جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چهار عامل مخرب که میزان بازدهی شما را کاهش می‌هد

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
چهار عامل مخرب که میزان بازدهی شما را کاهش می‌هد

امروزه به دلیل دسترسی راحت و آسان افراد به اینترنت و شبکه های اجتماعی شاهد این موضوع هستیم که اوقات بسیار زیادی را صرف استفاده از آن می‌نماییم که هیچ تاثیری بر افزایش بازدهی ندارند، به این دلیل که برنامه‌ی زمانی درست و دقیقی را برای استفاده از آن در نظر نگرفته‌ایم.

همه‌ی ما می‌دانیم که وقت گذراندن در رسانه های ارتباط جمعی و یا تماشای برنامه های تلویزیونی در شبکه های مختلف برای ساعت ‌های طولانی و در آخر هفته، امر سازنده ای نیست. این قبیل موارد در زمره‌ی عادات بد و منفی یک شخص محسوب می‌شود و تاثیر منفی بر میزان بازدهی فرد گذاشته و آن را به شدت کاهش می‌دهد، اگر به روند فعالیت های خود در زمان اوقات فراغت توجه و دقت کافی داشته باشید، به این امر پی می‌برید که ساعات زیادی از زمان شما در اوقات فراغت به هدر می‌رود که می‌توان به درستی از آن استفاده کرده و با افزایش توانایی و مهارت خود به میزان بهره وری و بازدهی بالاتری در انجام کارها دست یابید.

میزان بازدهی

اگر شما برنامه ریزی برای استفاده‌ی بهینه از زمان خود را به کار گرفته اید و حتی زمان تماشای فیلم و فعالیت در فضای مجازی را تا حد ممکن کاهش داده اید اما باز هم دچار آشفتگی و اضطراب هستید به طوری که نمی‌توانید به خوبی بر روی بهره وری خود تمرکز کنید، بهتر است موارد دیگر را نیز بررسی نمایید.

در این مقاله عوامل بازدارنده‌ی بازدهی که اختلال و وقفه در کارهای شما ایجاد می‌کند و تاثیر مستقیم بر فعالیت های شما گذاشته و میزان بهره وری شما را کاهش می‌دهد ارائه شده است. با مطالعه ی آن می‌توانید بسیاری از عوامل مخرب و منفی را از خود دور نموده و به کمک آن بازدهی خود را افزایش دهید

وجود مشکلات خانوادگی بازدهی شما را کاهش می‌هد

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که همواره تاکید زیادی بر جدایی بین زندگی کاری و زندگی شخصی می‌شود و دلیل آن را می‌توان در میزان بازدهی کاری افراد جستجو کرد. پافشاری واصرار زیادی بر روی حفظ تعادل بین زندگی کاری و شخصی وجود دارد، چرا که این موضوع منجر به افزایش بازدهی افراد شده و افزایش بازدهی نیز منجر به افزایش رضایت شغلی خواهد شد و این موضوع بدان معنا است که زندگی شخصی ما از لحظه ای که وارد  شرکت و محل کار خود می‌شویم، باید متوقف شود و تمرکز ما بر امور و فعالیت های که مسئول انجام آن هستیم، گذاشته شود.

اغلب افرادی که دچار مشکلات عدیده هستند و با مسائل استرس زایی در زندگی شخصی خود مواجه‌اند، درگیر به آن عوامل استرس زا و دغدغه های ناشی از آن در محل کار و در حین انجام فعالیت ها هستند و این مسئله می‌تواند به عنوان یک افت جدی در میزان بازدهی افراد به شمار آید.

به عنوان مثال، نتایج تحقیقاتی که در همین زمینه انجام شده است، نشان می‌دهد که اگر یک کارمند شرکت شما، دچا مشکلاتی در زندگی خود باشد که منجر به طلاق وی شود، همین موضوع ضررهای مالی زیادی را بر شرکت شما وارد خواهد آورد که ناشی از نرخ بالای غیبت، افسردگی، اضطراب و بی انگیزگی آن کارمند بوده است و این موضوع کارایی و بهره وری را نیز کاهش خواهد داد.

این موضوع بسیار مهم است که شما نسبت به مسائلی که موجب کاهش بازدهی کاری تان می‌شود، آگاهی کافی داشته باشید، این موضوع باعث می‌شود که شما با خنثی سازی اثرات عوامل بازدارنده‌ی بازدهی خود و یا کارمندان تان، روش‌ های سازنده ای را برای مدیریت آن مسائل شناسایی کرده و به کار بندید و شاهد اثرات مثبت پیشرفت شخص خود و یا کسب و کار و تجارت تان باشید.

عدم عزت ‌نفس بازدهی شما را کاهش می‌هد

وقتی بحث در مورد بازدهی یک فرد می‌شود، اغلب به مسایلی که بر روند فعالیت ها و نحوه ی انجام آن موثر است توجه می‌شود و بعضا با چنین سوالاتی آغاز می‌شود که آیا شما وقت خود را صرف انجام کارها می‌‌کنید؟ آیا اکثر وقت خود را صرف پرداختن به مسائل جذاب اینترنتی می نمائید؟

به طور عمده توجه کمتری به فرآیندهای تفکر زیربنایی که آگاهانه یا ناخودآگاه هر روز از ذهن ما عبور می کنند و نحوه‌ی کار ما را شکل می‌دهند، معطوف می‌شود. اما این یک حقیقت است که طرز فکر ما می ‌تواند تاثیر زیادی بر میزان بازدهی ما داشته باشد.

به عنوان مثال، عدم اعتماد به نفس در کسب موفقیت و یا شک داشتن به خود در به پایان رساندن یک کار و پروژه، می‌تواند موجب ضعیف شدن عملکرد و خود تخریبی شود. این موضوع ریشه در باورهای بازدارنده ی منفی و خود محدود کننده‌ی فرد در مورد آنچه که واقعا قادر به انجام آن می‌باشد، دارد. و یا بسیاری از اوقات افراد تنها به این دلیل که شایستگی لازم برای انجام یک کار را در خود نمی بینند، عقب نشینی می‌کنند، چه بسا که با قبول و پذیرش آن کار به خوبی از انجام آن برآیند و این موضوع به دلیل عدم اعتماد به نفس و عزت نفس پایین این عده از افراد می‌باشد که حتما باید سعی کنند تا با انجام تکنیک ها و روش هایی موثر و مفید سعی در افزایش عزت نفس خود داشته باشند.

مهم نیست که علت اصلی عزت ‌نفس پائین شما چیست، مهم این است که قبل از اینکه کارتان تمام شود، به این مساله توجه کنید. در برخی موارد حتی مراجعه به یک روانپزشک می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید: یادگیری و توسعه منجر به پیشرفت شما و کارمندان می‌شود

عدم خواب کافی بازدهی شما را کاهش می‌دهد

کمبود خواب می‌تواند ظرفیت شما را برای بازدهی از بین ببرد. اگر از جمله افرادی هستید که فکر می‌‌کنید یک یا دو فنجان قهوه در صبح می تواند جبران کمبود خواب شب گذشته ی شما را بکند، باید بدانید که به سختی در اشتباه هستید چرا که مطالعات نشان می‌دهند که  کافی یا ناکافی بودن میزان خواب شما، به طور مستقیم بر میزان بازدهی کار شما تاثیر دارد.

در حقیقت اگر شما بیشتر از یک ساعت کمبود خواب داشته باشید، در روز بعد دچار عدم تمرکز و خستگی مفرط خواهید شد. به همین دلیل است که پزشکان میزان خواب کافی برای بدن را بین 7 تا 9 ساعت در روز توصیه می‌کنند. خواب خوب و کافی در شب، تاثیر مستقیمی بر توانایی فرد در کارهای پرفشار، تصمیم‌ گیری‌ های مهم و فکر کردن دارد. بنابراین شما هم برای آنکه بتوانید یکی از عوامل بازدارندهی بازدهی خود را در روند فعالیت هایتان از بین ببرید، سعی کنید به میزان کافی بخوابید و به مغز خود استراحت دهید. میزان توان و انرژی شما به طرز چشمگیری بر بازدهی شما تاثیرگذار است.

توجه به این نکته مهم است و یکی از رموز موفقیت در برنامه های کاری این اصل است که کیفیت خواب برای حفظ سلامت، به ویژه برای کارآفرینان ضروری است.

بیشتر بخوانید: برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، چگونه باید کار کنیم

اضطراب و دلهره بازدهی شما را کاهش می‌دهد

یکی از عوامل مخرب که گریبانگیر تعداد زیادی از افراد در سرتاسر دنیا شده است، عامل استرس است که آثار بد و منفی زیادی را به همراه دارد و مهم تر اینکه بازدهی فرد را به شدت کاهش می‌هد زیرا روند انجام فعالیت مغز را مختل می‌نماید. استرس و نگرانی های ذهنی، هم در طول روز و هم در طول ساعات خواب به سلامت جسمی و روحی فرد آسیب می ‌رساند و کیفیت زندگی را از بین می‌برد.

چیزی که افراد کمتری متوجه می ‌شوند این است که استرس و یا اضطراب مدیریت نشده می‌تواند به توانایی آن ‌ها برای انجام کارها آسیب برساند. تحقیقات نشان می ‌دهند که اضطراب و استرس می‌تواند عملکرد کاری، روابط با همکاران و کیفیت کلی کار را کاهش دهد.

استرس و اضطراب ممکن است ناشی از عوامل متعدد فراوان باشد که در هر یک از افراد به شکلی متفاوت ظهور و بروز می‌یابد و این شرایط می‌‌تواند حاد و یا مزمن باشد. مهم نیست چرا دچار استرس می‌شوید، مهم این است که نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشید و به دنبال راهی برای مدیریت موثر آن باشید، زیرا به این طریق شما می‌توانید در طولانی مدت بازدهی کاری خود را افزایش دهید و موفقیت های بیشتری را بدست آورید.

مسائل  و موضوعات مختلفی چون، یک بحران اقتصادی، از دست دادن کارمندان مهم یا مشکلات در زندگی خصوصی و عواقب آن ها به ندرت قابل ‌پیش ‌بینی هستند. پذیرفتن این موضوع، اولین قدم به سوی یک رابطه ی سازنده همراه با شک و تردید است. برای مقابله با استرس مربوط به عدم قطعیت، کاری که نباید انجام دهید این است که وانمود کنید خوب هستید و به این ظاهر سازی ادامه دهید. این کار موجب کاهش بهره وری، تحلیل رفتن انرژی شما و کیفیت پایین زندگی می‌شود.

حل کردن این مورد ممکن است به سادگی حل نمودن مسئله ای که در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی وجود داشت، نباشد اما دقیقا به همان اندازه مهم است و باید به آن توجه کنید. با یاد گرفتن نحوه‌ی مدیریت موثر مسائل خانوادگی، عزت ‌نفس پایین، مشکل کمبود خواب و اضطراب و استرس، شما به طور همزمان بازدهی خود را افزایش خواهید داد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید