جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

فناوری مقابله با پیری در راه است، چگونه خودمان را برای آن آماده کنیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
فناوری مقابله با پیری در راه است، چگونه خودمان را برای آن آماده کنیم؟

میلیاردرهایی مانند «جف بزوس» بر این باورند که پیری نوعی بیماری است که می‌توان شدت گرفتن آن در بدن را کند، متوقف و یا حتی معکوس کرد. سپتامبر گذشته، مشخص شد که بزوس در آلتوس لبز «Altos Labs»، شرکتی که به دنبال فناوری برنامه‌ریزی مجدد بیولوژیکی است، سرمایه‌گذاری کرده است.

«برنامه‌ریزی مجدد» اصطلاح علمی برای جوان کردن سلول‌های پیر و یا همان تکنولوژی ضدپیری است. این تکنولوژی در سال 2012 توسط دانشمند ژاپنی «شینیا یاماناکا» کشف شد و «اکسیر حیات» نام گرفت.

در این مطلب ضمن معرفی فناوری ضد پیری، به این موضوع پرداخته می شود که چگونه خود را برای چنین فناوری آماده کنیم؟

فناوری ضدپیری و دیگر آزمایشگاه‌ها!

بزوس و آلتوس لبز در این مسیر تنها نیستند. آزمایشگاه «Calico» تحت حمایت گوگل نیز بر طول عمر از طریق برنامه‌ریزی‌های سلامت تمرکز دارد. از جمله دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توان به « Lineage Cell Therapeutics»، « Raffles Capital Management» و «Wells Fargo» اشاره کرد. در مجموع انتظار می‌رود تکنولوژی ضدپیری تا سال 2026 به ارزشی بیش از 64 میلیارد دلار برسد. به عبارت دیگر، در حدود 45% نسبت به سال 2020 افزایش پیدا کند.

فناوری مقابله با پیری در راه است، چگونه خودمان را برای آن آماده کنیم؟

بیشتر بخوانید: معرفی 16 خوراکی مفید برای درمان فشار خون بالا

چه طرز فکری پشت فرآیند ضدپیری وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال می‌توان به نقطه مقابل نگاه کرد. اکثر ما روند پیری را بدیهی می‌دانیم. قبول داریم که زنان به صورت میانگین 81.2 سال و مردان 76.4 سال عمر می‌کنند. علاوه بر این، هیچکس را نمی‌توان برای داشتن چنین تفکری سرزنش کرد. این تفکر نسل‌هاست که در ذهن ما نهادینه شده است. ما مرگ را اجتناب‌ناپذیر و جوانی را گذرا می‌دانیم.

اما پزشکی تکامل یافته است. نوآوری‌هایی مانند توالی‌یابی ژنوم، رونویسی RNA، اصلاح کردن Wntها، ژن درمانی و تغییر سلول‌های بنیادی از جمله فناوری‌هایی هستند که میلیاردرهای جهان بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند تا تکنولوژی ضدپیری پیشرفت کند.
چگونه طرز فکر خود را درباره پیربودن تغییر دهیم؟

برای تغییر طرز فکر خود درباره فرآیند ضدپیری نیاز است که شش حوزه اساسی زندگی را مورد بررسی قرار دهیم. این شش حوزه تمام اصل و فرع زندگی ما را دربرمی‌گیرند. پس بهتر است با دید متفاوتی آن‌ها را مجددا بررسی کرد.

تکنولوژی ضدپیری

باورها:

اکثر افراد گمان می‌کنند که با رسیدن به هفتاد سالگی زندگی‌شان رو به پایان خواهد بود. از سویی دیگر، برخی افراد گمان می‌کنند پیری تنها یک بیماری است که با پیشرفت تکنولوژی قابل درمان و پیشگیری است. با تغییر باورها می‌توان دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی داشت.

رژیم رسانه‌ای:

فیلم‌ها، کتاب‌ها، شبکه‌های مجازی و مقالاتی که می‌خوانیم تاثیر عمیثی بر نحوه تفکر ما دارند. آیا رسانه‌هایی که با آن‌ها سروکار داریم، طرز فکر ما در برابر تکنولوژی ضدپیری را تقویت می‌کنند؟

ارتباطات:

افرادی که با آن‌ها وقت می‌گذارنیم طرز فکر ما را شکل می‌دهند. آیا درطول روز با افرادی سروکار داریم که دائما نگران مرگ هستند؟ آیا بهتر نیست با افراد جوان که امید و انگیزه بیشتری برای زندگی دارند، رفت و آمد کنیم؟

عادات خواب:

ما از نظر فیزیولوژیکی به هشت ساعت خواب در شبانه روز نیاز داریم. آیا سعی می‌کنیم تا خواب کافی باکیفیت داشته باشیم؟

رژیم غذایی:

بدن ما دقیقا همان چیزی است که می‌خوریم. مواد مغذی به بدن انرژی می‌دهند تا سرحال باشند. آیا در مصرف غذاهای خوشمزه که از قند و چربی بالایی برخوردار هستند، مراقب هستیم؟ همه ما نیاز به رعایت یک رژیم غذایی معقولانه داریم.

ورزش:

ورزش پارامتر بسیار مهمی در تعیین سلامتی است – به خصوص ورزش‌هایی که حجم توده عضلانی را افزایش می‌دهند. آیا حداقل سه بار در هفته ورزش می‌کنیم؟

پایه‌گذاری یک ذهنیت تنها به آنچه در اطراف ما درجریان است، بستگی دارد. ما باید با میلیاردرهایی مانند بزوس همراه باشیم تا از پیشرفت تکنولوژی ضدپیری عقب نمانیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید