جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

شیائومی Redmi Note 9

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
شیائومی  Redmi Note 9

در سال 2020 شرکت شیائومی گوشی جدیدی از سری خانواده Redmi Note را رونمایی کرد. این گوشی که در رده گوشی‌های میان رده جای دارد با نام Redmi Note 9 وارد بازار شد. این در حالی است که نسل قبلی این خانواده توانسته بود توجه کاربران بسیاری را به سمت خود جلب نماید و سهم خود را در بازار گوشی به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به همین دلیل است که شیائومی در ساخت و طراحی نسل جدید این خانواده نهایت سعی و تلاش خود را به کار برده است تا بتواند دوباره موفقیت چشمگیر قبلی خود را تکرار نماید. Redmi Note 9 با قابلیت های بسیار زیاد و مشخصات باورنکردنی تا کنون کاربران زیادی را به سمت خود کشانده و آن ها را نسبت به خرید ترغیب و تشویق کرده است. در این نوشتار سعی شده است مشخصات گوشی Redmi Note 9 مورد بررسی قرار بگیرد تا کسانی که قصد خرید این گوشی هوشمند را دارند بتوانند با مطالعه آن اطلاعات لازم را کسب نمایند و با امکانات و ویژگی‌هایی Redmi Note 9  آشنا شوند.

Redmi Note 9

نحوه طراحی Redmi Note 9

گوشی Redmi Note 9 در ابعاد 8.9×77.2×162.3 و با وزنی حدود 199 گرم طراحی و ساخته شده است. قسمت جلو و عقب این گوشی از شیشه ساخته شده و به وسیله گوریلاگلس 5 به طور کامل محافظت می‌شود. بدنه تمام شیشه‌ای Redmi Note 9 از اطراف به وسیله یک فریم پلاستیکی محاصره شده است. در قاب جلوی آن یک نمایشگر با حاشیه‌های بسیار باریک وجود دارد که به خوبی در آن گنجانده شده است. در بالای آن نیز دوربین سلفی به شکل حفره‌ای جای گرفته است. در قاب پشتی آن نیز یک قاب مربعی وجود دارد که دوربین چهارگانه در آن جای گرفته است. اندکی پایین‌تر از قسمتی که دوربین در آن قرار گرفته است، حسگر اثر انگشت قابل مشاهده است. کلید روشن و خاموش در لبه سمت راست و کلید کم و زیاد در لبه سمت راست قرار گرفته است. در قسمت پایینی نیز میکروفون، درگاه تایپ C، اسپیکر و جک 5/3 میلی متری قابل رویت است. در قسمت بالایی گوشی Redmi Note 9 هم می‌توان IR Blaster و میکروفون نویز کنسلینگ را مشاهده کرد.

با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت گوشی Redmi Note 9 از لحاظ طراحی و ساخت بسیار با کیفیت است به طوری که هنگام کار با آن حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود. این گوشی ظاهر به روزی دارد و بسیار کاربر پسند است لذا در جایگاهی بالاتر از هم رده‌های خودش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: شیائومی می 10 و می 10 پرو؛ دو پرچمدار جدید با دوربین های قدرتمند

دوربین Redmi Note 9

گوشی هوشمند Redmi Note 9 دوربین چهارگانه‌ای با 4 حسگر متفاوت دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به سبک‌های متفاوتی عکس برداری نماید. دوربین اصلی این گوشی هوشمند در واقع یک سنسور 48 مگا پیکسلی و با گشودگی دیافراگم f/1.8 و دوربین دوم آن نیز یک سنسور 8 مگا پیکسلی و از نوع التراواید است. دوربینی که این امکان را به کاربر می‌دهد تا عکس هایی با زاویه 118 درجه و با دامنه بیشتر ثبت نماید. دوربین سوم این گوشی هوشمند نیز یک سنسور 2 مگا پیکسلی و از نوع ماکرو است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا با فاصله بسیار کم از سوژه عکس برداری نماید. یک سنسور 2 مگا پیکسلی هم از نوع عمق میدان وجود دارد که جهت بوکه دادن به تصاویر و نیز عکس برداری پرتره به کار برده می‌شود. عکس هایی که توسط گوشی هوشمند Redmi Note 9 به ثبت می‌رسند بسیار شفاف و واضح هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

دوربین سلفی Redmi Note 9

دوربین سلفی گوشی هوشمند Redmi Note 9 یک سنسور 13 مگا پیکسلی و با گشودگی f/2.3 است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا سلفی‌های بسیار خوب و با کیفیتی را به ثبت برساند.

صفحه ‌نمایش Redmi Note 9

گوشی هوشمند Redmi Note 9 مجهز به نمایشگر 6.53 اینچی است که از نوع IPS LCD می‌باشد. این نمایشگر با رزولوشن 2340×1080 و تراکم پیکسلی 395 ppi کیفیت بسیار عالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش Redmi Note 9 به وسیله گوریلاگلس 5 به خوبی محافظت شده لذا در برابر ضربه‌های جزئی و خط و خش‌ها بسیار مقاوم است. روشنایی 450 نیت آن نیز این امکان را به کاربر می‌دهد تا به راحتی زیر نور آفتاب با این گوشی هوشمند کار کند چرا که تمامی جزئیات روی صفحه نمایش قابل مشاهده هستند. در Redmi Note 9 نسبت صفحه نمایش %83.5 باعث شده است تا نمایشگر بخش بسیار زیادی از قاب جلو را به خود اختصاص دهد. نمایشگری که در نشان دادن رنگها اغراق نمی‌کند لذا برای مطالعه کردن، فیلم دیدن و بازی کردن بسیار مناسب است و کار را برای کاربر بسیار جذاب، راحت و گیرا می‌کند.

امنیت Redmi Note 9

گوشی هوشمند Redmi Note 9 مجهز به سیستم تشخیص چهره و نیز حسگر اثر انگشت است. تشخیص چهره در این گوشی هوشمند به وسیله دوربین سلفی انجام می‌گیرد که در نور کم و حتی در زوایای مختلف دارای کارکرد مناسبی است. نحوه کارکرد سیستم تشخیص چهره Redmi Note 9 به این گونه است که چهره کاربر و الگوریتم عنبیه را شناسایی کرده و با این کار به راحتی چهره کاربر را تشخیص می‌دهد و حداقل زمان ممکن قفل گوشی کاربر را باز می‌نماید. حسگر انگشت Redmi Note 9 نیز که در قاب پشتی جای گرفته است در قفل گشایی سرعت بالایی دارد لذا در حالت کلی دارای عملکرد مطلوب و مناسبی است.

پردازنده Redmi Note 9

پردازنده گوشی هوشمند Redmi Note 9، MediaTek Helio G85 است. دو هسته پردازشگر این گوشی هوشمند Cortex-A75 با فرکانس 2.0 GHz  و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 GHz در مجموع با قدرت و توان 8 هسته پردازش های این گوشی هوشمند را بر عهده دارند به طوری که Redmi Note 9 به راحتی بتواند پردازش های نیمه سنگین را انجام دهد. پردازنده گرافیکی Redmi Note 9 ، Mali-G52 MC2 و رم آن نیز 3/4 گیگا بایت است که سرعت بالای آن را به وجود آورده است. لازم به ذکر است گوشی‌های هوشمندی که امروزه در بازار موجودند به راحتی می‌توانند از پس کارهای روزانه کاربران خود برآیند لذا معمولاً از این بابت با یکدیگر مقایسه نمی‌شوند. آنچه که امروزه مورد توجه و مقایسه قرار می‌گیرد توانایی این نوع گوشی‌ها در پردازش های سنگین است که Redmi Note 9 توانسته است در این رقابت سربلند بیرون درآید. در مورد حافظه گوشی هوشمند Redmi Note 9 باید گفت حافظه این گوشی 64/128 گیگا بایت است. بنابراین کاربر به راحتی می‌تواند با حافظه MicroSD ظرفیت حافظه گوشی خود را افزایش داده تا فضای کافی برای ذخیره فایل هایش را داشته باشد. 

باتری و اسپیکر Redmi Note 9

در گوشی‌های شیائومی ظرفیت بالای باتری همواره یکی از نقاط قوت آن ها بوده است. بنابراین گوشی‌های هوشمند این برند از جمله گوشی هوشمند Redmi Note 9 برای کاربرانی مناسب است که مدت زمان زیادی را با گوشی خود کار می‌کنند. Redmi Note 9 یک باتری 5020 میلی آمپر ساعتی دارد که از نوع لیتوم پلیمری است. این باتری 5020 میلی آمپری به وسیله یک شارژر 18 واتی که می‌تواند آن را در 2 ساعت و 30 دقیقه به طور کامل شارژ کند، شارژ می‌شود. این شارژر توانایی این را دارد که در مدت زمان 30 دقیقه شارژ گوشی را از صفر درصد به 31 درصد برساند.

قابلیت شارژ معکوس در Redmi Note 9 از دیگر امکاناتی است که در اختیار کاربران قرار گرفته است تا با توان 9 وات وسایلهای دیگر کاربر را شارژ نماید. همانطور که پیشتر بیان شد، این حجم از باتری Redmi Note 9 به راحتی می‌تواند نیازهای کاربران را در طول روز برطرف نماید حتی اگر کاربران بی‌رویه از این محصول استفاده نمایند باز این حجم از باتری پاسخگوی نیاز آن ها خواهد بود. اگر کاربری به طور معمول از گوشی استفاده کند حتی می‌تواند تا روز بعد آن را شارژ نکند. اسپیکر گوشی هوشمند Redmi Note 9 نیز همچون نسلهای قبلی آن در لبه پایین جای گرفته و صدایی که تولید می‌کند بسیار واضح و شفاف است و با حجم زیاد در فضای اطراف کاربر پراکنده می‌شود. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کیفیت صدای این مدل از گوشی همچون کیفیت صدای سایر گوشی‌های دیگر با افزایش میزان حجم صدا کم می‌شود.

رابط کاربری و اندروید Redmi Note 9

به صورت پیش فرض Redmi Note 9 با اندروید 10 معرفی و عرضه شده است. رابط کاربری که گوشی Redmi Note 9 از آن استفاده می‌نماید MIUI 11 است که بسیار جذاب و گیراست. اندروید 10 و MIUI 11 دست در دست هم داده‌اند که ویژگی‌های جذابی را برای این گوشی به وجود آورند.

با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که از Redmi Note 9 برشمرده شد می‌توان نتیجه گرفت این گوشی هوشمند با حافظه داخلی و باتری مناسب و توان پردازشی بالا یک گوشی هوشمند جذاب برای کاربران گوشی‌های شیائومی است. در جعبه این گوشی به صورت پیش فرض کاور محافظ ساده، آداپتور برق، کابل USB Type-C، ابزار خروج سیم کارت، کارت گارانتی و راهنمای کاربر قرار گرفته است. البته این اقلام بسته به پک و کشور سازنده می‌تواند متفاوت از هم باشد.

چرا باید Redmi Note 9 خرید؟

گوشی هوشمند Redmi Note 9 دارای دوربین چهارگانه، ظرفیت باتری 5020 میلی آمپر، شارژر معکوس و قدرت پردازنده بسیار مناسبی دارد. لذا به خریداران گوشی‌های هوشمند توصیه می‌شود هنگام انتخاب و خرید گوشی هوشمند به این محصول نیز توجه نمایند تا آگاهانه اقدام به خرید نمایند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید