جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات فنی هواوی پی 50 پرو

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
مشخصات فنی هواوی پی 50 پرو

در طی سال های اخیر برند هواوی در زمینه محصولات الکترونیکی و یا به اصطلاح همان گجت ها پیشرفت شگفت انگیزی داشته است. یکی از جدید ترین و به روز ترین گوشی های تلفن همراه این کمپانی تازه نفس گوشی موبایل  هواوی پی 50 پرو است که با تحریم های گسترده ای که در رابطه با شرکت هوآوی صورت گرفت وارد بازار شد. این شرکت با یک افت محبوبیت و فروش روبرو شد. اما با معرفی محصولات خاصی چون گوشی هواوی پی 50 همراه با دسترسی به سیستم عامل اختصاصی توانسته بازار خوبی را برای خود به همراه داشته باشد. گوشی موبایل پی 50 پرو با طراحی خاص و قابلیت های گسترده نمونه ای منحصربه فرد سال ۲۰۲۱ خواهد بود. با ما در ای فردا همراه باشید تا به بررسی پرچمدار جدید هوآوی بپردازیم.

در ابتدا کمی به گذشته می رویم و در مورد گوشی تلفن همراه هواوی پی 40 صحبت می کنیم. این موبایل در سال 2020 به عنوان یکی از پرچمداران کمپانی هوآوی شناخته شد، این گوشی تلفن همراه به سرویس های گوگل دسترسی نداشت و با همین وضعیت راه اندازی شد. اما شرکت هواوی به مسیر خود ادامه داد. محصولات 2020 این شرکت، هنوز هم یک دستگاه توانمند بودند و انتظار برای پرچمدار بعدی هواوی، یعنی گوشی هواوی پی 50 را در حد بالا نگه داشتند. گوشی موبایل هوآوی پی 50 و پی 50 پرو، در تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد ۱۴۰۰) رونمایی شد. این گوشی موبایل با سیستم عامل اختصاصی و تراشه اسنپدراگون  ۸۸۸ که یکی از ویژگی های خاص این برند می باشد به بازار عرضه شد.

همه ی ما انتظار داشتیم که در اوایل سال ۲۰۲۱ از دو گوشی هواوی پی 50 و پی 50 پرو محصول رونمایی شود؛ ولی متاسفانه به دلیل تحریم های سخت آمریکا، تاریخ عرضه کمی جابجا شد. زیرا به علت تحریم ها امکان تامین قطعات وجود نداشت. شرکت هوآوی با سری پی 50 و پی 50 پرو، قدم هایی برای بازگشت به جایگاه سابق خود را بدست بیاورد. از ویژگی های قابل تمایز این دو سری محصول تقریبا مشابه، سخت افزار قوی، طراحی زیبا، نمایشگر قدرتمند، باتری قدرتمند و فضای ذخیره سازی مناسب همگی دسترسی بهتری را برای کاربران به همراه داشت.

مشخصات فنی هواوی پی 50 پرو

مشخصات ظاهری و فنی هواوی پی 50 پرو

در این بخش قصد داریم به شما اطلاعاتی در رابطه با مشخصات ظاهری و فنی این گوشی موبایل بدهیم تا در صورتی که قصد خرید از این برند را داشتید بتوانید با خیال راحت این محصول را انتخاب کنید.

طراحی نمایشگر پی 50 پرو

صفحه ی نمایشگر این گوشی تلفن همراه با سایز 6 در 6 اینچ جذابیت فوق العاده ای را ایجاد کرده و این صفحه نمایشگر از فناوری   OLED نیز بهره مند است که همین موضوع مخاطبان بیشتری را به سوی خود خواهد کشاند. حفره ‌ی نمایشگر این گوشی موبایل در وسط قسمت فوقانی پیاده سازی شده و سنسور آن 13 مگاپیکسل است. تا به امروز در رابطه با وجود سنسور مادون قرمز و بهره‌ گیری از تکنولوژی تشخیص چهره اطلاعاتی کاملی مطرح نشده است.

پنل جلویی این گوشی موبایل به گونه ای طراحی شده است که بسیار از لحاظ اندازه شبیه به  پی 40 پرو است. در حالی که یک صفحه نمایش خمیده با حداقل حاشیه و یک دوربین جلو در تصاویر مشاهده می شود. در قسمت جلویی است که مدل معمولی متفاوت به نظر می رسد و به جای نمایشگر خمیده مدل های دیگر، از یک صفحه کاملاً تخت بهره می برد. بلندگوهای استریو و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد. گفته شده است که سه نسخه مختلف از این تلفن وجود دارد. نمونه های پی 50، پی 50 پرو و پی 50 پرو پلاس جایگزین مدل های lite ، normal و pro نسل های قبلی می شوند.

دوربین پی 50 پرو

دوربین اصلی این گوشی تلفن همراه در پنل پشتی قرار گرفته و قابلیت لرزش گیر اپتیکال دارد. این دوربین اصلی 50 مگا پیکسل (لنز واید 23 میلی‌ متری، 1/1.28 اینچ سایز سنسور، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار چند سویه با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری) است و در کنار آن باید به سنسور سیاه ‌و سفید ۴۰ مگا پیکسلی و اولترا واید ۱۳ مگا پیکسلی هم اشاره کنیم. یک دوربین تله‌ فوتو با سنسور ۶۴ مگا پیکسل و قابلیت زوم اپتیکال ۳٫۵ برابری هم ماژول دوربین را همراهی می ‌کند. در واقع بر اساس اطلاعات به دست آمده در طراحی و ساخت این گوشی از یک ماژول دوربین در قسمت عقب استفاده شده است.

ناگفته نماند که تعداد دوربین ها بسته به مدل متفاوت است. به نظر می رسد نسخه  پرو پلاس دارای پنج دوربین است، در حالی که  پی 50  معمولی یک سیستم سه گانه خواهد بود. به طور کلی ویژگی دوربین های اصلی گوشی های هواوی این دسته به شرح زیر است:

- گوشی هواوی پی 50 / دارای دوربین بسیار گسترده و از نوع تله

- گوشی هواوی پی 50 پرو/ دارای دوربین کاملا گسترده و از نوع پریسکوپ

- گوشی هواوی پی 50 پرو پلاس/ دارای دوربین بسیار عریض از نوع پریسکوپ و دوربین  ToF + 5

با توجه به محصولات اخیر این برند می توان اظهار داشت که این کمپانی رقبای بزرگی مانند اپل و سامسونگ را شکست داده است. زیرا عملکرد بالاتری را از خود به نمایش گذاشته و در طی چند سال گذشته بزرگترین گام در عکاسی با تلفن همراه را برداشته است. شایعه ای حاکی از آن است که گوشی هواوی  پی 50 ممکن است دارای یک سنسور تصویربرداری 1 اینچی سونی IMX800 باشد که ممکن است دلیل بزرگ بودن محفظه دوربین در پشت این گوشی را توضیح دهد. در حال حاضر نمی دانیم که آیا دوربین اصلی در همه مدل ها خواهد بود یا خیر.

سیستم عامل پی 50 پرو

سیستم عاملی که این کمپانی در قسمت نرم افزار این گوشی تعبیه کرده است جدید و تازه است که در حقیقت به غیر از دو سیستم عامل اندروید و ios هم اکنون با تلاش هایی که هواوی انجام داده احتمالا سومین سیستم عامل بزرگ جهان در دنیای گوشی‌های همراه توسط این شرکت پا به این عرصه خواهد گذاشت. این سیستم عامل Harmony OS 2.0 نام دارد.  منبع این سیستم عامل باز می باشد و امکان استفاده روی دیگر گوشی ها را دارد. سیستم عامل Harmony OS 2.0 اجرا خوب و کاربردی دارد و می تواند به کاربران خود تجربه کاربری شگفت انگیزی بدهد. در بخش سخت افزار گوشی هواوی پی 50 پرو دو تراشه پر کاربرد وجود دارد. تراشه Kirin 9000 می تواند انتیاز مناسبی را برای شرکت هوآوی به همراه آورد. اسنپداگون 888 که بر پایه معماری 5 نانو متری طراحی شده است.

مشخصات فنی هواوی پی 50 پرو

تراشه های به کار رفته در هواوی پی 50 پرو

این گوشی تلفن همراه با تراشه پرکاربردش قیمت تقریبا بالای دارد. تراشه این موبایل تراشه ی قدرتمند  Snapdragon 888 4G (5 nm)  است. این موبایل از نقطه نظر عملکرد گرافیکی دارای دو تراشه گرافیکی  Mali-G78 MP24 و Adreno 660 می باشد. این دو تراشه گرافیکی امکانات و قابلیت های منحصر به فردی دارند و کارایی هر دو بسیار خوب است. گوشی هوآوی پی 50 و هوآوی پی 50 پرو دارای 4 RAM و حافظه می باشد. آیا می دانستید میزان حافظه و RAM باعث می شود قیمت گوشی هوآوی تغییر کند.

حافظه و رم هواوی پی 50 پرو

این سری از گوشی های موبایل هوآوی از نظر حافظه و  رم به 4 نوع تقسیم می شود. در حقیقت چهار نوع حافظه و رم عبارت اند از 128GB / 8GB RAM ، 256GB / 8GB RAM ، 512GB / 8GB RAM ، 512GB / 12GB RAM می باشد. جالب است بدانید می توان برای افزایش حافظه گوشی هوآوی پی 50 و پی 50 پرو کارت حافظه که قابل ارتقا تا 256 گیگا بایت است می توان بهره گرفت.

اینترنت هواوی پی 50 پرو

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با گوشی تلفن همراه هواوی پی 520 پرو این است که این موبایل از اینترنت 5 جی پشتیبانی نمی کند و دلیل آن هم این است که با توجه به تحریم های امریکا امکان تامین قطعه مورد نیاز برای سری پرچم دار جدید فراهم نشده است. برای پردازش بازی  و برنامه های سنگین در گوشی Huawei P50، از تراشه Aderno  660  به همراه حافظه رم 8 دسترسی بسیار خوبی برای کاربران به همراه خواهد داشت.

باتری هوای پی 50 پرو

باتری این گوشی تلفن همراه غیر‌قابل تعویض و از جنس لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4100 میلی ‌آمپر ساعت است و همچنین سرعت شارژ 66 وات می باشد.

تاریخ انتشار و قیمت هواوی پی 50 پرو

تاریخ انتشار گوشی تلفن هواوی پی 50 پرو در ماه جولای سال 2021 یا 7 مرداد ماه همین امسال بود و همین روزها اطلاعاتی کامل تر از قبل در رابطه با این گوشی موبایل نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در مورد قیمت این محصول تا به امروز اطلاعاتی به طور دقیق دریافت نشده است اما تحلیلگران ادعا دارند که با توجه به عملکرد کمپانی هواوی که همیشه گوشی های خوش قیمتی تولید می کند این گوشی موبایل نیز قیمت مناسبی خواهد داشت البته که این گوشی از سری گوشی های میان رده محسوب می شود پس همین موضوع نیز می تواند تا حدودی قیمت این مدل را پیش بینی کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید