جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پنل‌های خورشیدی ابزار تولید انرژی و پاکسازی آب به طور همزمان هستند

author منتشر کننده
نظرات (1) 11 0
پنل‌های خورشیدی ابزار تولید انرژی و پاکسازی آب به طور همزمان هستند

ذخیره‌ی انرژی و کمیابی آب شیرین دو مشکل کلیدی توسعه‌ی پایدار جهانی هستند. نزدیک به نیمی از پس‌روی آب در دنیا ناشی از تأسیسات تولید برق است در حالیکه برای نمک‌زدایی آب نیز برق بسیار زیادی مصرف می‌شود. مهندسان ابزاری ساخته‌اند که با قراردادن سیستم آب‌شیرین‌کن پشت سلول‌های خورشیدی بتوان ضمن تولید برق٬ آب خالص به دست آورد. با استفاده از این دستگاه مرکب و تسهیم زمین برای هر دو عملیات، می‌توان هزینه‌های سرمایه‌گذاری را به طور چشمگیری کاهش داد.

پنل‌های خورشیدی

پنل‌های خورشیدی مقایسه‌پذیر با سلول‌های خورشیدی تجاری

در تجربیات آزمایشگاهی زیر نور لامپ شبیه‌سازی شده خورشید، این دستگاه نمونه‌ی اولیه حدود 11 درصد نور ورودی را تبدیل به برق کرد. از نظر تبدیل 10 تا 20 درصد نور به انرژی کاربردی، با سلول‌های خورشیدی تجاری مقایسه‌پذیر هستند. محققان چگونگی کارکرد دستگاه را از طریق ریختن آب شور و آلوده به فلزات سنگین آزمایش کردند. بر اساس این آزمایش‌ها، تخمین زده شد که این دستگاه یک مترمربعی 1.7 کیلوگرم آب شیرین در هر ساعت پمپ می‌کند. این ابزار همچنان در حد نمونه‌ی اصلی باقی مانده؛ اما می‌تواند کمبود برق و آب شیرین را مهار کند.

پنل‌های خورشیدی کاربردی برای تصفیه‌ی آب سنگین

اخیرا تصفیه‌ی آب با پنل‌های خورشیدی توجه بسیاری به خود جلب نموده و عوامل بالقوه امیدبخش در پاسخگویی به نیاز روزافزون به آب نمایان کرده است. گرمای حاصل از پنل‌های خورشیدی باعث تصعید آب موجود در دستگاه تصفیه‌ی قرار داده شده در زیر آن می‌شود. بخار آب در غشای پلی‌استایرن پرمنفذی حرکت کرده، نمک و دیگر آلاینده‌ها را تصفیه می‌کند و امکان متراکم شدن آب خالص را در سمت دیگر ایجاد می‌کند. حرارتی که در تأسیسات مرسوم خورشیدی هرز انگاشته می‌شد، به عنوان منبع انرژی برای تولید آب خالص به کار ‌می‌رود.

پنل خورشیدی

پنل‌های خورشیدی تولید کننده برق از نور آفتاب

چندشاخگی اتصالات آب‌ - انرژی، به ویژه در مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی، به شدت تشدید شده است. مزارع خورشیدی که این دستگاه دوکاره را نصب می‌کنند می‌توانند به برآوردن نیاز جهانی به پاکسازی آب و تولید برق کمک کنند. راهبردی که مهندسان برای تولید برق ارا‌ئه داده‌اند ادغام هر دو جزء پنل نیروزای نور خورشید برای تولید برق و غشای تصفیه برای تولید آب است. پنل نیروزای نور، برق را با بهره‌وری انرژی بیشتر از 11 درصد تولید می‌کند که هم اندازه‌ی میزانی است که این پنل بدون نصب ابزار تصفیه ایجاد کرده و 9 برابر بیشتر از مقداری است که در عملیات پیشین به دست آمده است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. امروزه با توجه به مفید و ارزان بودن انرژی های تجدیدپذیر، اهمیت آنها چندین برابر شده است

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید