جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟

در دنیای امروز که معروف به عصر اطلاعات و ارتباطات می‌باشد به جرعت می توان گفت که هر شخصی برای بهبود کسب و کار خود احتیاج به طراحی سایت برای آن دارد. شاید این حقیقت را می‌دانید که زبان بین المللی در جهان زبان انگلیسی می باشد و همه‌ی افراد ملزم به یادگیری آن هستند. قصد دارم این واقعیت را با شما در میان بگذارم که زبان بین المللی در آینده نزدیکی زبان ریاضیات و الگوریتم خواهد بود، و هر شخصی فارغ از شغل و تحصیلاتی که دارد حتما باید یک زبان برنامه نویسی را آموزش دیده باشد. شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد که به عنوان مثال کسی که در دانشکده هنر تحصیل کرده احتیاج به دانستن زبان برنامه نویسی یا طراحی سایت داشته باشد، اما در همین لحظه افراد بسیاری در حال فراگیری اینگونه مهارتها هستند. اگر نمی‌خواهید از دنیای تجارت الکترونیک عقب بمانیید از همین امروز برای طراحی سایت مناسب کسب و کار خود اقدام کنید.

طراحی سایت

بیشتر بخوانید: مهارت های مورد نیاز یک فریلنسر موفق

چرا باید طراحی سایت بلد باشیم؟

در پاسخ به این سوال که چرا باید طراحی سایت بلد باشیم، اول باید پرسید که، چرا باید یک سایت برای کسب و کار خود داشته باشیم؟ خیلی ساده عرض می کنم: پول بیشتر.

برای اینکه بیشترین فروش را در کسب و کار خود داشته باشید باید مخاطب خود را به خوبی بشناسید و بدانید که از چه بستری کسب و کار خود را به آن ها معرفی کنید. در دنیای امروز اکثر مخاطبان مشاغل مختلف از سن 15 تا 35 سال تشکیل می‌شوند که این قشر به شدت از اینترنت و فضاهای مجازی برای رفع اکثر نیازهای خود استفاده می‌کنند. حتی برای خریدهای ساده و روزمره ای مانند خرید از سوپر مارکت ها نیز خرید اینترنتی حرف اول را می‌زند؛ بنابراین طراحی سایت برای یک کسب و کار به اندازه داشتن سرمایه اولیه مهم می‌باشد.

حالا برگردیم به سوال اصلیمون که، اصلا چرا باید طراحی سایت بلد باشیم؟ مگه متخصص تو حوزه طراحی وبسایت های اینترنتی نداریم؟ این همه متخصص نرم افزارهای برنامه نویسی وجود داره که خیلی بهتر از خودمون میتونن طراحی سایت کیفیت بالایی برای کار ما انجام بدن. باز هم قصد دارم خیلی ساده به این دلایل پاسخ بدهم: هزینه طراحی سایت بالاست.

یکی از اهداف کسب و کارهای اینترنتی و طراحی سایت که منجر به فروش اینترنتی خواهد شد، کاهش در هزینه های جانبی می‌باشد. به عنوان نمونه شما یک شغل مثل فروش قطعات تلفن همراه اندروید را در نظر بگیرید، هزینه ی اجاره مغازه مقرون به صرفه تر می باشد یا طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی؟ مسلما بستر اینترنت مناسب تر می‌باشد خصوصا برای افرادی که سرمایه اولیه محدودتری دارند و از پس هزینه اجاره مغازه و طراحی دکور برنمی آیند.

اولین گام برای طراحی سایت چیست؟

اگر به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقمند هستید و در آینده قصد ادامه ی آن را به عنوان حرفه ی اصلی خود دارید، پیش از هر اقدامی زبان انگلیسی خود را حتما تقویت کنید. اساسی ترین پیش نیاز برای ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت داشتن مهارت زبان انگلیسی در سطح به نسبت خوب می‌باشد. دلیل اینکه توصیه می‌شود زبان انگلیسی خود را تقویت کنید وجود منابع و اطلاعات مرتبط با علم آی تی به زبان انگلیسی می‌باشد. اما صرفا عمل کد نویسی با زبان انگلیسی ارتباطی نداشته و نرم افزارهای مربوطه با الگوریتم های ریاضی قابل استفاده می‌باشد و زبان عددی دارند. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که یادگیری زبان انگلیسی از پارامترهایی می‌باشد که باعث پیشرفت سریع تر شما خواهد شد و بسیاری از افراد حرفه ای در امر برنامه نویسی دانش زبان انگلیسی بسیار کمی دارند.

آموزش طراحی سایت را از چگونه شروع کنیم؟

اینکه چه نوع سایتی می‌خواهید طراحی کنید در مهارت هایی که نیاز به یادگیری آنها دارید بسیار تاثیر گذار می‌باشد. در گذشته که سایت های اینترنتی به تازگی ابداع شده بودند ظاهر بسیار ساده و یکنواختی داشتند. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و علوم رایانه، سایت های اینترنتی شکل و شمایل جذاب تری به خود گرفته اند و بیشتر مخاطب را به خود جذب می کند.

اما اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم، طراحی سایت از دو بخش کلی فرانت اند و بک اند تشکیل می‌شود. هر وبسایتی از دو بخش تشکیل می شود که یکی از این قسمت ها توسط کاربران و مخاطبان قابل مشاهده می‌باشد و از آن استفاده می‌کنند که فرانت اند نام دارد. بخش دوم که برای کاربران قابل مشاهده نیست و مرتبط با بخش سرور می‌باشد که وظیفه خدمات رسانی و پردازش را بر عهده دارد که بک اند نام دارد.

برای طراحی وبسایت خود به چه زبان های برنامه نویسی احتیاج دارید؟

برای طراحی ظاهر سایت خود به زبان برنامه نویسی نشانه گذاری احتیاج دارید که برای اینکار می‌توان گفت HTML الفبای کاری شما می‌باشد و چهار چوب اصلی سایت خود را باید با این زبان بنا کنید. اگر طراحی سایت را یک ساختمان در نظر بگیریم HTML پی ساختمان شما می‌باشد؛ بنابراین اصلا اهمیتی ندارد که برای طراحی سایت خود از چه زبان های برنامه نویسی بهره می‌برید، باید به زبان HTML آشنایی نسبتا بالا و خوبی داشته باشید. به بیان دیگر اگر HTML وجود نداشت هیچ سایت اینترنتی که اکنون می‌شناسید نیز وجود خارجی نداشت.

همانطور که می‌دانید یک سایت طراحی شده برای یک کسب و کار هدفی جزء جذب مخاطب ندارد و یکی از فاکتورهای مهمی که هر سایتی به آن نیاز دارد ظاهر جذاب و زیبا می‌باشد. زبان HTML به تنهایی قادر نیست گرافیک زیبایی به سایت شما بدهد و برای زیبایی که باعث جلب مشتری شود احتیاج به یک زبان برنامه نویسی جانبی مانند CSS نیاز دارید. یادگیری این زبان به نسبت HTML کمی پیچیده تر می‌باشد اما ارزش یادگیری بالایی داشته، چرا که به زیبا سازی صفحه وب شما بسیار کمک خواهد کرد. البته این نکته را باید گفت که زبان CSS به نسبت HTML پیچیده می‌باشد و به طور عمومی یادگیری آن خیلی زمان بر نخواهد بود.

اگر نگاهی به سایت های اینترنتی بکنید، متوجه خواهید شد که هیچ سایت نازیبایی وجود ندارد و همگی آن ها از گرافیک های جذابی برخوردارند. اما چیزی که شاید در خیلی از آن ها مشترک باشد، یکنواختی و شباهتیست که به یکدیگر دارند. یک طراحی سایت زمانی به موفقیت دلخواه می‌رسد که متفاوت از سایرین و یا بهتر بگویم رقبا خواهد بود؛ که شما طراحی سایت خود را شخصی سازی و منحصر به برند خود انجام دهید. برای این کار باید از عناصر بصری متفاوت تری تصاویر متحرک، موشن و انیمیشن و یا اسلایدهای متفاوت استفاده کنید. برای اضافه کردن این قابلیت به سایت خود نیاز دارید که یک زبان جدید تر مانند JavaScript  استفاده کنید که تمام قابلیت های ذکر شده را برای وبسایت شما فراهم خواهد کرد.

طراحی سایت

بیشتر بخوانید: آیا دورکاری (کار از خانه) برای ما مناسب است؟

طراحی وب سایت بدون حتی یک خط کد نویسی!

اگر به مبانی طراحی سایت علاقمند باشید حتما در سایت های مختلف برای آموزش جستوجوهایی انجام داده اید و در این بین به تبلیغات هایی با عنوان طراحی سایت بدون کد نویسی برخورد کرده اید. باید گفت که این ادعا تا حدی درست می باشد و با کمک سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس اینکار امکان پذیر می‌باشد. وردپرس  یک نرم افزار رایگان متن باز می‌باشد که با کمک آن شما به راحتی می‌توانید یک طراحی سایت ساده و سریع در کوتاه ترین زمان ممکن شاید چند دقیقه راه اندازی کنید. اما به هیچ عنوان نباید انتظار یک سایت فوق حرفه ای را داشته باشید. اما اگر می‌خواهید یک سایت با کیفیت و شخصی سازی شده برای خود راه اندازی کنید، هیچ راه میان بری وجود ندارد، دست به کد شده و کد نویسی را حتما یاد بگیرید. اما اگر به داشتن یک سایت معمولی که برای رفع نیاز باشد و خیلی بر روی درآمد زایی از اینترنت نمی‌خواهید سرمایه گذاری کنید، خیلی وقت خود را با کد نویسی تلف نکنید، وردپرس برای آنچه می خواهید مناسب می باشد.

البته عدم امکان شخصی سازی کردن توسط وردپرس دلیل بر کیفیت پایین سایت های وردپرسی نمی‌باشد و بسیاری از سایت های وردپرسی هستند که مخاطبان زیادی داشته و فروش خوبی دارند. شاید در وردپرس نتوانید ظاهر منحصر بفردی داشته باشید اما برگ برنده‌ی شما محتوایی می‌باشد که تولید کرده و به اشتراک می‌گذارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید