جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه با طراحی لباس به درآمد قابل قبولی برسیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
چگونه با طراحی لباس به درآمد قابل قبولی برسیم؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا چگونگی ورود به کسب و کار طراحی لباس را به شما آموزش دهیم.

طراحی لباس در مرحله اول نیازمند علاقه فرد به این حیطه کاری است. گاها افراد تصور دارند که ورود به این حرفه نیازمند مدرک دانشگاهی است اما دنیای مد در وهله اول نیاز به علاقه و پشت کار خود فرد است.

اما داشتن دانش و مهارت کافی و گذراندن یک دوره طراحی لباس کامل و استاندارد که شامل تمامی مباحث آموزش طراحی لباس است از جمله مبانی طراحی، رنگ، جنسیت‌شناسی و بافت، استایلینگ، خلاقیت در طراحی لباس، طراحی لباس مشاغل، طراحی لباس کودکان، طراحی لباس مجلسی، طراحی لباس روز زنانه، طراحی لباس شب زنانه، طراحی لباس تفریح و گردش، طراحی لباس مخصوص طبیعت گردی، طراحی لباس عروس، طراحی لباس محلی و لباس اقوام، طراحی لباس جشن و مراسم، طراحی لباس مناسب برای برنامه‌های تلویزیونی، آگاهی به صنعت پوشاک، مد و فشن، طراحی لباس ورزشی، طراحی لباس‌هایی برای استفاده روزمره و شناخت اکسسوری‌های پوشیدنی است همه از محتوای این دوره آموزش طراحی لباس باید باشد.

نکاتی که باید در انتخاب آموزشگاه طراحی لباس در نظر داشته باشیم

صنعت طراحی لباس در دنیای مد بسیار پر درآمد و جذاب است. و از جمله مشاغل قدیمی و نسبتا پر درآمد است.

طراحی در دنیای مد مختص طراحی کیف، کفش، کلاه و مانتو است که ما بین این طراحی ها، طراحی مانتو جزء پر طرفدار ترین صنعت در ایران محسوب می شود.

البته بعد از یک آموزش طراحی لباس بسیار کامل و جامع و دوره‌های تمرینی هدفمند در این دوره داشتن یک مدرک شناخته‌شده و معتبر نیز به فرد علاقه‌مند به طراحی لباس برای دریافت جواز کسب‌وکار، مهاجرت، شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها و آشنایی با پایگاه‌های اجتماعی طراحان و فعالان صنعت مد و پوشاک کمک می‌کند. پس برای انتخاب یک دوره آموزش طراحی لباس از کیفیت آموزش آن موسسه آموزشی و مدرک معتبر و بین‌المللی آن نیز مطمئن شوید.

گذراندن یک دوره کارآموزی در کنار یک یا چند طراح حتی به‌صورت رایگان برای کسب تجربه بیشتر، به‌دست آوردن اعتماد به‌ نفس بیشتر، شناخت بازار کار طراحی لباس و مد، نحوه تعامل با مشتری، تهیه مواد اولیه، نحوه برخورد و معامله با خیاط و یا کارگاه دوخت، تحویل کار به مشتری، آگاهی از قیمت‌های روز نیز یک کار هوشمندانه است.

1 الی 2 ماه کارآموزی در کنار افراد یا گروه های طراح لباس کافی خواهد بود. این کار را کسانی که قصد ورود به بازار آرایشگری دارند و همینطور طراحان داخلی و دکوراسیون نیز انجام می‌دهند و بعد از سپری کردن این دوره به‌راحتی وارد بازار کار می‌شوند.

چگونه با طراحی لباس به درآمد قابل قبولی برسیم؟

برای تبدیل شدن به یک طراح، چه چیزهایی نیاز است؟

برای اینکه به یک طراح لباس حرفه ای تبدیل شوید در وهله اول نیاز به کارگاه و محل کار شخصی نیست. همچنین برای شروع این کار شما نیاز به سرمایه اولیه هم نخواهید داشت

فقط کافی است بودجه کمی برای تبلیغات کنار بگذارید. داشتن اطلاعات مربوط به نوع بازاریابی در صنعت مد بسیار مهم است دقت کنید انتخاب یک دوره آموزشی کامل این‌جا به کار می‌آید. به‌طور مثال در کلاس طراحی لباس آموزشگاه پیشکسوتان دوره بازاریابی، شناخت بازار کار طراحی لباس و شناخت نیازهای مشتری در صنعت مد به‌طور کامل آموزش داده می‌شود.

چه روش هایی در بازاریابی و تبلیغات در طراحی لباس نتیجه بخش تر خواهد بود؟

برای اینکه طراحی لباس حرفه ای شوید نیاز به دیده شدن دارید و در رابطه با این موضوع اینستاگرام در دنیای مجازی به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

شما لازم نیست در خیابان و این طرف و آن طرف و با روش‌های سنتی دنبال مشتری بگردید در عوض شما باید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که سهم اصلی در سبک زندگی مخاطبین شما دارد را یاد بگیرید.

بازار کار طراحی لباس به چه صورت است؟

یکی از موثرترین روش کسب و کار در صنعت طراحی لباس، طراحی آلبوم است. هر چه طراحی کردید و در طی دوره تکمیل و اصلاح کردید را در یک آلبوم نگه دارید تا طراح بودن و متبحر بودن خود را هر جا که لازم بود با آن نشان دهید.

تقویت مهارت‌های ارتباطی یکی از راه‌های موثر برای به‌دست آوردن موقعیت شغلی در صنعت پوشاک و مد است. این کار با مطالعه یک‌سری مطالب و کتاب‌های موفق در این زمینه به‌راحتی برای فرد علاقمند به طراحی لباس میسر و در دسترس است.
همواره مد رایج روز و رقبای‌تان را رصد کنید!

موضوع مهم دیگر اینکه شما باید به مد روز در جامعه و آگاهی از موج مد، حساس و هوشیار باشید. همه ما همیشه می‌بینیم در فصول مختلف یک مجموعه از پوشش‌هایی مرسوم و متداول است.

وظیفه شما به‌عنوان یک طراح لباس دقیقاً همین است که مد رایج را رصد کرده، تشخیص دهید و در ترویج آن و تأمین آن تقاضا، فعال باشید تا همه بدانند برای طراحی لباس باید سراغ شما بیایند، باید از شما سوال بپرسند و راهنمایی بگیرند و توسط شما وسوسه شوند، بهتر، زیباتر و مثل مد روز، بپوشند.

دنبال کردن طرح‌های برندها و همکاران با سابقه‌تر شما، بسیار مهم است با این کار شما هم رقیبان‌تان را رصد می‌کنید و هم اینکه از آن‌ها الهام و اقتباس می‌گیرید و با علاقمندی‌ها و نیازهای بازار کار طراحی لباس آشنا می‌شوید. مرتب با شرکت در کلاس‌های مختلف، مطالعه مقالات و مطالب جدید سایت‌ها و حضور در جشنواره‌های مختلف، اطلاعات، دانش و مهارت خود در زمینه طراحی لباس، طراحی مد و فشن را ارتقا دهید.

شما می‌توانید طراح لباس بودن را به‌عنوان یک کسب و کار اصلی و تمام وقت و شخصیت اجتماعی خود برگزینید و از اعتبار و درآمد مناسب در این حوزه برخوردار باشید به‌شرطی که یک طراحی لباس حرفه‌ای با اطلاعات و مهارت کافی باشید.

در مرحله آخر بهتر است کشورهایی که پیشرو در صنعت مد و فشن بوده و طراح لباس بودن در آن‌ها از جایگاه اجتماعی، شغلی و درآمد بالایی برخوردار است را در ذهن داشته باشید.
خوب است بدانید دو کشور همسایه ترکیه و امارات در این حوزه بسیار پیشرو و قدرتمند هستند. در این راستا مقاله اشتغال در شغل طراحی مد و لباس در کشورهای همسایه را بخوانید.
کشورهای انگلیس، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، مکزیک (پایتخت این کشور)، ایتالیا، برزیل، آلمان و هلند به مد فشن و طراحان لباس جایگاه و اعتبار زیادی می‌دهند.

چگونه با طراحی لباس به درآمد قابل قبولی برسیم؟

بیشتر بخوانید: ایده نگهداری از کودک برای کسب درآمد بالا

آیا شغل طراحی لباس پردرآمد خواهد بود؟

شغل طراحی لباس از آن دسته کسب و کارهایی است که این روزها سر و صدای زیادی به پا نموده است و علاقه مندان بسیاری را نیز به سمت خود جلب کرده است اما به راستی شغل طراحی لباس چه فایده ای برای جامعه دارد، چرا افراد مایل هستند تا وارد این رشته شوند؟ در این مقاله قصد داریم تا در خصوص مزایا این شغل و نکات آن بیشتر صحبت نماییم.

هر آنچه که باید در خصوص شغل طراحی لباس بدانید

هر شغل دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است که مجموع آنها می تواند به نفع فرد باشد و یا اینکه موجب عقبگرد او شود. این مورد در خصوص شغل طراحی لباس نیز صادق است. اما در ادامه شما می توانید با مزایای این شغل بیشتر آشنا شوید:

مزیت های شغل طراحی لباس

 1. افزایش اعتماد و رضایت از خود: شغل طراحی لباس

زمانی موجب ترقی طراحان می شود که آنها با تکنیک ها، ابزار و مدل های روز آشنا باشند. در این صورت با فراهم نمودن تمهیدات لازم می توانند به جلو حرکت کرده و نام خود را در این حوزه ثبت نمایند. در نظر داشته باشید که هر اندازه فرد به شهرت بیشتری دست یابد، اعتماد به نفس وی نیز به همان اندازه بیشتر خواهد شد و به رضایت شغلی بیشتری نیز دست می یابد. البته تمام این موارد در شرایطی به دست می آید که فرد بتواند ایده های خود را به صورت عملی پیاده سازی کرده و آنها را به بازار ارائه نماید.

2. راه اندازی کسب و کارهای شخصی:

هنگامی که ایده در ذهن یک فرد تشکیل می شود و قرار است تا به لباس تبدیل گردد، همراه با آن شما باید به سوالات زیادی در ذهن خود پاسخ دهید. شغل طراحی لباس به صورت مدام در تکاپو است. اگر فرد به اندازه کافی باهوش و اعتماد به نفس باشد می تواند در صنعت مد و کسب و کار طراحی لباس موفق شود و به شهرت برسد. در این راه لازم است تا وی بسیار سخت کار کند و لباس و لوازم جانبی با کیفیتی را بکار گیرد. در پاسخ به این سوال که شغل طراحی لباس چه فایده ای برای جامعه دارد؟ می توان بیان داشت که این مورد موجب خود اشتغالی طیف وسیعی می گردد.

3. باعث تقویت سخت کوشی می شود:

قبل از ورود به کسب و کار طراحی لباس و تصمیم به اتخاذ این شغل، فرد باید همواره بداند و در نظر داشته باشد که برای رسیدن به موفقیت مورد نظر خود باید سخت کار کند. وقتی کسی با کار و تلاش مداوم  در کار طراحی لباس خود اشتیاق نشان می دهد، سرانجام، به نتیجه مد نظر خود دست می یابد و در دنیای مد به شهرت دست می یابد.

4. افزایش خلاقیت:

کسب و کار طراحی لباس همیشه با نوآوری های جدید و خلاقیت رو به رو می باشد که در بین افراد بسیار پرطرفدار بوده و آنها را به تلاش وامی دارد. با این توضیح افرادی که در این رشته قدم می گذارند، همیشه در تلاش هستند تا خلاقیت خود را بسط دهند و همین مورد نیز باعث سرگرمی آنها می شود. اگر قصد دارید تا یک روش خلاقانه و سرگرم کننده برای مشاهده و حضور دنیای مد داشته باشید لازم است تا چشمان تیزبینی داشته و تصور وسیع تری نسبت به آنچه می خواهد بدست آورید در ذهن خود پرورش دهید چرا که این رشته موجب  ارتقا شما خواهد شد.

 5. درآمد زیاد:

یکی دیگر از مواردی که در پاسخ به کسب و کار طراحی لباس چه فایده ای برای جامعه دارد، باید به آن توجه نمود؛ این مهم می باشد که صنعت طراحی لباس دارای درآمد بالایی است. در آغاز کار به عنوان اولین گام جهت ورود به صنعت طراحی لباس، فرد مجبور است به صورت کارآموز فعالیت نماید اما پس از آن می تواند درآمد شخصی خود را داشته باشد. با توجه به میزان استقبال مردم، درآمد وی نیز بیشتر خواهد شد.

6. هیجان و انرژی زیاد:

عموم افراد که می خواهند به دنبال کسب و کار طراحی لباس باشند یا علاقه بسیاری به شغل مد دارند، می توان انتظار داشت که آنها به دنبال شهرت خواهند بود. حرفه طراحی لباس، شغلی است که در آن فرد عقاید جدید خود را بیان می کند و از طریق بیان این ایده ها به درآمد بالایی نیز دست می یابد لذا هیجان بالایی به دست می آورد.

7. مسافرت:

یک طراح لباس در کسب و کار خود برای اینکه بتواند بهترین طرح ها را ارائه دهد، لازم است تا بسیار مسافرت رفته و با فرهنگ ها و تکنیک های مختلف آشنا شود. اگر طراحی لباس شما در مسیر رو به پیشرفت حرکت نماید، می توانید به سرعت شعب مختلف خود را در نقاط مختلف جهان برپا نمایید. اگر بتوانید به عنوان طراح لباس یکی از سلبریتی ها فعالیت نمایید، قطعا می توانید به درآمد قابل قبولی خواهید رسید.

8. محل کار متفاوت:

وقتی کسی بخواهد کسب و کار طراحی لباس را آغاز نماید، مطمئناً با اتفاق ها و ایده های متفاوت در محل کار خود روبرو می شود. هر پروژه جدید متفاوت، جالب تر و بی نظیر تر از پروژه های قبلی خواهند بود. همین مورد نیز موجب می شود تا فرد با تنوع بالایی روبرو شود و دچار یکنواختی و خستگی نگردد.

9. دیدار با افراد جدید و متفاوت:

در کسب و کار طراحی لباس، باید برای همه افراد این موضوع روشن باشد که طراحان افراد ماجراجویی هستند و با موارد متفاوت روبرو هستند. در صنعت لباس یا مد اغلب طراحان مد به دلیل دید مثبتی که در گذشته از خود ایجاد نموده اند، دارای مشتریان و علاقه مندان ثابتی می باشند لذا تلاش خواهند نمود که این حس مثبت را همواره حفظ نمایند. آنها این فرصت را به دست می آورند که با افراد مشهور ملاقات کنند و به درآمد بالایی نیز دست یابند.

جمع بندی کلی در صنعت طراحی لباس

به صورت کلی باید در نظر داشت که کسب و کار طراحی لباس برای افرادی مناسب می باشد که به دنبال تغییر هیجان می باشند. جامعه نیز از وجود این افراد انرژی لازم برای تکاپو را به دست می آورد. باید در نظر داشت که شغل طراحی لباس می تواند فرصت های شغلی خوبی را ایجاد نموده و افراد زیادی را سرگرم نماید. این مورد در جهان نیز موجب شناخته شدن یک کشور می گردد. 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید