جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نگاهی به تمامی اپ گالری های اندروید، «اپ گالری هواوی» رقیب تازه «گوگل پلی»

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
نگاهی به تمامی اپ گالری های اندروید، «اپ گالری هواوی» رقیب تازه «گوگل پلی»

هنگامی که شما قصد داشته باشید یک اپلیکیشن برای موبایل خود نصب کنید، محیط گوگل و نرم افزارهای جست و جوگر زمان مناسب را از شما می‌گیرند و شما می بایست مدت زمان بیشتری را صرف دانلود اپلیکیشن های دلخواه خود کنید. چه بسا دانلود نرم افزارهای موبایل به اپلیکیشن های کمکی همچون ADM هم نیاز داشته باشد. اما یک لحظه به این فکر کنید که دانلود و نصب اپلیکیشن های موبایلتان در یک آن انجام شود. خیال شما که راحت تر خواهد بود هیچ؛ سرعت بیشتر و زمان کمتری نیز، هم برای دانلود و هم برای نصب طی خواهید کرد. اپلیکیشن های گوگل پلی در خارج از کشور و اپلیکیشن های بازار و مایکت ایرانی از جمله نرم افزارهایی هستند که تمامی خدمات یک گوشی همراه را در حوزه برنامه ها و بازی ها به کاربران و علاقه مندان به پلتفرم های اندروید ارائه می‌دهند. نکته ای که در آخر به آن متذکر خواهیم شد رقابت بین کمپانی های بزرگ گوشی های اندروید است که به تازگی خبری حاکی از رقیب جدید گوگل پلی به گوش ما خورده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن

بیشتر بخوانید:‌ نرم افزار‌های کاربردی برای موبایل

اپلیکیشن گوگل پلی، ارائه دهنده تمامی خدمات گوشی های اندروید

از زمان پیدایش اپلیکیشن اندروید مارکت تا اکنون، بی شک تغییراتی گسترده را در آن شاهد بوده ایم. این تغییرات علی رغم طیف وسیع پیشرفتی که داشته اند با این حال به تدریج و قدم قدم بوده است. اندروید مارکت از ابتدا با همین نام کار خود را شروع کرده بود و با اضافه کردن لیست کوچکی از اپلیکیشن ها و کتاب ها کار خود را پیش می‌برد. در ادامه کار، گوگل توانست با سر هم کردن تمامی این اپلیکیشن ها در یک جا برنامه ای را در اختیار کاربران قرار دهد. این اپلیکیشن که با نام سرویس گوگل پلی کار خود را آغاز کرده بود شامل بخش های سرگرمی و اپلیکیشن های مورد نیاز اندروید بود. اکنون سرویس گوگل پلی به حدی ارتقا پیدا کرده است که بخش های اندروید مارکت، گوگل موزیک و حتی فروشگاه های کتاب جایگاه مجزا و مهمی را در اپلیکیشن برای خود دست و پا کرده اند. این اپلیکیشن کماکان در حال ارتقا است. ارتقائ این اپلیکیشن زمانی به چشم می خورد که ببینید گوگل، توانسته سرویس ابری را در آن پیاده کند. به طور مثال شما یک بازی را دانلود کرده و از طریق اکانت گوگل پلی در حال بازی آنلاین خود هستید. شما قادر خواهید بود بازی را بسته و ادامه آن را از محیط گوگل پلی ادامه دهید. کتابی را دانلود، مطالعه کرده و ببنیدید. سپس به گوگل پلی بروید و از آنجا کتاب خود را مطالعه کنید.

گوگل پلی یک سرویس مبتنی بر اطلاعات ابری ابزاری است که از طریق اینترنت و همگام سازی، پیوسته اپلیکیشن ها را به روز نگه می‌دارد. اپلیکیشن ها هم از آنجایی که از حافظه ابری گوگل پلی بهره می‌برند حافظه ی چندانی را به جز کَش ها در موبایلتان اشغال نمی‌کنند.

بزرگترین گام هایی که گوگل پلی برداشته است قرار دادن یک مکان مهم برای موزیک های شماست. کاربران همچنان قادر خواهند بود موسیقی های دلخواه خود را از گوگل پلی دانلود کنند و حتی امکان آپلود هم فراهم است. امنیت گوگل پلی موجب شده تا کاربران اعتماد بسیار بالایی را به این برنامه داشته باشند.

اپلیکیشن گوگل پلی در هنگام خرید یک گوشی اندروید و روشن کردن آن نصب شده و در اختیار شما قرار گرفته است. کافی است ابتدا یک اکانت گوگل برای خود تهیه کنید و سپس به دانلود اپلیکیشن ها و بازی های محبوب خود بپردازید.

اپلیکیشن گوگل پلی

بیشتر بخوانید: نرم افزار‌های کاربردی برای موبایل

اپلیکیشن اپ گالری هواوی را رقیب جدی گوگل پلی بدانیم

اگر شما از دسته کاربرانی هستید که از گوشی هواوی استفاده می‌کند، برای نصب اپلیکیشن مورد علاقه خود نیاز مبرمی به گوگل پلی نخواهید داشت. کمپانی هواوی که معتبرترین گوشی های اندروید را پس از سامسونگ در کشور چین عرضه می کند موفق شده تا یک اپلیکیشن گالری مشابه با گوگل پلی را در دسترس کاربران جهان قرار دهد. کمپانی هواوی چین قبل از این، هیچ برنامه ای با محتویات گالری نداشت. اینک با عرضه اپلیکیشن «اپ گالری» دست به کار بزرگی زده است. محیط ساده این اپلیکیشن، نمای روز آغازین گوگل پلی را در روزهای اولیه می‌دهد که مطمئناً پیشرفت و به روزرسانی آن را تا چند سال آیتده شاهد خواهیم بود. اپلیکیشن اپ گالری تاکنون برای تمامی گوشی های اندروید در سراسر کشورهای جهان ارائه نشده است. برخی از کشورها کماکان به این اپلیکیشن دسترسی ندارند. البته اپلیکیشن «اپ گالری» با عرضه گوشی های p20 و p20 پرو در اختیار کاربران قرار گرفته بود و تمامی گوشی های هواوی نسل جدید در حال پوشش این اپلیکیشن هستند. گفته شده که به زودی تمامی گوشی های هواوی به این اپلیکیشن تجهیز خواهد شد.

اپ گالری هواوی، دارای 5 بخش Featured - Category - Top - Manager – Me به ترتیب از چپ به راست است که بخش Me مربوط به اکانت شماست که داشتن آن برای ورود، نصب و دانلود برنامه ها حیاتی است. توجه داشته باشید که برای استفاده از تمامی بخش های اپ گالری نیازمند ایجاد حساب کاربری در بخش Hicloud گوشی خود هستید. آخرین خبرهایی که از این اپلیکیشن رسیده است این است که کمپانی هواوی به خاطر ارائه گوشی های هواوی به کشور خودی و آسیایی، نرم افزارهایی همچون ویچت و QQMusic که مورد استفاده آن ها قرار دارد در این اپلیکیشن گنجانده شده است. همچنین اپلیکیشین های معروفی همچون واتساپ، فیسبوک و اینستاگرام که در حوزه گوگل فعالیت دارند در این اپ گالری قرار داده شده است. دانلود این اپلیکیشن از برخی از سایت های داخلی نیز امکان پذیر است. شما پس از نصب اپلیکیشن می توانید آن را غیر فعال و یا حذف هم بکنید؛ چرا که اپ گالری یک فایل سیستمی محسوب نمی‌شود. امید می‌رود به دلیل امنیت بالای این نرم افزار در کنار گوگل پلی، رقیب تازه و جدی اپلیکیشن گالری های روز باشد.

اپلیکیشن اپ گالری هواوی

بیشتر بخوانید: واتساپ و روش های جلوگیری از هک آن

اپلیکیشن بازار، بهترین اپ گالری در ایران؟

اگرچه همه ما کاربران ایرانی اپلیکیشن بازار در گوشی خود نصب کرده ایم، ولی نمی‌توان آن را بهترین اپ گالری ایرانی بدانیم. چرا که اپلیکیشن مایکت نیز توانسته رقیب توانمندی در برابر بازار باشد. بازار در تبلیغات و آگهی ها توانمندتر از مایکت عمل کرده و تا جایی که ممکن بوده است خود را از رقبا جدا کرده است. اپلیکیشن بازار که به آن «کافه بازار» گفته می شود یک منبعی تمام عیار از جدیدترین اپلیکیشن ها و به روزترین بازی های کم حجم روز است. اگرچه گوگل پلی با خدو محدودیت هایی به همراه دارد، در بازار از این خبرها نیست. اپلیکیشن در دو بخش دانلود رایگان و خرید درون برنامه ای اجازه دانلود و نصب بازی ها و اپلیکیشن ها را برای شما فراهم کرده است. کافه بازار تاکنون 40 میلیون نصب فعال داشته و با حجم 7 مگابایت به سرعت نصب شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اپ گالری بازار، با قابلیت های نگه داشتن فایل پشتیبان برای برنامه هایی که نصب کرده اید، قابلیت توقف و ادامه دانلود و زمان بندی سازی دانلود اپ ها در یک ساعت مشخص نسبت به رقبای خود سر و گردنی بالاتر دارد.

* سعی کنید اپلیکیشن بازار را در آخرین به روزرسانی ممکن نگه دارید.

* کافه بازار در صورت منسوخ شدن به دو نسخه قبلی خود از کار خواهد افتاد.

* در کافه بازار تمامی اپلیکیشن های سازگار با نسخه های 4.2، 4.4، 6 و بالاتر وجود دارد. لذا جهت نصب اپلیکیشن هایی همچون اینستاگرام و ShAREit که نیازمند پردازنده مخصوص خود هستند کافی است به جای دانلود آن ها از سایت ها از طریق این اپ گالری اقدام کرده و به راحتی نرم افزار خود را دانلود کنید.

اپلیکیشن بازار

بیشتر بخوانید:‌ چگونه در رسانه های اجتماعی از هشتگ ها استفاده کنیم؟

اپلیکیشن مایکت، اولین سرویس با قابلیت دانلود بازی های دیتادار پرحجم

اپلیکیشن مایکت یک آرشیو گسترده از بزرگترین اپلیکیشن ها و جدیدترین بازی های سنگنین و پرحجم روز است. مایکت شاید اولین اپ گالری فارسی زبان بود که پیشرفت روزافزون آن موجب شد تا به یکی از بهترین اپلیکیشن گالری های روز مبدل شود. در گذشته این اپلیکیشن به دلیل سنگینی اپ و منوی پیچیده، کار کاربر با آن را دشوار کرده یود؛ اما در به روزرسانی جدید عملکرد روزافزونی یافته است. از جالب ترین ترفندی که مایکت در اپ خود بهره برده است، قرار دادن تیزر بازی ها است که در بازار شاهد آن نیستیم. کاربران با دیدن تیزر بازی می‌توانند به خوب و یا بد بودن بازی پی ببرند و نسبت به نصب و عدم نصب آن اقدام کنند. تیزرهای بازی و تبلیغات اپلیکیشن ها به زبان فارسی، کار را برای دانلود کاربران راحت تر از همیشه کرده است.

نکته ی حائز اهمیت اپلیکیشن مایکت، تعدد بی شمار بازی ها پرحجم و دیتادار است. شما به جای دانلود بازی ها و دیتاهای بازی به صورت جدا از محیط گوگل به راحتی می‌توانید از این اپلیکیشن بازی های مورد علاقه خود را دانلود کنید. دیتاهای بازی نیز بدون هیچ مشکلی در سرور مایکت گنجانده شده اند. اپلیکیشن مایکت با 14 تا 15 میلیون نصب فعال رتبه دوم اپ گالری های ایرانی را در اختیار دارد.

اپلیکیشن مایکت

بیشتر بخوانید:‌ بررسی جدیدترین قابلیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام در سال 2019

نکات مهمی که در مورد اپ گالری ها به آن باید توجه کنیم:

* همانطور که می‌دانیم، گوگل پلی بسیاری از اپلیکیشن ها را از ایران محجدود کرده است و دسترسی بسیاری از ما کاربران به برخی اپلیکیشن ها محدود شده است. استفاده از vpn یکی از راه های دانلود برنامه های گوگل پلی است. البته بازار و مایکت تا جایی که توانسته اند اپلیکیشن های مورد نیاز کاربران فراهم کرده اند.

* برخی از اپلیکیشن ها که در گوگل پلی با عبارت «در حال دانلود» مواجه می‌شوند و مدت زمان زیادی را طی می‌کنند و دانلود شما صوورت نمی‌گیرد، کافی است در هنگام دانلود اینترنت خود را قطع کرده و یک بار گوگل پلی را ببندید، سپس باز کنید و وارد اپلیکیشن دلخواه خود شوید. در آن لحظه گوگل پلی به طور خودکار اپلیکیشن شما را دانلود می‌کند.

* هنگام نصب این اپلیکیشن ها، حتما در منوی تنظیمات به روزرسانی خودکار برنامه ها قطع کنید. چرا که حجم مصرفی دیتای اینترنت شما از طریق به روزرسانی خودکار برنامه ها از بین می‌رود.

* تا جایی که ممکن است پیشنهاد می‌شود در کافه بازار و اپلیکیشن های ایرانی چند حساب نداشته باشید. از آنجایی که شما قدرت اداره ی چند حساب را ندارید، داشتن حساب های متعدد از دسترس شما خارج شده و دسترسی کاربران سودجو به حساب شما امکان پذیر خواهد بود.

* دیتای بازی های دیتادار مایکت به صورت خودکار در بخش obb اندروید فایل های خصوصی شما ذخیره می‌شوند و پس از حذف بازی، به راحتی پاک می‌گردند.

* برای استفاده از اپ گالری و گوگل پلی حتما اکانت گوگل را در گوشی خود نصب کنید.

* کمپانی اپل برای گوشی های آیفون یک اپلیکیشن مجزا به نام اپلیکیشن اپ ستور در اختیار دارد که مانند اپلیکیشن سیبچه امکان اجرای تمامی اپلیکیشن های آیفون را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته دسترسی اپ استور در برخی مواقع در کشور ما محدود می‌شود. لذا سیبچه بهترین گزینه شما در آن موقع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید