جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

شیائومی می 10 و می 10 پرو؛ دو پرچمدار جدید با دوربین های قدرتمند

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
شیائومی می 10 و می 10 پرو؛ دو پرچمدار جدید با دوربین های قدرتمند

شیائومی هر ساله گوشی های جدیدی را در رده های متنوعی به بازار عرضه می‌کند. از سری میان رده های قدرتمند می، نوت و ردمی نوت تا سری پرچمدار می پرو، می نوت و K پرو همه و همه در دسترس کاربران قرار می گیرد و شکور ما نیز بی نصیب از این گوشی ها نیست. به دلیل سنگین شدن نرخ ارز در کشور ما و حجم بالای نقدینگی و آشفتگی بازار خرید گوشی های پرچمدار برای گروه متوسط تقریباً بعید به نظر می‌رسد و جزئی از کالاهای لاکچری شده است. لذا گوشی های میان رده، به دلیل قیمت متناسب و سخت افزارهای مناسب، عرضه ی بیشتری دارند. شیائومی نیز در عرضه ی گوشی میان رده‌ی ردمی نوت، به پایه و اساس مقایسه ی گوشی های میان رده در کشور ما تبدیل شده است. اما جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی یعنی شیائومی می 10 پرو به همراه برادر میان رده ی خود می 10 موجب شده تا به این مقاله بپردازیم و آن ها را در کنار هم مقایسه کنیم. بی شک که معرفی این دو گوشی راه جدیدی را برای قدرت خرید شما باز خواهد کرد.

بررسی کلی مشخصات دو گوشی شیائومی می 10 و می 10 پرو

شیائومی می 10 پرو

گوشی شیائومی می 10 پرو با اولین طراحی هول-پانچ کمپانی شیائومی

گوشی شیائومی می 10 پرو اولین نسخه ی کمپانی شیائومی است که از طراحی هول-پانچ بهره می برد. به این صورت که شیائومی به جای استفاده از دوربین در بخش مرکزی گوشی و در ناچ، موفق شده دوربین را در گوشه ی نمایشگر و در داخل آن قرار دهد. این تکنیک نه تنها در می 10 پرو بلکه در گوشی می 10 نیز به کار رفته است.

می 10 پرو: طراحی گوشی می 10 پرو بسیار زیباست و نگار حیرت انگیز آن مدیون صفحه نمایش هایپربولیک آن است. گوشی می 10 پرو شیائومی نازک تر از قبل طراحی شده است و خمیدگی اطراف صفحه نمایش نسبت به بدنه، چشمان شما را به گوشی محصور می کند و همین حالت موجب شده تا گوشی بهتر در دستان شما قرار بگیرد. وزن 208 گرمی، ارگونومیک بودن گوشی را در هاله ای از ابهام قرار می‌دهد. خوش دست بودن گوشی زمانی به چشم می آید که کلیدهای پاور و ولوم در سمت راست گوشی قرار می گیرند و سنسور اثرانگشت اپیتیکال در پایین گوشی جای می گیرد. طراحی ماژول پشت گوشی نیز غیرمنعطف است و نمی توانید به صورت مسطح گوشی خود را بر روی میز قرار دهید. دو رنگ آبی و صدفی، رنگ های عرضه شده ی گوشی شیائومی می 10 پرو هستند.

می 10: طراحی گوشی می 10 چیزی کمتر از می 10 پرو نیست. اگرچه می 10 جزو پرچمداران شیائومی محسوب می شود ولی فاصله ی کمی با میان رده های شرکت دارد. تفاوت طراحی گوشی می 10 با برادر خود می 10 پرو فقط در مات بودن یا نبودن قاب پشتی آنها است. قاب پشتی می 10 پرو از نوع مات است و می 10 از نوع براق. جنس پنل پشت و جلو  می 10 را گوریلاگلس نسخه پنجم پوشش داده و می 10 پرو از گلس 6 بهره می‌برد. وزن 208 گرمی و ضخامت 9 میلیمتری، گوشی شیائومی می 10 را در راستای گوشی می 10 پرو قرار می دهد. نمایشگر هر دو گوشی به اندازه ی 6.67 اینچ طراحی شده تا ابعاد مناسبی را برای پخش ویدئوها به شما ارائه دهد.

دو برادر جدید و پرچمدار شیائومی از فریم آلومینیومی براق و صیقلی بهره برده اند که به خوبی هرچه تمام تر با پنل پشتی هماهنگ شده است. زیر گوشی مربوط به درگاه USB و درگاه سیم کارت است و خروجی اسپیکر هم همانجا جا خشک کرده است.

شیائومی می 10 پرو

نمایشگر گوشی شیائومی می 10 پرو و عملکرد آن در اجرای انیمیشن های سیستمی

نمایشگر 6.67 اینچی گوشی شیائومی می 10 پرو با طراحی بهبود یافته ی هایپربلوئیدی خود که به شکل خمیده و حاشیه دار بر روی بدنه ی گوشی تعبیه شده پس از تست های متفاوتی که انجام شد، عملکرد فوق العاده ای را در پخش انیمیشن های سیستمی و اجرای آن به نمایش گذاشت. نوع نمایشگر این گوشی از نوع AMOLED طراحی شده و طراحی آن نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یافته است. شیائومی برای نگهداری بهتر صفحه نمایش خود از گوریلاگلس 6 بهره برده و می 10 پرو را به این نسخه مزیّن ساخته است. نمایشگرهای دارای محتویات sRGB در این نمایشگر کنار رفته اند و می 10 پرو از استاندارد نمایش رنگ DCI-p3 استفاده کرده است. همچنین کالیبراسیون رنگی صفحه نمایش فوق العاده ی این گوشی به همراه نوع +HDR10 به کار رفته در آن یک قدم گوشی می 10 پرو را به بهترین صفحه نمایش موجود در بازار نزدیک کرده است. پخش نمایه ی تصویری رسانه ها اگر بی نظیر نباشد، شاهکار است.

اما می 10 داستان متفاوت تری دارد. با اینکه نمونه ی نمایشگر هر دو برادر یکی است ولی نرخ رفرش تصویر در می 10 به 90 هرتز می رسد در حالیکه می 10 پرو با 120 هرتز نرخ تازه سازی فاصله ی دو برابری را با می 10 به ثبت رسانده است. لذا روانی صفحه نمایش و لمس آن در هر دو گوشی متفاوت است. نمایشگر می 10 پرو و می 10 در حالت عادی تا 520 نیت قادرند به صفحه روشنایی ببخشند و این مقدار در حالت خودکار به 850 نیت هم خواهد رسید.

عدم استفاده ی دوربین زیر نمایشگر در گوشی شیائومی می 10 پرو

قدرت ارائه ی پخش و دریافت تصاویر توسط دوربین گوشی شیائومی می 10 پرو موجب شده تا بسیاری از گوشی های برند بازار به حاشیه بروند. اکنون انتخاب به صرفه و کم هزینه ی بسیاری از خواهان پرچمدار در بازار گوشی های معتبر شیائومی شده است. اگر قدرت خرید آیفون 11 پرو مکس، هواوی p30 پرو و p40 پرو و حتی نوت 20 یا s20 گلکسی را ندارید، شیائومی می 10 پرو بهترین گزینه ی خرید شما است که نه تنها قیمت مناسبی را دارد بلکه کیفیت دریافت و پخش پیکسل خوبی را در سنسورهای آن شاهد هستیم. می 10 پرو و می 10، بر 4 دوربین استوار شده است. لنز اصلی دستگاه 108 مگاپیکسلی است و همین مورد مشت محکمی بر پایه و اساس سازندگان برندهای بزرگ گوشی های هوشمند است. لنز ثانویه ی گوشی را سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی تشکیل داده و لنز های 20 و 12 مگاپیکسلی پرتره دو سنسور قدرتمند شیائومی می 10 پرو با زوم دوبرابر هستند. شیائومی می 10 پرو بعد از p40 پرو هواوی دومین گوشی هوشمندی است که چهار سنسور رو در ماژول پشتی قرار داده و یکه تازان بخش دوربین به شمار می روند.

سنسور اصلی شیائومی می 10 همان 108 مگاپیکسل می 10 پرو است ولی دیگر سنسورها با تفاوت هایی همراه است. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که هر دو گوشی در سنسورهای اصلی سوژه ها چیزی حدود 40 مگاپیکسل واقعی نمایش داده می شوند و میزان پر تره بودن آنان فوق العاده است. این عملکرد را در بخش فیلمبرداری بیشتر متوجه می شویم؛ جایی که سوژه ها به همراه انیمیشن های متحرک در منوی دوربین با همان کیفیت 40 مگاپیکسل به سنسور اضافه می شوند.

آخرین بخش جذاب دوربین ها مربوط به سنسور 20 مگاپیکسلی دوربین سلفی است. زاویه دید گسترده آن به همراه تکنیک دریافت گستره ی پرتره بهترین خصوصیات این سنسور به شمار می رود.

شیائومی می 10 پرو

بررسی سخت افزاری و نرم افزاری گوشی شیائومی می 10 پرو

سخت افزار گوشی شیائومی می 10 پرو در کنار برادر خود از پرازشگر قدرتمند اسنپدراگون 865 کوالکام بهره برده اند. این پردازنده هیچ راهی برای ورود به نسخه های میان رده ی شیائومی پیدا نکرده است و پرچمدار جدید شرکت شیائومی با اختلاف زیادی از میان رده های خود، تنه به تنه با پرچمداران سامسونگ، هواوی و آیفون گام بر می دارد. میزان مصرف باتری گوشی شیائومی می 10 پرو نسبت به نسخه های قبلی 35 درصد کم مصرف تر شده و همه ی آن به خاطر بهبود گرافیک 25 درصدی پردازنده کوالکام است. چیزی که در گوشی های هواوی گلکسی نوت 10 پرو و گلکسی اس 10 شاهد آن بوده ایم. چیپست اسنپدراگون 865 شیائومی می 10 پرو دارای 8 هسته در تراشه های قدرتمند با فناوری 7 نانومتری طراحی شده اند و بزرگترین فرکانس هسته به 2.84 گیگاهرتز می رسد.

فناوری 5G، نسل جدید ارتباطات است که بر گوشی شیائومی می 10 پرو حاکم شده است. همچنین WiFi6 جدیدترین نسل وایفای نیز در این گوشی استفاده شده تا سرعت پردازش اینترنت در می 10 پرو بالاتر رود.

شیائومی می 10 پرو و برادر خود از سیستم عامل اندروید 10 بر پایه ی رابط کاربری MIUI بهره برده اند. نسخه دوازدهم رابط کاربری شیائومی به تازگی وارد بازار شده است ولی شیائومی آن را بر روی می 10 پرو اعمال نکرد.

شیائومی چند سال است که وارد بازارها شده و به خاطر به صرفه بودن آن در کشور ما فروش زیادی دارد. تنوع رابط کاربری در گوشی های شیائومی به خصوص می 10 پرو محسوس است ولی با ایراداتی همراه است. نبود منو بار اپلیکیشن ها، آنتی ویروس مناسب و برنامه مشخص برای دریافت آخرین به روزرسانی نقاط ضعف رابط کاربری شیائومی را بیشتر کرده است. اما این موارد عاملی برای عدم خرید شیائومی به شمار نمی رود. شیائومی کماکان در رده ی نخست گوشی های به صرفه ی جهان قرار دارد و این مورد را نه تنها میان رده های خود بلکه در پرچمداران خود نیز به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید