جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

لیستی از ایده ها برای شروع کسب و کار اینترنتی از داخل اتاق خانه

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
لیستی از ایده ها برای شروع کسب و کار اینترنتی از داخل اتاق خانه

می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید اما ایده ای برای چگونگی ورود به این حوزه ندارید؟

در این روزها با شیوع ویروس کرونا توفیق اجباری در خانه ماندن نصیب عده زیادی شده که به دنبال خود کلافگی و کسلی را برای آن افراد به همراه آورده است. برای رهایی از این حالت در شرایط کنونی چه می‌توان کرد؟ حتما دیده اید که ستارگان در تاریک ترین شب ها می‌درخشند! حتی در وضعیتی مانند شرایط کنونی که شاید برای ما بسیار ناخوشایند به نظر برسد زمینه برای شروع یک راه جدید و موفقیت در آن موجود دارد. می‌پرسید چگونه؟ برای دانستن جواب با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.

در موقعیتی که بسیاری از مردم مجبور به گذراندن وقت بیشتری در خانه و انجام فعالیت ها به صورت غیر حضوری هستند می توانید از این شرایط به طور مثبت بهره بگیرید و تنها با استفاده از اینترنت کسب و کار خودتان را در خانه راه بیندازید!

اینترنت همواره یک بازار در حال رشد و توسعه برای هر کسی که قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی داشته بوده است. توجه به این مسئله که این یک سرمایه گذاری کم خطر است و به علاوه نیاز نیست شما برای خرید یا اجاره یک دفتر یا فروشگاه هزینه کنید شروع راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را آسان تر می‌کند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه می خواستید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید اما تا به حال ایده ای نداشتید که در کدام حوزه ی تجارت می‌توانید کار خود را آغاز کنید آدرس را درست آمده اید این مطلب برای شماست!
در ادامه مورد از بهترین ایده ها برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را به شما معرفی می‌کنیم.

کسب و کار های اینترنتی

بیشتر بخوانید: راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون کوچکترین سرمایه

ساخت یک وبلاگ شخصی در فضای مجازی می تواند تبدیل به یک کسب و کار اینترنتی شود

حتما تعداد زیادی از بلاگرها را می‌شناسید که فعالیت آن ها در فضاهای مجازی برایشان به یک کسب و کار اینترنتی مبدل شده است. کار این افراد تولید محتوا در موضوعات مختلف است و قطعا می‌دانید آن ها بدین واسطه به طور روزانه به اندازه ای  درآمد خانگی کسب می‌کنند که در بعضی موارد حتی نیاز به شغل دیگری ندارند! برای افرادی با توانایی نویسندگی، بلاگر بودن یک فرصت درآمدزایی واقعا پر سود است. تنها باید یک بازار هدف که مناسب برای میزان توانایی و تخصص شماست برای خودتان انتخاب کنید و به وسیله ی تبلیغات (بازاریابی غیر مستقیم)، تولید محصولات حاوی اطلاعات مورد نیاز جامعه‌‌ی هدف در قالب کتاب ها و بروشور های الکترونیکی، تهیه فایل های پی دی اف، کلیپ ها و ویدیو ها و فایل های صوتی، همچنین، ارجاع به مطالب و لینک های مرتبط و وابسته یا بسیاری از راه های دیگر کسب درآمد کنید. کسب درآمد از طریق بلاگر شدن رویایی است که بسیاری ما داریم اما قطعا پیش از این درباره‌ی شکست در ورود و فعالیت در این حوزه شنیده اید. شاید بعضی از دوستان شما قبلا شروع به فعالیت در این حیطه کرده اند و شاهد بوده اید که آن ها به جایی نرسیده اند و وبلاگ آن ها غیر فعال شده و تنها مانند یک بار اضافی برای آن ها در فضای مجازی باقی مانده اند. توجه به بحث نیازسنجی دائمی مخاطبان هدف شما را از شکست مصون خواهد داشت.

دستیاری برای مدیریت امور مجازی دیگر کسب و کار های اینترنتی

اغلب اوقات، حرفه ها و کسب و کارهای اینترنتی بزرگ نیازمند یک دستیار خوب برای انجام اموری مانند ارسال و پاسخ به ایمیل ها و مدیریت پایگاه های اجتماعی هستند. می‌توانید به عنوان دستیار مجازی برای نظارت و مدیریت امور مشتریان به طور آنلاین دورکاری انجام داده و خدمات خود را به کسب و کارهای بزرگ ارائه دهید.

مدیریت شبکه های اجتماعی کسب و کار های مختلف نیز در زمره ی همین خدمات است. امروزه شبکه های اجتماعی یک ابزار مهم برای هر تجارتی است. اگر شما در زمینه ی فعالیت در شبکه های اجتماعی متخصص هستید خدمات خود را به برندها و کسب و کارهای گوناگون که برای مدیریت صفحات خود در شبکه های اجتماعی به طور روزانه نیازمند نیرو هستند معرفی کنید. علاوه بر مورد قبلی به جای انجام خدمات مربوط به مدیریت حساب های کاربری برند ها در شبکه های اجتماعی می‌توانید به عنوان یک مشاور در این زمینه هم کار کنید.

ایفلوئنسر شدن در شبکه های اجتماعی؛ یک کسب و کار اینترنتی جدید!

حتما شنیده اید که امروزه اینفلوئنسر شدن در پایگاه های شبکه های اجتماعی یک رویه رو به رشد در حوزه‌ی کسب و کارهای اینترنتی است. کافی است که حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی را توسعه دهید و از آن در راستای همکاری با برنده ها برای تبلیغ یک سری از محصولات و خدمات آن استفاده کنید.

کسب و کار های اینترنتی

بیشتر بخوانید: چگونه در فروش آنلاین پیروز شویم؟

با تخصص ویژه خودتان کسب و کار اینترنتی دست و پا کنید

ترجمه و انتشار کتاب

می‌توانید در دوران قرنطینه خانگی، اطلاعات تخصصی خودتان را در قالب یک کتاب منتشر کرده و نوعی کسب و کار آنلاین داشته باشید. ممکن است فکر کنید ترجمه و انتشار یک کتاب به عنوان یک کسب و کار آنلاین هدفی است که رسیدن به آن بسیار دشوار است. اما در واقع اینگونه نیست. انتشار کتاب به صورت الکترونیکی و فروش آن بسیار سودآور است.

کارشناسی تولید محتوا

نوشتن محتوا و مقاله برای کسانی که به دنبال کسب درآمد خانگی خوبی از طریق اینترنت هستند به امری پر طرفدار تبدیل شده است. به جهت این که  موتور های جست و جو به کیفیت محتوا به عنوان یک معیار برای رتبه بندی وب سایت ها اولویت می‌دهند، تولید محتوا به ویژه خدمات نوشتاری در طول سه سال گذشته توسعه پیدا کرده است و تبدیل به یکی از پر سود ترین و آسان ترین راه ها برای کسب درآمد شده است.

ویراستار شدن

اگر شما در زمینه ی ویراستاری تخصص دارید بدانید که شماری از کسب و کار ها، نویسنده ها و مشتریان دیگر به تخصص شما نیاز دارند. فایل های اصلی را از طریق ایمیل دریافت کنید و به طور آنلاین به طور کامل به روش دورکاری در اتاق شخصی خودتان در آمد خانگی کسب کنید.

برگزاری دوره های آموزشی آنلاین

همچنین می توانید دوره های آموزشی آنلاین نسبت به تخصص خودتان برگزار کرده و بابت دوره ها هزینه نیز دریافت کنید. یکی از فواید اینترنت این است که با استفاده از آن می توانید با هرکسی در هر جایی از جهان ارتباط برقرار کنید. با در نظر داشتن این مسئله خود را به افراد بیشتری معرفی می‌کنید و می‌توانید با برگزاری کلاس های آنلاین به روش دورکاری مربی خصوصی افرادی در سرتا سر جهان باشید!

کوچینگ یا راهنمایی

اگر صاحب یک تجارت موفق هستید و یا در زمینه حرفه خود حرفی برای گفتن دارید می‌توانید تجربیات خودتان را به عنوان کوچینگ با دیگرانی که به این اطلاعات نیاز دارند در صفحات مجازی یا وب سایت شخصی خود به اشتراک بگذارید.

ساخت ویدیو برای یوتیوب؛ راهی دیگر به کارگیری دانش تخصصی شما

اگر با مقابل دوربین بودن راحت هستید یک گزینه درآمدزایی برای شما می‌تواند ساخت و انتشار ویدیو در یوتیوب باشد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که کانال یوتیوب خودتان را بسازید و از طریق اخذ آگهی و تبلیغات درآمد داشته باشید. امروزه با توجه به نیاز روز افزون جامعه ی مخاطب به اطلاعات، تولید محتوا و انتشار آن از کانال یوتیوب راه موثر تری برای جذب دنبال کننده نسبت به رسانه های قدیمی تر است. ساختن کانال یوتیوب کم هزینه و کم خطر است تنها نیاز به یک دوربین با کیفیت، ایده‌ی نو برای تولید محتوا و برنامه منظمی برای انتشار آن ها دارید. به محض این که دنبال کنندگان بسیاری پیدا کردید می توانید از طریق تبلیغات در ویدیو ها یا تولید آن ها با پشتیبانی اسپانسر کسب درآمد کنید. بسیاری از افرادی که در زمینه هایی خاص استعداد ویژه ای داشته اند به واسطه ی یوتیوب به طور گسترده ای شناخته شده اند و این خود سکوی پرتابی برای موفقیت آن ها بوده است.

تولید پادکست

تولید محتوای تخصصی از طریق پادکست راه دیگری جهت درآمدزایی در بلند مدت برای علاقه مندان به فعالیت در این حوزه است. می توانید با جذب آگهی و یا اسپانسر در کنار انجام کاری فرهنگی اجتماعی درآمد نیز کسب کنید.

پژوهشگری

اگر در تحقیق و پژوهش مهارت دارید می توانید از داخل خانه با تجارت های گوناگون و دیگر کسانی که در موضوعات‌ و زمینه های خاص نیاز به تحقیق دارند به طریق دورکاری همکاری داشته باشید.

مشاور تغذيه

در زمینه‌ی تغذیه و رژیم غذایی سر رشته دارید؟ اطلاعات خود را به صورت مشاوره به افرادی که به برنامه غذایی خاصی نیاز دارند انتقال دهید. این مشاوره به طور آنلاین به واسطه‌ی ارسال برنامه وعده های غذایی از طریق ایمیل می‌باشد.

مشاور بازاریابی

بازاریاب ها سلطه ی زیادی بر دنیای مجازی دارند. اگر تجربه خوبی در امر بازاریابی دارید خدمات خود را به تجارت هایی که نیاز به طراحی و پیاده سازی برنامه های بازاریابی اینترنتی خود دارند ارائه دهید.

راز موفقیت شما به عنوان یک فریلنسر در دید بودن و به تبع آن به وجود آمدن حالتی است که دیگران به کار شما ارجاع داده می‌شوند. در ابتدا لازم است رزومه‌ی جامعی از خود داشته باشید. اگر از قبل نمونه کار و توصیه نامه از طرف افراد شناخته شده ندارید اولین کار برای شما فراهم کردن آن هاست. در ازای معرفی و ارجاع شما به دیگران برای کسانی که آشنایی قبلی با آن ها داشته اید یا تجارت های مجازی و محلی در هزینه انجام کار برای آن ها تخفیف لحاظ کنید. با دیگر افراد در تخصص خود ارتباط برقرار کنید و از میزان تمایل آن ها برای همکاری جویا شوید.

ارجاع دادن مخاطبان و مشتریان به شما از سمت دیگرانی که در حوزه ی کاری شما فعال هستند به دلیل مشغله زیاد خود آن ها و نداشتن زمان کافی برای سفارش مشتریان امری رایج است. به یاد داشته باشید لطف آن ها را هر زمان که مقدور بود جبران کنید.

بیشتر بخوانید: مهارت های مورد نیاز یک فریلنسر موفق

مشاور سفر و تورهای گردشگری به نقاط مختلف باشید

آیا تجربه‌ی سفر به نقاط مختلف گردشگری داخلی و خارجی را دارید؟ آیا از جزئیات تورهای گوناگون اطلاع دارید؟ افرادی زیادی هستند که به اطلاعات شما نیاز دارند. جامعه مخاطب خود را در نظر گرفته و شروع به خلق محتوا کنید.

ایجاد کسب و کار اینترنتی به واسطه ی فروش کالاها و محصولات

فروش انواع آثار هنری

می‌توانید به کمک یک وب سایت طراحی شده بر پایه ی فروش آنلاین آثار دست ساز هنری یا وبلاگ شخصی در فضاهای اجتماعی اقدام به فروش آثار هنری خود یا دیگران کنید و صاحب یک کسب و کار آنلاین شوید. این آثار هنری می تواند شامل دسته بندی های مختلف دوخت کیف ها، طراحی و دوخت لباس، عروسک سازی، نقاشی، ساخت مجسمه، اسباب و وسایل دکوری و غیره شود. اگر چندان در حرفه ای سابقه ی فعالیت ندارید اما همچنان می‌توانید خدمات طراحی ارائه کنید  تعدادی از کسب و کار ها برای تولید تصاویر و نگاره سازی  نیاز به طراحان گرافیک دارند.

از آن جایی همه چیز به شکل آنلاین از راه وب سایت آن ها انجام می‌شود می‌توانید در هر جایی از دنیا با آن ها به طور دورکاری همکاری کنید.

واسطه گری در فروش (دراپ شیپینگ)

نمی‌خواهید درگیر تدارکات راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی شوید؟ دراپ شیپینگ به شما امکان  فروش محصولاتی به مشتریان از طریق وب سایتتان را فراهم می‌کند در حالی که خود تولید کننده آن محصولات  امور مربوط به تهیه و موجودی  کالا و توزیع آن را به مشتریان برعهده می‌گیرد. با در نظر داشتن کم دردسر تر بودن این نوع از کسب و کار نسبت به نوع فروش مستقیم به نوعی تجارت متداول در میان کارآفرینانی که در آرزوی راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بدون هزینه های عمده هستند تبدیل شده است؛ در حالی که ماهیت این نوع تجارت به طور مسلم رقابت زیادی را در بین شاغلین در این نوع از تجارت ایجاد می‌کند و به خودی خود باعث سخت شدن ورود و فعالیت در این حوزه می‌شود.

اگر تصمیم دارید در راه اندازی این نوع کسب و کار آنلاین موفق شوید باید گام های زیر را عملی سازید:

+ بازار هدفی از مشتریان انتخاب کنید که سودآور باشد.

+ برای فروش محصولات به دنبال تولید و عرضه کنندگان کنندگان قابل اطمینان باشید .

+ یک پلتفرم فروش متناسب با کسب و کار خودتان انتخاب کنید.

+ فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی و شروع به فروش کالا ها کنید.

+ حتما برای کسب و کار خود خدمات مشتریان و تیم پشتیبانی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای سرمایه گذاری بهینه و کسب موفقیت

راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق ایده پردازی برای ساخت ویدئو های تبلیغاتی

اگر ایده های جالبی برای تبلیغ محصولات و خدمات درذهن دارید هم اکنون فرصت خوبی برای پیاده سازی طرح های خلاقانه‌ی شما و ورود به حوزه‌ی یک کسب و کار آنلاین است. ساخت ویدئو های تبلیغاتی در کانال یوتیوب برای برندها و شرکت ها پلتفرمی است که اغلب از آن در جهت بازاریابی خدمات و محصولات خود بهره می‌برند. برای اینکه گام اول را برای فعالیت در این مورد بردارید باید نحوه ی ساخت یک ویدئو ی جذاب در شبکه های اجتماعی را بیاموزید.

سوالات متداول دررابطه با کسب و کارهای اینترنتی

_ چه چیزهایی هایی را می‌وان به طور مجازی فروخت؟

+ هر چیزی  می‌تواند به طور مجازی فروخته شود از خدمات گرفته تا کالاهای دیجیتالی و غیر دیجیتال تنها کافیست پلتفرم مناسب را انتخاب کنید و مشغول فروش آن ها شوید.

_چه نوع کسب و کاری برای مبتدیان در این حیطه بهتر است؟

+ ویژگی ماهیتی کارآفرینی این است که شما باید چند مهارت را بلد باشید یا یاد بگیرید از جمله مدیریت تجارت بازاریابی و حتی تا حدی نحوه تهیه و توزیع کالا.

همان طور که می‌بینید فرصت‌ های بسیاری برای همه ی افراد وجود دارند تا یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند. کلید موفقیت شما این است که بدانید در چه مهارتی توانایی دارید و از کدام راه می توانید برای فروش آنچه بهتر از دیگران انجام می دهید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید