جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

همه چیز درباره‌ی اینفلوئنسر های اینستاگرام

author منتشر کننده
نظرات (1) 4 0
همه چیز درباره‌ی اینفلوئنسر های اینستاگرام

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قابلیت تلفن های همراه هوشمند، اپلیکیشن ها به سرعت راه خود را در میان زندگی انسان ها یافتند و امروزه کمتر فعالیتی وجود دارد که یک اپلیکیشن برای آموزش یا انجام آن وجود نداشته باشد. اینستاگرام یکی از معروف ترین برنامه های موبایلی برای به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم (با محدودیت) است که نه تنها در ایران بلکه در جهان از محبوبیت برخوردار است. امروزه میلیون ها اطلاعات در زمینه های کارآفرینی، تجارت، مد و فشن، طبیعت و ... می‌توان از این برنامه به دست آورد. علاوه بر سرگرمی های معمول عده ای برای فروش محصولات و خدمات خود و به طور کل کسب و کار اینترنتی از آن استفاده می‌کنند.

اینفلوئنسر (Influencer) به طور کل به افرادی می‌گویند که روی تعداد زیادی از افراد تاثیرگذارند و بر خلاف هنرمندان و ورزشکاران که در جهان شناخته شده و معروف هستند آن ها در فضای مجازی مشهور و تاثیرگذارند. اینفلوئنسر اینستاگرام به افرادی گفته می‌شود که در برنامه اینستاگرام چند هزار،یا میلیون نفر دنبال کننده (Followers) داشته باشند. اینفلوئنسرها اطلاعات متنوعی ارائه می دهند. عده ای از آن ها در زمینه طنز کار می کنند و ویدیو و کلیپ های کوتاه و با موضوعات مختلف بارگذاری می‌کنند و عده ای دیگر در زمینه های تخصصی تر مانند آموزش های عکاسی، زبان،  خوشنویسی و .. فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای جذب مخاطب در اینستاگرام

چگونه یک اینفلوئنسراینستاگرام شویم؟

برای این که یک اینفلوئنسر اینستاگرامی موفق شوید با سلیقه مردم آشنا شوید تا بتوانید دنبال کننده های زیادی جذب کنید و البته آن ها از دست ندهید. یکی از پردنبال کننده ترین صفحه ها در اینستاگرام، صفحه های روزمرگی است. در اینجور صفحه شما از کارهای روزانه تان، داستان زندگی تان، دکوراسیون خانه، آشپزی کردن، مسافرت رفتن و به طور کل بیشتر جزییات زندگی تان را به اشتراک می‌گذارید. هرچقدر محیط خانه و لباس ها و فضای استفاده شده رنگ های شاد و انرژی مثبت تری داشته باشد احتمال جذب دنبال کننده بیشتر است. در این گونه صفحه ها شما ازآزادی عمل بیشتری برای بارگذاری عکس و فیلم (یا به اصطلاح پست گذاشتن) برخوردارید.مخاطب به شدت برای لحظه لحظه‌ی زندگی شما کنجکاو است.

گاهی ممکن است شما دارای مهارت خاصی باشید یا بتوانید آموزش خاصی در زمینه های زبان، هنر، مهندسی، نگهداری گیاهان، آشپزی، آرایشگری و...بدهید. مواردی که باید توجه کنید این است که صفحه هایی با این عنوان ها هم اکنون نیز وجود دارند و بهتر است برای شروع حسابی از خلاقیت تان استفاده کنید. استفاده از مطالب طنز در آموزش، استفاده از انیمیشن ها و ایجاد فضای گفت و گو محور می‌تواند بسیار کمک تان کند. روند بارگذاری مطالب در این گونه صفحه باید مرتب باشد و نه انقدر زیاد که دنبال کننده شما از آموزش عقب بیوفتد و نه آن قدر کم که تاثیر و یادگیری اش را از دست بدهد.

اگر شرایط ساخت کلیپ (طنز یا مفهومی) را دارید و یا دارای صدای زیبا برای تولید پادکست یا کتاب صوتی هستید و یا حتی کمی با کار دوبله انیمیشن آشنا هستید، می‌توانید زیبا بنویسید، کار با فوتوشاپ و سایر نرم افزار های نقاشی را بلدید یا می‌توانید کتاب های کمیک الکترونیکی را ترجمه کنید و یا حتی طرفدار یک گروه موسیقی و یا هنرمند خاصی هستید (به شرط تولید محتوای صحیح راجع به هنرمند مورد نظر) و یا حتی می‌توانید با لذت غذا بخورید (بله افراد صفحه شما را دنبال می‌کنند تا غذا خوردنتان را تماشا کنند و یا به آن ها رستوران و کافی شاپ معرفی کنید.) می‌توانید صفحه اینستاگرامی خود را ساخته و درصد جذب فالوور باشید. در این گونه صفحه ها می توانید روزی یک تا دو پست گذاشته و مخاطب را برای دنبال کردن ادامه کارهایتان مشتاق کنید.

فراموش نکنید در همه نوع صفحات مجازی استوری گذاشتن را نباید از یاد ببرید. استوری (story) یا داستان باعث می‌شود همواره با مخاطب در ارتباط باشید و صفحه مجازی تان به فراموشی سپرده نشود. حتی اگر یک روز وقت گذاشتن پست را ندارید از استوری استفاده کنید تا همواره در سطح علاقه مندی مخاطب تان باقی بمانید.

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

درآمد های اینفلوئنسرهای اینستاگرام

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد را مشتاق به داشتن صفحه‌ی پرمخاطب در فضای مجازی می‌کند، کسب درآمد از طریق تبلیغات است. صفحات کسب کار مجازی شدیدا طرفدارصفحات اینفوئنسرهای اینستاگرام هستند. هر بار تبلیغ در پیج های معروف می‌تواند هزار یا دو هزار نفر (در اثر تبلیغ یک اینفوئنسر معمولی) به مخاطبان و مشتریان آن ها اضافه کند. علاوه بر کسب و کار های مجازی، رستوران ها، کافی شاپ، فروشگاه های لباس و...نیز به دنبال این تبلیغات برای معرفی بیشتر کسب و کار خود و افزایش مشتری هستند.

تعرفه این تبلیغات با توجه به میزان فالوور اینفلوئنسر تعیین می‌شود و میزان آن در کشورهای مختلف متفاوت است. برای مثال افراد مشهور جهانی مانند لیونل مسی و یا راک و رونالدو بیش از 500 هزار دلار برای هر تبلیغ هزینه دریافت می‌کنند. هزینه تبلیغات در ایران برای پیج هایی با فالوور های نسبتا کم از 500 هزارتومان آغاز و بیش از 10 میلیون تومان برای صفحه های پرمخاطب می‌رسد. گاهی اوقات خود اینفلوئنسرو یا یکی از اقوام یا دوستان او، یک کسب و کار مانند کافی شاپ، فروشگاه لباس و ...تاسیس می‌کند و حمایت دائمی اوسبب رونق این کسب و کار می‌گردد.

بیشتر بخوانید: چگونه در رسانه های اجتماعی از هشتگ ها استفاده کنیم؟

اینفوئنسر اینستاگرام: اززندگی شخصی تا واقعیت مجازی

طبق امار های صورت گرفته در سطح جهان، اینستاگرام یکی از اپلیکیشن هایی است که احتمال بروز افسردگی در افراد را بالا می‌برد. عکس هایی که اینفوئنسرهای اینستاگرام از زندگی های اشرافی، اندام های زیبا و روابط عاطفی عالی خود منتشر می‌کنند مخاطبان را به این باور می‌رساند که آن ها زندگی فوق العاده ای دارند و مشکلاتی که مردم عادی با آن ها سرکار دارند در زندگی آن ها وجود ندارد. ولی به راستی این گونه است؟

مردم عادی و اینفلوئنسر های اینستاگرام از مشکلات خود نمی‌گویند. صفحه‌ی آن ها عکس هایی برش خورده از قسمت های زیبای زندگی آن هاست. بسیاری از اندام ها و صورت های زیبا در اثر تعداد زیادی گریم، فیلتر و نرم افزار های گوناگون فوتوشاپ است. اینستاگرام مانند یک فیلم سینمایی یا سریال است. ما پشت صحنه را نمی‌بینیم و تنها محصول نهایی را مشاهده می‌کنیم. زحمت ها، مجادلات، افسردگی ها و احساس شکست ها دیده نمی‌شوند و تنها یک قاب زیبا از محصول نهایی به مخاطب نشان داده می‌شود و مخاطب اینجا این قاب زیبا را با پشت صحنه زندگی خود مقایسه می‌کند.

اخیرا چند هنرمند، مدل و اینفلوئنسر اینستاگرامی تصمیم گرفته اند تا پشت صحنه عکس ها و فیلم هایشان را نشان دهند و این کار را با منتشر کردن عکس های بدون آرایش خود و عکس های بدون فوتوشاپ انجام دادند. نتیجه حیرت انگیز این است که آن ها هم مردم عادی هستند. دچار شکست، ترس و دعوای خانوادگی می‌شوند و مشکلاتی حتی بزرگتر از مشکلات مردم معمولی دارند. تعداد زیادی از علاقه و محبت های اینستاگرامی تنها ماکتی از عشق برای پررنگ تر دیده شدن صفحه آن ها و جذب مخاطب است. بسیاری از دعواها و جنجال ها و آبروریزی ها در اینستاگرام نیزبه همین منظور انجام می‌شود.

احتمالا برایتان اتفاق افتاده است  که با خود بگویید چرا فلان اینفلوئنسر اندامی به این زیبایی دارد با این که هرروز عکس از غذاهای پرکالری ای که می‌خورد، می‌گذارد و یا چگونه دیگری مشتاقان و عاشقان زیادی دارد و یا حتی پول و ثروت زیادی به دست آورده است، در اینجا برای یادآوری باید بگوییم که ما هیچ گاه به طور معمول به بازیگران یک فیلم حسادت نمی‌کنیم، اما در اینستاگرام مغز ما باور می‌کند که این یک زندگی حقیقی است و عدم دستیابی به موفقیت آن ها ما را دچار حسرت و حسادت و افسردگی می‌کند.

اگر روزی یک اینفلوئنسر اینستاگرامی معروفی شدید، به یاد داشته باشید در قدم اول خودتان را دوست بدارید. به خاطر داشته باشید حتی در صورت اینفلوئنسر شدن، ارزش زندگی شما بسیار بالاتر از قضاوت های دیگران است پس به قضاوت های دیگران راجع به زندگی تان اهمیت ندهید. با توجه به این که افراد با رنج سنی متفاوت شما را دنبال می‌کنند، عقاید درست و مستحکمی نشر دهید و به اصطلاح بادی به هر جهت نباشید. حریم خصوصی خود را از زندگی اینفوئنسرتان جدا کنید و با افرادی که خود را شیفته و علاقمند به شما نشان می‌دهند، عاقلانه رفتار کنید.

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

اگر خواستید در این بازی تبلیغاتی اینستاگرامی یک مخاطب باقی بمانید، باز هم باید بگویم که خودتان را دوست داشته باشید. به اینستاگرام به عنوان یک برنامه سرگرم کننده که می‌توانید بهترین عکس ها را در آن ببینید، نگاه کنید. حسرت تان را نسبت به زندگی دیگران کنترل کنید. به یاد داشته باشید مسیر زندگی هرکس متفاوت است و تنها کسی که می‌تواند که این مسیر را طی کند، خود شما هستید.زود تحت تاثیر قرار نگیرید و به خاطر داشته باشید که اینفلوئنسر های اینستاگرام افراد عادی هستند و می‌توانند اشتباه کنند، پس در مسائل مهم و سیاسی بیشتر به دانایی خود اکتفا کنید.

از تجربیات و تلاش و آموزش های اینفلوئنسرهای اینستاگرامی استفاده کنید و آن ها را در پربار کردن زندگی تان به کار ببندید. اگر راه موفقیت تان با فراز و نشیب همراه بود، خسته نشوید زیرا تنها کسی که در رقابت با شماست، خود شما هستید.همواره بدانید که اینستاگرام برای سرگرم کردن شما ایجاد شده است پس در زندگی واقعی به آن اعتماد نکنید. قضاوتگر نباشید و از گذاشتن کامنت های مخرب برای اینفلوئنسرها صرف نظر کنید.مطمئن باشید انرژی منفی ای که برای دیگران درخواست کنید، روی زندگی خود شما نیز تاثیرخواهد گذاشت. از توهین به اقلیت ها و ویژگی های جسمی افراد خودداری کنید و با این کار مطمئنا می توانیم فرهنگ استفاده از فضای مجازی به خصوص اینستاگرام را ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. مطلب بسیار جالب و و دقیقا مناسب احوالات این روزهامون بود :)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید