جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کاهش 11 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در فصل اول 2022

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
کاهش 11 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در فصل اول 2022

اطلاعات تازه نشان‌ می‌دهد که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند به علت شرایط نامطلوب بازار افتی 11 درصدی در فصل اول 2022 داشته. با این وجود سهم سامسونگ و اپل در بازار با افزایش روبه‌رو بوده است.

طبق نتایج تحقیقات موسسه پژوهشی Canalys، در بازار کنونی گوشی‌های هوشمند کمپانی سامسونگ با در اختیار داشتن 24 درصد از سهم بازار، پیشتاز است. اپل نیز با سهم 18 درصدی خود در جایگاه دوم قرار دارد و شیائومی با سهم 13 درصدی در مقام سوم به چشم می‌خورد. در نهایت شرکت‌های اوپو و ویوو نیز به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.

این کمپانی‌ها با وجود نامطمئن بودن بازار توانستند از طریق توسعه تنوع محصولات خود راهی پیدا کنند تا در بازار باقی بمانند. برای مثال سامسونگ دستی به سر و روی سری A کشید تا گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌ قیمتش در بازار محبوب بمانند.

 کاهش 11 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در فصل اول 2022

بیشتر بخوانید: گلکسی زد فولد 4 احتمالا از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره خواهد برد

دلایلی کاهش فروش گوشی‌های هوشمند

به گفته «سانیام چائوراسیا»، یکی از تحلیلگران Canalys در حالی که سری آیفون 13 به تصاحب تقاضای مشتریان ادامه می‌دهد، مدل آیفون SE که به تازگی به بازار آمده در حال تبدیل شدن به مدل مهمی در میان گوشی‌های هوشمند میان‌رده اپل است. دلیل امر مذکور شاید امکانات مورد تقاضای این گوشی نظیر اتصال 5G باشد. البته این گفته با یک بررسی از اپراتورهای آمریکا در تناقض است.

 وی همچنین در ادامه علت کاهش فروش سال جاری را «محیط ناآرام تجاری» در سه ماهه اول سال عنوان می‌کند و عقیده دارد که بازار با مشاهده سویه امیکرون و شیوع دوباره کووید-19 دچار ضربه شد اما اقدامات سریع درمانی به همراه واکسیناسیون گسترده اوضاع را به سرعت آرام‌تر کردند.

او همچنین می‌گوید علاوه بر این موارد، جنگ میان اوکراین و روسیه به همراه قرنطینه‌های اخیر چین و سلسله تورم‌های پیش آمده نیز همگی مزید بر علت شده‌اند و روی میزان تقاضای این بازار فصلی تاثیر گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید