جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نکاتی برای جذب مخاطب در اینستاگرام

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
نکاتی برای جذب مخاطب در اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه و پلتفرم محبوب و مورد پسند برای تمامی افراد در سرتاسر جهان می‌باشد و بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد به همین دلیل برندها برای رسیدن به مخاطب مورد نظر خود به اینستاگرام روی می‌آورند. از این گذشته، یک بررسی که اخیرا انجام شده نشان داده که 67٪ از جمعیت بزرگسالان از اینستاگرام استفاده می‌کنند، و 60٪ آن‌ها هر روز چندین بار وارد برنامه شده و از آن استفاده می کنند و این موضوع بیانگر این است که افراد زمان زیادی را صرف استفاده از اینستاگرام  می‌کنند. در اینجا  نکاتی برای افزایش مخاطب، درگیر کردن کاربران و همچنین برخورداری از مزایا و فواید بیشمار آن آورده شده است.

اینستاگرام

توجه به طراحی و زیبایی شناختی در اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام یک برنامه بر پایه ی عکس و تصویر می‌باشد، بنابراین توجه به طراحی گرافیکی و تولید پست های زیبا و جذاب و مخاطب پسند یکی از بهترین کارهایی ست که برای افزایش مخاطب در اینستاگرام می‌توان انجام داد. البته باید دقت داشت که تصاویر ارسالی متناسب با نظر و فرهنگ مخاطبان آماده شود و به عبارتی بومی به نظر برسد و احساس شود. و همچنین تولید محتوا در اینستاگرام باید دقیقا منطبق با عکس و تصویر باشد تا جذابیت آن برای کاربران بیشتر باشد. اینستاگرام اصول و قوانین زیادی را مبنی بر میزان متن مجاز در تبلیغات را ارائه داده است و از این طریق می‌توان یکپارچگی زیبایی شناختی سیستم  را حفظ کرده و رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی جدیدترین قابلیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام در سال 2019

تولید محتوای سریالی در اینستاگرام

به جای نوشتن مطلب زیاد وطولانی در یک پست، به دنبال فرصت هایی برای سریالی کردن محتوای خود و تداوم آن باشید. ایجاد محتوای سریالی یک روش عالی برای درگیر کردن صحیح مخاطبان و تبدیل کاربران به بازدید کنندگان مداوم است. همچنین به شما کمک می‌کند محتوای خود را کامل کنید و آن را حفظ کنید. دقت داشته باشید که هر بخش نیازی به متن طولانی ندارد و یک قسمت می‌تواند یک سری عکس، یک داستان اینستاگرام، یک فیلم 30 ثانیه ای یا یک پست 10 دقیقه ای IGTV باشد. فقط هر قسمت را به همان نوع محتوا و اطلاعات پیوند بدهید تا کاربران شما بدانند که دقیقا چه چیزی را در چه زمانی از حساب شما مشاهده خواهند کرد. در این صورت و با رعایت نکات فوق شما می‌توانید انتظار افزایش مخاطب برای کسب و کار خود را داشته باشید.

اینستاگرام

استفاده از نوستالژی در اینستاگرام

یادآوری خاطرات و موضوعات قدیمی همیشه برای افراد خاطره انگیز و خوشایند می باشد و اینستاگرام یک فضای عالی برای شما فراهم کرده تا از آن طریق بتوانید از نوستالژی استفاده کرده و مخاطبان را به سمت خود جذب کنید.

به عنوان مثال شما اگر صاحب کسب و کاری هستید می توانید  عکس هایی از محصولات قدیمی شرکت، مدیران و کارمندان، جلسات و پروژه های ابتدایی موجود در شرکت را برای کاربران اینستاگرام به اشتراک بگذارید زیرا احیا و خاطره سازی از گذشته باعث تقویت احساساتی می‌شود که در جذب مخاطب موثر است.

به خاطر سپاری شبکه در اینستاگرام

شاید برخی مطالب برای شما مهم باشد و تمایل داشته باشید که آن را با دیگران به اشتراک بگذارید ولی اینکه آن را به عنوان یک پست طولانی ارسال کنید برای شما جالب نباشد به همین دلیل می‌توانید روزانه بخشی از امور و فعالیت های خود را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید و آسوده خاطر باشید که پیام شما منتقل شده و این پست برای مدت طولانی در پروفایل شما نمی‌ماند.  اما باید بدانید که هر چند این پست ارسالی موقت باشد، ولی مطلب و محتوای آن مهم است. زیرا تولید محتوا در اینستاگرام از اولویت زیادی برخوردار است و در واقع فرصتی بزرگ برای خلاقیت به شما ارائه می‌دهد. و ارسال عکس های مداوم نقش مهمی در به خاطرسپاری شما در ذهن کاربران خواهد داشت. به طور کلی به محتوای مورد نظ خود برای ارائه فکر کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا این موضوع در شبکه شما  منعکس شود.

بیشتر بخوانید: پیشینه اینستاگرام

تولید محتوای متنوع در اینستاگرام

صحبت از تنوع بخشیدن به پروفایل شماست. اینستاگرام در ابتدای فعالیت خود بسیار ساده بوده و کاربری آن آسان تر بود و به این صورت بود که فقط فضایی برای ارسال عکس ها داشت. اما اکنون کاربران اینستاگرام باید مجموعه مطالب این پلتفرم از جمله عکس، فیلم های IGTV، داستان های اینستاگرام و موارد دیگر را در نظر بگیرند. تولید محتوای متنوع و ارسال آن به شما کمک می‌کند تا پروفایل شما همواره آپدیت باشد و  از این طریق بتوانید کاربرانی را به سمت خود جذب کنید.

یادگیری از دیگران در اینستاگرام

شما می‌توانید تعداد زیادی از افرادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کننند و به موفقیت خوبی رسیده اند و تعداد کاربران زیادی دارند را شناسایی کنید و اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها کسب کنید. این پیج ها رموز موفقیت را دانسته و اجرا می‌کنند و همواره تصاویری جذاب همراه با متن متناسب ارائه می‌دهند و یک هدف مهم را دنبال می‌کنند. البته، لزومی ندارد که حتما رقبای خود را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که می‌توانید خارج از محدوده ی فعالیت خود را نیز بررسی کرده و نوع فعالیت آن‌ها را نگاه کنید.

تعامل بهینه با طرفداران و منتقدان در اینستاگرام

پیگیر فعالیت مشتریان خود در اینستاگرام باشید و اگر مشتری  شما درباره تجربه فوق العاده اش در فروشگاه شما صحبت کرده و آن را ارسال کرده است حتما او را لایک کنید و در بخش نظرات از او تشکر کنید و اگر حساب آن‌ها عمومی باشد، برای شما بسیار مهم است زیرا از این طریق دیگران را درگیر خود می‌کنید. برقراری تعامل و ارتباط  با طرفداران نه تنها مشتری شما را به مشتری وفادار تبدیل می‌کند بلکه توجه دوستان و خانواده وی را نیز جلب می‌کند، که ممکن است به سمت شما جذب شده و اقدام به خریدی مشابه مشتری شما داشته  باشند و خود آن‌ها نیز تبدیل به مشتری خوب شما شوند. و در این مورد نباید از نقش منتقدان غافل شوید. بله، برخی کاربران می‌توانند در رسانه های اجتماعی واقعاً بی رحم باشند. اگر کسی در بخش نظرات شکایت کرده است، با رعایت احترام به شکایت او پاسخ دهید و به او یک ایمیل یا شماره تلفن برای بررسی و حل کردن مشکل اش بدهید. هرگز اجازه ندهید که یک ناراحتی کوچک در حوزه عمومی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: از فعال سازی اثر انگشت واتساپ تا عرضه اینترنت 5g، نوآوری های به روز شده پاییز امسال

بهینه سازی محتوا در اینستاگرام

دقیقاً همان مطلبی که در فیسبوک و لینکدین به اشتراک گذاشته اید را دوباره در اینستاگرام ارسال نکنید. عنوان را متناسب با مخاطب اصلاح کنید، فیلم را در ابعاد و سایز مناسب ویرایش کنید. به عبارت دیگر، آن را برای اینستاگرام بهینه سازی کنید. اینستاگرام یک فرصت عالی برای شما  و معرفی کسب و کار و فعالیت تان است سعی کنید آن را برای مخاطبان به یاد ماندنی، جذاب و قابل اشتراک بسازید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید