جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کتاب عادت های اتمی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
کتاب عادت های اتمی

چطور عادت‌های ما بر زندگی مان تاثیر می گذارد؟ آیا برای رسیدن به نتایج و هدف های بزرگ، باید کارهای بزرگ و خارق‌ العاده‌ای انجام دهیم یا روی عادت‌های کوچکمان متمرکز شویم؟ دوست دارید چه تغییر مثبتی در زندگی‌تان ایجاد کنید؟ عادت های اتمی، عادت‌های ریز و کوچکی هستند که به اتم تشبیه شده‌اند. این عادات مانند اتم کوچک هستند اما توانایی قدرتمند بودن را دارند. این عادت‌ها زمانی قدرتمندتر می‌شوند که به صورت مداوم تکرار شوند.

 ایجاد عادت‌های خوب مثل کاشتن بذری کوچک است که در طول مدت زمان و با مراقبت مداوم می‌تواند به درختی تنومند تبدیل شود. برعکس، شکستن عادت‌های بد مانند تبرزدن به تنه‌ی درختی تنومند است. این کار بسیار سخت پیش می‌رود؛ اما اگر مداوم ادامه دهید، درنهایت درخت را از جا برخواهید کند.

 در کتاب «عادت‌های اتمی» یا همان کتاب خرده عادت ها، راهکارهای عملی و ثابت شده برای ساخت عادت‌های خوب و کنار گذاشتن عادت‌های بد ارائه می‌ شود. در این کتاب می آموزیم عادت‌ها ۴۰ درصد رفتارهای روزانه ما را تشکیل می‌دهند. بنابراین نقش ویژه ای در ساختار کلی شخصیت و زندگی‌ ما دارند. همچنین تأثیر عادت‌های کوچک در زمانی طولانی و رسیدن به نتایج فوق العاده دراثر همین عادت‌های کوچک و ساده مورد بررسی قرار می گیرد که درست است که کارهای کوچک و ساده در ابتدا ممکن است تغییرات آنچنانی در زندگی مان ایجاد نکنند و باعث نا امیدی شوند ولی اگر به طور مداوم و مستمر در طول مدت زمان تکرار شوند و در انجام آن ها کوتاهی نشود می توانیم شاهد نتایج فوق العاده ای از آن ها باشیم.

معرفی کتاب

جیمز کلیر سال‌های بسیاری است که درباره‌ی عادت‌ها مطالعه می‌کند و در وبلاگش درباره‌ی عادت‌ها می‌نویسد. کتاب «عادت‌های اتمی» نتیجه‌ی این مطالعه‌ها و تجربه‌ی شخصی او‌ از اجرای روش عادت‌های اتمی است.

کتاب«عادت‌های اتمی» با موضوع ترک و تغییر رفتارها و عادت ها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمزبه شمار می رود. این کتاب، با استفاده از تحقیقات علمی، استدلال ها و مثال‌های واقعی اثبات می کند که چطور تغییرات رفتاری، منجر به شکل ‌گیری عادت‌های جدید می‌شوند که این عادت‌های جدید می توانند مارا در مسیر موفقیت همراهی کنند. در این کتاب، نویسنده ایده‌های اثبات شده و کاربردی را از بیولوژی، روانشناسی و علوم عصب شناسی گرفته تا یک راهنمای گام به گام و ساده برای ساختن عادت‌های خوب و ترک عادت‌های بد را مطرح می نماید. مطالب نویسنده از آن جهت کاربردی‌ است که قواعد را در قالب چارچوب‌هایی شامل مثال‌ها و زندگی‌های تامل برانگیز، ارائه می‌دهد. به همین علت مخاطب با نویسنده ارتباط برقرار می‌کند و درک مطالب و قانون‌ها برای او آسان تر می‌شود.

کتاب عادت های اتمی اینجاست تا به شما نشان دهد چطور این عادت های تان هستند که زندگی‌تان را می‌سازند و چطور کنترل کامل این عادت‌ها را با بهترین تکنیک های ممکن می توانید در دست بگیرید. این کتاب، به سبکی جالب و روان، به ما می آموزد که چگونه با شناخت عادت های کوچک و مدیریت این عادت ها، هر روز یک درصد بهتر از دیروز شویم. هر روز یک درصد بهتر شدن، معادل سالی 37 برابر بهتر شدن است!

این کتاب دارای ترجمه‌های متعددی به زبان فارسی نیز هست و اکثرکسانی که این کتاب را مورد مطالعه قرار دادند آن‌ را بسیار مفید و کاربردی پنداشتند و آن‌ را یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه تغییرعادت ها می شناسند.

کتاب عادت های اتمی

درباره جیمز کلیر

جیمز کلیر کارآفرین، عکاس و صاحب آکادمی عادت و یکی از بهترین نویسندگان و سخنرانان آمریکایی است که در سال 2017 برمبنای تجربه‌های فراوانش درزمینه‌ی تغییر عادت‌ها و ایجاد عادت‌های خوب و پتانسیل آن‌ها برای پیشرفت فردی برای خودش این آکادمی را تاسیس کرده است که مراجعه کنندگان بسیاری دارد. کلیر در ابتدا کارش را با نوشتن مقالاتی در jamesclear.com، با موضوع تجربیات شخصی‌اش در مورد عادت‌های مختلف شروع می کند و به مرور زمان این کار منجر به این می شود که هزاران مشترک خبرنامه ایمیلی پیدا کند و به عنوان متخصص عادت‌ها در بین مردم شناخته شود. او در سال 2016 مقالاتش در نشریه‌های مهم تایم، اینترپرنیور و فوربس به چاپ رسیدند، که این امر منجر شد تا 8 میلیون نفر در آن سال نوشته‌هایش را بخوانند و طرفدار او شوند.

او درباره‌ی عادت‌ها و قدرت درونی آدم‌ها زیاد می‌نویسد و به کشف و یافتن راه‌هایی برای بهتر زیستن بسیار علاقه مند است. به قول جیمز کلیر همین رفتارها و عادت های کوچک است که مشخص می کند 5 سال بعد کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم!

کتاب عادت های اتمی که یکی از آثار فوق العاده اوست در سال 2018 به چاپ رسید و بیش از ۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشت و همچنین این کتاب به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده است این کتاب دو هدف را نشانه گرفته است: اول اینکه چگونه عادت‌های خوب را در خود به وجود آوریم و دوم اینکه چطور عادت‌‎های بد در خود را به طور کامل ریشه ‌کن کنیم.

هدف اصلی این کتاب

هدف اصلی کتاب «عادت‌های اتمی» تمرکز هویتی است که بر اساس عادت‌های فرد ایجاد می شود. با این نگرش، تمرکزتان بر آن هویت و شخصیتی خواهد بود که علاقه مند باشید. پس، باید تصمیم بگیرید می‌خواهید چه کسی باشید و با کمک گام‌های کوچکی که در جهت آن برمی‌دارید، این مسئله را به خودتان ثابت کنید.

پیام اصلی جیمز کلیر برپایه‌ی همان قانون قدیمی اسکینر است که در دهه‌ی ۱۹۳۰ مطرح شد؛ همان قانونی که چارلز داهیگ نیز در کتاب «قدرت عادت» براساس آن توصیفی برای چگونگی تغییر عادت‌ها نوشته است.

کتاب عادت های اتمی

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

- افرادی که به مطالعه‌ی رفتارهای مختلف انسان علاقه‌ مند هستند.

- افرادی که به دنبال ساختن عادت‌های خوب و ترک عادت‌های بد هستند.

- افراد موفقی که علاقه مند به کسب موفقیت های بیشتر هستند.

برخی از جملات تاثیر گذار این کتاب

- یک عادت یک روال یا رفتاری است که به طور مرتب و در بسیاری موارد به طور خودکار، انجام می شود.

- تغییراتی که در ابتدا کوچک و بی اهمیت به نظر می رسند، می توانند به نتایج قابل توجه ای تبدیل شوند؛ اگر بتوانید سال ها به آن ها پایبند باشید.

- در طولانی مدت، کیفیت زندگی ما اغلب به کیفیت عادات ما بستگی دارد.

- تنها راهی که از طریق آن پیشرفت کردم (که البته تنها انتخابم بود)، از کوچک شروع کردن بود.

- من به عنوان یک نویسنده متولد نشدم. من از طریق عادت هایم به یک نویسنده تبدیل شدم.

- عملی ترین روش برای تغییر چیزی که هستید، تغییر کارهایی است که انجام می دهید.

- تنها با ساده تر کردن اصول زندگی (از طریق عادات) می توانید فضای ذهنی مورد نیاز برای تفکر و خلاقیت را ایجاد کنید.

- افرادی که کنترلی بر عادات خود ندارند، اغلب کسانی هستند که کمترین آزادی را دارند.

- تا زمانی که ناخودآگاه را آگاه نکنید، او زندگی شما را هدایت می کند و شما آن را سرنوشت می نامید.

- ما آنقدر به انجام کارهایی که همیشه انجام داده ایم عادت کرده ایم، که حتی لحظه ای متوقف نمی شویم تا ببینیم اصلا درست هستند یا نه!

- عادات سازنده فعلی، به شما امکان می دهند کارهای بیشتری را در آینده انجام دهید.

- با افرادی معاشرت کنید که عادت‌هایی دارند که دوست دارید خودتان داشته باشید، انسان‌ها با هم رشد می‌کنند.

- هيچ‌وقت اولين اشتباه شما را نابود نمي‌کند. مسئله‌ي نابودکننده، آن اشتباهات مکرری است که به دنبال آن مي‌آيند.

- سه سطح تغییر وجود دارد: تغییر نتیجه، تغییر فرآیند و تغییر هویت.

- تبدیل شدن به بهترین نسخه خودتان، مستلزم این است که به طور مداوم باورهایتان را ویرایش کنید و هویت خودتان را ارتقاء و گسترش دهید.

- قانون گلدیلاکس بیان می کند که انسان هنگام کار بر روی وظایفی که در لبه تواناییهای فعلی آنها هستند، بالاترین سطح انگیزه را تجربه می کنند. بزرگترین تهدید برای موفقیت، شکست نیست، بلکه خستگی است.

- فردی که برای زندگی خود دلیل دارد، می‌تواند تقریبا بر تمامی چگونگی‌ها غلبه کند.

- موفقیت هدفی نیست که بخواهید بدوید تا به آن برسید و از خط پایان عبور کنید. یک سیستم از بهبودها و پروسه‌ای بی‌پایان است که باید اصلاح شود.

- تخصص، یک راه قدرتمند برای غلبه بر حادثه  ژنتیک بد است. هر چه بیشتر در مهارت خاصی ماهر شوید، رقابت کردن با شما دشوارتر میشود.

- ترفند لازم برای شروع هر کار این است که میل به انجام آن را به وجود آورید.

- اگر یک موضوع، کاری کند که فرد احساساتی شود، آن فرد دیگر به ندرت به داده‌ها علاقه ‌مند می‌شود. به همین دلیل است که احساسات می‌توانند تهدیدی برای تصمیم‌گیری عاقلانه ما باشند.

- هنگامی که شما نمیتوانید با بهتر بودن برنده شوید، میتوانید با متفاوت بودن برنده شوید.

آموزه هایی از این کتاب

-  خارج شدن از مسیر انتخابی اشتباهی و قرار گرفتن در مسیر صحیح

-  چگونگی ایجاد تغییرات کوچک و ساده و در نتیجه رسیدن به نتایج فوق العاده

- طراحی محیط مناسب برای آسان تر کردن مسیر رسیدن به موفقیت

- اعتماد به خود و ساختن هویت قوی تر

- غلبه بر نداشتن انگیزه و اراده

- ترک عادت های بد و زندگی با عادت های خوب

- طراحی سیستمی برای بهترشدن 1 درصدی روزانه

پیام نهایی

تغییرات کوچک رفتاری، به معنای تغییرات لحظه ای در زندگی نیستند؛ اما آن رفتار را به عادتی روزانه تبدیل می‌کنند که درنتیجه منجر به تغییرات بزرگ می‌شوند. هنگامی که از خرده‌ عادت‌های روزانه‌ مان شروع کنیم، شکستن و تغییر دادنشان به مراتب ساده تراز عادت‌های اساسی ‌مان هست و دیرتر از راهی که شروع کرده‌ایم احساس خستگی می‌کنیم، بنابراین بیشتر در‌ مسیرمان می‌مانیم و با شور و انگیزه این مسیر را ادامه می‌دهیم در نتیجه برای ایجاد تغییر در زندگی، لازم به انقلابی بزرگ و پیشرفت‌های خیلی بزرگ و عجیب نیست اتفاقا درباره ساخت سیستمی از عادات مثبت است که وقتی با یکدیگر همکاری می کنند، نتایج فوق العاده چشمگیری را مشاهده خواهیم کرد. اگر شما فردی هستید که مدت زیادی است می خواهید عادت های خود را تغییر دهید ولی با شکست مواجه شده‌اید، به طور حتم این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا جدی‌تر تلاش کنید. کتاب عادت های اتمی آگاهی شما را درباره سلامتی، تناسب اندام و سرگرمی‌ها بسیار بالا می برد و همچنین باعث می‌شود با سیستم‌های پیرامون این موارد آشنا شوید و آن‌ها را ایجاد کنید. به نظر می‌رسد این‌ موارد بهترین و بزرگترین درس‌های این کتاب برای هر فرد است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید