جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

همه چیز درباره ی برند ال جی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
همه چیز درباره ی برند ال جی

در همین ابتدای امر از شما خواننده محترم می‌خواهیم که تا انتها ما را همراهی کنید تا در مورد تاریخچه یکی از ابرشرکت‌های کره‌ای صحبت کنیم! ال جی در سال 1958 با دستان مدیر موفق Koo In-Hwoi «کوو این هوی» پایه گذاری شد. شرکت ال جی را می توان نوآور و پدید آورنده نوآوری های بی نظیر کره معرفی کرد. شرکت Lucky Goldstar «لاکی گلدستار» یا به اختصار LG کار خود را با تولید لوازم الکترونیکی آغاز کرد و در حال حاضر برترین تولید کننده در زمینه های تجهیزات همراه مانند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت، پنل های صفحه نمایش، تلویزیون، لوازم خانگی، و قطعات الکترونیکی است.

این شرکت برجسته در طول سالیان دراز زندگیش و به صورت مداوم محصولات بی نظیری را برای مصرف کنندگان تولید کرده است. شعار این شرکت یعنی «Life’s Good» به معنای زندگی خوب است، مهر تاییدی بر این ادعاست. مصرف کنندگان ال جی همیشه شاهد تغییرات و پیشرفتهای پی در پی محصولاتش بوده اند و بسیاری از مردم کیفیت را با ال جی تجربه کرده اند. تاریخچه شرکت بزرگ ال جی پر از دستاوردهای عظیمی است که در تولید این محصولات علاوه بر نیازهای روز به فناوری های نوین نیز توجه شده است.

آغاز راه ستاره طلایی برای رسیدن به زندگی خوب !

در بخش ابتدایی نگاهی گذرا به تاریخچه این کمپانی بزرگ انداختیم و گفتیم که فردی تحت نام «کوو این هوی»، آن را در سال 1958 تأسیس نمود. همچنین نام اولیه شرکت «گلدستار» بوده است و حوزه فعالیت شرکت در زمینه محصولات الکترونیکی خانگی بود. اکثر وسایل الکترونیکی برای اولین بار در کره توسط این شرکت تولید می‌شدند و بعد از آن سایر شرکت‌ها از روی محصولات ال‌جی کپی برداری می‌کردند. از جمله این محصولات شامل رادیو، یخچال، تلویزیون و ... بودند. البته نمی‌توان گفت سابقه ال‌جی 58 ساله است، ال‌جی از ادغام دو شرکت گلدستار و لاکی پدیدار شد. Lucky در سال 1947 تأسیس شده بود، از این رو می‌توان گفت شرکت ال‌جی با 69 سال سابقه کار، امروزه بهترین خدمات و بهترین کیفیت را عرضه می‌کند.

بنابراین باید این شرکت را باید حاصل ادغام یک شرکت الکترونیکی و یک شرکت تولید کننده مواد پلاستیکی دانست که فعالیتش را به شکل کنونی شروع کرد. این شرکت تازه ادغام شده در اوایل کار با نام لاکی گلدستار فعالیتش را آغاز کرد و بعد از چند سال به اختصار ال جی (اول حرف هر دو شرکت) نام گذاری شد. این دو شرکت در حد قابل ملاحظه‌ای مکمل یکدیگر بودند. لوازم الکترونیکی که در گلدستار تولید می‌شدند، درون قاب‌های پلاستیکی رنگ و لعاب دار و محکم قیافه‌ای زیبا و جذاب به خود می‌گرفتند. همانطور که گفته شد، شعار LG، «زندگی خوب است» می‌باشد و تمامی محصولات تولید شده در شرکت در جهت تحقق یافتن این شعار برای مشتریان شرکت آماده می‌شوند.

شرکت الجی قبل از ادغام

جهت شناخت بیشتر این کمپانی و نحوه استارت کارش، بهتر است ابتدا به سراغ شرکت‌های سازنده آن یعنی مایکل دل شرکت لاکی و شرکت گلداستار برویم. شرکت لاکی 11 سال قبل از گلداستار و در سال 1947 تاسیس شد. این برند که با نام «لک-هوی کمیکال» Lak Hui Chemical کارش را آغاز کرده بود، در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کرد. در سال 1952 حوزه فعالیت شرکت از تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فراتر رفت و محصولات پلاستیکی تولید کرد. این پلاستیک ها علاوه بر استفاده در خانه ی کره ای ها، به عنوان ساختمان بردهای الکتریک در لوازم الکتریکی مورد استفاده قرار می گرفتند.

لازم به ذکر است که یک سال پس از این موضوع یعنی در سال 1953، شرکت لک هوی ساختمانی را برای خود احداث کرد. این ساختمان که در حال حاضر شرکت ال جی در آن واقع شده است، بنایی عظیم در زمان خود محسوب می شد. سال بعد برای اولین بار لوازم مرتبط به دندان از جمله خمیر دندان در شرکت تولید شد. در سال 1956 نیز اولین لوله PVC در کره توسط این شرکت تولید گردید. شرکت لک هوی که در سال های اول عمرش با نام Lak Hui Chemical Industrial Corp شناخته شده بود. در سال 1974 نیز نامش را به Lucky Corp تغییر داد.

گلدستار برای اولین بار رونمایی شد (تاریخچه شرکت بزرگ ال جی)

برای روشن تر شدن ماجرا باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که حدوداً سال 1958 بود که شرکت گلداستار که در واقع شرکت اصلی پدید آورنده ال جی هم محسوب می شود، شروع به کار کرد. در همان سال بخش طراحی صنعتی اش را در کره راه اندازی کرد و بر روی وسایل الکتریکی و طراحی و تولید این دست از محصولات متمرکز شد. در 15 نوامبر 1959 اولین محصول LG که رادیو بود، عرضه شد. به عقیده بسیاری به جز پیام های مبادله شده توسط این وسیله، پیامی بزرگی را هم با خود به یدک می کشید و آن پیام شروع صنعت الکترونیک در کره بود.

با مشاهده این رادیو که برای نخستین مرتبه در کره ساخته شده بود، این پیغام در ذهن همه مردم سراسر دنیا تداعی شد که این شرکت، کره جنوبی را در صنعت الکترونیک پر آوازه خواهد کرد. سال ۱۹۶۰ فعالیت های گلدستار گسترش یافت و تولید محصولات شیمیایی و الکترونیکی نیز به شرکت افزوده شد. این گروه از همان ابتدا موفقیتش را به رخ همگان کشید و اولین فن کره ای را تولید کرد. اولین تلفن کره ای ها نیز سال بعد از آن و در ال جی تولید و روانه بازار شد.

ارائه کیفیت در فراتر از کره

اغراق نکرده ایم اگر سال ۱۹۶۲ را سال سفر محصولات ال جی به خارج از خاک کره نام گذاری کنیم! دلیل این مسئله این است که علاوه بر اینکه هر شرکتی می خواهد محصولاتش به سایر کشورها صادر شود، خود کشور کره هم کشور کوچکی بوده و توان خرید تمامی محصولات تولید شده توسط ال جی را نداشت. فروش محصولات در خارج از کره موفقیت بزرگی برای این شرکت بود. شرکت ال جی سیری صعودی را در پیش گرفته بود، با ایجاد یک محصول و با کیفیت و قدرتمند شدنش شروع به ایجاد وسیله ای جدید تر می کرد. این نکته جالب است که در تولید اکثر محصولات در کره پیشگام بود.

این شرکت نوپا در سال ۱۹۶۲ بود که اولین تلفن خود را نیز تولید کرد. در سال ۱۹۶۴ در گلدستار سیستمی تشکیل گردید که به طور اتوماتیک آمبولانس را به محلی که نیاز بود، می فرستاد. سال بعد اولین یخچال و تلفن توسط شرکت در کره تولید گردید. تنها پس از یک سال از گذشت تولید یخچال بار دیگر برند شرکت روی محصولی دیگر درج شد و آن هم تلویزیون سیاه و سفید بود. در سال ۱۹۶۸ برای اولین بار در شرکت تهویه مطبوع کننده هوا عرضه شد. در همین سال ال جی از خاک کره بیرون رفت و پایش را فراتر از کره گذاشت و شعبه ای از شرکتش را در نیویورک افتتاح کرد.

ال جی در سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۸ (تاریخچه شرکت بزرگ ال جی)

در نهایت در سال ۱۹۶۲ بود که برای نخستین بار محصولات ال جی به خارج از کشور کره صادر و عرضه شدند. شرکت به قدری پیشرفت کرد که در سال ۱۹۶۹ آسانسور، پله برقی و ماشین لباسشویی را تولید و توزیع می‌کرد. رشد بی نظیری که ال جی در سال ۱۹۷۰ تجربه کرد، حاصل تولید محصولات جدید و کار کردن بر روی محصولات قدیمی‌تر بود تا توسعه یابند. بار دیگر در سال ۱۹۷۸ شعبه‌ای دیگر را در ایالات متحده آمریکا پایه گذاری کرد. در سال ۱۹۷۸ صادرات در ال جی حرف نخست را می‌زد و شرکت موفق شد. در این دوره یک ساله فروشی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار را تجربه کند. این میزان فروش باعث شد شرکت در مقام اول صنعت الکترونیک قرار گیرد.

همه چیز درباره ی برند ال جی

ال جی در سال ۲۰۰۱

در سال 2001 بود که این شرکت بزرگ، خود به سه زیرمجموعه عمده تقسیم شد. LG Household & Health Care ، LGCI  و LG Chem نام زیربخش های شرکت هستند. بخش های Nikko-Copper، LG Galtex Gas و Kudong City Gas از ال جی الکترونیس جدا شدند و خود مستقلاً از سال 2003 فعالیتشان را ادامه دادند. در سال 2004 ال جی الکترونیس توسط “بیزنس ویک” به عنوان اولین شرکت فناوری اطلاعات در دنیا برگزیده شد. دو شرکت ال‌جی و GS در سال 2005 از هم جدا شدند و هر کدام به طور جداگانه فعالیت مستقلشان را آغاز کردند. در همین سال ال جی فیلیپس در شهر پجو از LG Road بهره برداری کرد.

شرکت ال جی در سال ۲۰۰8 و ۲۰09

در سال 2008 گوشی های تلفن همراه نیز به سبد محصولات شرکت اضافه شد و در همان سال نخستین موبایلش را تولید و روانه بازار کرد. همچنین در سال 2009 رده دوم را در زمینه تولید تلویزیون از آن خود کرد. شرکت های LG Hausys و LG Hausys از همدیگر جدا شده و فعالیتشان را مستقلا ادامه دادند. در همین دوران شرکت های LG Innotek و LG Micron ادغام شدند، تا همکاری سازنده ای با یکدیگر داشته باشند و در زمینه ساخت محصول با هم دیگر فعالیت نمایند . تلویزیون سه بعدی که در ال‌جی الکترونیکس تولید شده بود.

کار کردن ال جی بر روی سرویس های اینترنت

در سال 2014 نیز همچون همه سال های گذشته، کاربران در انتظار ارائه دادن محصولات و ایده های جالب و جدید توسط این شرکت معروف بودند. البته ال جی اجازه نداد این انتظار طولانی شود و محصولات و تولیداتش را برایشان به نمایش گذاشت. LGU+ کار کردن بر روی سرویس LTE-A را آغاز نمود، این سرویس ارائه دهنده اینترنت پر سرعت، سرعت بسیار بالاتر از 3G و 4G داشت. در شرکت ال جی دیسیپلی نمایشگر قابل انعطاف تولید شد که سایزی برابر 18 اینچ داشت. علاوه بر ویژگی بی نظیر انعطاف پذیری این محصول شفاف نیز بود. استفاده از این نمایشگر بدون شک احساس و هیجان بی نظیری را در کاربر ایجاد می کرد؛ زیرا نمایشگر این محصول خاص از نوع OLED ساخته شده بود.

همه چیز درباره ی برند ال جی

بیشتر بخوانید: تاریخچه شرکت دل

فعالیت های ال جی در گوشی

مسلماً یکی از محصولات پرطرفدار همه برندها، گوش های تلفن همراه آنهاست! ال جی نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ به طوری که شرکت موفق و برتر LG Chem برای جلب نظر کاربران خود و بهتر شدن و تولید باتری های لیتیوم-یون با شرکت آئودی وارد همکاری شد تا این نوع از باتری ها را تولید نماید. در ادامه فعالیت های ال جی گوشی LG G3 روانه بازار شد ، کاربران استفاده کننده از این موبایل می توانستند با صفحه نمایش QHD به کار برده شده در ساختش کار کنند . شرکت موفق ال جی با ورود به سال 2015 نیز سیر پیشرفتش را ادامه داد و برای تولید محصولات با کیفیت تلاش کرد.

فلسفه آدمک خندان لوگوی ال جی

لوگوی این شرکت را مطمئناً تاکنون و به صورت مکرر دیده‌اید و شاید آدمک خندان موجود در این لوگو نظر شما را جلب کرده باشد! لوگویی که در نهایت سادگی پر از رمز و رازیست که شرکت در آن گنجانده است. با نگاهی دوباره به این لوگوی قرمز خندان بسیاری از آنها را درک خواهید کرد و حس خوب بعد از تماشا کردن این لوگو برای همیشه در ذهنتان خواهد ماند. قبل از هر چیزی در تماشای اولیه این لوگو رنگ قرمز و خاکستری خود را نمایان می‌کند، تمام سطح دایره قرمز است، قرمزی که سمبلی از دوستی و صمیمت می‌باشد و نام LG با رنگ خاکستری نمایان است؛ خاکستری نماد تکنولوژی و قابل اعتماد بودن می‌باشد. آدمک تک چشم، دایره نماد چهره انسان است.

طراحان لوگو، این آدمک را به عنوان سمبلی از جهان در لوگو گنجانده‌اند. آدمک به صورت تک چشم طراحی شده تا به مصرف کنندگان از محصولات شرکت، این حس را انتقال دهد که شرکت هدف خاصی را برای خود مشخص کرده و در جهت آن تلاش می‌کند، اعتماد به نفس و متمرکز بودن محصولات این شرکت را نیز القا می‌کند. در قسمت بالایی چشم دیگر آدمک فضایی خالی موجود است، این فضای خالی را شرکت برای این قرار داده تا استفاده کنندگان متوجه شوند. خلاقیت و انعطاف پذیری شرکت بسیار بالاست و در مقابل تغییرات ناگهانی خیلی راحت واکنش نشان می‌دهد و دچار بحران نخواهد شد. براستی این آدمک خندان حس جوانی و صمیمیت را برای استفاده کنندگان از محصولات LG به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید