHD سوپر آمولد را برای گوشی خود در دستور کار قرار داد و با حفظ قیمت مناسب بهترین نوردهی را برای صفحه نمایش گوشی خود انتخاب کرد. عمق رنگ مشکی و کنتراست صفحه نمایش با وجود خمیدگی صفحه نمایش لحظه ی خوشایندی را برای نگریستن به گوشی ایفا می کند.

تکنولوژی صفحه نمایش HDR که از کیفیت 4k پشتیبانی می کند برای اولین بار در این گوشی به کار رفته است؛ در حالیکه ما پیش از این نمایشگرهای HDR را در تلویزیون های 4k می‌دیدیم. اما صفحه نمایش های HDR چه ویژگی هایی دارند؟ این نمایشگرها رنگ های مشکی را تیره تر و رونگ های سفید را سفیدتر نشان می‌دهند. این عامل موجب می شود پیکسل رنگ ها مشکی واضح تر دیده شود و رنگ های سفید نیز در روشنایی نور خورشید وضوح بیشتری داشته باشند. جدیدترین بخش اضافه شده به صفحه نمایش که کمتر در مورد آن صحبت شده است نیز جای بحث کمی ندارد. ویژگی فیلتر نور آبی یک قابلیت جدید و حیاتی برای نمایشگر نوت 7 به شمار می‌رود که وظیفه ی بهینه کردن نور گوشی در محیط های تاریک را بر عهده دارد.

ولی جدیدترین و بهترین قابلیت صفحه نمایش نوت 7 وجود ویژگی Always On است. این تکنیک پیش از این در S7 به نمایش گذاشته شده بود و بعدها در نوت 7 نیز جای گرفت. با فعال کردن قابلیت Always On، در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش اعلان ها و نوتیفیکشن هایی بر روی صفحه نمایش پدیدار می‌شوند که دیگر نیازی به روشن کردن و باز کردن نمایشگر نیست. لذا مصرف انرژی (باتری) بهینه می‌شود و کمتر از زمانی خواهد بود که شما صفحه نمایش را باز می‌کنید و اعلان ها را می‌خوانید.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 با پردازنده Exynos 8890

قلب تپنده‌ی گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 را محصول خود ساخته‌ی سامسونگ یعنی چیپست Exynos 8890 تشکیل می‌دهد. اگزینوس، چیپست قدرتمندی است که توسط خود سامسونگ توسعه داده شده و نسخه 8890 آن در نوت 7 با 8 هسته ی پر قدرت ساخته شده است. 4 هسته‌ی آن که 2.3 گیگاهرتز است با توان مصرفی بالا و قدرت دو چندان طراحی شده و بخش کم مصرف آن شامل 4 هسته ی 1.6 گیگاهرتزی است. هسته های با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی اگزینوس به همراه پردازنده گرافیکی آدرنو 530 Mali کمک می کنند تا بازی ها در این گوشی هوشمند با قدرت اجرا شوند.

سامسونگ به خوبی توانسته 4 گیگابایت رم را برای گوشی خود به کار بگیرد. در هنگام اجرای عملیات مولتی تسکینگ، 2 گیگابایت رم آزاد است. از حافظه ی 64 گیگابایتی دستگاه هم 52 گیگابایت مورد استفاده شما خواهد بود و 8 گیگابایت در اختیار برنامه ها و سیستم عامل قرار می گیرند.

سنسور اثر انگشت در کلید Home قرار گرفته و تا حدودی مشکلات و باگ های قبلی را ندارد. درگاه سیمکارت نیز که در بالای گوشی قرار گرفته به صورت مشترک، سیم کارت و SD کارد را پوشش می دهد.

به لطف پردازنده و نمایشگر کم مصرف گلکسی نوت 7، شاهد باتری 3500 میلی آمپری هستیم؛ در حالیکه در گوشی گلکسی s7 Edge حدود 100 میلی آمپر بیشتر برای باتری در نظر گرفته شده بود.

گلکسی نوت 7

مقایسه دوربین گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 با Galaxy S7

دوربین گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 با اینکه 4 مگاپیکسل از نسخه قبلی پایین تر آمده ولی در بخش های دیگر ارتقاء داده شده تا از کیفیت آن کاسته نشود. 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم 1.7 فریم، نقطه ی قوتی برای دوربین نوت 7 به شمار می‌رود. عکس ها در هنگام لرزش دوربین و حرکت دادن آن کمتر تار می‌شوند.

با وجود تکنولوژی Dual Pixel سرعت فوکوس دوچندان شده و نبود دوربین دوم چندان احساس نمی شود. منوی دوربین پیشرفته تر و در عین حال روان تر شده است. همانطور که عملکرد دوربین در روز فوق العاده است، در شب نیز بی نظیر است. تکنولوژی پیکسل دوتایی عملا تار بودن عکس ها در شب را حذف کرده و کیفیت زیادی را به دوربین گوشی بخشیده است.

دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی نیز دو برابر سریع تر از نسخه ی قبلی به جریان می‌افتد و باز شدن منوی آن به لطف پردازنده اگزینوس جدید سامسونگ سریع تر شده است.

تاچ ویز ارتقا یافته در گوشی هوشمند گلکسی نوت 7

سامسونگ که چند سالی می‌شود از رابط کاربری تاچ ویز برای گوشی های خود بهره می‌برد در گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 نیز به خوبی از این ویژگی استفاده می کند. اولین تغییری که در رابط کاربری سامسونگ می‌بینیم متحول شدن آیکون های برنامه است. دیگر تغییری که می‌بینیم، دگرگون شدن منوی نوتیفیکیشن بار است. اگر یک بار صفحه را پایین بکشید، نوتیفیکشن های کمی در دسترس قرار می‌گیرند و با دوبار کشیدن آن به سمت پایین اختیارات بیشتری خواهید داشت.

کارآیی قلم S Pen یکی دیگر از تحولات نوت 7 است. کارآیی جدید آن، کار کردن قلم بر روی صفحه نمایش خیس نوت 7 است. حتی شما در زیر آب هم می‌توانید با قلم بر روی صفحه نمایش بنویسید. روانی و خوش دست شدن قلم، استفاده از آن را دلچسب تر می‌کند.

آخرین ویژگی بزرگی که در سیستم عامل گوشی گلکسی نوت 7 جریان دارد، وجود حسگر عنبیه است که امنیت گوشی رو دو چندان بالا می‌برد. در حسگر عنبیه فقط چشمان یک نفر را می‌توان بر روی گوشی تعریف کرد که گوشی پس از شناسایی چشمان کاربر، قفل گوشی را باز می‌کند.

این گوشی نه تنها در جبهه سخت افزاری بلکه در حیطه‌ی نرم افزار هم فوق العاده است. لذا ایراد خاصی را نمی‌توان از نوت 7 گرفت. یقیناً کاربرانی که گوشی های بزرگ را نمی‌پسندند و دل به گوشی های متوسط می‌دهند پیشناهد ما خرید این گوشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید