جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آیا دورکاری (کار از خانه) برای ما مناسب است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
آیا دورکاری (کار از خانه) برای ما مناسب است؟

امروزه تمامی افراد می توانند از فناوری و تکنولوژی روز بهره برده و به دورکاری بپردازند و از مزایای بی شمار آن بهره مند شوند. و هم چون فریلنسرها، از راه دور فعالیت کنند. در حقیقت محققان به این نتیجه دست یافتند کسانی که به صورت دورکاری فعالیت می کنند و کار انجام می‌دهند می‌توانند از کسانی که رفت و آمد می‌کنند، بسیار کارآمدتر باشند.

اما نکته ی اصلی اینجاست که هر فردی شرایط خودش را دارد و تنها به این دلیل که دورکاری برای برخی افراد بسیار عالی جواب داده و توانستند به شرایط ایده آل برسند، برای دیگران هم آسان باشد. و باید بدانید که این گونه کار کردن نمی‌تواند  به راحتی و به سرعت، موفقیت را برای شما به ارمغان بیاورد.

دورکاری

در ادامه برخی از ویژگی های مهم دورکاری و مزایای آن آورده شده و شما می‌توانید با مرور این نکات به نتیجه برسید که آیا می‌توانید کار از خانه را بپذیرید و انجام کار در محل زندگی تان یک تصمصم بهینه برای شما خواهد بود یا خیر.

بیشتر بخوانید: در خانه درآمد زایی کنید،کسب و کار خانگی خود را راه اندازی کنید!

در اختیار داشتن فضای فیزیکی کافی در دورکاری

شما به فضای زیاد برای کار از خانه احتیاج ندارید، اما به فضایی برای انجام فعالیت های روزمره و موارد مرتبط با کارتان به عنوان محیطی خصوصی و ایمن نیاز دارید.  همچنین شما باید فضایی برای کار بهینه و موقعیتی برای استفاده از منظره در هنگام استراحت خود در نظر داشته باشید.

توجه به ترجیح اجتماعی افراد در دورکاری

افراد از نظر ترجیحات اجتماعی به دو دسته درونگرا و برون گرا تقسیم می‌شوند که هر یک از این افراد در کسب و کار و فعالیت بسیار عالی عمل می کنند و موفقیت هایی به دست می‌آورند. اما افراد درونگرا اغلب در شرایط کار در خانه بهتر عمل می کنند زیرا با تنها بودن در مدت زمان طولانی شارژ می‌شوند. در عین حال، کار کردن از خانه شما را ملزم می‌کند تا با اشتیاق بیشتری به دیگران بپیوندید و در ارتباط باشید، که برای برون گرایان ممکن است انجام آن راحت تر باشد.

سیستم پشتیبانی بهینه برای دورکاری

افرادی که  تمایل به دورکاری و کار از خانه  دارند، به یک پشتیبان و یا همراه نیاز دارند،  به عنوان مثال فردی که  بتواند در مواقع لازم از بچه ها مراقبت کند، و یا با فردی ارتباط برقرار کنند که در حیطه ی کار مشورت های لازم را ارائه دهد. اگر این منابع اصلی را در اختیار نداشته باشید، کار کردن در خانه ممکن است برای شما استرس به همراه داشته باشد.

انعطاف پذیری بیشتر در دورکاری

ممکن است تصور کنید تعیین مرز، مساله بزرگی برای کار از خانه نیست، اما  بدانید که در نظر داشتن یک محدوده ی زمانی مشخص بسیار ضروری است. افرادی که از خانه کار می کنند با انعطاف پذیری بیشتری همراه هستند، بنابراین شما باید بتوانید به دوستتان بگویید که نمی‌توانید در هر زمانی با آنها چت کنید، یا این که دیگران نمی توانند  همچون قبل  و در هر ساعتی به خانه شما رفت و آمد داشته باشند. از همه مهمتر، باید بتوانید محدودیت هایی را برای خود تعیین کنید. برای مثال هیچ کس در اطراف شما نباید به شما بگوید هنگام صرف ناهار کار نکنید، بنابراین شما باید قوانینی را برای رفتار خود تعیین کنید و روش های پاسخگویی به آن را بیابید. این ها بیانگر این موضوع است که شما باید بتوانید در یک زمان مشخص و تعیین شده پروژه ی مورد نظر را به پایان رسانده و تحویل دهید.

دورکاری

شبکه سازی و برقراری ارتباط با دیگران در دور کاری

بیشتر افرادی که از خانه کار می‌کنند باید بتوانند با همکاران نزدیک خود در تماس باشند. در غیر این صورت، کارشان دچار اختلال می‌شود. شاید  توجه نداشته باشند که چگونگی تنظیم کارشان بر توانایی آن‌ها در دیدار با دیگران در خارج از شرکت تأثیر می گذارد. در نظر داشته باشید که شما از نظر فیزیکی در شرکت حضور ندارید، ممکن است از زمان و چگونگی کنفرانس های آینده به موقع مطلع نشوید و یا فرصت لازم برای پرسیدن سوال از سخنران بعد از یک برنامه انجام شده در شرکت را از دست بدهید. شرایط خوب کار از خانه به شما امکان می‌دهد نسبت به پر کردن این شکاف ها فعال باشید.

بیشتر بخوانید: شش علت شکست در کسب و کار

رفع مشکلات احتمالی در دورکاری

در حالی که یک سیستم پشتیبانی خوب می‌تواند دورکاری را برای شما به شکل قابل توجهی بهتر کند، ولی روزهایی خواهد بود که هیچ کس نمی تواند به شما کمک کند. در آن لحظات شما باید بتوانید راه حلی بیابید و از طریق روش های گوناگون دیگر، برای پیشبرد کار تلاش کنید. به عنوان مثال، اگر برای مدت طولانی اینترنت شما قطع شده باشد، آیا می‌توانید از دستگاهی دیگر و یا ازاینترنت یک رستوران و کافی شاپ نزدیک محل زندگی تان استفاده کنید؟ در این شرایط  شما باید بتوانید قطع برق شخصی را محدود کنید و اطمینان حاصل کنید که از دیگران عقب نمانید.

اهمیت سلامت جسمی و روحی در دورکاری

گاهی اوقات یکی از بهترین دلایل کار از خانه، حفظ سلامت روحی و جسمی شماست. به عنوان مثال، اگر لامپ های محل کار شما پر نور بوده و همیشه ایجاد سردرد می‌کنند یا به دلیل نحوه تعامل با دیگران مدام احساس استرس می‌کنید، پذیرش دورکاری می‌تواند به شما امکان دهد در حین داشتن اولویت سلامتی، کارهای بیشتری انجام دهید. اهمیت سلامتی در دورکاری موارد مختلفی چون ارگونومی محیط، زایمان، رژیم غذایی و .. را شامل می‌شود.

افزایش و یا کاهش هزینه در دورکاری

کار از خانه ممکن است نیاز به خرید تجهیزات، نرم افزارها یا ابزارهای سازمانی جدید داشته باشد، یا می‌تواند به معنای نوسازی فضا برای حفظ حریم خصوصی و آسایش باشد. این شاید از لحاظ مالی برای همه میسر نباشد. در عین حال، دورکاری و کار در منزل  می‌تواند برخی از هزینه ها را نیز کاهش دهد. به عنوان مثال، غذا خوردن در خانه ممکن است ارزان تر از کافه تریا و یا رستوران باشد، و شما ممکن است بتوانید با پس انداز کردن بخشی از هزینه های رفت و آمد و خرید خوراکی، پول خود را برای ماشین، بیمه، سوخت و هزینه های دیگر صرف کنید.

در نهایت ، اگر در خانه شخصی دارید که به شما بسیار احتیاج دارد، مانند والدین پیر یا کودک بسیار خردسال، کار کردن از خانه می تواند انعطاف پذیری مورد نیاز را برای این شرایط فراهم کند. این سؤال که آیا شما می‌توانید بخشی از این کار را به دیگران واگذار کنید یا به تنهایی از عهده انجام آن برمی آیید، یکی از مهمترین ملاحظات است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید