جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مأموریت سفر به مریخ یک سفر یک طرفه (بی بازگشت) به سیاره سرخ در سال 2024

author منتشر کننده
نظرات (1) 8 0
مأموریت سفر به مریخ یک سفر یک طرفه (بی بازگشت) به سیاره سرخ در سال 2024

هنوز یک دهه تا فرارسیدن تاریخ پرتاب و سفر به مریخ باقی مانده، اما آماده سازی برای اولین سفر بشر به مریخ در حال انجام است. در اینجا ما در مورد این مأموریت، فضاپیماهای مریخ و انتخاب داوطلبان برای ایجاد مستعمره در سیاره مریخ توضیح خواهیم داد.

از بین بیش از 200000 نفر که امیدوار بودند زمین را ترک کنند و در مریخ به زندگی خود پایان دهند، تنها 660 نفر در حال آماده شدن برای این سفر پرمخاطره هستند. آن ها اکنون با روندی دقیق تر در انتخاب فضانورد روبرو اند تا به مرحله ی نهایی می‌رسند، که بتوانند در مأموریت مریخ، طی یک سفر یک طرفه به سیاره سرخ، جایگاهی کسب کنند.

فضانوردان کاندید برای سفر به مریخ چگونه انتخاب می‌شوند؟

مرحله‌ی بعدی، شامل مصاحبه های فیلمبرداری و چالش های گروهی بیشتری می‌شود، تا ببینند افراد با هم چگونه کار می‌کنند. در دور نهایی کاندید های مناسب برای این مأموریت انتخاب می‌شوند، زیرا آن ها با زندگی در زیستگاه های سخت و دیوانه وار و از راه دور مریخ، سازگار شده اند. در پایان روند انتخابی ماموریت سفر به مریخ، می‌خواهند شش گروه چهار نفره از فضانوردان را برای آموزش بیشتر برای شرکت در این ماموریت آماده کنند.

سفر به مریخ

بیشتر بخوانید: رصد شگفتی‌های مریخ، سیاره سرخ فام

هزینه های سفر به مریخ چگونه تامین خواهد شد؟

یک سازمان خصوصی در هلند به هر شکلی که می تواند درحال جمع آوری کمک های مالی برای این سفر است. این بدان معناست که حق پخش، معاملات حامی مالی (اسپانسرینگ)، تأمین اعتبار جمعیت، کمک های مالی از افراد مشتاق و مجوز حقوق مالکیت معنوی از اختراعات انجام شده در این راه را انجام می‌دهد.

ماموریت اول، با هزینه 6 میلیارد دلار (4 میلیارد پوند) انجام می‌گیرد، که هدف آن ارسال سفینه فضایی با دو مرد و دو زن به این سیاره است.

در ماموریت سفر به مریخ چه اتفاق هایی می افتد؟

این یک موضوع کاملاً پیچیده است اولین انسان ها (مسافران مريخ) قرار نیست تا سال 2024 زمین را ترک کنند. اما پیش از آن، انجام مأموریت های اساسی بر روی زمین طرح ریزی شده است.

در سال 2018، یک فضاپیمای آزمايشي همراه با فناوری هایی که در ماموریت واقعی در آن استفاده می‌شود، به طرف سياره مریخ پرتاب شد،که این همراه این فضاپیما یک ماهواره ارتباطی برای ارسال پیام های پیش رو در ماموریت بعدی مریخ نیز بود .

در مرحله بعد در سال 2020، یک مریخ نورد بانام "هوشمند" به وسیله فضاپیما به سمت مریخ فرستاده می‌شود. وظیفه این مریخ نورد این است که مکان فرود مناسبی را برای ماموریت اصلی سفر به مریخ پیدا کند، که هم به اندازه کافی شمالي باشد تا نسبت ترکیب آب و خاک به مقدار مناسبی وجود داشته باشد و هم به اندازه کافی در منطقه گرم و استوایی قرار گرفته باشد، تا بتواند به مقدار مورد نیاز از نور خورشید بهره مند شود. دو سال بعد، در سال 2022، شش مأموریت باربری به سمت مریخ انجام خواهد شد که هرکدام ازآن ها شامل یک مریخ نورد, دو واحد محموله حياتی و دو واحد پشتیبانی از محموله حیاتی هستند.

آن ها در نزدیکی مریخ نورد فرود خواهند آمد که آن ها را به حالت آماده به کار قرار می‌دهند و پنل های خورشیدی را برای تأمین انرژی واحدها مورد نیاز تنظیم می‌کنند. واحد پشتیبانی حياتي به منظور ایجاد شرایط جوی مناسب برای  تنفس در زیستگاه مریخ، شامل 3000 لیتر آب و 120 کیلوگرم اکسیژن است که در مخازن اقامت گاه قرار دارد.

سفر به مریخ

فضانوردان پروژه سفر به مریخ، چگونه به مریخ خواهند رسید؟

ناسا برای ساخت موشک های پروژه سفر به مریخ با دو شرکت طراحی موشک با نام های spaceX و Lockheed martin قرارداد بسته است.

شرکت spaceX  با مدریت ایان ماسک توانست در سال 2018 با موفقیت موشک های فالکون 4 را تست کند.

طراحی منحصر به فرد این موشک ها به گونه ای است که توانایی استفاده مجدد را دارا هستند و می‌توان از آن ها به دفعات زیاد استفاده کرد.

یکی از مشکلات اصلی سفر های فضایی پرهزینه بودن این سفر هاست و موشک هایی که برای این امر مورد استفاده قرار می‌گیرند به رغم هزینه زیادی که برای ساخت آن ها مورد استفاده می‌گیرد، یک بار مصرف هستند. ناسا برای رفع این مشکل برای اولین بار به سراغ شاتل های فضایی رفت، ولی پس از دو حادثه ای که برای این شاتل ها رخ داد و باعث کشته شدن تمامی فضانوردان این شاتل ها شد، ناسا شدیدا به دنبال راه های جایگذین رفت، که جواب را در شرکت خصوصی space X  یافت و این شرکت تحولی شگرف در ساخت و طراحی موشک های فضایی ایجاد کرد.

ایان ماسک موسس شرکت space X در مصاحبه ای که با شبکه CNN انجام داد گفت، که تا سال 2050 یک کلونی 100 نفره در مریخ ایجاد خواهد کرد.

در مرحله اخر پروژه سفر به مریخ در سال 2024 آن ها اتاقک فرود خدمه و اقامتگاه اصلی شان را به یکدیگر متصل، و برای سفر به مدار زمین پرتاب مي‌کنند، سپس خدمه وارد مدار زمین شده، به فضاپیمایي که در آنجا منتظر است وارد می‌شوند و سفر خودرا به سوی مقصدشان، مریخ، آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آیا سیاره مریخ قابل سکونت است؟

مراحل فرود پروژه سفر به مریخ

ماژول لندر (اتاقک فضاپیمای مریخ) از فضاپیما جدا می‌شود و به سوی سطح مریخ پایین می‌آید. پس از پایین آمدن، خدمه ای که لباس های مخصوصشان را به تن دارند، توسط یک مریخ نورد به محل اقامت اصلی برده ميشوند. درحالی که آن ها تحت جاذبه ی مریخ قرار می‌گیرند اما این کار باعث می‌شود تا اوضاع به خوبی پیش برود وسازگاری پیدا کنند.

اولین وظایف آن ها استقرار صفحات خورشیدی بیشتر و شروع تلاش های خود برای پرورش مواد غذایی در مریخ است.

مسافران بعدی پروژه سفر به مریخ کی به سمت این سیاره حرکت می کنند؟

دومین سری مسافران مریخ در سال 2026 به سمت این سیاره حرکت می‌کنند. قرار است. اقامتگاه آن ها و واحدهای پشتیبان حیاتی شان چند هفته بعد از فرود اولین خدمه ها به سمت مریخ ارسال شود. برای محافظت از فضانوردان در مقابل تابش شدید اشعه های خورشیدی در مریخ، این مریخ نورد ها، اقامتگاه ها را با خاک می‌پوشانند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. عالی بود. امیدوارم بازم از این دست مقاله ها نوشته بشه البته با زبانی ساده تا ما هم بتونیم این گونه پروژه ها و نحوه انجام اونا رو درک کنیم.‌

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید