جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پورشه تایکان کراس توریسمو: خودرو الکتریکی که در انتظارش بودید

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
پورشه تایکان کراس توریسمو: خودرو الکتریکی که در انتظارش بودید

اگر منتظر پورشه تایکان کراس توریسمو نبودید، پس تصور داشتن چنین ماشین فوق العاده ای را نداشته اید.

سوبارو راز فروش گسترده واگن های استیشن به آمریکایی ها در سال 1995 را افشا کرد. وقتی واگن های استیشن در ابتدای رونق، با کسادی فروش مواجه شدند، سوبارو روکش پلاستیکی بدنه (و یک سال بعد ارتفاع تعلیق) را به میراث ارزشمند واگن اضافه کرد و آن را "اوت بک" نامید. و همانطور که مورد تایید سایر تولیدکنندگان مانند ولوو قرار گرفت، کارایی این فرمول به اثبات رسید. مارك آلمانی جدید پورشه تایکان کراس توریسمو 2022، امیدوار است كه این تاكتیك، نتایج مشابهی را برای استیشن تمام الكتریکی خود، ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی دنیای خودرو

چقدر نوع پورشه تایکان کراس توریسمو از نوع معمولی تایکان متفاوت است؟

همانطور که مدل تسلا Y اساساً یک مدل 3 با بالابر معلق جزئی و سقف متفاوت است، پورشه تایکان کراس توریسمو تقریباً یک سدان تمام چرخ متحرک با دو چرخ تایکان است که دارای حالت درایو گراول، سیستم تعلیق استاندارد هوا، و قابلیت رانندگی در مناطق مرتفع است.

پورشه تایکان کراس توریسمو

با توجه به استاندارد بودن چهار چرخ محرکه موتور دوگانه، پیشرانه ها به طور پیش بینی شده از نمونه های پورشه تایکان 4 و توربو الگوبرداری کرده اند. در عقب خودرو یک موتور مگنت دائمی در هر محور، یک گیربکس دو سرعته اتوماتیک و در جلو یک جعبه دنده تک سرعته قرار گرفته اند. تایکان ۴ کراس توریسمو استاندارد دارای قدرت 375 اسب بخار و 368 پوند فوت گشتاور است. مدل 4S دارای قدرت 482 اسب بخار و 479 پوند فوت است. توربو 616 اسب بخار و 626 پوند فوت دارد. و توربو S 616 اسب بخار قدرت و 774 پوند فوت دارد. پورشه تایکان کراس توریسمو با عملکرد فوق العاده ی باتری پلاس پورشه، که با ظرفیت 93 کیلووات دربرابر استاندارد ۷۹ کیلووات سدان تایکان ساخته شد، وارد عرصه ی خودروهای الکترونیکی شده است. پورشه در رابطه با رنج سرعت هنوز حرفی برای گفتن ندارد؛ سازمان حفاطت از محیط زیست تاکنون واگن جدید را تأیید نکرده است، اما انتظار می رود مدل های توربو با شارژ حدود 200 مایل و 4 نسخه با 230 مایل شارژ، رتبه بندی شوند. مانند تمام تایکان ها، کراس توریسمو می تواند تا 270 کیلووات شارژ سریع داشته باشد (20 کیلووات بیشتر از سریعترین سوپرشارژر تسلا V3)، این بدان معنی است که باتری خودرو می تواند در 22 دقیقه شارژ 5 درصدی را به 80 درصد برساند.

پورشه تایکان کراس توریسمو

قسمت عقب نشان دهنده تفاوت دیگری بین مدل های پورشه تایکان معمولی و پورشه تایکان کراس توریسمو است. واگن جدید ظرفیت بار عقب را از 14.3 فوت مکعب به 15.7 افزایش می دهد، در حالی که صندوق عقب در 2.9 فوت مکعب بدون تغییر باقی مانده است. به لطف خط سقف جدید، سرنشینان صندلی عقب نیز فضای داخلی 3.6 اینچ اضافی دارند، در حالی که فضا برای کسانی که در جلو هستند 0.3 اینچ افزایش می یابد. این نوع پورشه همچنین یک باربری سفارشی نصب شده بر روی سقف و یک پایه برای نگه داشتن دوچرخه در عقب دارد که به دو سوکت اختصاصی در سپر عقب تایکان کراس توریسمو متصل می شود.

بیشتر بخوانید: سوبارو فارستر 2022: تغییرات چشمگیری که هرگز ندیده اید

آیا رانندگی کردن با نوع پورشه تایکان کراس توریسمو مانند رانندگی با تایکان معمولی است؟

فقط با وجود تغییرات مکانیکی کوچک بین سدان و واگن، جای تعجب نیست که پورشه تایکان کراس توریسمو جدید در شهر با نسخه سدان کاملاً یکسان است. قدرت این واگن با داشتن 616 اسب بخار قدرت (که هنگام استفاده از کنترل پرتاب تا 670 اسب می رسد) و 626 پوند فوت ، قدرت، از رقبای خود خود پیشی گرفته.

پورشه تایکان کراس توریسمو هنگام گاز دادن، با سرعت بسیار به جلو می تازد ، که سرعت آن تا حدودی با چند نوع واگن استیشن دیگر - و حتی اتومبیل های اسپورت - می تواند مطابقت داشته باشند. اما یک نسخه سریعتر وجود دارد. پورشه می گوید تایکان کراس توریسمو در 3.1 ثانیه از 0 به 60 مایل در ساعت شتاب می گیرد و یک چهارم مایل را در 11.1 طی می کند. این شرکت می گوید نسخه Turbo S به ترتیب در 2.7 و 10.7 ثانیه عمل خواهد کرد. علاوه بر این، بر اساس آزمایش قبلی ما برای یک سدان تایکان تربو S،  ما انتظار داریم برآورد پورشه محافظه کارانه باشد.

پورشه تایکان کراس توریسمو

اگرچه پورشه تایکان کراس توریسمو همان عملکرد انفجاری سدان را به تصویر می کشد ، اما به دلیل تغییرات سیستم تعلیق، تفاوت هایی وجود دارد. بالابر 0.8 اینچی کراس توریسمو در ارتفاع سواری پیش فرض ممکن است کوچک باشد، اما مطمئناً قابل توجه است. در اطراف شهر در حالت عادی، کمی آرامتر از سدان احساس می شود، زیرا فنرهای هوا با بادشدن کیسه هوا باعث افزایش ارتفاع سواری می شوند. این باعث می شود که سیستم تعلیق محکم تری داشته باشید و تجربه ای خارق العاده و فراموش نشدنی داشته باشید.

تنظیمات سیستم تعلیق نیز بر تعادل سواری و هندلینگ خارق العاده آن تأثیر منفی می گذارد. مانند یک خلا YS دایسون، یک تایکان توربو معمولی خودش را در جاده به جلو می راند، در حالی که تایکان کراس توریسمو در هر دو حالت عادی و اسپرت ارائه شده است، فقط با اشاره به شکل لاغر بدنه، کمی شاسی بلند است. خوشبختانه، به نظر می رسد حالت های رینج و اسپورت پلاس سیستم تعلیق، بار دیگر این خودرو را در نقطه قوت خود قرار داده و تحرک سریع و حساسی را که شما ازپورشه تایکان کراس توریسمو انتظار دارید، ارائه می دهد. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات مختلف سیستم تعلیق و تفاوت بین مدل ها، به انتهای مقاله رجوع کنید)

ما فرصتی برای آزمایش روکش حالت گراول پورشه تایکان کراس توریسمو نداشتیم، اما پورشه می گوید که این مدل برای "مسیرهای پوشیده با ریگ یا سطوح گل آلود جاده" طراحی شده است. با توجه به زاویه رویکرد / شکست / خروج کراس توریسمو با 12.2- ،12.0- ، 16.2 درجه، اگر به دنبال قابلیت آفرود بیشتر از پورشه الکترونیکی خود هستید، احتمالاً یک ایی هایبرید برای شما بهتر است.

قیمت پورشه تایکان کراس توریسمو چقدر است و آیا ارزش آن را دارد؟

با توجه به اینکه در نسخه پورشه تایکان کراس توریسمو تک موتوره، محرک عقب، باتری کوچک یا فولادی وجود ندارد، واگن برقی جدید کمی گرانتر از نسخه سدان است. قیمت تایکان ۴ کراس توریسمو از 92،250 دلار شروع می شود، که 10 هزار دلار بیشتر از تایکان معمولی است. شکاف قیمت برای بقیه صفحات تا حدودی کمتر می شود: قیمت تایکان 4S کراس توریسمو از 111،650 دلار (در مقابل 105،150 دلار برای نوع معمولی تایکان S4) شروع می شود، پورشه تایکان توربو کراس توریسمو با قیمت 154،850 دلار (در مقابل 152،250 دلار برای تایکان توربو) و دامنه - صعود به بالا پورشه تایکان توربو کراس با 188،950 دلار شروع می شود (در مقایسه با 186،350 دلار برای تایکان توربو S). مانند سایر انواع پورشه، گزینه ها به سرعت کم می شوند. در بازار مجهز ما در آلمان قیمت پورشه تایکان کراس توریسمو احتمالاً حدود 195000 دلار باشد.

آیا پورشه تایکان کراس توریسمو 2022 در مقایسه با نمونه های "معادل" سدان ارزش بالاتری دارد؟

 گفتن عینی بدون داشتن فرصتی برای اجرای واگن الکتریکی جدید پورشه تایکان کراس توریسمو از طریق آزمایش ابزار دقیق، دشوار است. از نظر ذهنی ، سقف کشیده و مشخصات جدید جذاب، کاملاً مناسب آن است. همانطور که سوبارو حدود دو و نیم دهه پیش به عرصه ی خودرو را پیدا کرده است، برخی از روکش ها در فروش واگن های استیشن بسیار کمک کننده بوده اند. برای هر کسی که می خواهد یک پورشه جدید خریداری کند، احمقانه است که همه ی اطلاعات مرتبط با پورشه تایکان کراس توریسمو را نداند.

پورشه تایکان کراس توریسمو

اطلاعات بیشتر در مورد سیستم تعلیق پورشه تایکان کراس توریسمو

تقریباً به همان روشی که تسلا مدل Y در اصل یک مدل 3 با ارتفاع تعلیق جزئی و یک سقف متفاوت است، پورشه تایکان کراس توریسمو جدید، تقریباً یک سدان تایکان چهار چرخ متحرک با موتور بزرگ است که دارای بسته باتری بزرگ با مدل گراول است. حالت درایو گراول، تعلیق بادی استاندارد و افزایش ارتفاع جزئی - فقط 0.8 اینچ برای پورشه تایکان کراس توریسمو استاندارد یا 1.2 اینچ برای تایکان کراس توریسمو با بسته طراحی برای مسیرهای ناهموار است. مورد دوم همچنین شامل روکش های اضافی بدنه است که شما از یک استیشن شاسی بلند با پوشش یک ماشین اسپورت کراس اوور، انتظار دارید.

افزایش ارتفاع سواری بسیار جالب توجه است، زیرا بین نسخه استاندارد کراس توریسمو و تایکان استاندارد هنگام نصب نسخه استاندارد با سیستم تعلیق بادی پاسم پورشه، همپوشانی زیادی وجود دارد.

یک پورشه تایکان کراس توریسمو بدون بسته طراحی آف رود 1780 دلاری - مانند اتومبیل آزمایشی تصویری ما پورشه تایکان کراس توریسمو – همانند تایکان در تنظیمات متوسط پیش فرض خود در یک ارتفاع سواری مشخص قرار می گیرد (برای حالت های رانندگی عادی و اسپرت استفاده می شود) پورشه تایکان کراس توریسمو در تنظیمات تعلیق پایین (که در دو حالت رینج و اسپورت پلاس فعال می شود یا در تنظیمات رانندگی شخصی انتخاب می شود)، دارای ارتفاع تقریباً برابر با یک سدان تایکان در تنظیم متوسط استاندارد است. پورشه تایکان کراس توریسمو با بسته طراحی آف رود از تنظیمات ارتفاع به عنوان حالت پایه درایو برای راندن در حالت های نرمال، اسپرت و گراول استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید