جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه در فروش آنلاین پیروز شویم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
چگونه در فروش آنلاین پیروز شویم؟

امروزه به دلیل رشد و گسترش تکنولوژی دنیای کسب و کار ها متحول شده و تمام افراد به دنبال آن هستند که بتوانند به صورت آنلاین فعالیت کنند و در این زمینه خوش درخشیده و به موفقیت دست یابند. چرا که در عصر دیجیتال ماهیت فعالیت های تجاری و بازاری متحول شده و به سمت حوزه‌ی دیجیتال و آنلاین پیش رفته است و تمام صاحبان مشاغل  تمایل دارند که همچون آمازون رشد داشته و به نوآوری های عظیمی دست یابند.

سایت آمازون در ابتدای فعالیتش و در سال 1994، با میزان فروش اندک کتاب و به ‌صورت آنلاین آغاز به کار کرد و در حال حاضر صاحب بزرگ ‌ترین خرده ‌فروشی الکترونیک و پلتفرم رایانش ابری در جهان است و حتی بر یکی از غول‌ پیکرترین برندهای بازار یعنی والمارت نیز تسلط دارد. مشاوران کسب ‌و کار همواره به دنبال راهی بوده ‌اند تا از اسرار موفقیت آمازون مطلع شوند و آن‌ها را به کسب ‌و کارهای جدید و نوپا منتقل کنند.

فروش آنلاین

اخیراً کتابی تحت عنوان «تفکر مانند آمازون» اثر جان راسمن، مدیر ارشد اجرایی سابق آمازون، منتشر شده که در آن مطالب مفید و کاربردی ارائه شده است. او کسب‌ و کار خود را راه ‌اندازی کرد و در بازار فروش، به بالاترین سطح دست پیدا کرد و اکنون به مشتریان در ایجاد نوآوری و رشد در عرصه‌ های فروش دیجیتال کمک می‌ کند. و در کتاب خود 50 اصل راهنما را پیشنهاد می ‌کند که از زمان تصدی ‌اش در آمازون، برای تبدیل ‌شدن به یک رهبر موفق، مورد استفاده قرار داده است. ما در این مقاله، نمونه ‌ای از چند نکته ‌ی کلیدی برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کل کتاب ندارند، آورده ‌ایم تا بتوانند در جهت تفکر صحیح گام برداشته و برای سبقت گرفتن از رقبا درست و صحیح عمل کنند. شما با مطالعه این نکات درخواهید یافت که چگونه در حوزه‌ی فروش آنلاین همانند آمازون عمل کنید و در عرصه ی نبردهای دیجیتال پیروز شوید.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای بهبود رهبری تیم

در فروش آنلاین بستری برای رشد پلتفرم فراهم کنید

در حوزه‌ی کسب و کار آنلاین هر بستری که بتواند تعامل دوسویه ‌ای را مدیریت کند یعنی بتواند به بهترین شیوه عرضه کننده‌ی خدمات و محصولات را به متقاضی آن رسانده و ارتباطی برقرار شود به نوعی پلتفرم محسوب می‌شود.

پلتفرم یک مدل کسب ‌و کار است و بیانگر قابلیت دسترسی و تنظیم توسط کاربران می‌‌باشد و هر چه تعداد کاربران بیشتر شود، پلتفرم قوی ‌تر و هوشمند تر شده و بهترعمل می‌‌کند. انتظار می‌رود پلتفرم بتواند محتوای تولید شده توسط کاربران و فعالیت‌ های آنان را تبدیل به سرمایه کند.

در زمینه‌ی فروش آنلاین اگر برنامه و بودجه‌ی مناسبی برای رشد پلتفرم در نظر گرفته شود، عامل مهمی برای موفقیت محسوب می‌شود زیرا به آسانی مخاطبان را با شما مرتبط می‌سازد.

در فروش آنلاین نسبت به مشتری وسواس داشته باشید

در روند کسب و کار آنلاین خود به گونه ای فعالیت کنید که همه متوجه شوند شما نسبت به مشتریان خود دقت داشته و همواره حفظ همدلی و فراتر رفتن از انتظارات مشتری را در برنامه ی کاری خود قرار می‌دهید. زیرا آنچه میزان فروش شما را افزایش می‌دهد و عاملی برای موفقیت شما در حوزه‌ی فروش آنلاین محسوب می‌شود، چیزی غیر از مشتری راضی نیست. سعی کنید در هر موضوعی که مربوط به تجربه‌ی مشتری می‌شود، دقت نموده و تحقیق و بررسی بیشتری انجام دهید و همواره به دنبال علل اصلی مسائل بوده و در صدد رفع آن‌ها بکوشید. برای انجام این کار توصیه می‌شود که معیارهای عمیقی ایجاد کنید که تمام جوانب تجربه مشتری را اندازه ‌گیری کند.

در فروش آنلاین روش‌ های مختلفی را اجرا کنید

در حوزه‌ی کسب و کار آنلاین موفق شما نیاز دارید تا روش هایی را امتحان کنید که شاید مناسب نبوده و حتی باعث شکست شما شود ولی باید از آن درس بگیرید و دوباره برخیزید. آنچه شما را در زمینه فروش آنلاین یاری می دهد انتخاب روش مناسب و بهینه می‌باشد که لازمه ی آن امتحان روش ها ی مختلف و انتخاب برترین آن‌هاست.

روش‌ های مختلف برای انجام کار را امتحان کنید و نتایج آن‌ را به دقت مورد بررسی قرار داده و تغییراتی که هر روش نسبت به روش‌ های دیگر ایجاد می‌کند را اندازه‌ گیری نمائید. این کار را به صورت مداوم انجام دهید چرا که موفقیت در عصر دیجیتال نیازمند حرکت و سرعت همراه با نتیجه‌ی صحیح می‌باشد. رهبران ارشد باید شخصا در اجرای روش‌ ها و بررسی نتایج و پیامد های آن، نقش فعال داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مهارت‌های مورد نیاز برای مؤسس استارتاپ

در فروش آنلاین تیم‌ هایی قوی را گرد هم آورید

اگر شما در شرایطی قرار داشته باشید که مجبور به انتخاب تعدادی محدود کارمند برای دعوت به یکی جلسه ی مهم و یا میهمانی شرکت باشید و انتخاب شما تاثیر مستقیم بر روند امور جاری و آتی شرکت خواهد گذاشت، در این صورت شما چگونه عمل کرده و چه تصمیمی می‌گیرید؟ آیا شناخت کافی از تیم خود دارید و می‌توانید تعداد چهار یا پنج نفر آن‌ها را برای موردی مشخص انتخاب کنید؟

باید بدانید که شما همواره باید افرادی را گرد آورید که بتوانید میزان بیشتری از استقلال، چابکی، مسئولیت ‌پذیری و تفکر کارآفرینانه را در تیم‌ های خود جاری سازید. و یا به مرور زمان، این موارد را در افراد تیم خود تقویت کنید. صاحبان کسب و کار، بایستی رهبران تیم باشند. مطلع بودن از مشخصات اعضای تیم بسیار مهم است و تیم‌ ها بایستی توسط افراد قوی و با مهارت تشکیل شوند. این موضوع در زمینه فروش آنلاین بسیار مهم و ضروری می‌باشد، زیرا موفقیت در این امر در گرو یک تیم قوی و مسئولیت پذیر می‌باشد.

فروش آنلاین

در فروش آنلاین به استخدام کارمندان توجه داشته باشید

شرکت‌های موفق (همچون کمپانی آمازون)، فردی مستقل از تیم استخدام وجود دارد که وظیفه‌ ی بررسی جوانب استخدام را دارد تا فرآیند استخدام به ‌خوبی انجام شود و فرد مورد نظر تمام شایستگی ها و ویژگی های شغل مورد نظر را داشته باشد.

این شخص که می‌توان گفت مدیر منابع انسانی شرکت شماست. از تعصب و عجله‌ ی مدیر در استخدام جلوگیری می‌کند، اطمینان می‌دهد که مصاحبه ‌ها به‌ طور منظم انجام می‌شوند و همچنین بررسی می‌کند که داوطلبان شغلی، قابلیت‌ هایی فراتر از نقش‌ ها را دارا باشند. با این وصف شما هم که در زمینه‌ی فروش آنلاین فعالیت می‌کنید و صاحب کسب و کار و تجارت هستید باید به روند استخدام کارمندان خود توجه ویژه داشته باشید، زیرا گزینش و استخدام کارمند با توجه به مهارت و شایستگی های شغلی که تعریف نموده اید، یکی از عوامل مهم برای موفقیت شماست.

بیشتر بخوانید: چگونه در رسانه های اجتماعی از هشتگ ها استفاده کنیم؟

در فروش آنلاین خواستار موفقیت بیشتر باشید

جف بزوس به عنوان یک مدیر موفق در زمینه‌ی فروش آنلاین، همواره با خواستن بیزینس پلن های مربوط به هرکدام از مدیران واحدهای تجاری در مورد نوآوری ‌هایی که در خطوط کاری خود اجرا می‌کنند، احساس فوریت را به آن‌ ها القاء می‌‌کند. او همچنین نسبت به کند بودن روند رشد و تلاش برای کاهش ریسک، واکنش نشان می‌دهد.

کسب و کار آنلاین شاید در ابتدا امری ساده و راحت به نظر آید و حتی تلاش چندانی را لازم نداشته باشد، ولی یک مدیر باهوش که خواهان رشد و گسترش کار خود می‌باشد همواره به دنبال روش های جدید و حتی اضافه نموده بخش های جدید در کار خود بوده و خواهان آن است که بخش فروش آنلاین خود را گسترش داده و به موفقیت های بزرگ تری دست یابد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید