جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

شیائومی در حال آزمایش اندروید 12

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
شیائومی در حال آزمایش اندروید 12

جدید ترین و به روز ترین نسخه ی اندروید، اندروید 12 می باشد که در روزهای آتی قرار است منتشر شود. طبیعتا این نسخه از اندروید ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته تری به نسبت نسخه های قبلی دارد که بررسی آن ها خالی از لطف نیست. اما در ابیتدا فقط بگوییم که از بین کمپانی های متفاوت که با سیستم عامل اندروید سر و کار دارند تنها برندهایی همچون شیائومی و نوکیا در حال آزمون و آزمایش این نسخه از اندروید هستند که ما در این مقاله در رابطه با برند مشهور شیائومی با شما صحبت خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

همانطور که از تیتر پیداست کمپانی تازه رونق گرفته ی شیائومی، شروع به آزمایش اندروید ۱۲ بر روی مدل گلوبال برخی از گوشی‌ های هوشمند پرچم‌ دارش کرده است. مراحل توسعه اندروید ۱۲ تقریبا تمام شده و در صورتی که پیش‌بینی‌ ها درست باشد، نسخه نهایی سیستم ‌عامل موبایلی جدید گوگل اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد. البته مثل همیشه نباید انتظار داشت که این به ‌روز رسانی سریعا در دسترس همه کاربران قرار بگیرد. در‌حال ‌حاضر، شیائومی مراحل آزمایش نسخه ابتدایی اندروید ۱۲ را روی پرچم‌ داران سری می ۱۱ آغاز کرده است.

کمپانی شیائومی هر روز در حال تحقیق و بررسی این موضوع است و بر اساس گزارشات به دست آمده در رابطه با فرآیند آزمون اندروید 12، مستندات نشان می ‌دهد که نسخه گلوبال اندروید ۱۲ با رابط کاربری انحصاری شیائومی موسوم به MIUI آماده شده است؛ البته این شرکت به ‌کمک کاربران نیاز دارد تا قبل از انتشار نسخه نهایی، مراحل آزمایشی اندروید ۱۲ را به ‌پایان برساند. امروز در صفحه رسمی MIUI خبری منتشر شده که در آن آمده است کاربران درصورت تمایل می ‌توانند برای آزمایش نسخه اولیه اندروید ۱۲ ثبت ‌نام کنند. دارندگان گوشی‌های شیائومی Mi 11 و Mi 11i و Mi 11 الترا می ‌توانند این به‌ روزرسانی آزمایشی را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که تنها 200 نفر از افرادی که سریعتر از بقیه در فهرست آزمایش‌ کنندگان نسخه بتا ثبت ‌نام کنند، به‌ روز رسانی اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد. افرادی که قصد دارند نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ را روی گوشی شیائومی خود امتحان کنند، باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند و یکی از مدل ‌هایی گوشی ‌های یاد شده را داشته باشند. افزون ‌بر این، کاربران آزمایش‌ کننده نسخه بتا باید تجربه کار با رابط کاربری MIUI را به ‌همراه مشکلات و باگ‌ های احتمالی به‌‌ طور منظم به شیائومی گزارش دهند. به ‌یاد بسپارید افرادی که قبلا به ‌عنوان آزمایش‌ کننده نسخه پایدار MIUI ثبت‌ نام کرده ‌اند، جهت گرفتن به ‌روزرسانی جدید اندروید ۱۲ باید دوباره درخواستشان را ثبت کنند. ناگفته نماند کاربرانی که عملکرد موفقی در آزمایش و بررسی نسخه آزمایشی این به‌ روزرسانی داشته باشند، صلاحیت لازم را برای دریافت سایر به‌روزرسانی‌ها کسب خواهند کرد.

شیائومی در حال آزمایش اندروید 12

بیشتر بخوانید: سیستم عامل لینوکس چیست؟

قابلیت های اندروید 12

طبیعتا برایتان این سوال پیش می آید که اندروید 12 چه ویژگی هایی دارد و چه تغییرات در آن صورت گرفته است. بنابراین، در این قسمت به بررسی اندروید ۱۲ و ویژگی های اندروید 12 می‌ پردازیم.

1. رابط کاربری باز طراحی شده در اندروید 12

براساس اطلاعات به دست رسیده گوگل برای این نسخه از اندروید از یک زبان طراحی به روز به نام Material You استفاده کرده و دست به تغییرات زیادی در ظاهر اندروید زده است. این مورد یکی از ویژگی های اندروید ۱۲ سامسونگ و به طور کلی از ویژگی های اندروید 12 بشمار می ‌رود. مهمترین تفاوت اندروید ۱۱ و ۱۲ نیز در همین زبان طراحی جدید است. اندروید در نسخه بتا فعلی خود دارای دکمه ‌هایی است که شکل گردتری دارند همچنین از رنگ‌های بیشتری در محیط سیستم عامل استفاده شده و حرکات انیمیشن‌ها نیز روان‌تر شده است. یک ویژگی بسیار جالبی که به این نسخه اضافه شده قابلیت Color Extraction است.

2. بهبود امنیت و حریم خصوصی در اندروید 12

همیشه و در همه حال کاربران به دنبال امنیت بالا برای گجت های خود هستند زیرا اطلاعات محرمانه افراد معمولا در این وسایل ذخیره و نگه داری می گردند. یکی دیگر از ویژگی های این نسخه از اندروید این است که گوگل در کنفرانس امسال خود اصرار زیادی به امنیت و حریم خصوصی در نسخه جدید اندروید داشت. در اندروید 12 برای قابلیت ‌های حریم خصوصی، از موتور Android Private Compute Core استفاده شده است. یکی از وظایف این موتور به عنوان یکی از قابلیت های اندروید 12 ، نظارت بر عملکرد برنامه ‌ها است تا مطمئن شود از تنظیمات حریم خصوصی که شما برایشان تعریف کرده‌اید پیروی می‌ کنند.

3. طراحی جدید نوار کشویی نوتیفیکیشن در اندروید 12

در نسخه های قدیمی از اندروید نوار نوتیفیکیشن به این صورت عمل می کرد که با کشیدن نوتیفیکیشن از بالای صفحه به پایین آیکون‌ های دایره‌ ای شکل را در بالای صفحه می‌ دیدیم اما حالا یکی از تغییرات اندروید ۱۲ این است که این دایره‌ ها تبدیل به مستطیل ‌هایی با گوشه‌ های گرد شدند که عملکردشان مانند قبل است. مثلا با یک بار لمس آن ‌ها ویژگی مربوطه فعال یا غیرفعال می‌ شود و با نگه داشتن انگشت به صفحه تنظیماتشان هدایت می‌ شوید. البته افزایش اندازه این آیکون‌ها به این معنی است که در آن واحد به ویژگی‌های کمتری دسترسی خواهید داشت. هربار 4 مستطیل در صفحه به نمایش درخواهد آمد. همچنین رنگ‌ها نیز با رنگی که از والپیپر انتخاب شده یکسان خواهد بود.

4. ریموت کنترل و Car Key در اندروید 12

در نسخه جدید یک ریموت کنترل وجود دارد که در صورتی که یک تلویزیون مجهز به اندروید داشته باشید به شما این امکان را می ‌دهد تا با استفاده از گوشی تلویزیون را کنترل کنید. در کنار این قابلیت یک ویژگی جدید به نام Car Key وجود خواهد داشت که در صورتی که یک خودرو سازگار با اندروید 12 داشته باشید با کمک آن می‌توانید درب‌های ماشین را قفل کنید، قفل درب‌ها را باز کنید و حتی موتور خودرو را با گوشی روشن کنید. این ویژگی از فناوری باند فوق وسیع استفاده می‌کند به این معنی که زمانی که در حال حرکت به سمت خودرو هستید به طور قفل ماشین را باز خواهد کرد و حتی نیازی نیست گوشی را از جیبتان خارج کنید.

دیگر ویژگی های نسخه ی اندروید 12 به شرح زیر است که به طور خاصه برای شما آورده ایم:

- به اشتراک گذاری راحت‌ تر وای فای در اندروید 12

- سازگاری بیشتر با فایل های چند رسانه ای

- جلوه‌های صوتی همراه با لرزش گوشی

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید