جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پلان دوم سکانس ششم اپل؛ بررسی تخصصی آیفون 6 پلاس

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
پلان دوم سکانس ششم اپل؛ بررسی تخصصی آیفون 6 پلاس

آیفون 6 پلاس دومین پلان اپل برای نسخه ششمی بود که آیفون عرضه کرد. از همان ابتدا کمپانی اپل مرز نمایشگرهای کوچک را در گوشی های خود جا به جا کرد. ابعاد صفحه نمایش آیفون 6 پلاس بزرگ تر از 6 اس شده و با 5.5 اینچ اختلافی 0.7 اینچی پیدا کرده است. آیفون 6 پلاس نسبت به گوشی هم رده خود وزن بیشتری پیدا کرده است. ابتدا نگاهی به مشخصات کلی آن می‌اندازیم و سپس به بررسی جزئیات آن می‌پردازیم.

گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس

مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس

- سیستم عامل: IOS 8

- نمایشگر: 5.5 اینچ

- وزن: 172 گرم

- حافظه داخلی: 16/64/128 گیگابایت

- دوربین: 8 مگاپیکسلی (دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی)

- باتری: لی پو 2915 میلی آمپری

- پردازنده: A8

- مجهز به شبکه ارتباطی 4

- عرضه در رنگ های: خاکستری، نقره ای و طلایی

طراحی شیک ظاهری گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس

اگر به دنبال یک گوشی شیک با ظاهری زیبا می‌گردید گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس می‌تواند گزینه مورد نظر شما باشد. کمپانی اپل از همان روزی که آیفون 6 پلاس را عرضه کرد آب سردی بر پیکره ی گوشی های کوچک گذاشت و برای اولین بار با گامی رو به جلو گوشی 5.5 اینچی خود را به مخاطبان خود معرفی کرد. ساختمان آیفون 6 پلاس بی شباهت از آیفون 6 اس نیست؛ اما در اندازه ای بزرگتر. در حقیقت اپل این گوشی را بزرگ تر طراحی کرده تا برای کسانی که به نمایشگرهای بزرگ تری علاقه دارند توجه داشته باشد. در جلوی گوشی به مانند آیفون 6 اس شاهد بلندگو و دوربین سلفی در سمت چپ آن هستیم و کلید Home با همان خصوصیت همیشگی و با سنسور HD در اختیار شما خواهد بود. جایگیری کلیدهای ولوم و فرمانبر صوتی در سمت چپ و کلید پاور به تنهایی در سمت راست قرار دارد که پیش از این در آیفون 6 اس هم دیدم. در پشت گوشی نیز داستانی تکراری از آیفون 6 اس داریم که اپل سعی کرده از برچسب های آلومینیومی دست بکشد و از نوارهای پلاستیکی استفاده کند تا مشکل عدم آنتن دهی رفع شود.

چیزی که مهم است نکاتی است که آیفون برای بهتر شدن گوشی خود در نظر گرفته است. ابعاد آن 7.1 × 77.8 × 158.1 میلیمتر است که نشان دهنده یک گوشی بسیار بزرگ است. 175 گرم، نیز گویای یک گوشی تقریبا سنگین است. گوشی های امروزی بیشتر همین طراحی و حجم آیفون 6 پلاس را به خود گرفته اند که برای برخی کاربران مزیت محسوب می‌شود و برای برخی دیگر عیب. مزیت بزرگ بودن اندازه گوشی به تماشای بهتر فیلم ها و تصویربرداری با رزولوشن بالاتر کمک می‌کند اما در خوش دست بودن گوشی یک عیب محسوب می‌شود. زمانی که آیفون 6 پلاس عرضه شد برخی از منتقدان از اندازه بزرگ گوشی ابرایز نگرانی کردند. اما در کنار اندازه بزرگ آن مزیت بسیار بزرگی در اندازه صفحه نمایش داشت که طبق تصاویر صفحه نمایش، اکثر فضای مربوط به جلوی گوشی را اشغال کرده تا لذت تماشای فوق العاده ای را به دوست داران آیفون دهد.

گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس

بیشتر بخوانید:‌ نگاهی به آیفون 5s؛ قلمی، برای نوشتن قدمت اپل

صفحه نمایش گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس و تاچ آیدی نسل دوم

لذا صفحه نمایش گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس یک نمایشگر بزرگ را در اختیار دارد. 5.5 اینچ بودن نمایشگر به همراه کیفیت 1920×1080، این گوشی را در رده گوشی های با نمایشگر بزرگ و فول اچ دی قرار می‌دهد. از جمله گوشی هایی که در صفحه نمایش با آیفون 6 پلاس رقابت می‌کرد گوشی گلکسی نوت 3 بود که 0.2 اینچ بزرگتر از گوشی آیفون 6 پلاس بود. جالب است که بگوییم ضخامت 7.1 میلی متری 6 پلاس، تفاوت و برتری آن را با سایر هم رده های خود رقم می‌زند. استفاده از رنگ های sRGB به آیفون 6 پلاس کمک کرده تا نمایشگر برای نمایش دادن رنگ ها کم و کاستی ای نداشته باشد. این گوشی علی رغم بزرگ بودن صفحه نمایش آن نمی‌تواند به مانند تبلت ها و آی پد ها برای کتاب خواندن مناسب باشد.

آیفون 6 پلاس علاوه بر مزیت سخت افزاری نمایشگر بزرگ خود، در نرم افزار هم جایگاه مثبت خود را نشانه گرفته است. قابلیت split view controllers که قبلا در گوشی های آیفون دیده نمیشد در این گوشی به کار گرفته شده است. در این قابلیت، مخاطبین به صورت دو ستونه به نمایش در می‌آیند تا جزئیات بیشتری را از آن ها ببینیم، در حالیکه در نسخه های قبلی آیفون نمایش تک ستونه مخاطبین موجب مخفی شدن جزئیات از چشمان کاربران میشد و آن ها باید برای دیدن جزئیات مخاطبین خود بر روی مخاطب خود تاچ می‌کردند.

در این گوشی نیز از همان سنسور HD آیفون 6 اس بهره برده شده است. سنسورهای سه بعدی اثر انگشت، بین یک کاور شیشه ای و ترانزیستور تولیدکننده نور قرار دارد. همانطور که در بررسی تخصصی آیفون 6 اس گفتیم بر عکس اکثر سنسورها که صرفاً برای اثر انگشت کارآیی دارند، این تاچ ID در کنار قابلیت اثر انگشت ویژگی های دیگری را نیز در بر می‌گیرد.

گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس

سیستم عامل گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس

سیستم عامل گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس با در نظر گرفتن مقایسه ای که با آیفون 6 اس داشتیم شباهتی بی چون و چرا را برای ما نمایش می‌دهد. بسته شدن سیستم بر روی نسخه IOS 8 نشان از اضافه شدن ویژگی های خاصی به آیفون های جدید می‌داد. باتری گوشی در رابط کاربری سیستم بهبود یافته و شما در بخش Power Mode به راحتی می توانید باتری گوشی خود را کنترل کنید. صفحات جست و جو در پنل سمت راست خبری و پنل های دیگر (از جمله منوس App Store) بهبود یافته اند. دستیار دیجیتال هوشمند سیری بزرگ ترین دستاورد آیفون است که اپل تا کنون به آن دست یافته است. تمامی فرامین صوتی در فاصله ای 50 سانتی متر توسط سیری انجام می پذیرد. آلبوم تصاویر پیچیدگی نسخه های قبلی را ندارند و برای گوش دادن به موسیقی کماکان از طریق SHAREit بهره برده می‌شود. در این گوشی نیز ویدیئوها قابلیت زوم شدن هم دارند و تصاویر را در منوی دوربین به راحتی می‌توان Hide کرد. شاید تنها تفاوتی که این گوشی با دیگر گوشی های آیفون دارد تبدیل حالت عمودی به حالت افقی نمایشگر در زمانی است که گوشی را به طور خودکار می‌چرخانید. در این لحظه نوتیفیکشن ها و منوی بار در سمت مخالف گوشی قرار می‌گیرند.

بررسی سخت افزاری گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس

اپل در گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس از پردازنده A8 استفاده کرده است که یک پردازنده 64 بیتی منحصر به فرد به شمار می‌رود. این اتفاق در حالی می افتد که اپل برای گوشی آیفون 6 اس پردازنده A9 را در نظر گرفته بود. پردازنده های A9 و A8 تفاوت چندانی نسبت به هم ندارند جز اینکه A9 5 درصد کارآمدتر از A8 بوده و توان مصرفی بالاتری را دارد. پردازنده های A8 قادرند کارآیی گرافیکی گوشی را دو برابر از نسل قبلی کنند که در گوشی های آیفون 5 اس شاهد بودیم. لذا در این بین قدرت دوام مصرفی باتری نیز به خاطر این پردازنده افزایش می‌یابد. با این وجود این پردازنده به رم 1 گیگابایتی آیفون 6 پلاس کمک شایانی می‌کند تا هرگونه هنگ و یا خطای موجود در گوشی را برطرف کند.

نگاهی تخصصی به دوربین گوشی آیفون 6 پلاس

دوربین گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی iSight است و دوربین جلو نیز HD 1.2 مگاپیکسلی می‌باشد. تغییری در عدد مگاپیکسل مشاهده نمی‌شود و اپل در پاره ای از توضیحات ادعا کرد که کیفیت دوربین را بیشتر کرده است. رابط کاربری دوربین به مانند آیفون 5 اس است و فقط دو ویژگی جدید به آن اضافه شده است. یکی از این ویژگی ها توانایی فیلمبرداری گوشی با سرعت 240 فریم بر ثانیه است که در صورت چرخش دوربین به اطراف نمایش تاری کمتری را مشاهده می‌کنید. همچنین قابلیت فیلمبرداری OIS نیز در این گوشی فراهم شده که لرزش دوربین را به حداقل می‌رساند. قابلیت فیلمبرداری OIS کمک شایانی به بخش اسلوموشن دوربین می‌کند. تصاویر و سوژه های فیلمبرداری شده با تثبیت کننده ی اپیتیکال به خوبی به نمایش در می‌آیند. این قابلیت که با وجود پردازنده کمکی M8 انجام می‌شود به گوشی کمک می‌کند تا لنز دوربین به صورت شناور نگه داشته شود و سوژه ها بدون افت کیفیت تصویربرداری شوند. دوربین پشتی گوشی مقداری از بدنه بیرون زده تا گوشی بر روی سطح صاف کمی ناموزون باشد.

گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس

بیشتر بخوانید: گوشی هوشمند p20 پرو، استایل جذابی با نشان برند هواوی

برخی از مزایا و معایب گوشی آیفون 6 پلاس و 6 اس

* برای خرید گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس همیشه نسبت به خرید آن صحت اطلاعات را داشته باشید. این گوشی ها در برخی از مغازه ها در نوع دسته دوم به صورت رفرشی به فروش می‌رسند.

* حتی الامکان نسبت به خرید گوشی آیفون 6 اس اقدام کنید. چرا که هم گوشی خوش دست تری است و هم احتمال جایگزین شدن آن با نسخه های رفرشی بسیار کم تر است.

* برخی از باگ هایی که در فیلمبرداری آیفون 6 پلاس دیده می شود توسط اپل رفع نشده اند در حالیکه آیفون 6 اس مجزا از این باگ هاست.

* اندازه بزرگ گوشی آیفون 6 پلاس موجب شده بسیاری از کاربران نسبت به خم شدن گوشی احساس نگرانی کنند.

* بیرون زده شدن لنز دوربین از بدنه در آیفون 6 پلاس امکان شکسته شدن لنز را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید