جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گلکسی نوت 8، مبارزی برای ستیز با خسارت های نسل گذشته

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گلکسی نوت 8، مبارزی برای ستیز با خسارت های نسل گذشته

نسل گذشته‌ی سری نوت سامسونگ، با وجود قدرت بالایی که در پردازش چیپست خود داشت با خودسوزی ناخواسته تاریخچه‌ی نگران کننده ای را برای سامسونگ رقم زد. اما سامسونگ کنار ننشست، گلکسی نوت 8 نسل بعدی گوشی های سری نوت را تشکیل می‌دهد. نمایشگر انعطاف پذیرتری از نسخه ششم را در نوت 8 سامسونگ شاهدیم و یک قاب خوش سیما تر از نوت 7 برای گوشی در نظر گرفته شده است. این بار هم سامسونگ با علم خود، قلم S Pen پا به بازار جدال گوشی های هوشمند می‌گذارد. نوت 8 شاید بهترین و در کنار به صرفه ترین گوشی گلکسی سری نوت به شمار می‌رود که پیشنهاد صد درصد خرید را در کشور ایران به شما داده می‌دهیم.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 8

بیشتر بخوانید: گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا، دو برادر افسانه ای سامسونگ

مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی نوت 8

مشخصه های گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 را در یک نگاه کلی با هم مرور کنیم:

- سیستم عامل: اندروی: 7.1 نوقا

- صفحه نمایش: 6.3 اینچ

- رم: 6 گیگابایت

- حافظه داخلی: 64/128/256 گیگابایتی

- درگاه حافظه: 256 گیگ

- چیپست: Exynos 8895 / Snapdragon 835

- دوربین پشت (اصلی):  12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل

- دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

- وزن: 195 گرم

- باتری: لیون پلیمری 3300 میلی آمپری

- رنگ: مشکی، طلایی، خاکستری و سرمه ای

گوشی هوشمند گلکسی نوت 8

نگاهی به شکل و شمایل گوشی هوشمند گلکسی نوت 8

برای اینکه شکل و طراحی گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 را بهتر بشناسید آن را در کنار S8+ بگذارید و سپس به مقایسه بپردازید. بدنه ی گوشی نوت 8 با اختلاف کمی نسبت به S8+ کشیده تر شده و حتی در گوشه ها شاهد انحنای کمتری نسبت به نسخه ی قبلی هستیم. علی رغم نمایشگر 6.3 اینچی گوشی، شاهد یک گوشی با عرض کمتر ولی بلندقامت تر هستیم. کیفیت ساخت گلکسی نوت 8 بسیار بالا است. خوش دست بودن آن محشر خواهد بود و یکپارچگی کلیدها موجب عادت یابی سریع تر شما نسبت به گوشی خواهد شد.

چیزی حدود 25 گرم نسبت به سری 7 نوت به گوشی اضافه شده است. ارتفاع گوشی در حد و اندازه ای است که با انگشتان کوچک نمی‌توانید فقط با یک دست قسمت بالای گوشی را تاچ کنید و به دست دوم خود نیاز خواهید داشت. جذاب بودن این گوشی مطمئناً به صفحه نمایش آن است که با نسبت 83.1 درصد بخش زیادی از پنل جلویی را از آن خود کرده است. اما سامسونگ تا نوت 8 هنوز موفق نشده بود که نمایشگر را تا پنل بالا برساند، لذا یک حاشیه در قسمت بالا مشاهده می کنیم که شامل بخش های دوربین سلفی، خروجی صدا و سنسورهای گوشی می‌باشد.

حالا یه سر به پشت و لبه های گوشی بزنیم؛ پشت گوشی با دو دوربین و فلش دوتایی و اسکنر اثر انگشت سر کار داریم و همه ی آن ها در یک ماژول مستطیل شکل، کنار هم قرار گرفته اند. اولین اشتباه نابخشودنی نوت 8 مربوط به محل اسکنر اثر انگشت آن خواهد بود که در جایگاه بسیار نامتناسبی قرار دارد. سامسونگ موفق شد در سری بعد این اشتباه را جبران کند. تمامی کلیدها به مانند قبل در گوشی نوت 8 جاسازی شده اند و اسلات سیمکارت مطابق با دو نسل قبل سری نوت در بخش بالایی قرار دارند. در زیر گوشی هم پورت USB تایپ C و قلم در سمت راست گوشی قرار دارند.

سامسونگ در طی این چند سال موفق شده از ترکیب فلز و شیشه برای گوشی های خود استفاده کند. فریم فلزی در لبه و پوشش پشتی شیشه ای گلکسی نوت 8 جلوه ی زیاتری به گوشی داده است. البته توجه داشته باشید که جنس شیشه ای پشت گوشی به شدت در برابر لکه های چربی و آثار انگشتان شما حساس است. پیشنهاد می‌شود یک قاب محافظ برای گوشی هوشمند خود تهیه کنید. به گفته ی خود سامسونگ و با تاییدیه ای که از IP68 گرفته شده ، این گوشی در مقابل گرد و خاک و حتی آب ( به اندازه 30 دقیقه) مقاوم است.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 8

رنگ ها در صفحه نمایش گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 درخشان ترند

نمایشگر گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 در زمان خود از برترین های صفحه نمایش بود. 6.3 اینج، نسبت صفحه نمایش را در جلوی گوشی به خوبی جلوه می‌دهد. اما چیزی که در بخش نمایشگر حائز اهمیت است کیفیت تصاویر است. گلکسی نوت 8 از یک پنل سوپر آمولد 1140×2960 پیکسلی بهره می‌برد و نسبت نسخه‌ی قبلی خود بسیار درخشان تر است. پس از تست این گوشی یقیناً میزان درخشندگی و شفافیت پیکسل های نمایشگر گوشی را به عینه خواهید دید. به اندازه ای رنگ ها در در گوشی نوت 8 شفاف هستند که در زیر نور خورشید هم به خوبی صفحه نمایش و رابط کاربری قابل مشاهده است. نمایشگر سوپرآمولد نوت 8 به دلیل عمق زیادی که از رنگ تیره دارد کمک شایانی به دقت بالای رنگ های نمایشگر در زیر نور آفتاب خواهد کرد. این صفحه نمایش راه های ابتدایی پرومیوم HDR را می‌گذراند. لذا برای اولین بار است که در گوشی های سامسونگ و در سری نوت شاهد نمایشگر HDR هستیم که بعدها سامسونگ آن را به HDR Plus ارتقا داد.

بیشتر بخوانید: گلکسی نوت 7، نسل ششم سری Note سامسونگ

گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 و فراموش شدن ماجرای افت فریم

برخلاف آنچه که در فصول قبل سری نوت ها شاهد بودیم در گوشی هوشمند گلکسی نوت 8، هیچ گونه افت فریمی را پس از اجرای بازی های سنگین مشاهده نمی‌کنیم. چیپست قدرتمند اگزینوس 8895 بر روی نوت 8 کاشته شده و با 4 هسته‌ی 1.7 گیگاهرتزی کم مصرف و 4 هسته ی 2.3 گیگاهرتزی قدرتمند، نعمت بزرگی را به سری جدید نوت ها می بخشد. همچنین 6 گیگابایت رم موجب شده رابط کاربری سیستم با سرعت بسیار بالایی فعالیت داشته باشد و در بخش مولتی تسکینگ هیچ گونه هنگی نداشته باشیم. در کنار پردازنده مرکزی قدرتمند اگزینوس، شاهد پردازنده ی گرافیکی Mali G71 M20 هستیم که برای اجرای بازی های سنگین کاربرد فراوانی را دارد. پس از اینکه بازی های سنگی را بر روی گوشی خود تست می‌کنید متوجه خواهید شد که در بالاترین کیفیت اجرا هم هیچ گونه افت فریمی احساس نمی‌شود.

سامسونگ این گوشی را در سه مدل 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه کرد که هر سه مدل با 6 گیگابایت رم قادر بودند تا 256 گیگابایت حافظه ی خارجی را پشتیبانی کنند.

اولین استارت دوربین دوتایی سامسونگ با گوشی هوشمند گلکسی نوت 8

یکی از بزرگ ترین مواردی که برای گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 تازگی دارد، وجود دو دوربین برای این گوشی است که تازگی دارد. تا پیش از نوت 8 دوربین دوگانه ای برای سامسونگ تعریف نشده بود. این بار نوت با دو دوربین 12 مگاپیکسلی پا به میدان گذاشت. سامسونگ پیش از این قدرت خود را در کیفیت سنسورهای خود به نمایش گذاشته بود که در سری نوت 8 نیز با دو سنسور قدرتمند خود را به رخ حریفان می‌کشد.

سنسور اصلی، وظیفه ی تصویربرداری و فیلمبرداری را بر عهده دارد و با داشتن قابلیت Dual Pixel می تواند به خوبی بر روی سوژه های مورد نظر در محیط فوکوس کند.

لنز دوم بیشتر برای تصویربرداری های پرتره استفاده می شود، پیکسل های کوچکتری را دارد و به صورت مجزا نمی‌تواند در تصویربرداری موفق باشد.

حتما تاکنون حالت Portrait Mode را در آیفون های جدید دیده اید. این حالت مخصوص تصویربرداری های پرتره است. در نوت 8 سامسونگ با داشتن قابلیت Live Focus در سنسور دوم عکس های حرفه ای و نابی را می‌توان از گوشی هوشمند خود بیرون بکشید.

رابط کاربری گوشی هوشمند گلکسی نوت 8، سبک تر و مدرن تر

اندروید 7.1، سیستم عامل گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 به شمار می رود. سامسونگ این گوشی را تا دو سال بعد و اندروید 9.1 هم پوشش داد. رابط کاربری Experience UI 8.5 برای سامسونگ نوت 8 در نظر گرفته شده که نمونه پیشرفته ی UI نسل قبلی است. تعداد اپلیکیشن ها کمتر شده و از تنظیمات اضافه ی آن ها کاسته شده است. تا جایی که توانسته شده در Experience UI 8.5، منوی تنظیمات خلوت تر شده و حتی نوتیفیکشن بار خلوت تر از نسخه قبل شده و موارد اضافی را از بخش تنظیمات همان بار می توانید حذف و یا اضافه کنید. سامسونگ علاوه بر گوگل پلی، فروشگاه مخصوص خود Samsong Apps را در اختیار کاربران قرار داده که در صورت نیاز می توانند از آن استفاده کنند.
در سمت راست گوشی و در قسمت خمیده ی گوشی شاهد یک پنل کوچک برای گالری اپلیکیشن ها هستیم. S Pen تقریباً همان ویژگی های نسل گذشته را در اختیار دارد و نهایتاً دستیار صوتی Bixby نسل جدیدی از دستیار های صوتی را وارد گوشی های سامسونگ کرده است.

اما با وجود این مشخصات، آیا گلکسی نوت 8 ارزش خرید دارد یا خیر؟ اگرچه این گوشی مربوط به سه نسل قبل است ولی با وجود این پردازنده مرکزی و گرافیکی و مقدار رم 6، جایگاه خود را در بالای جدول بهترین پرچمداران روز را مستحکم ساخته است. اگر وجد دو دوربین شما راضی نمی‌کند، ولی کیفیت سنسورها به اندازه ای است که شما را به سمت خرید آن سوق خواهد داد. اگر قصد خرید گوشی هوشمند با کیفیت و به روزی از سری نوت را دارید نوت 8 را به شما پیشنهاد می‌دهم. پیش از این گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 که از بهترین های نسل گذشته بود پیشنهاد داده بودیم. 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید