جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نسخه ی بتای اندروید 11 به طور رسمی منتشر شد

author منتشر کننده
نظرات (7) 13 0
نسخه ی بتای اندروید 11 به طور رسمی منتشر شد

اندروید 11 شامل تعدادی مشخصه‌ی جدید قابل توجه است و در حال حاضر برای آزمایش در گوشی شما به عنوان بخشی از یک نسخه‌ی بتای عمومی در دسترس قرار گرفته است. آنچه نیاز دارید برای شروع بدانید در ادامه مطلب آورده شده است.

گوگل به تازگی اعلام کرد که اولین بتای عمومی نسخه‌ی اندروید 11 برای دانلود موجود است. این بروز رسانی با ویژگی های جدیدی همراه است که بر ارتباط، حریم شخصی و کنترل کردن دستگاه های با قابلیت اتصال متمرکز است. برای مثال، مشخصه‌ی کنارگذاشته شده ی اعلان حبابی (Bubbles notification) در اندروید نسخه‌ی 10 به نسخه‌ی 11 آن بازگشته است و استفاده از آن جالب به نظر می‌رسد. این اعلان به میزان زیادی شبیه به ویژگی (Chat heads) در مسنجر فیس بوک است‌؛ با آواتار های کوچکی که بر روی صفحه نمایش شما شناورند و صرف نظر از اینکه مشغول کار با کدام اپلیکیشن باشید به شما امکان دسترسی سریع به قسمت گفت و گو ها را می‌دهد. همچنین ویژگی جدیدی مرتبط با حریم شخصی با توان کنترل بهتر بر اینکه کدام اپلیکیشن به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد در این نسخه وجود دارد و همچنین می‌توانید یک قابلیت محشر و جدید یعنی قابلیت کنترل سریع صفحه نمایش به وسیله‌ی فشار دادن طولانی  دکمه‌ی پاور گوشی همراهتان را در آن مشاهده کنید.

نسخه‌ی بتا اندروید 11

بیشتر بخوانید: شرکت گوگل اپلیکیشن Remove China Apps را از گوگل پلی حذف می‌کند

برای شروع استفاده از اندروید 11 چه باید کرد؟

اگر می‌خواهید به گوگل برای تست اندروید 11 قبل از اینکه بعدها به طور کامل راه اندازی شود کمک کنید می‌توانید در برنامه ی اندروید نسخه بتا ثبت نام کنید. اما هشیار باشید این نسخه ساخت سطح بتای اندروید 11 است و چندین نقص و ایراد خواهد داشت که ممکن است شما را از استفاده‌ی آن منصرف کند. اگر شما قصد مشارکت در  به کارگیری این نسخه را دارید باید مایل باشید با از کار افتادن بعضی از اپلیکیشن ها، طول عمر باتری ضعیف و تعدادی از مشخصه دیگز که به سرعت کار نمی‌کنند کنار بیایید.

اینجا به شما خواهیم گفت چه کاری باید انجام دهید تا اندروید 11 را داشته باشید.

اگر گوشی پیکسل دارید خوش شانسید! نسخه‌ی بتا اندروید 11 در تلفن های همراه پیکسل کار می‌کند. همین حالا اگر تلفن پیکسل 2 یا مدل جدید تر آن را دارید می‌توانید اندروید 11 را نصب کنید. این نسخه به طور خاص در گوشی‌های همراه زیر کار می‌کند:

پیکسل 2

پیکسل 2 XL

پیکسل 3

پیکسل 3 XL

پیکسل 3A

پیکسل 3A XL

پیکسل 4

پیکسل 4 XL

نسخه‌ی بتا اندروید 11

در پستی در وبلاگ اندروید 11 گوگل  گزارش شده است که نسخه ی بتا بر روی تلفن های بیشتری در هفته های آینده راه اندازی خواهد شد اما اشاره ای به اینکه کدام سازندگان گوشی شرکت خواهند کرد نشده است. به محض کسب اطلاع بیشتر این مطلب را به روز رسانی خواهیم کرد. اندروید نسخه 11 نسخه بتا است و گوگل تمام تلاش خود را برای یادآوری آن به شما می‌کند. تنها چند کلیک با اندروید 11 فاصله دارید! اگر تلفن همراه شما سازگار است از وب سایت برنامه‌ی اندروید بتا بازدید کنید و از طریق حساب کاربری گوگل یکسان با آنچه که در تلفن همراه خود استفاده می‌کنید وارد شوید. صفحه را بخوانید و به هشدارها و اخطار ها که گوگل توضیح داده است توجه کنید.

در پایین صفحه لیستی از هر گوشی همراهی که قابلیت لازمه برای استفاده از  برنامه‌ی بتای اندروید 11 را دارد وجود دارد. بر روی گزینه ی Opt_In)) زیر تلفن همراهی که می‌خواهید برنامه را بر روی آن تست کنید کلیک کنید سپس شرایط و قوانین را خوانده و بعد از آن بر روی گزینه Join Beta  کلیک کنید. گام بعدی این است که تلفن همراه خود را بردارید و به قسمت تنظیمات سیستم تنظیمات پیشرفته بروزرسانی سیستم بروید در نهایت وجود بروزرسانی را چک کنید. امکان دارد کامل شدن فرآیند ثبت نام چند دقیقه طول بکشد به این معنی ک بروز رسانی فورا نمایش داده نشود. کاری که باید انجام دهید این است که چک کردن برای بروزرسانی را ادامه دهید و درنهایت آن نمایش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به تمامی اپ گالری های اندروید، «اپ گالری هواوی» رقیب تازه «گوگل پلی»

جدایی از نسخه ی بتا اندروید 11

اگر تصمیم به جدایی از نسخه اندروید 11 بگیرید چه خواهد شد؟ برگشت به آخرین نسخه‌ی اندروید 10 امکان پذیر است اما به خاطر داشته باشید انجام دادن آن به این معناست که تلفن شما به حالت ریست کارخانه در می آید و باید دوباره آن را تنظیم کنید و بعدا اطلاعات خود را از دست خواهید داد.

برای این امر به صفحه‌ی بتا بروید و بر روی گزینه‌ی opt out در بالای لیست کلیک کنید. برای شما یک بروزرسانی  OTA که همه ی اطلاعات کاربر را پاک کرده و آخرین نسخه‌ی عمومی پایا ی اندروید را نصب می‌کند انجام خواهد شد. قبل از اینکه از برنامه جدا شوید اطمینان حاصل کنید که از اطلاعاتتان کپی پشتیبان تهیه کرده اید. برای این کار از وب سایت بتا بازدید کرده و بر روی گزینه ی Opt-Out زیر دستگاهتان کلیک کنید. سپس نیاز خواهید داشت یک بروزرسانی نرم افزاری بر روی تلفن همراهتان نصب کنید که آن را ریست خواهد کرد و با آخرین نسخه عرضه شده اندروید 10 منطبق خواهد شد.

اگر نمی‌خواهید در حال حاضر به این برنامه ملحق شوید گوگل راهنمایش را برای عرضه‌ی نهایی اندروید 11 به اشتراک گذاشته است. به یاد داشته باشید هنوز ماه ها تا عرضه‌ی نهایی فاصله داریم. عرضه‌ی نهایی اندروید 11 به احتمال بیشتر در آگوست یا سپتامبر خواهد بود. اگر نظر ما را می‌خواهید قبل از نصب اندروید 11 تا زمانی که می توانید مقاومت کنید! حتی در مقابل نصب اولین نسخه ی بتای عمومی که حالا در دسترس است مقاومت به خرج دهید. مطمئنا این ساخت جدید کمتر از نسخه‌ی پیش نمایش عیب و مشکل دارد اما کامل و بی نقص نیز نخواهد بود. هرچه بیشتر برای عرضه بروزرسانی های جدید صبر کنید بهتر است.

نسخه‌ی بتا اندروید 11

پرده برداری از خصوصیات اندروید 11 به علاوه ی امکان بروزسانی های بیشتر برای توسعه دهنده

نسخه‌ی بتا اندروید 11 در قالب بسیار متفاوتی عرضه می‌شود از طریق ویدیو های کوتاه و صفحات وب که شما می‌توانید هر زمان که برایتان مناسب است و وقت داشتید ببینید. ملیون ها توسعه دهنده در سر تا سر دنیا تجارتشان را با اندروید می‌سازند و حالا نسخه ی بتا برای ادامه‌ی حمایت از این توسعه دهندگان با عرضه‌ی آخرین نسخه به مثابه ی فراهم سازی ابزار لازم  به صحنه می‌آید.

اولین نسخه بتا اندروید 11 بر سه زمینه‌ی اصلی کاربر، کنترل و حریم شخصی متمرکز است.

کاربر: این نسخه‌ی اندروید کاربر محور تر ساخته شده است.

اعلان های گفت و گو در یک بخش اختصاصی در بالای صفحه نشان داده می‌شود. با ویژگی های خاص مربوط به گفت و گو مثل باز کردن گفت و گو به شکل یک حباب، ایجاد میانبر گفت و گو بر روی صفحه نمایش هوم یا تنظیم یک برنامه‌ی یادآوری کننده. اعلان های حباب شکل به کاربران کمک می‌کنند تا گفت و گو ها را در حال انجام چند کار با برنامه های مختلف گوشی همراه در دید و قابل دسترسی نگه دارند.

دسترسی به قسمت صدا برای کسانی که به طور کامل گوشی های همراه خود را با صدایشان کنترل می کنند فراهم آمده است.

کنترل: آخرین عرضه ی اندروید می‌تواند حالا به شما کمک کند به همه‌ی دستگاه های هوشمند خود متصل شوید و آن ها را در یک فضا کنترل کنید. این قابلیت بیش از پیش دسترسی و کنترل دستگاه های متصل کاربران را سریع و آسان نموده است. حالا به آسانی تنها با  فشار دادن دکمه پاور می توانید کنترل دستگاه را فورا و در یک مکان داشته باشید.

 کنترل رسانه تغییر ‌دستگاه ها را در محتوای صوتی یا ویدئویی، خواه هدفون اسپیکر یا حتی تلویزیون باشد برای کاربران سریع و آسان کرده است. این قابلیت به طور پیش فرض در عرضه‌ی نسخه بتا بعدی فعال خواهد بود.

حریم شخصی: در اندروید نسخه ی 11 به واسطه بروزرسانی های سریع تر به کاربران کنترل بیشتری برای امن تر کردن دستگاه ها داده شده است. اجازه دسترسی با گزینه‌ی تنها این بار به کاربران این امکان را می‌دهد که به یک اپلیکیشن اجازه دسترسی به میکروفون دستگاه، دوربین یا موقعیت فقط برای همان یکبار را بدهد. پس بار دیگر که آن اپلیکیشن استفاده می‌شود می‌تواند دوباره درخواست اجازه برای دسترسی داشته باشد. حتی زمانی که یک اپلیکیشن برای مدت زمان طولانی استفاده نشود اندروید نسخه 11 همه‌ی تنظیمات مجوز آن برای دسترسی به قسمت های مختلف تلفن همراه را به طور خودکار ریست می‌کند.

کنسول جدید گوگل پلی

گوگل پلی بر کمک به توسعه دهندگان برای رشد تجارت‌شان متمرکز است. با در نظر داشتن این هدف، کنسول گوگل پلی برای کمک به توسعه دهنده جهت افزایش موفقیت در این پلتفرم باز طراحی شده است. علاوه بر آسان تر کردن استفاده، ویژگی هایی برای کمک به توسعه دهنده نیز اضافه شده است. ویژگی ها برای کمک به رشد در گوگل پلی را پیدا کنید و راهنمای جدید در زمینه ی تغییرات خط مشی  وضعیت عرضه و بازخورد کاربر را بیابید.

لنگردر کانال یوتیوب " Android Developers " اطلاعات بیشتری در این باره وجود دارد. همچنین اجتماع جهانی آنلاینی برای صحبت و گفت وگو درباره ی جدید ترین اطلاعات به دست آمده درباره‌ی ویژگی های نسخه‌ی جدید اندروید 11 فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (7)

  1. چون پرایوت تر شده خیلی بهتر عمل می‌کنه قطعا یکی از چیزای خوب دیگه شم اینه که اعلان های عمومی نیس اگه میخوای یه نفر پیامتو از رو اعلانات ببینه.عالی بود

  1. ویژگیهای جالبی در مورد اندروید 11 معرفی کردید ممنون

  1. مطالب سایتتون بسیار بروز و عالی است

  1. تفاوت های آن با ورژن های قبلی اندروید چیه؟

    1. پرایوت تر شده، گوگل پلی بیشتر ساپورت میکنه، اعلان های دیگه عمومی نیس البته میتونی تنظیمش کنی

  1. امیدوارم اندروید 11 ویژگی های خوبی داشته باشه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید