جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نقش جملات انگیزشی بر سبک زندگی ما

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
نقش جملات انگیزشی بر سبک زندگی ما

شاید این اتفاق برای شما هم رخ داده باشد که گاهی خواندن یک جمله، درون کتاب یا عکس نوشته، شنیدن از زبان یک سخنران و یا درون پادکست، دیدن فیلم و کلیپ انگیزشی، نظر شما را به شدت جلب نموده و در خود فرو می‌برد و سپس با لبخندی دلنشین و رضایت بخش، از آن حس بیرون آمده و انگیزه‌ی شما افزایش می‌یابد. این احساس مثبت و دلنشین در اثر جملات انگیزشی می‌باشد و به این معناست که آن جمله متناسب حال و احوال شما بوده و انرژی فوق العاده ای به شما می‌بخشد. شما با خود می‌گویید، من موفق خواهم شد و می‌توانم به هدفم برسم.

دقت داشته باشید که در گذران زندگی و انجام فعالیت های گوناگون، زمانی که با انگیزه و پر انرژی هستیم، به راحتی می‌توانیم از تمام لحظات زندگی مان لذت ببریم و بدون شک با دیگران و اطرافیان خوش اخلاق تر و مهربان تر رفتار خواهیم نمود.

به طور کلی کیفیت زندگی مان در برهه هایی که پر از انگیزه هستیم در مقایسه با زمانی که بی انگیزه و نا امید هستیم تفاوت زیادی دارد. که با استفاده از جملات انگیزشی می‌توانیم بدان دست یابیم.

در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چگونه می‌توانیم با استفاده از جملات انگیزشی، افکارمان را کنترل کنیم، خوشحال و شاد باشیم، به اطرافیان خود مهر بورزیم و سپس انگیزه و امید را در زندگی مان افزایش دهیم.

جملات انگیزشی

بیشتر بخوانید: با این نکات ساده به بمب انگیزه تبدیل بشین

هنگام صحبت از جمله انگیزشی استفاده کنید

شما با استفاده از جملات انگیزشی و ایجاد تغییراتی هر چند کوچک در صحبت کردن خود می‌توانید بهتر عمل نموده و در مسیر رسیدن به خواسته هایتان موفق تر ظاهر شوید و همچنین روابط تان را بهبود بخشید. انتخاب کلمات درست و جمله انگیزشی می‌تواند تاثیر فوق العاده ای بر زندگی شما داشته باشد. به آنچه در ادامه گفته می‌شود توجه کنید:

برخی افراد زمانی که رژیم غذایی می‌گیرند از جملات محدود کننده‌ی زیادی استفاده می‌کنند و همین عامل باعث می‌شود که پاسخ معکوس دریافت کرده و ذهن فرد، همان غذایی که بدن وی نمی‌تواند بخورد را طلب کند. مثلا فردی در جواب تعارف دوست خود می‌گوید: «من نمی‌توانم دونات بخورم، رژیم هستم» این کار باعث می‌شود که ذهن را در حسرت چیزی که نباید بخوریم، ‌قرار دهیم. در این شرایط باید کاری انجام داد و ذهن را آماده کرد که به نخوردن غذاهای مضر عادت نماید.

توصیه می‌شود در حین صحبت و مکالمه با دوست و اطرافیان در مورد رژیم و برنامه غذایی خود، از «نمی‌توانم» استفاده نکرده و به جای آن از کلمه‌ی «نمی‌خورم» استفاده کنید و با این تغییر ساده، می‌توانید مقاومت ذهن خود را در برابر خوراکی وسوسه انگیز بالا ببرید.

اگر ما این جمله‌ی انگیزشی را بکار بریم و درک کنیم که دونات نمی‌خوریم، چون باید تغذیه‌ی سالمی داشته باشیم. به این معنی است که ما به فکر سلامتی خود بوده و می‌خواهیم که سلامتی خود را افزایش دهیم. ولی زمانی که از کلمه «نمی توانم» استفاده می‌کنیم، یعنی در حال فرمان دادن این پیام به مغز هستیم که نخوردن به معنی خوب شدن نیست و  وسوسه های بعدی پیش می‌آید.

به مثالی دیگر در این زمینه اشاره می‌کنیم، برخی افراد، زمانی که عصبانی و یا ناراحت هستند، ذهنشان دچار منفی بافی شده و همه چیز را تیره و تار می‌بینید. آن‌ها دچار افسردگی شده و مدام می‌گویند: هیچ چیزی درست نمی‌شود، همه چیز از کنترل من خارج شده است.

در این گونه مواقع می‌توانید از جمله انگیزشی استفاده کنید. مثلا به جای «همیشه» از «بعضی» استفاده کنید. یا از جمله انگیزشی، «بعضی مواقع اینطوری میشه» استفاده کنید و مطمئن باشید که در این شرایط و با این جمله انگیزشی، واقع بین تر می‌شوید.

شما می‌توانید به جای این که بگویید «تو هرگز به قول هایی که به من می‌دهی عمل نمی‌کنی» بگویید «تو گاهی اوقات بد قولی می‌کنی» در واقع شما به خودتان می‌گویید که انسان ممکن است جایز الخطا باشد. پس سعی کنید کلمات «بعضی چیزها» و «بعضی اوقات» را جایگزین «هیچ چیز»، «همیشه» و یا «هرگز» نمایید.

جایگزین نمودن جملات انگیزشی به جای جملات منفی باعث می‌شود که تحمل شما افزایش یابد. پس دقت داشته باشید که از چه کلمات و جملاتی استفاده می‌کنید و تاثیرات آن را جدی بگیرید.

جملات انگیزشی

بیشتر بخوانید: نقش ارتباطات فردی قدرتمند در موفقیت های اجتماعی

نکاتی برای استفاده از جملات انگیزشی

برای استفاده از جملات انگیزشی و کاربرد آن در مکالمات روزمره و ایجاد احساس مثبت باید به درستی عمل نمود و اینکه به شیوه‌ی دستیابی و استفاده از آن آگاه بوده و اهمیت استفاده از آن را به مرور زمان مشاهده نمود.

نکته شماره 1: در ابتدا برای اینکه بتوانیم به خوبی از جملات انگیزشی بهره ببریم، نباید به هیچ کس و حتی خودتان اجازه دهید که اهداف و خواسته هایتان را نادیده گرفته و مورد تمسخر قرار دهند.  

و به یاد داشته باشید که با تلاش و کوشش فراوان به آنچه که دوست دارید می‌رسید، یعنی برای رسیدن به هر چیزی باید بجنگیم و عرق بریزیم، هیچ دستاوردی بدون تلاش و انگیزه به ثمر نمی‌رسد. ما باید با خودمان و ناتوانی هایمان بجنگیم و برای روبرویی با آن، باید از جملات انگیزشی استفاده کنیم تا در طی  مسیر موفق شویم. به عنوان مثال،  اگر شما برای یک آزمون (کنکور، وکالت، تافل و ..) آماده می‌شوید، ممکن است زمانی خسته و کلافه شوید و بگویید: «خسته شدم دیگه بسه».  در همین زمان باید با خود بجنگید و بگویید: «خسته شدم نداریم، هنوز هم می‌تونی ادامه بدی». زمانی که مطالعه می‌کنید و مطلب برای شما دشوار است به خودتان بگویید: «من تلاشم رو بیشتر می‌کنم»

در این صورت شما در بین راه ناامید نشده و با انرژی بیشتر ادامه داده و به آنچه که می‌خواهید (قبولی در آزمون) می‌رسید.

نکته شماره 2: بسیار اتفاق می‌افتد که برنامه ای را تنظیم می‌کنیم ولی نمی توانیم به نحو صحیح آن را اجرا کنیم، باید بگوییم مشکل ما این است که به برنامه‌ مان و انجام آن وفادار نیستیم و باید برای رفع آن اقدام نموده و سپس انتظار رسیدن به نتیجه را داشته باشیم.

در این شرایط می‌توان از جملات انگیزشی برای افزایش قدرت و انرژی خود استفاده نمود. با این شرط که عامل انرژی دهنده و انگیزه بخش را در درون خودتان بجویید و به عنوان محرک از آن استفاده کنید و زمانی که دچار تنبلی و رخوت شدید با استفاده از جملات انگیزشی به خودتان انگیزه برای ادامه دادن بدهید. به این شیوه، شما یک عامل درونی و همیشگی برای خودتان ساخته‌اید و آن عامل، خودتان هستید.

نکته شماره 3: برای حفظ انرژی و توان خود، هیچ وقت و هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و همواره خودتان را قدرتمند بخوانید و بدانید که به اهداف خود رسیده اید و برای رسیدن به هر آنچه که میلش را دارید خودتان را تشویق کنید و تصور کنید بدان دست یافته اید.

مقایسه کردن خود با دیگران و اینکه فلانی چقدر کار می‌کند،‌ چقدر درس می‌خواند، چقدر ورزش می‌کند و... هیچ فایده ای ندارد و باعث می‌شود که میزان انگیزه شما از بین برود.

نکته شماره 4: روش درست و صحیح برای رشد کردن و پیش رفتن به سمت اهداف و خواسته ها و برای این که یک قدم نسبت به آنچه که امروز در آن قرار دارید پیش روید، این است که بدانید، شما فقط می‌خواهید یک قدم نسبت به آنچه هم اکنون هستید، جلوتر بیفتید.

گاهی پیش می‌آید که شما ناراحت و پریشان می‌شوید و می‌گویید که چرا رشد نمی‌کنیم. باید بدانید که خیلی وقت ‌ها رشد نمی‌کنیم به این دلیل که می‌خواهیم بلافاصله به هدف نهایی برسیم و همین موضوع باعث می‌شود که یک قدم هم پیش نرویم.

نکته شماره5 : همیشه به دنبال انگیزه برای خود باشید و جمله ای که به شما نیرو و انگیزه ی کافی برای تلاش کردن می‌دهد را به خاطر بسپارید و تکرار کنید.

یک تصور ذهنی زیبا برای خود ترسیم کنید و تصور کنید که هم اکنون به آنچه که می‌خواهید دست یافته اید (قبولی در آزمون، قهرمان رشته ی ورزشی) و بعد از خود بپرسید که آیا حاضرید برای رسیدن به این هدف، تلاش کنید. ذوق و شوق رسیدن به این هدف و دریافت نتیجه شما را وادار می‌کند که وقت و انرژی بیشتری بگذارید و در عین خستگی ناامید نشده و به راه خود ادامه دهید. یادتان باشد و فراموش نکنید که راه رسیدن به خواسته ها آسان نبوده و خستگی به همراه دارد. ولی مهم است که بر خستگی غلبه نموده و تلاش تان را افزایش دهید. این عمل مهم به کمک جمله انگیزشی در شما تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی کمرویی به عنوان یک بیماری اجتماعی

جملات انگیزشی خوشبختی

امور را آسان بگیرید و از زندگی لذت ببرید. خود را رها کنید و به اشتباهات خود بخندید. زندگی ارزش غصه خوردن برای اشتباهات گذشته را ندارد.

برای خوشبختی و آرامش به خدا توکل کنید و در کل مسیر زندگی تان به وسعت جهان هستی، تفکر مثبت داشته و برای هر اقدام صبر و تحمل داشته باشید.

خوشبختی و آرامش را تعقیب نکنید و در جستجوی رسیدن به آن نباشید. خوشبختی و آرامش پاداش مهربانی و گذشت شما خواهد بود.

خوشبختی و آرامش در برابر توانایی سپاسگزاری و لذت بردن از آنچه که هستید و آنچه که دارید، به شما هدیه داده می‌شود.

جملات انگیزشی رسیدن به هدف

خوشبختی را باید شخص خودت و با دستان خودت بسازی.

در انتظار فردی نباش تا تو را به خواسته ات برساند و راهی برای تو بگشاید، چون فقط خودت باید آن را انجام بدهی.

جملات انگیزشی اعتماد به نفس

هر صبح طلوع دوباره‌ی خوشبختی و آرامش و امید است، بگشای دلت را به مهربانی و عشق را در قلبت مهمان کن.

چه زیباست زندگی کردن با امید، نه امید به خود که غرور است و نه امید به دیگران که تباهی است، بلکه امید به خدا که خوشبختی و آرامش مطلق است.

برخی افراد می‌‌خواهند اول به آسایش و خوشبختی برسند و بعد به زیبایی های زندگی خود لبخند بزنند ولی نمی‌‌دانند تا به زندگی لبخند نزنند، به آسایش و خوشبختی نمی‌‌رسند.

جملات انگیزشی امید بخش

نگاه کن به اطرافت و به خوشبختی‌ هایت، به کسانی که می‌‌دانی تو را دوست دارند و به خدایی که هرگز تنهایت نخواهد گذاشت و بدان که تو بی‌ نهایت خوشبختی.

زندگی همیشه عالی و کامل نیست اما همان چیزی است که تو خودت آن را می‌‌سازی، پس آن را به یاد ماندنی بساز و هرگز اجازه نده کسی خوشبختی و آرامش را از تو بگیرد.

جملات انگیزشی انرژی بخش

خوشبختی تو در این نکته است که بدانی کسانی را که دوست داری بسیار سالم، شاد و در امنیت هستند.

بهترین خوشبختی انسان در زندگی، تبدیل اشک های دیگران به نگاهی پر از شادی است.

خوشبختی مانند پروانه ایست که اگر او را دنبال کنید از شما فرار می‌کند ولی اگر آرام بنشینید بر روی سر شما خواهد نشست.

فراموش نکنید که هر سنگی پیش پای شما می‌افتد می‌تواند پله ای برای صعود شما باشد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید