جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چه مواردی برای کاربران رسانه های اجتماعی آزار دهنده است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
چه مواردی برای کاربران رسانه های اجتماعی آزار دهنده است؟

همه روزه شاهد فعالیت های تبلیغاتی کاربران رسانه های اجتماعی هستیم و به ‌نوعی هنوز هم می‌بینیم که مردم از این طریق برای تبلیغات و فروش محصولات و خدمات خود استفاده می‌‌کنند. برخی امور و فعالیت ها با هدف جذب مخاطب بیشتر در رسانه‌ های اجتماعی ایده‌ ی خوبی به نظر می‌رسد و حتی نتایج خوبی به همراه دارد اما در طولانی مدت موجب آسیب رسیدن به شما و کسب و کارتان خواهد شد.

واقعیت غم ‌انگیز این است که بسیاری از این پلتفرم‌ ها، ویژگی ‌هایی را برای تشویق این رفتار با مواردی هم چون ارسال اتوماتیک میلیون‌ ها پیام توسط کاربران و یا تقاضا کردن برای دریافت لایک در پیج های کاری ایجاد می‌کنند با این ‌حال، این نوع رفتار در بلند مدت، منجر به ایجاد ضرر به کسب و کارهای اینترنتی و متحمل شدن هزینه هم برای کاربر و هم برای پلتفرم خواهد شد.

در این مقاله پنج تاکتیک برای اجتناب از این موارد آزار دهنده در رسانه‌ های اجتماعی مطرح شده است.

رسانه های اجتماعی

درخواست لایک از کاربران در رسانه های اجتماعی

دلیل ایجاد دکمه های لایک، پسندیده های من و ذخیره کردن این است که به کاربران امکانی برای ابراز قدر دانی از محتوایی که دیده اند و مورد پسند آن‌ها واقع شده، داده شود. برخی از بازاریابان از این قابلیت به نفع خود بهره گرفته و با تبدیل تعداد دریافت لایک بیشتر به عنوان معیاری برای موفقیت، این مفهوم را خراب کردند و بدین ترتیب مخاطبان را ترغیب به لایک کردن می‌‌کنند. در عوض آنچه  که باید برای آن وقت گذاشت و تمرکز نمود، تولید محتوایی جذاب است که مخاطبان را ترغیب ‌کند بر روی دکمه ‌ی لایک، کلیک کنند.

حتی ممکن است به درخواست لایک افراد، پاسخ مثبت داده شود و علی رغم آن که محتوای منتشر شده بی ‌ارزش بوده و فاقد جذابیت باشد ، مخاطبان پست های آن‌ ها را لایک کنند، ولی باید گفت که احتمال جذب شدن مخاطبان به آن‌ها بسیار کم خواهد بود. پس به‌ جای استفاده از این ویژگی در فیس ‌بوک، اینستاگرام و یا سایر رسانه های اجتماعی، محتوایی ارزشمند تولید کنید تا مجبور نباشید به خاطر دریافت لایک، به شیوه‌های آزار دهنده متوسل شوید.

رسانه های اجتماعی

بیشتر بخوانید: مدیریت رسانه چگونه صورت می گیرد؟

برچسب زدن دسته ‌جمعی در رسانه های اجتماعی

شاید برای شما پیش ‌آمده باشد که به همراه 300 نفر دیگر، در یک توئیت یا پست فیس ‌بوک و اینستاگرام تگ شده باشید. و سپس فکر کنید  که آیا این واقعاً روش مؤثری برای بازاریابی است؟

بسیاری از افراد زمانی که متوجه می‌شوند در پستی تگ شده‌اند که کاملاً بی ‌ربط به علایق آن‌ ها می‌باشد، فوراً فردی که آن‌ها را تگ نموده است را از لیست مخاطبان خود حذف می‌نمایند. در واقع این عمل، نباید انجام شود مگر اینکه، فردی که نام او برچسب زده‌ شده واقعاً در تصویر وجود داشته باشد و یا آن پست، با کار وی در ارتباط باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی جدیدترین قابلیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام در سال 2019

ارسال پیغام‌ های خود کار در رسانه های اجتماعی

قابلیت دریافت پیغام خودکار در لینکدین به این صورت است که پیامی برای شما ظاهر می‌شود که در آن از شما پرسیده می‌‌شود آیا می‌خواهید جشن تولد من و یا سالگرد ازدواجم را تبریک بگوئید یا نه؟ تا جایی که می‌توانید از این ویژگی استفاده نکنید. اما اگر مجبور به انجام دادن این کار شدید، پیغام مربوطه را ویرایش کنید. آن را شخصی‌ سازی کنید و اخلاق انسانی را نسبت به الگوریتم‌ های پلتفرم در اولویت قرار دهید. با ارسال پیام خودکار، این احساس را به افراد منتقل خواهید کرد که یک ربات بوده و یک شخص نیستید. بسیاری از افراد و کاربران رسانه های اجتماعی طرفدار ارتباط با ربات‌ ها نیستند، به همین دلیل بازخورد خوبی دریافت نخواهید کرد.

عضو کردن افراد بدون  کسب اجازه‌ از آن‌ها در رسانه های اجتماعی

چگونه فیس‌ بوک به افراد اجازه می‌دهد بدون اینکه از دیگران سؤال کنند، آن‌ها را در یک گروه عضو کنند؟ اما سؤال مهم‌ تر این است که اصلاً چرا باید از این قابلیت استفاده نمود؟ آیا شما می‌خواهید دیگران را از این طریق به خرید محصولات خود وادار کنید؟ چرا این کار را انجام می‌دهید؟

در هر صورت هدف شما از فعالیت و کسب و کار اینترنتی هر چه که باشد، در ابتدا باید پیامی برای کاربران بفرستید و از آن‌ها بپرسید که آیا کسی علاقه دارد به گروه شما بپیوندد، اگر جواب آن‌ها مثبت بود، سپس اقدام کرده و آن‌ها را دعوت کنید.

درخواست مشارکت زیاد در رسانه های اجتماعی

اگر می‌خواهید به‌ صورت آنلاین رابطه خود را با کسی شروع کنید، درگیر شدن با محتوای وی و برقرای ارتباط از طریق آنچه که وی منتشر کرده یک استراتژی قوی می‌باشد. اما نباید به ‌یک ‌باره تعداد زیادی از پست های او را لایک کنید. زیرا ممکن است این کار کمی اغراق ‌آمیز به نظر برسد.

بهترین حالت  برای انجام هر کاری، رعایت اعتدال در آن است. به ‌عنوان ‌مثال دریافت یک کامنت در فیس ‌بوک، دریافت لایک در اینستاگرام، دریافت پاسخ به یک توئیت و سپس یک پیام در واتساپ، باعث نمی‌شود که بخواهیم با یک فرد مشارکت کنیم. در عوض، این موضوع ممکن است باعث  ناراحتی مخاطب شده و حتی باعث شود که بخواهد راه ارتباطی خود را با شما مسدود کند. به عبارت ساده تر، همان‌ طور که در زندگی واقعی رفتار می‌کنید، در شبکه ‌های اجتماعی نیز رفتار کنید. تنها به نیازهای شغلی خود فکر نکنید، بلکه به نیازهای گیرنده و نحوه‌ی برداشت دیگران از اقداماتی که انجام می ‌دهید نیز فکر کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید