جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

عوامل موثر در خرید اینترنتی مشتریان

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
عوامل موثر در خرید اینترنتی مشتریان

هر نوع از کالا یا خدماتی که می‌فروشید در راس خرید اینترنتی مصرف کنندگان بمانید. مهم ترین اقدامی که برای حفظ مشتریان مجازی خود می‌توانید انجام دهید این است که توجه بسیار زیادی به نوع رفتار های مصرف کنندگان داشته باشید. مشتریان باید از روش های مختلفی برای خرید اینترنتی استفاده کنند از خرید با لپ تاپ تا خرید به وسیله ی برنامه های نصب شده روی تلفن همراه. اطمینان حاصل کردن از کاربر پسند بودن و سهولت استفاده ی همه ی آن روش ها در اینجا حائز اهمیت است. هدف شما به عنوان مجری یک کسب و کار اینترنتی باید علاوه برجذب مشتریان، حفظ آن ها به عنوان مشتریان دائمی یک فروشگاه اینترنتی هم باشد. این هدف می‌تواند به واسطه ی راه اندازی بخش خدمات مشتریان و فراهم کردن تجارب خرید شخصی سازی شده برای گروه های مختلف خریداران و ارائه محصولات با کیفیت محقق شود.

خرده فروشی در حال تغییر مسیر به سمت یک محیط مجازی است و کارفرمایان در هر دو فضای تجارت الکترونیکی و غیر الکترونیکی باید درک کنند که چگونه این تغییر مسیر در حال  تأثیر گذاری بر انتظارات و میزان وفاداری مشتریان است تا بتوانند به طور موثرتری این افراد را هدف جذب خود قرار دهند. از آن جایی که خرده فروشی به صورت اینترنتی به بهای از دست رفتن خرده فروشی های سنتی فیزیکی سهم بیشتری در بازار فروش کالاها و خدمات به دست آورده است، کارفرمایان باید از الگوهای رفتار مصرف کنندگان در زمان خرید اینترنتی و چگونگی بهره گیری از آن در هدف قرار دادن این مشتریان آگاه باشند.

خرید اینترنتی

بیشتر بخوانید: آشنایی با تمامی برندهای گوشی های هوشمند

جهان امروز جهان بازاریابی چند کاناله (Omni channel) و چند ابزاری برای متقاضیان خرید اینترنتی است

مشتریان از چند وسیله در راستای خرید اینترنتی خود استفاده می‌کنند. از شروع جستجوی کالا و خدمات در تلفن های هوشمند، خرید محصولات با استفاده از تبلت یا لپ تاپ تا گفتگو با دوستانشان در رابطه با خریدشان به کمک همه ی این ابزارها. آنلاین بودن دیگر تنها به معنای استفاده از دسکتاپ ها و لپ تاپ ها نیست بلکه اتصال به اینترنت در هر زمان و هرجایی است که به وسیله ی حضور تبلت ها، تلفن ها و ساعت های هوشمند میسر شده است.

در دنیای بازاریابی چند کاناله یک کسب و کار اینترنتی برای فروش محصولات و خدمات خود نمی تواند صرفا یک وب سایت که تنها برای دسکتاپ و لپ تاپ بهینه سازی شده را راه بیندازد بلکه خدمات فروش آن باید از طریق تلفن های هوشمند و تبلت ها نیز قابل دسترسی باشد. این برای کارفرمایان به چه معناست؟ اگر تصمیم دارید کسب و کار خود را به شکل  آنلاین درآورید لازم است تجربه‌ی خرید اینترنتی را برای همه وسیله های الکترونیکی موجود بهینه سازی کنید به گونه ای که تجربه ی یکپارچه ای برای مشتریان از استفاده ی وسایل مختلف فراهم شود. به یاد داشته باشید اگر هدف گذاری شما برای فروش از طریق ارسال ایمیل به مشتریان است، باید بتوانند در هر وسیله ای آن را باز کنند به خصوص در تلفن همراه. علاوه بر این، وب سایت شما باید از طریق آن وسیله قابلیت دسترسی داشته باشد.

مشتریان نسبت به قبل بیشتر در زمان خرید اینترنتی کالا ها و خدمات را باهم مقایسه می‌کنند

تلفن های هوشمند و برنامه های آن امکان جستجوی سریع کالاها و خدمات ارائه شده توسط خرده فروشی ها و کسب و کار های اینترنتی مختلف را به وجود آورده است که در نتیجه‌ی آن خرید اینترنتی برای مشتریان بسیار آسان شده است. به کارگیری وسایل الکترونیکی همچنین به خرده فروشان اجازه می دهد مشتریان را در حالی که مشغول انجام امور روزمره زندگی خود هستند با پیشنهادات جذاب، تخفیف ها و طرح های تبلیغاتی ترغیب به خرید اینترنتی نمایند. کارشناسان دریافته اند که همه ی این اقدامات در جهت سهولت استفاده‌ی مشتریان از خدمات فروش، تعداد مشتریان را  بیش از پیش افزایش داده است. حتی اگر آن ها به تعدادی از خرده فروشان در بازار های فیزیکی وفادار باشند با هجوم پيشنهادات جذاب برای ترغیب به  خرید اینترنتی، این نوع از فروش به راحتی به رقیبی برای فروش سنتی تبدیل می‌شود. مبارزه با این رویه آسان نیست و به این معناست که خرده فروشان نیاز دارند زمانی که مشتریان مشغول بررسی و مقایسه کالا ها با هم جهت خرید آن ها هستند برای سهم بیشتر توجه مشتری در انواع کانال های خرید مبارزه کنند.

خرید اینترنتی

مشتریان در خرید اینترنتی خود توقع ایجاد تجربه های شخصی سازی شده را دارند

وسایل و کانال ها همچنین فرصت های بیشتری را برای شخصی سازی تجربه هر مشتری از خرید اینترنتی را فراهم می‌آورند. جمع آوری اطلاعات درباره ترجیحات مشتری، عادات خرید و استفاده از اطلاعات خرید آن ها در گذشته به خرده فروشان امکان می‌دهد به تجربه ای که هر مشتری از خرید اینترنتی در وب سایت آن ها به دست می آورد جنبه شخصی دهند که به نوبه خود تکنیکی در راستای حفظ مشتری به شمار می‌آید.

توجه داشته باشید که بر سر زبان ها افتادن می‌تواند عامل تأثیر گذاری در افزایش خرید اینترنتی از فروشگاه شما باشد.

این روزها عصر رسانه ها و شبکه های اجتماعی است؛ دوره ای که مشتریان تجارب خودشان، علاقه مندی ها و چیزهایی که مورد پسندشان واقع نشده را را با دوستان و آشنایان خود به شکل آنلاین در فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند. از همین رو، خرده فروشان باید یک استراتژی واضح جهت فعالیت در رسانه های  اجتماعی داشته باشند. آن ها می‌توانند ازویژگی سر زبان افتادن از راه کسب شهرت به واسطه‌ی رضایت مشتری، برای افزایش میزان فروش خود و کاهش دادن بودجه اختصاص داده شده برای بخش بازاریابی در رسانه های هزینه داراستفاده کنند. این مورد همچنین باعث می شود خرده فروشان یک چشم انداز بلند مدت از نحوه ی ارتباط با مشتریان و میزان محبوبیت خود داشته باشند نسبت به این ‌که صرفا به انجام حقه های کوتاه مدت برای افزایش سود متوسل شوند.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی M21؛ میانه رویی در راه ورود به بازار

حریم خصوصی در فرآیند خرید اینترنتی برای مشتریان اهمیت دارد

به اندازه ای که محیط خرید اینترنتی فرصت هایی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی ترجیحات مشتریان، علاقه مندی ها و کالاهایی که نمی‌پسندند برایتان فراهم می‌کند و شخصی سازی تجارب خریدارن را ممکن می‌سازد، مهم است که نگرانی های مشتریان درباره ی حریم خصوصیشان را جدی بگیرید. آدرس ایمیل آن ها را به دیگران نفروشید، پیام های مزاحم برای آن ها ارسال نکنید و اطمينان حاصل کنید که اطلاعات آن ها را به طور امن نگهداری می کنید.

مشتریان برای خرید اینترنتی به دنبال گزینه های پرداخت آسان هستند

بسیاری از کسانی که خرید اینترنتی انجام می‌دهند به دنبال نحوه ی پرداخت آسان و سریع هستند. یک راه موثر برای تحقق این امر ذخیره کردن اطلاعات صورت حساب و هزینه‌های ارسال مشتریان است که به آن ها این امکان را می‌دهد پرداخت خود را بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات تکراری سریع تر از قبل انجام دهند.

عدم آسیب محیطی به عامل مهمی برای تصمیم به خرید اینترنتی تبدیل شده است

مشتریانی که خرید اینترنتی انجام می‌دهند بیش از گذشته از تاثیراتی که تصمیمات آن ها برای خرید بر روی منابع زمین می گذارد آگاه شده اند. توجه به این گرایش مشتریان و نشان دادن این مسئله که شما به عنوان مجری یک تجارت به عدم آسیب رساندن به منابع محیطی اهمیت می‌دهید، به شما کمک خواهد کرد مشتریان هدف را به سایت فروش خودتان بکشانید و بدین گونه به لیست مشتریان وفادار خود بیفزایید. برای مثال به مشتریان خودتان اطلاع دهید که در تولید بسیاری از محصولات فروشگاه شما مورد عدم آسیب محیطی لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید