جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

میکرونیدلینگ چیست؟

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
میکرونیدلینگ چیست؟

امروز می‌خواهیم درباره‌ی یک امر پزشکی مربوط به حوزه‌ی زیبایی به نام میکرونیلدینگ حرف بزنیم. میکرونیدلینگ یک روش زیبا سازی پوست می‌باشد که خونریزی و درد ندارد. به طور کلی میکرونیدلینگ برای عوارضی مثل چین و چروک و همچنین جای جوش بکار می‌رود. البته این موارد گفته شده تنها بخشی از تعریف و کاربرد میکرونیلدینگ بود، در ادامه با این مفهوم بیشتر آشنا می‌شویم.  پس اگر از کسانی هستید که مایل‌اند، پوستی درخشان داشته باشند، ما را تا انتها دنبال کنید.

چرا میکرونیدلینگ انجام می‌دهند؟

میکرونیلدینگ نام یک فرایند تحریک پوستی است. این فرایند با استفاده از تعداد زیادی سوزن ریز انجام می‌گیرد. در طی میکرولینگ حداقل تهاجم پوستی رخ می‌دهد که این عمل آزار پوستی را به کمترین مقدار ممکن می‌رساند.این روش درمانی بیشتر برای اشخاصی که سعی دارند، جای آکنه و عدم کشیدگی پوست را درمان کنند، تجویز می‌شود. علاوه بر این میکرونیلدینگ را برای جوان‌سازی نیز استفاده می‌کنند. درمان به طریق میکرونیدلینگ با استفاده از تحریک کلاژن سازی پوست انجام می‌شود.

 از همین الآن به یاد داشته باشید که میکرونیدلینگ با مزوتراپی فرق دارد و کاربرد میکرونیلدینگ عمدتا در پوست خلاصه می‌شود و بقیه‌ی اعضای بدن را نمی‌شود با آن بهبود بخشید. کاربردهای پوستی میکرونیدلینگ عبارت‌اند از درمان چروک‌ها، جای جوش و جراحت، ترک‌های پوستی، رفع مشکل سوختگی‌های جزئی و تیرگی و لکه‌های مختلف روی پوست بدن. این موارد گفته شده در صورتی است که ما میکرونیدلینگ به صورت تنها استفاده کنیم، اما استفاده‌ی هم‌زمان میکرونیدلینگ و سایر درمان‌ها می‌تواند امتیازات دیگری نیز داشته باشد.

برای مثال می‌توانیم میکرونیدلینگ با فیلر ترکیب کنیم. این ترکیب درمانی برای ران‌ها و ناحیه‌ی شکم بسیار موثر خواهد. همچنین میکرونیدلینگ را می‌شود با مزوتراپی ترکیب کرد که آن‌هم می‌تواند نتایج خوبی برای بدن و به خصوص پوست صورت داشته باشد. میکرونیدلینگ و ترکیب‌های درمانی آن را می‌شود زمانی به کار برد که درمان‌هایی مثل انواع کرم‌ها بر روی پوست تاثیر نداشته باشد. در ضمن باید به یاد داشته باشید که هرکسی نباید از این درمان استفاده کند. افرادی‌که نباید میکرونیدلینگ  استفاده کنند، افراد زیر هستند.

۱ زنان باردار که پزشک میکرونیدلینگ را برای آن‌ها سفارش نکرده

۲. افرادی که خونشان منعقد نمی‌شود.

۳.  اشخاصی که به تازگی تحت درمان‌هایی مثل پرتو درمانی قرار گرفته‌اند.

۴.  اشخاصی که بیماری‌های ویروسی شدید دارند.

۵. افرادی که سابقه ایجاد اسکار شدید دارند.

۶. اشخاصی که به مواد بی‌حسی حساسیت‌های وخیم نشان می‌دهند.

۷. در زمان میکرونیدلینگ نباید هیچ اسکار فعالی روی پوست وجود داشته باشد.

۸. به هیچ وجه نباید زخم باز در محل وجود داشته باشد.

۹. اشخاصی که پسوریازیس یا اگزما دارند.

میکرونیدلینگ چیست؟

بیشتر بخوانید: چشم ها در مورد سلامتی شما چه می گویند؟

حالا به سراغ این سوال می‌رویم که چگونه میکرونیدلینگ انجام می‌شود؟ برای میکرونیلدینگ در ابتدا بی‌ حسی زده می‌شود. بعد از زدن بی‌ حسی تعدادی سوزن استریل شده با فاصله‌ی یکسان و معین داخل لایه‌ی‌دوم پوست می‌شود. قبل از انجام میکرونیدلینگ حتما باید پزشک جنس پوست شما را تشخیص داده باشد و متناسب با آن فاصله و عمق فرو رفتن سوزن‌ها را تمایز دهد. اگر شما تصمیم به میکرونیدلینگ گرفتید حتما پیش پزشک معتبر بروید. به یاد داشته باشید شما در هنگام فرو رفتن سوزن‌ها معمولا دردی حس نمی‌کنید.

میکرونیدلینگ معمولا ۳۰ دقیقه طول میکشد، ودر این مدت پوست فعال می‌شود و دستور به کلاژن سازی می‌دهد. در طی کلاژن سازی سطح رویی پوست از نظر ضخامتی گسترش میابد. علاوه بر رشته‌ های کلاژن، رشته‌ های آلاستین نیز در این فرایند درگیر می‌شوند. این دو رشته یعنی الاستن و کلاژن همان رشته‌هایی هستند که موجب جوانی و استحکام پوستی می‌شوند. در گذر زمان و سن این دو رشته در پوست کم می‌شوند. بنابراین با میکرونیدلینگ بدن را وادار به ساخت این دو رشته می‌کنند. پس میکرونیدلینگ کار بسیار کاربردی‌ای است. اما آیا این کار پزشکی عوارضی ندارد؟

میکرونیلدینگ هم مانند هر اثر درمانی‌ای از عوارض تهی نیست. البته این عوارض ممکن است در بعضی اصلا بروز نکند و در برخی هم کم بروز بدهد، یا برعکس در برخی‌ها به شدت تخریب کننده باشد. مهمترین کاری که در جلوگیری از عوارض میکرونیدلینگ می‌شود انجام داد، این است که پیش یک دکتر پوست خوب و با تجربه بروید. معمولا عارضه‌ای که اغلب بیماران پس میکرونیدلینگ تجربه می‌کنند، سوزش در ناحیه‌ی میکرونیدلینگ شده است. علاوه بر سوزش البته قرمزی هم تا چند روز شما در صورتتان می‌بینید. اگر بعد از میکرونیدلینگ پوست شما دچار عفونت شد حتما نزد پزشک خود بروید.

قبل از انجام میکرونیدلینگ نیاز به انجام یک‌سری کارهایی دارید که معمولا پزشک با شما در میان می‌گذارد. مثلا برخی از کارها که معمولا پزشکان برای قبل از میکرونیدلینگ توصیه می‌کنند، عدم مصرف برخی از داروها مانند آسپرین و ایبوپروفن و همچنین داروهای ضد جوش است. البته سرخود این‌کار قطع را انجام ندهد و حتما با پزشک خود مشورت کنید. از دیگر اقدامات حتمی شما این است که استعمال دخانیات را حتما قطع کنید.

حالا به سراغ این می‌رویم که پس از جراحی پلاستیک چه کار کنیم؟ یعنی پس از انجام باید چگونه باشیم. نکته اول در این زمینه آن است که بدانید میکرونیدلینگ اصلا مثل جراحی پلاستیک نیست. در واقع تهاجم پوستی در این روش بسیار اندک است. به یاد داشته باشید که اگر فرد حساسی به لحاظ پوستی نیستید، صرف دو روز می‌توانید به محل کار خود برگردید، البته این محل کار حتما باید از هرگونه آلودگی‌های مربوط به بیماری‌های پوستی عاری باشد. در روز اول میکرونیدلینگ به هیچ وجه نباید از هیچگونه لوازم آرایشی استفاده کرد و این روز را باید کاملا در خانه ماند. اما در روزهای دوم و سوم در صورت مشکل پوستی به صورت قرمزی پوست می‌توانید، از کانسیلرها استفاده کنید.

پوست شما بعد از میکرونیدلینگ به آفتاب بسیار حساس تر از قبل می‌شود و این موضوع شاید سبب شود که مجبور شوید تا ماه‌ها از ضد آفتاب‌های قوی استفاده کنید. یکی از امتیازات میکرونیدلینگ که کمتر به آن پرداختیم این است که این درمان‌ مانند جراحی پلاستیک نیست و  شما بعد از تنها یک الی دو هفته پس از انجام نتیجه را می‌بینید، در حالی که در عمل‌های زیبایی ممکن است شما تا ماه‌ها پس از عمل هم نتیجه را حس نکنید. البته باید به یاد داشته باشید که میکرونیدلینگ در طی یک‌ بار پاسخ دهی صد در صدی ندارد و معمولا توصیه می‌کنند، دست کم سه بار به مطب پزشک برای میکرونیلدینگ مراجعه کنید.

چرا میکرونیدلینگ انجام می‌دهند؟

الآن درمان‌های متفاوتی برای پوست آماده است. اما امتیازات میکرونیدلینگ نسبت به سایر درمان‌ ها بیشتر است. همچنین خود میکرونیدلینگ به یک مورد ختم نمی‌شود و انواعی از میکرونیدلینگ نیز وجود دارد. یکی از امتیازات خاص میکرونیدلینگ این است که بعد از انجام نه تنها پوست زیبا می‌شود، بلکه کرم‌ هایی مثل ویتامین‌ها و مرطب‌کننده‌ها و همچنین آب‌رسان‌ها نیز راحت تر به عمق پوست نفوذ می‌کنند . این موضوع می‌تواند برای بعد از میکرونیدلینگ نیز کارساز باشد و انجام دهنده رضایت مطلق از آن داشته باشد.

میکرونیدلینگ به صورت یک کار ابداعی در حدود ۵۰ سال می‌باشد که روی کار آماده است. در این ۵۰ سال هر روز این علم نسبت به روز قبل با پیشرفت بیشتری روبه رو شده است. جالب است بدانید، به طور واقعی میکرونیدلینگ تاریخ ۵۰ ساله ندارد و از زمان مصریان این علم وجود داشته ! در واقع مصریان هم با فرو کردن سوزن‌هایی پوست را وادار به کلاژن سازی می‌کردند. در هر حال علم کلاژن سازی خیلی زود چه در زمان قدیم و چه زمان حال به دلیل کاربرد گسترده گسترش یافته است.

یکی دیگر از عوامل خوبی که موجب می‌شود میکرونیدلینگ بسیار پرطرفدار باشد این است که این روش خیلی با سن مرتبط نیست و در هر سنی می‌شود آن را انجام داد. برخی از افراد فکر می‌کنند که برای مثال از یک سنی مثل ۵۵ سالگی به اون ور دیگر نمی‌شود از د‌رمان‌های پوستی استفاده کرد. در حالی که اینگونه نیست و در هر سنی درمان مثل میکرونیدلینگ را می‌شود انجام داد. در واقع بیشتر افرادی که ما آن‌ها را می‌بینیم، که وضع مالی خوبی دارند، اما پوست مناسبی ندارند، دلیل آن است که از متود‌های جدید پوستی اطلاعی ندارند و یا فکر می‌کنند که درد و خونریزی زیادی را قرار است، تجربه کنند.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ به دو روش انجام می‌شود. در روش اول یک دستگاه که درمارولر نام  دارد توسط پزشک روی پوست کشیده می‌شود و در طی این کشیده شدن سوزن‌های دستگاه به عمق پوست نفوذ می‌کنند و منافذی را ایجاد می‌کند. در این روش پزشک هیچ کنترلی برای عمق سوزن‌ها ندارد و حدودی انجام می‌شود. این روش بر طبق آخرین اطلاعات هیچ وقت در ایران نیامده . اما بعضی‌ از هم‌وطنان خودشان با خرید دستگاه روی پوستشان میکرونیدلینگ انجام می‌دهند!

روش دومی هم برای میکرونیلدینگ وجود دارد که به مراتب از روش اول بهترمی‌باشد. در این روش پزشک کاملا به دستگاه و عمق آن تسلط دارد، بنابراین این کار را بهتر انجام می‌دهد و بیمار هم احساس راحتی بیشتری دارد. میکرونیدلینگ گاهی با بی‌ حسی انجام می‌شود و گاهی هم کاملا بدون بی‌ حسی اینکار انجام می‌گیرد.  پس بابت درد این درمان خیالتان راحت باشد.، چون شما یا درد حس نمی‌کنید و یا محدود حس می‌کنید.

حالا این سوال پر تکرار را پاسخ می‌دهیم که میکرونیدلینگ تا چه مدت اثر گذار است و ما تا چه زمانی می‌توانیم از فواید این درمان بهره ببریم؟ شیوه مراقبت در درمان پس از میکرونیدلینگ بسیار موثر است. به یاد داشته باشید قبل از درمان، این نکته را بسیاری از افراد از یاد می‌برند که این‌ کار را فقط پزشک باید انجام دهد و نزد مراکز زیبایی و آزمایشگاه ها نباید بروند. حالا اگر تمام این موارد هم انجام دادند سن و ژنتیک نیز در نتیجه‌ی کار موثر خواهد بود و نمی‌شود گفت که تا چه فرد پوستی سالم خواهد داشت.

یک خبر خوب برای میکرونیدلینگ این است که این روش بسیار نسبت به روش‌های دیگر درمانی کم هزینه است و عمده‌ای از مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. البته قبل از میکرونیدلینگ باید یک سری آزمایشات انجام شود و همچنین جلسه‌ی مشاوره نیز می‌خواهد که این دو مورد هم خارج از درمان میکرونیدلینگ روی هزینه‌ی کلی درمان تاثیر می‌گذارد.  در کل هزینه‌ی میکرونیدلینگ را پزشک با توجه به پوست شما تعیین می‌کند.

به پایان یک مقاله‌ دیگر در حوزه زیبایی رسیدیم، اگر شما از کسانی هستید که مایل‌ اند با روش‌های پزشکی که در زیبایی به کار می‌روند، آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم، سایر مطالب و مقالات آینده ما را نیز دنبال کنید، چراکه در آینده ما شما را با سایر روش درمانی مثل مزوتراپی و همچنین تزریق چربی آشنا می‌کنیم. البته در مقالات آینده درباره‌ی ماسک‌های پوستی گیاهی و البته شیمایی مفید نیز صحبت‌های را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید