جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مهارت‌های مورد نیاز برای مؤسس استارتاپ

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
مهارت‌های مورد نیاز برای مؤسس استارتاپ

‎ تحقیقات ‌و بررسی های به عمل آمده در حوزه تجارت و کسب و کار نشان می‌دهند که معمولا بنیان‌ گذاران  با تجربه و کسانی که سن بیشتری دارند از کـارآفرینان جـوان بهتر عمل می‌کنند. اگرچه بنیان‌ گذاران دانا و با تجربه ممکن است حاشیه امنی داشته باشند و به موفقیت دست یابند، اما همیشه در اوج نیستند. و درعین حال مشاهده می‌شود که بسیاری از کارآفرینان جوان و بی ‌تجربه نیز قادر به ایجاد مشاغل موفق هستند.

حال سوال اینجاست که علاوه بر تجربه، چه موارد دیگری موفقیت یا عدم موفقیت یک موسس استارتاپ را پیش‌بینی می‌‌کند؟

واضح و روشن است که یک مدیر یا صاحب شغل مسیر پرپیچ و خمی دارد و باید در این مسیر به ابزارهای خاصی مجهز باشد تا بتواند به مقصد اصلی برسد، این ابزارها همان مهارت های فرد می‌باشد که هر فردی دارای برخی از مهارت هاست که به وی کمک می‌کند تا راحت تر به موفقیت دست یابد.

ولی یک موسس استارتاپ باید به طور حتم مهارت هایی را داشته باشد و یا دست کم آن‌ها را در خود پرورش داده تا بتواند یک استارتاپ کارآمد راه اندازی کند. به همین دلیل در این مقاله به پنج مهارت اصلی و مهم برای یک مؤسس استارتاپ اشاره شده است.

موسس استارتاپ

بیشتر بخوانید: نکات مهمی که یک استارتاپ باید درباره طراحی لوگو بداند

موسس استارتاپ و مهارت پشتکاری

کسب موفقیت در تجارت و کسب ‌و کار به معنای دست یابی به امور جزئی و مهم  در یک بازه و یا دوره ی  زمانی معین و طولانی.. اما این امور و موفقیت های کوچک همیشه نا چیز و غیر مفید به نظر می‌رسند. در صورتی که باید بدانیم هر یک از آنها  مسیر را برای شما هموارتر ساخته و به مقصد اصلی می‌رسانند.

در پی دستیابی به موفقیت یک‌ شبه بودن، به ‌احتمال ‌زیاد منجر به شکست خواهد شد زیرا همیشه فرصت‌ های زیادی وجود دارند که دستیابی به نتایج بهتر و مفید تر را آسان‌ می‌سازند. کارآفرینان واقعی خود را برای دستیابی به هر یک از آن‌ها آماده می‌کنند و در زمان مورد نظر در آنجا حضور دارند. بنابراین پشتکار و تلاش مداوم مهم ‌ترین عامل در رسیدن به موفقیت است.

موسس استارتاپ و مهارت انعطاف پذیری

برای استقامت و پایداری، باید آماده تغییر باشید. بسیاری از کارآفرینان پس از گذشت ماه‌ها برای مطالعه و برنامه ‌ریزی مراحل بعدی در جریان تغییر ایده‌ها، اهداف، برنامه اجرایی و سبک مدیریت تردید دارند و از انعطاف کافی برای مواجه با آن برخوردار نیستند که عاملی منفی برای آن‌ها و کسب و کارشان محسوب می‌شود. زیرا همواره با شرایطی مواجه می‌شویم که طرح و پروژه، جهت و مسیر و حتی اهداف نیز تغییر می‌کنند. گاهی اوقات حتی رؤیاها و آرزوهای یک شخص نیز ممن است تغییر ‌کند.

انعطاف پذیر بودن و عدم مقاومت در برابر تغییر مهم می‌باشد و برای موفقیت درازمدت کارآفرین ضروری است. برنامه‌ ها بر اساس تقویم زمانی و تجربه ایجاد می‌شوند. آن‌ ها به طور کامل نمی‌توانند آینده و شرایط  آن را به ‌طور دقیق پیش ‌بینی کنند. آن ‌ها ایجاد شده اند اما ممکن است تغییر کنند. بنابراین، زمان کمتری را برای برنامه ‌ریزی و وقت بیشتری صرف اجرا کنید و برای تغییر سریع آماده باشید.

بیشتر بخوانید: توصیه هایی در باب راه اندازی یک استارتاپ موفق

موسس استارتاپ و مهارت ریسک ‌پذیری

تحقیق و برنامه ‌ریزی می‌تواند به شما در تصمیم ‌گیری عاقلانه ‌تر کمک کند و مهم نیست که چقدر زمان برای ارزیابی گزینه‌های پیش روی خود صرف کنید، در پایان، شما تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنید که یا به نتیجه مطلوب منتهی خواهد شد یا نتیجه‌ی مطلوبی نداشته و به عنوان یک تجربه از آن درس می‌‌گیرید. گاهی اوقات که از آن  به بدترین حالت تعبیر می‌شود، هرگز تصمیمی برای کسب‌ و کار گرفته نمی‌‌شود و همین عدم تصمیم گیری در نهایت منجر به شکست فوری می‌شود.

 اگر برای تغییر آماده هستید و مایل به استقامت هستید، شما پاداش پذیرش ریسک را دریافت خواهید کرد، حتی اگر همه ی نتایج آن در کوتاه‌مدت حاصل نشود.

موسس استارتاپ و مهارت برقراری ارتباط

برخی افراد این گونه تصور می‌کنند برای سرمایه‌ گذاری و راه اندازی استارتاپ خود هیچ نیازی به برقراری ارتباط با دیگران نداشته و حتی درصدد جلوگیری از هرگونه تعامل با جهان اطراف اند.

اما باید به این موضوع توجه کنید و اطمینان داشته باشید که، شروع به کار یا اداره یک کسب‌ و کار بدون کاستن از محدودیت‌های خود برای بهبود مهارت‌های ارتباطی و فروش غیرممکن است.

موفقیت هر کسب و کاری در بطن رضایت مخاطبان آن است. به همین دلیل باید از هر فرصت ممکن برای صحبت با مشتریان و سایر ذینفعان کلیدی برای رسیدن به موفقیت در استفاده کرد. و این امر بدون داشتن مهارت ‌های خوب ارتباطی و فروش اتفاق نمی‌‌افتد. روش مناسب برای شروع در بهبود مهارت برقراری ارتباط‌، استفاده از هر موقعیت های مناسب و به اشتراک گذاشتن تجارب سفر تجاری خود با دیگر افراد است. زیرا در نهایت منجر به برقراری دوستی، مشارکت و فرصت‌ های جدید برای فروش خواهد شد.

موسس استارتاپ

بیشتر بخوانید: استارتاپ را بیشتر بشناسیم

موسس استارتاپ و مهارت تمرکز

کارآفرینان به ‌طور مداوم به دلیل عدم تمرکز بر امور مورد چالش قرار می‌گیرند. همیشه موارد جدیدی برای امتحان کردن، فرصت های جدید، تاکتیک ‌ها، استراتژی ‌ها و پیشنهاد همکاری بر روی میز یک کارآفرین وجود دارد. اولین و مهم‌ ترین قانون تمرکز این است که محدودیت ها و موانع را در نظر گرفته و برنامه های مورد نظر را اولویت بندی کرده و زمان مشخصی را به هر یک از آن‌ها اختصاص دهد و در زمان تعیین شده بر روی برنامه تمرکز داشته باشد و آن را به پایان رساند. در این صورت می‌توان اطمینان داشت که فعالیت های وی قطعاً نتایج عالی​​ داشته و عملکرد بسیار خوبی در موارد مهم خواهد داشت.

کارآفرینان باید جنبه ‌های مختلف کار را شناسایی کنند که به ‌موجب آن تلاش ‌های آن‌ها مستقیماً در افزودن ارزش ملموس به مشتری کمک می‌کنند. به‌عنوان یک قانون کوچک، بر روی مواردی که قابل کنترل است، متمرکز شوید و بر آنچه که نتیجه بخش بوده و در طولانی مدت بازخورد خوبی به همرا دارد نیز دوبرابر تمرکز داشته باشید.

اگر می‌‌خواهید موفق باشید مهارت های خود را افزایش دهید و بر این پنج مهارت تسلط داشته باشید و اهمیت آن ها را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید