جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات ظاهری شیائومی نوت 11 پرو

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
مشخصات ظاهری شیائومی نوت 11 پرو

در همین ابتدای صحبت از شما تقاضا داریم که تا آخر همراه ما باشید چرا که قصد داریم یکی از محصولات پر مخاطب شرکت شیائومی را به شما معرفی کنیم! برای مقدمه لازم است بدانید که مقر این شرکت چینی در پکن قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی می‌باشد. شیائومی یا شائومی (Xiaomi) یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، شیائومی با گذشتن از اپل، توانست به دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، بطور عمده در چین، هند و سنگاپور استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند روسیه و اندونزی است.

گوشی ردمی نوت 11 پرو شیائومی

میخواهیم شما را با یکی از محصولات برند ردمی از زیرمجموعه‌‌های شیائومی آشنا کنیم. این برند در تاریخ 28 اکتبر 2021 از گوشی رونمایی کرد که با امکانات و قابلیت‌های شگفت ‌انگیزش، طرفداران این برند را به وجد آورد و آن‌ها را از همیشه راضی‌تر کرد! گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو نام این محصول بوده که از ویژگی‌هایی چون نمایشگر فوق‌العاده، دوربین 108 مگاپیکسلی، تراشه‌ی قدرتمند و باتری بزرگ با سرعت شارژ بالا برخوردار است و آن را به یک گوشی همه‌فن‌حریف و کابوسی برای رقبای کره‌ای تبدیل کرده است. با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت ردمی نوت ۱۱ پرو و اطلاعاتی کاملی از عملکرد قابلیت‌های مختلف آن بپردازیم.

مشخصات ظاهری شیائومی نوت 11 پرو

قیمت ردمی نوت 11 پرو

قیمت تلفن‌های همراه یکی از اصلی‌ترین معظلات برای اغلب کاربران بوده که قبل از بررسی مشخصات فنی و ظاهری گوشی، قیمت آن را برای یک انتخاب مناسب در نظر می‌گیرند؛ بنابراین قبل از پرداختن به مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو، بد نیست بدانید که چینی‌ها قیمت را نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداده‌اند و قیمت گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو نشان می‌دهد که هنوز هم این شرکت برای حقوق مشتریان خود، ارزش زیادی قائل است. قیمت اولیه‌ای که برای این گوشی اعلام شده چیزی در حدود 220 یورو است که در مقابل امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، نه تنها منصفانه و منطقی به نظر می‌رسد، بلکه بسیار مناسب هم است.

مشخصات ظاهری ردمی نوت 11 پرو و طراحی آن

در سر تا سر جهان، یکی از مهمترین و اصلی ترین ملاک افراد برای انتخاب گوشی همراه خود، مشخصات فنی و ظاهری آن است. هم اینک نگاهی به طراحی گوشی نوت 11 پرو می‌اندازیم. به جرأت می‌توان گفت شیائومی یکی از خوش سلیقه‌ترین و البته سخاوتمندترین سازندگان در بخش طراحی است. هرچند که طراحی امسال شیائومی نوت ۱۱ پرو به سال گذشته شباهت دارد، ولی تغییراتی که در آن صورت گرفته از این گوشی یک مدل لوکس ساخته که اگر آن را در دست کسی ببنید محال است متوجه میانرده بودن آن شوید.

این گوشی در چهار رنگ مختلف روانه بازار شده است که برای افزایش نمای ظاهری خبری از جلوه‌های براق نیست و همه مدل‌های آن به صورت مات ساخته شده‌اند. این چهار رنگ، مشکی، سبز، بنفش و آبی بوده که حتی در نگاه اول رنگ مشکی و سبز آن جدیدترین سری از گوشی‌های آیفون را در ذهن شما تداعی می‌کند و رنگ آبی شیائومی ردمی نوت 11 پرو که به اسم آبی راه شیری معرفی شده کمی خاص‌تر بوده و قسمت پایینی آن با جلوه‌های ستاره گونه همراه است و گویی صدها ستاره چشمک‌زن را در دل خود جای داده است.

تفاوت بعدی که در طراحی جدید این گوشی به چشم می‌خورد، تخت شدن گوشی از هر چهار طرف و به حداقل رساندن حاشیه‌های اطراف است و به نظر می‌رسد که ایده‌ی این طراحی برگرفته از آیفون باشد که البته در نهایت ظاهر چشمگیری به این گوشی بخشیده، ماژول دوربین شیائومی ردمی نوت 11 پرو هم نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و با همان زبان طراحی ساخته شده است. همچنین نوت ۱۱ پرو به جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز است و با دو اسپیکری که در قسمت بالایی و پایینی قرار گرفته از صدای استریو نیز پشتیبانی می‌کند، این اسپیکرها متعلق به شرکت معروف JBL بوده و باعث شده تا این گوشی از نظر کیفیت صدا نیز به یکی از بهترین‌ها تبدیل شود.

بدترین موضوع در گوشی‌های همراه، به نفوذ مایعات و ورود گرد و غبار به داخل تلفن برمی‌گردد بنابراین شایان ذکر است که این گوشی از گواهی IP53 برخوردار می‌باشد که به معنای مقاومت در برابر پاشش قطرات آب و نفوذ گرد و غبار است و پنل پشت آن شیشه‌ای و نمایشگر آن توسط کورنینگ گوریلاگلس نسل پنجم محافظت می‌شود و تا حد زیادی در برابر خط و خش و سقوط از ارتفاع از نمایشگر محافظت می‌کند. جنس فریم شیائومی ردمی نوت 11 پرو نیز از پلی‌کربنات مقاوم است و در مجموع با اینکه وزن آن به 207 گرم می‌رسد، اما خوش دست ساخته شده و در دست لیز نمی‌خورد و به واسطه مات بودن جای انگشت کمتر روی بدنه باقی می‌ماند.

در ارتباط با سنسور اثر انگشت این گوشی هم لازم است بدانید که جایگاه آن هیچ تغییر خاص و مشهودی نداشته و همچنان در لبه کناری گوشی و روی کلید پاور تعبیه شده است و علاوه ‌بر دسترسی ساده‌ای که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، به شدت سریع بوده و قفل نمایشگر را در کسری از ثانیه باز می‌کند. البته به منظور ارتقاء امنیت می‌توانید از تشخیص چهره (که توسط نرم ‌افزار شیائومی ردمی نوت 11 پرو ارائه می‌شود) هم کمک بگیرید و این امکان نیز به اندازه کافی سریع و کاربردی است و رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 11 پرو از نظر نرم‌افزار

این گوشی هم مانند تمامی گوشی‌های جدید شیائومی رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی MIUI 12.5 که بر طبق اندروید 11 است را اجرا می‌کند و تا دو الی سه سال آینده تمام بروز رسانی‌های مربوط به رابط کاربری و اندروید را دریافت می‌کند و اگر انتخاب شما گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو باشد، اندروید 13 را نیز با آن تجربه خواهید کرد و دو سال و حتی بیشتر تمامی پچ‌های امنیتی از طرف شرکت شیائومی برای شما ارسال خواهد شد. بد نیست بدانید هرسال شیائومی در عرضه نسخه‌های جدید سعی می‌کند که ایرادات نرم‌افزاری نسخه‌های پیشین را رفع کند و انتظار داریم که این سری به نسبت سایر مدل‌ها، باگ‌های نرم‌افزاری کمتری داشته باشید و تجربه کاربری بهتری را در اختیارتان بگذارد.

در نظر داشته باشید که در هم اکنون شیائومی یکی از مجهزترین رابط‌های کاربری اندروید را دارد، کافی است چند روزی با آن کار کنید و از امکانات آن در مدیریت زندگی خود استفاده کنید. برای مثال نرم‌ افزار شیائومی به شما اجازه می‌دهد کارهای روزانه خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و همزمان و بدون مشکل از چندین برنامه استفاده کنید. به طورکلی نرم افزار شیائومی ردمی نوت 11 پرو برای انجام کارهای چند وظیفه‌ای به بهترین نحوه ساخته شده و محیط نرم ‌افزاری آن علاوه‌ بر سادگی، بسیار کاربرپسند است.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 11 پرو از نظر سخت‌افزار

یکی از دلایلی که باعث شده تا قیمت این گوشی نسبت به پارسال افزایش چندانی نداشته باشد، استفاده از تراشه‌های تایوانی به جای تراشه‌های آمریکایی است که شیائومی به دلیل پایبندی به سیاست‌های قیمت‌گذاری به آن روی آورده است اما همین موضوع سبب شده تا این شرکت از جانب طرفداران خود مورد انتقاد قرار بگیرد! ولی فراموش نکنید که چینی‌ها هرگز کیفیت محصولات خود را فدای چیزی نمی‌کنند و به همه ثابت شده که سری دایمنسیتی مدیاتک با تمام تراشه‌های آن فرق دارد و عملکرد خوب و حتی بهتر آن‌ها، به بسیاری از کاربران تیزهوش ثابت شده است.

این تراشه‌ی پر قدرت دایمنسیتی 5G 920 مدیاتک از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می‌کند و بار پردازشی گوشی را برعهده دارد. تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G68 MC4 برای رندرکردن داده‌های گرافیکی استفاده می‌کند و پردازنده‌ی مرکزی آن دارای 8 هسته با نهایت فرکانس 2.5 گیگاهرتز است. همچنین این تراشه تایوانی با فرآیند 6 نانومتری تولید شده است. در واقع می‌توان گفت که دایمنسیتی 920 می‌تواند از پس سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی و عملکردهای چند وظیفه‌ای بدون لگ زدن و هیچ‌گونه تأخیری برآید. این میان‌رده‌ی جدید و قدرتمند شیائومی از نظر حافظه‌ی داخلی در نسخه‌های 128/6، 128/8 و 256/8 گیگابایتی وارد شده و حداقل حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای آن 128 گیگابایت است و دیگر خبری از حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیست.

مشخصات ظاهری شیائومی نوت 11 پرو

بیشتر بخوانید: گوشی سامسونگ گلکسی ام 12 با طراحی دوربین 4 گانه

اگر گیمر حرفه‌ای باشید و یا از طرفداران بازی‌های گرافیکی سنگینی چون کال.آف.دیوتی، آسفات و غیره هستید، ردمی نوت 11 پرو گزینه پیشنهادی ما به شماست؛ چرا که عملکرد این گوشی پس از چند ساعت بازی کردن (و حتی با حداکثر میزان تنظیمات گرافیکی)، نسبت به رقبای آمریکایی افت فریم کمتری دارد و حتی میزان حرارتی که تولید می‌شود بسیار کمتر خواهد بود و همین داغ شدن‌های کمتر باعث افزایش طول عمر تراشه، باتری و گوشی خواهد شد و یک نقطه قوت برای redmi note 11 pro محسوب می‌شود. با توجه به مواردی که گفته شد، انتظار می‌رود تعداد زیادی از گیمرهای حرفه‌ای که به دنبال یک گوشی گیمینگ خوش قیمت هستند، خرید شیائومی ردمی نوت 11 پرو را در برنامه‌های خود قرار دهند.

نمایشگر ردمی نوت 11 پرو شیائومی

اگر با محصولات برندهای مختلف آشنا باشید، احتمالاً می‌دانید که بیشتر گوشی‌‌های میان‌رده، از نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره می‌برند. این گوشی در عین جذابیت به یک پنل آمولد 6.67 اینچی با رفرش ریت 120 هرتزی مجهز شده، ویژگی که در کمتر گوشی اقتصادی دیده شده است و البته بر میزان ماندگاری و طول عمر باتری هم تأثیر به سزایی دارد. این دومین سالی است که شیائومی به جای پنل LCD از نمایشگر آمولد کمک می‌گیرد و به نظر می‌رسد پنلی که امسال از آن استفاده کرده، حتی نسبت به سال گذشته کیفیت بهتری دارد. نرخ نوسازی بالای صفحه‌ نمایش باعث می‌شود تا سرعت پیمایش در طول رابط کاربری و همینطور سرعت انیمیشن‌ها تا حد زیادی افزایش یابد.

این گوشی برای افرادی که در فضای باز کار می‌کنند و یا در محیط خارج از خانه به تلفن همراه نیاز دارند، بسیار مناسب است زیرا دارای یک نمایشگر فوق‌العاده روشن بوده که حتی زیر نور بسیار زیاد آفتاب هم می‌توان بدون هیچ مشکلی با آن کار کرد. پیک روشنایی این نمایشگر تا 1200 نیت نیز اندازه‌گیری شده و همچنین از محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند. رزولوشن تصویر نمایشگر به 1080× 2400 می‌رسد و تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد و فرقی ندارد از گوشی برای تماشای ویدئو استفاده می‌کنید، با آن کتاب الکترونیکی مطالعه می‌کنید، در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنید و یا حتی بازی می‌کنید؛ در هر صورت پنل نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو یک انتخاب درست و مناسب است.

باتری ردمی نوت 11 پرو

باتری و طول عمر آن و صد البته مدت ذخیره شارژ، یکی از مهمترین نکاتی است که کاربر هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌کند. باتری ردمی نوت 11 پرو شیائومی ظرفیتی برابر 5160 میلی‌آمپر دارد که با توجه به کم ‌مصرف بودن تراشه، برای استفاده‌ی روزانه کافی به نظر می‌رسد. بعلاوه این میان‌رده‌ی جدید شیائومی از فست شارژ 67 واتی پشتیبانی می‌کند که در عمل می‌توان با سرعتی فوق‌العاده آن را شارژ کرد. بعبارتی کافیست یک بار گوشی را شارژ کرده و از صبح بدون وقفه با آن کار کنید، در انتها شب خواهید دید که همچنان درصدی شارژ برایتان باقی می‌ماند و در این شرایط کافیست گوشی را به شارژ بزنید و بعد از 43 دقیقه آن را فول شارژ تحویل بگیرد.

دوربین شیائومی ردمی نوت 11 پرو

یکی دیگر از معیارهای مهم کاربران برای انتخاب گوشی همراه خود، دوربین عکاسی و فیلم ‌برداری گوشی هم از لحاظ زیبایی و هم کیفیت می‌باشد. دوربین‌های 108 مگاپیکسلی شیائومی به شدت معروف شده‌اند و اگر این شرکت از لنز 108 مگاپیکسل استفاده نمی‌کرد جای تعجب داشت! گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو دوربینی سه‌گانه دارد که شامل لنزهای واید 108 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 و تله‌ماکرو 5 مگاپیکسلی است بنابراین خبری از سنسور تشخیص عمق نبوده که البته جای نگرانی وجود ندارد زیرا به واسطه نرم‌افزار قدرتمند دوربین شیائومی ردمی نوت 11 پرو همچنان و بدون حضور سنسور عمق می‌تواند پرتره‌های جذابی از سوژه‌های مورد نظر شما بگیرد.

از طرف دیگر این‌بار شیائومی از لنز تله ماکرو به جای لنز ماکرو استفاده کرده است. این سنسور به شما اجازه می‌دهد نسبت به قبل بیشتر به سوژه نزدیک شوید و عکس‌های پرجزئیاتی از سوژه‌های کوچک بگیرید و در دنیای اشیاء و اجسام به ماجراجویی بپردازید. برای این کار کافیست یک سوژه کوچک و یا نزدیک پیدا کنید، تا جای ممکن به آن نزدیک شوید، در حدود 2 الی 4 سانتی‌متر، سپس با یک بار ضربه روی نمایشگر شیائومی ردمی نوت 11 پرو فوکوس کنید و یک تصویر نمای نزدیک به شدت دیدنی خلق کنید.

لنز اولتراواید این گوشی نیز می‌تواند فضایی در حدود 120 درجه را پوشش دهد و این یعنی شما می‌توانید فضای بیشتری را در تصویر خود جای دهید. لنز اصلی 108 مگاپیکسلی هم در تمامی شرایط‌های نوری بهترین عملکرد را از خود به نمایش می‌گذارد پس فرقی ندارد در نور روز عکاسی کنید یا در هوای ابری و یا شب هنگام، در هرصورت لنز 108 مگاپیکسلی شیائومی ردمی نوت 11 پرو نوردهی را به درستی انجام می‌دهد و خروجی نهایی تصویر شما علاوه ‌بر اینکه روشنایی کافی دارد، واضح و شارپ است و حداقل میزان نویز را دارد.

قابل ذکر است که برای بسیاری از کاربرها کیفیت دوربین سلفی هم به همان اندازه کیفیت دوربین اصلی مهم است! دوربین سلفی گوشی یک لنز واید 16 مگاپیکسلی است که در یک پانچ-هول کوچک در بالای نمایشگر جای گرفته است و می‌تواند موقع عکاسی سلفی بافت صورت را حفظ کند و تصاویر طبیعی و زیبایی از چهره بگیرد. این لنز حتی برای گرفتن سلفی‌های چند نفره و دوستانه نیز مناسب است و می‌تواند افراد بیشتری را در یک قاب جای دهد. به طور کلی دوربین شیائومی ردمی نوت 11 پرو مجموعه‌ای کامل برای عکاسی حرفه‌ای با موبایل است و بعلاوه می‌تواند فیلم‌هایی 4K با سرعت 30 فریم در هر ثانیه را ثبت کند، از HDR پشتیبانی می‌کند و به فلش LED مجهز می‌باشد.

معایب ردمی نوت 11 پرو

این گوشی محبوب و پرمخاطب نیز همانند همه گوشه های تلفن همراه دارای معایب و ایراداتی نیز می‌باشد. از جمله این معایب می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1- روشنایی خودکار صفحه ‌نمایش

2- عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

3- عدم مقاومت کافی در برابر آب و گرد و غبار

4- عدم پشتیبانی از درگاه کارت حافظه

Micro SD، 5- عدم برخورداری از لرزشگیر الکترونیکی تصویر (Gyro-EIS) و زوم اپتیکال

6- پورت شارژ قدیمی USB Type-C 2.0

در کل گوشی ردمی نوت 11 پرو دستگاهی با ارزش خرید بالاست اما قبل از خرید آن، توجه به نکات فوق و مقایسه با هم رده‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم، گوشی ردمی نوت 11 پرو شیائومی در رنج قیمتی بسیار خوبی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که طی چند سال آینده به یکی از پر طرفدارترین و پر فروش‌ترین‌های دنیای میان‌رده تبدیل شود و شکی نیست که این گوشی شیائومی هم از نظر قیمت و هم از نظر مشخصات، کاربران زیادی را حتی افرادی که قصد تعویض گوشی خود را ندارد، برای خرید وسوسه خواهد کرد. ردمی نوت 11 پرو شیائومی همچنین در بازی‌هایی که از نرخ نوسازی بالا پشتیبانی می‌کنند نیز بسیار کاربردی بوده و برای گیمرها یک آپشن فوق‌العاده به شمار می‌رود. اکنون با توجه به مشخصاتی که گفته شد آیا شما خرید گوشی ردمی نوت 11 پرو را در برنامه قرار می‌دهید؟

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید