جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کتاب اثر مرکب

author منتشر کننده
نظرات (1) 1 0
کتاب اثر مرکب

همه‌ی ما می‌دانیم که به دست آوردن موفقیت، امری ناگهانی نیست و عوامل متعددی در تبدیل یک فرد عادی به یک انسان موفق نقش دارند. سرنوشت به دست خودتان ساخته می شود اگر می‌خواهید جاده‌ی موفقیت را برای خود هموار کنید، کتاب اثر مرکب به نویسندگی دارن هاردی می‌تواند راهگشای شما در این مسیر پرپیچ‌وخم باشد. ایده‌های جدید و کاربردی این کتاب، می‌تواند زندگی شما را متحول کند.

معرفی کتاب اثر مرکب:

کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) برخی از تجربیات شخصی دارن هاردی (Darren Hardy) را در برگرفته است. این کتاب در ایران و دیگر کشورهای جهان مخاطب های بسیاری را مجذوب خود کرده است و یکی از پرفروش‌ترین‌های فهرست نیویورک تایمز و آمازون شناخته شده است. هاردی سال‌ها جزو سرآمدان صنعت موفقیت و پیشرفت شخصی بوده، صدهاهزار دلار  صرف آزمودن ایده‌ها، منابع و فلسفه‌های گوناگون کرده و در آخر، همه نتایج بررسی ها و تجزیه و تحلیل های خود را در سال‌های ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱ در کتاب اثر مرکب منتشر کرده است. دارن هاردی در زندگی شخصی خودش، درستی یا نادرستی هزاران ایده، منبع و ابزار مختلف را مورد آزمایش قرار داده است و از طریق شکست‌ها و پیروزی‌هایش نشان داده است که کدام ایده‌ها، ارزشمند هستند و کدام یک به هیچ دردی نمی‌خورند.

این کتاب به مخاطب می آموزد که چگونه هر کس می تواند از طریق به کارگیری عادت های خوب در طول زمان، به اهداف خود دست یابد و موفقیتی را کسب کند که همیشه در زندگی خواستار او بوده است. اثر مرکب نشان می‌دهد که با داشتن انتخاب‌های کوچک هوشمندانه، می‌توانید به پاداش‌هایی بزرگ دست پیدا کنید. اغلب اوقات گام های کوچکی که انسان‌ها در لحظه برمی‌دارند، در کوتاه‌ مدت اثر محسوسی ندارد اما به تدریج با گذشت زمان، اثر آن‌ اقدام‌ها و تصمیم‌های کوچک بهتر و بیشتر دیده می‌شوند و از یک جا به بعد، خروجی آن‌ها با سرعت تر پیش می رود و رشد می‌کند. دارن هاردی تعریف اثر مرکب را به این شکل توصیف می‌کند: «انتخاب‌های کوچک و هوشمندانه اگر با پیوستگی و پایداری همراه باشند در طول زمان می‌توانند تفاوت‌های بنیادین ایجاد کنند.» البته جالب‌ترین جنبه این کتاب این است که، هرچند نتایج بسیار بزرگ هستند اما قدم‌های لازم برای رسیدن به آن نتایج در لحظه‌ی برداشته شدن، آن‌قدرها مهم به نظر نمی‌رسند.

افتخارات کتاب اثر مرکب:

- یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

- یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران

- یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون

- یکی از عناوین فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد.

معرفی نویسنده اثر مرکب:

دارن هاردی در فوریه‌ی سال 1971 میلادی در آمریکا متولد شد. او نویسنده، سخنران و ناشر سابق مجله‌ی موفقیت است. او یکی از برجسته ‌ترین مربی موفقیت سال‌های اخیر شناخته شده است که بیش از 20 سال است که در صنعت رشد و موفقیت شخصی در جایگاه یک سخنران انگیزشی فعالیت کرده است. هاردی زمانی که هجده ماه داشت، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و از کودکی در کنار پدرش بزرگ شده است و او را یکی از بهترین مربیان خود می‌داند. او از سنین پایین علاقه‌ بسیاری به کسب درآمد و سبک زندگی افراد ثروتمند داشت و کسب ‌وکارو تجارت را از هجده‌ سالگی شروع کرد. وی در بیست ‌وچهارسالگی، به درآمدی بیش از یک‌ میلیون دلار در سال رسید و سرانجام در بیست‌ وهفت‌ سالگی صاحب شرکتی به ارزش پنجاه ‌‍میلیون دلار شد و به یک جوان میلیونر تبدیل شد.

دارن هاردی در دو دهه‌ی گذشته، یکی از رهبران صنعت موفقیت و پیشرفت شخصی بوده‌ و در تلاش‌های تجاری‌اش، از موفقیت چشمگیری برخوردار شده است و به عنوان یکی از رهبران صنعت رشد و موفقیت فردی با صدها نویسنده، سخنران و مدیر برتر همکاری داشته است. او ده‌ها هزار کارآفرین تربیت کرده است، مشاور شرکت‌های بزرگ بوده و شخصاً ده ها مدیرعامل کارآمد را تعلیم داده است.هاردی در طول فعالیت‌های مختلف خود با رهبران بزرگ، نویسندگان و سخنرانان مختلف همکاری داشته‌ و نوشته‌هایش، همواره جزو پرفروش ‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده است.

دارن هاردی در سال ۲۰۱۰ پا به عرصه نوشتن گذاشت و نویسندگی را با نوشتن کتاب محبوب و پرفروش اثر مرکب آغاز کرد. هاردی سه شبکه موفق تلویزیونی را در کارنامه کاری خود هدایت کرده است او بیش از 1000 نمایش تلویزیونی با تأثیرگذاری بالا تولید کرده و به مدت هشت سال یعنی تا سال 2015 ناشر و سردبیر مجله موفقیت یکی از پرتیراژترین مجلات جهان بوده است. کارکردن، مصاحبه، نوشتن و گزارش برای این مجله منجر به این شد که با کارآفرینان و مدیران برجسته دنیا از جمله استیو جابز، مارک زاکربرگ، ایلان ماسک و...  آشنا شود و نشست و برخاست داشته باشد و همین امر راه را برای ورود او به دنیای موفقیت گشود. از آثارهای دیگر دارن هاردی می توان به بهترین سال زندگی تو، مرد واقعی، 10 هفته تا موفقیت بی چون و چرا و دیوانگان ثروت ساز اشاره کرد.

در بخشی از کتاب اثر مرکب می خوانیم:

خواسته‌هایی که در قلبتان دارید، شاید بزرگ‌تر از محیطی باشد که خودتان را در آن می‌یابید. گاهی لازم است از محیط خارج شوید تا آرزو‌هایتان برآورده شود. این همانند کاشتن نهال بلوط در گلدان است. وقتی دارای ریشه شد، رشدش متوقف خواهد شد. نهال، فضای بیشتری لازم دارد تا به درختی تنومند تبدیل شود؛ همانند شما!

وقتی درباره محیط اطراف‌تان صحبت می‌کنم، اشاره من به تمام چیز‌هایی است که شما را احاطه کرده‌اند. فقط به محل زندگی‌تان اشاره نمی‌کنم. ایجاد محیط مثبت برای حمایت از موفقیت‌تان به این معناست که باید بی‌نظمی‌ها را از زندگی‌تان پاک کنید.

کتاب اثر مرکب را چه کسانی باید بخوانند؟

به گفته خود هاردی این کتاب «درباره موفقیت و هر آن‌چیزی است که واقعاً برای دستیابی به موفقیت لازم است». این کتاب یک پیشنهاد ویژه برای علاقمندان به آثار انگیزشی و موفقیت است. بدون شک رسیدن به موفقیت خواسته‌ی همه‌ی ماست. هیچکس از شکست شاد نمی‌شود. اگر می‌خواهید یک برنامه عملی منسجم داشته باشید و راهکارهای جدیدی جهت دستیابی به موفقیت بیاموزید، خواندن کتاب اثر مرکب را از دست ندهید. خواندن این کتاب برای هر کسی که می کوشد تا با ایجاد تغییرات در زندگی شخصی، کاری و اجتماعی خود به رفاه، سلامت و سطح بالاتری از کیفیت زندگی برسد ضروری است.  کسانی که در پی یافتن یک کتاب اثرگذار و عملیاتی هستند، از این اثر نکات ارزشمندی را می آموزند.

تکه ای از جملات تاثیر گذار کتاب اثر مرکب:

- تصمیم‌های خُرد و کوچک روزانه ‌‌ی شما است که می‌تواند شما را به زندگی مطلوب ‌تان می‌رساند، یا به فاجعه‌ ای که از آن می‌هراسید.

- نمی‌توانید با آدم‌های منفی وقت بگذرانید و انتظار یک زندگی مثبت را داشته باشید.

- ریشه ‌کن کردن عادت‌های ریشه دوانده همچون درخت کاجی تنومند، کاری سخت و مشقت ‌بار خواهد بود.

- هرگز از کسی که حاضر نیستید به جای او باشید، نصیحت نخواهید!

- تا زمانی که چیزی را اندازه نگیرید، نمی‌توانید آن را مدیریت کرده یا بهبود ببخشید.

- قدرت کم‌ رنگ‌ترین جوهر از قوی‌ترین ذهن‌ها بیشتر است.

- مغز شما برای خوشحال کردن شما طراحی نشده است. مغزتان فقط بر اساس یک دستورالعمل بنا شده: بقا.

- افزایش آگاهی شما نسبت به عادت‌های بدتان، برای این‌که آن عادت‌ها را ترک کنید کافی نیست.

- همان طرز فکری که شما را به شرایط فعلی‌تان رسانده است، ممکن نیست شما را به ‌سوی شرایط دلخواهتان هدایت کند.

- ارسطو نوشته است: «ما همان کارهایی هستیم که مکرراً انجام می‌دهیم.»

- با هدف گذاری، شما به مغزتان می‌گویید که چه چیزی را جستجو کند و روی چه چیزی متمرکز باشد.

- بر اساس تحقیقات، برای تثبیت یک عادت در ذهن ناخودآگاه شما، حداقل به ۳۰۰ مرتبه تکرار و تقویت نیاز دارید؛ این تقریباً یعنی یک سال تمرین مداوم.

- زندگی شما محصول انتخاب‌های لحظه‌به‌لحظه شماست.

آنچه از کتاب اثر مرکب می آموزیم:

اثر مرکب کتابی است بسیار دوست داشتنی که خواندن آن آسان و کاربردی است. این کتاب هیچ جادویی ندارد جز اقدام بر اعمال و عادت های قدیمی. مطالعه این کتاب برای هرکسی که می خواهد به سطح بالاتری از موفقیت برسد لازم است. دارن هاردی در این کتاب نشان می دهد که چگونه از قدرت اثر مرکب برای ایجاد موفقیت و زندگی فوق العاده که می خواهیم استفاده کنیم. این اصل اساسی و ساده شما را یاری می کند که موفقیت خود را چندین برابر کنید، پیشرفت خود را دنبال کنید و در نهایت به اهداف خود دست یابید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید