جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه در رسانه های اجتماعی از هشتگ ها استفاده کنیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
چگونه در رسانه های اجتماعی از هشتگ ها استفاده کنیم؟

هشتگ ها احتمالاً یکی از غلط اندازترین ابزارها در شبکه‌ های اجتماعی هستند و بسیاری از افراد منشن را با هشتگ اشتباه می‌‌گیرند. بسیاری دیگر، از هشتگ های مبهم استفاده می‌‌کنند. چرا که می‌بینند دوستانشان به‌ عنوان‌ مثال از علامت پوند در پست‌ هایشان استفاده کرده‌ اند و آن‌ ها حتی دلیل این کار را نمی‌‌دانند. و به تقلید از دیگران آن‌ها هم استفاده می‌کنند. از همه مهم ‌تر، برخی از آن‌ ها از هشتگ برای اسپم کردن فالوورها و دوستان خود استفاده می‌‌کنند. وقتی کاربران خصوصی این اشتباهات را انجام می‌دهند، تا حدی برای ما آزار دهنده است، اما وقتی یک کسب ‌و کار مرتکب این اشتباهات می‌شود، می‌‌تواند بسیار آسیب ‌رسان باشد.

اگر استفاده از هشتگ به صورت دقیق و به جا باشد بسیار موثر بوده و می‌تواند ابزاری باور نکردنی برای رشد کسب ‌و کار شما باشد. وقت آن رسیده که کمی بیشتر در مورد این ابزار قدرتمند بدانیم. اینکه هشتگ چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم تا نقش و حضور خود را در رسانه‌ های اجتماعی پررنگ‌ تر کنیم؟

هشتگ

بیشتر بخوانید: چه مواردی برای کاربران رسانه های اجتماعی آزار دهنده است؟

استفاده از هشتگ برای مزاح و خنده

گاهی اوقات مشاهده می‌شود که استفاده از هشتگ، فقط محض شوخی و خنده است، بیایید این نوع هشتگ زدن را از بین ببریم. اگر یک‌ تکه پیتزای خوشمزه می‌خورید و در انتهای توئیت یا عکس خود هشتگ #Yum را اضافه می‌کنید، این کار تنها و تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم این است که کمی شوخ‌ طبعی به مطلب و محتوای خود اضافه کنید.

شما افراد زیادی را در سر تا سر اینترنت می‌بینید که از هشتگ ها به‌ منظور افزودن کمی طنز به محتوای خود استفاده می‌‌کنند. پشت این کار هیچ استراتژی خاص و هدف داری از کاربرد هشتگ وجود ندارد که تاثیر مثبتی بر روند کسب و کار در شبکه های اجتماعی داشته باشد. بهترین حساب‌ های رسانه‌ های اجتماعی آن ‌هایی هستند که نام برخی از شخصیت‌ ها را به پست‌ های خود اضافه می‌‌کنند.

استفاده از هشتگ برای اطلاع ‌رسانی

در مورد کاربرد هشتگ در رسانه های اجتماعی مختلف فکر کنید و آنچه که بهتر است را انجام دهید. اینجا صحبت از هشتگ‌هایی است که در توییت افراد، پست ‌های اینستاگرام، پست‌ های لینکدین و فیس‌ بوک مشاهده می‌کنیم. چرا افراد در توییت خود از 18 هشتگ استفاده می‌‌کنند و اینکه آیا شما هم باید این کار را انجام دهید؟ پاسخ این سؤال، خیر است. با این وسوسه بجنگید و تحت هیچ شرایطی این کار را انجام ندهید چرا که باعث می‌شود مخاطبانتان از کسب‌ و کار شما به‌ عنوان یک اسپم یا هرزنامه یاد کنند.

به‌ عنوان‌ مثال دلیل استفاده از هشتگ در توییت ها به این صورت است که وقتی افراد در جستجوی آن موضوع هستند توییت های شما ظاهر می‌شود. بنابراین اگر در کنگره‌ ی جهانی موبایل شرکت نموده‌ اید و می‌‌خواهید در مورد این رویداد توییت کنید، می‌توانید هشتگ #MWC را به توییت خود اضافه کنید. این یک ‌راه موثر و قوی برای اطلاع ‌رسانی به مخاطبان می‌باشد تا از این طریق متوجه شوند که شما و تیم تان در این رویداد حضور دارید. افرادی که می ‌خواهند بدانند در این رویداد چه می‌‌گذرد ممکن است با پست شما مواجه شوند و شما را فالو کنند.

 به‌ بیانی دیگر می‌توان گفت که هشتگ ها روشی مؤثر برای طبقه‌ بندی اطلاع ‌رسانی ‌های مربوط به یک رویداد یا یک موضوع خاص هستند.

البته بسیار مهم است که شما برای جذب مخاطبان و فالوورهای بیشتر، بیش ‌از حد از هشتگ ها استفاده نکنید. این موضوع موجب اسپم کردن و از دست دادن مخاطبان فعلی ‌تان می‌شود چرا که هیچ ارزشی را برای آن‌ ها ایجاد نمی‌‌کند. به‌ عنوان‌ مثال، اگر شما ده هشتگ را به توییت خود اضافه می‌کنید که بسیاری از آن‌ ها در واقع به موضوع توییت شما مربوط نمی‌‌شوند، بدان معناست که شما مخاطبان جدید را نسبت به مخاطبان فعلی در اولویت قرار می‌دهید. این یک استراتژی بد است، بنابراین از هشتگ ها به‌ طور عاقلانه استفاده کنید.

هشتگ

بیشتر بخوانید: نکاتی برای جذب مخاطب در اینستاگرام

نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از هشتگ ها

در مورد نحوه‌ ی استفاده از هشتگ ها باید گفت این موضوع دقیقا به پلتفرمی که روی آن قرار دارید و قصد انجام فعالیت در آن را دارید، بستگی دارد. تا اینجا مثال ‌هایی که عنوان شد مربوط به هشتگ های توئیتر بود، هشتگ های اینستاگرام کاملاً متفاوت است. استفاده از 10 هشتگ در توییتر، به‌ نوعی ایجاد مزاحمت و اسپم به ‌حساب می‌آید چرا که طرفداران شما نمی‌‌توانند توییت را بدون دیدن هشتگ ها بخوانند، اما در واقع  اینستاگرام شما را به استفاده از حداکثر تعداد هشتگ در پست‌ ها تشویق می‌کند که میزان آن چیزی حدود 30 هشتگ می‌باشد.

نکته این است که در اینستاگرام می ‌توانید هشتگ را در کامنت ها قرار دهید، به ‌طورکلی هشتگ ها روی فالووران شما تأثیری نمی‌گذارند، حتی لازم نیست آن ‌ها هشتگ ها را ببینند. بسیاری از افراد بعد از پست نمودن یک عکس، حدود سی هشتگ را در بخش کامنت ها اضافه می‌‌کنند. در حقیقت، هشتگ هایی که افراد استفاده می‌کنند، مبتنی بر تحقیقاتی است که از هشتگ های برتر برای آن موضوع خاص انجام شده است. بنابراین اگر شما در حال ارسال تصویری از یک ماشین هستید، می‌توانید 30 مورد هشتگ مربوط به ماشین را درقسمت نظرات قرار دهید.

وقتی قصد دارید دکمه‌‌ی انتشار پست را همراه با هشتگ های موجود در آن بزنید، این سؤال را از خود بپرسید: آیا این پست برای افرادی که آن را می‌خوانند دارای ارزش است؟ آیا این هشتگ ها به گیرنده‌ ی توئیت هم کمکی خواهد کرد یا فقط به من کمک می‌‌کند؟

اگر پاسخ سؤال شما این بود که با استفاده از هشتگ ها، ارزشی ویژه را برای مخاطبان به ارمغان خواهید آورد، با خیال راحت دکمه‌ی انتشار پست را بزنید و اگر این ‌طور نبود، قبل از انتشار پست، مجدداً فکر کنید چرا که این کار شما موجب اسپم کردن افرادی خواهد شد که از قبل شما را فالو کرده‌ اند. بنابراین از پلتفرمی که در آن قرار دارید، سوء استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید