جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گلکسی نوت 3، قدم های ابتدایی و هوشمندانه‌ی سامسونگ

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
گلکسی نوت 3، قدم های ابتدایی و هوشمندانه‌ی سامسونگ

پس از سِیر گذرای سامسونگ بر روی نوت 1 و نوت 2، تصمیم بر این شد که کمپانی سامسونگ نسل سوم گوشی های مدل نوت را با سر و صدای زیادی عرضه کند. گلکسی نوت 3 نیز به مانند بسیاری از گوشی های هوشمند جدید به خوبی خود را در کانون توجهات قرار داد. کمتر کسی باور می کرد که خانواده ی نوت با چنین پیشرفتی در دنیای گوشی های هوشمند حاضر شود؛ اما سامسونگ با همت و بردباری همیشگی موفق شد این نسل از گوشی ها را تا اوج قله بالا ببرد. خانواده ی نوت بی شک از بهترین پرچمدارانی است که سامسونگ در عرضه ی آن موفق بوده است. از خصوصیات بارز آن وجود جدیدترین تکنولوژی های یک گوشی به همراه یک پنل بزرگ است که به تازگی شاهد هستیم که نمایشگرهای بزرگ وارد کار شده اند. اکنون وقت آن رسیده تا مدل نوت را با هم بررسی کنیم و در ابتدا نگاهی به گوشی هوشمند گلکسی نوت 3 داشته باشم.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 3

مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی نوت 3

نگاهی به مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی نوت 3:

- سیستم عامل: اندروید 4.3 

- صفحه نمایش: 5.7 اینچ

- رم: 3 گیگابایت

- حافظه داخلی: 64/32/16 گیگابایتی

- چیپست: اسنپدراگون 800

- دوربین پشت (اصلی):  13 مگاپیکسل

- وزن: 168 گرم

- باتری: لیون 3200 میلی آمپری

- رنگ: مشکی، سفید، قرمزِ تیره و صورتی

بیشتر بخوانید: آشنایی با تمامی برندهای گوشی های هوشمند

ظاهر گوشی هوشمند گلکسی نوت 3 چگونه به نظر می‌رسد؟

گوشی هوشمند گلکسی نوت 3 اگرچه امروزه عضوی از گوشی های خارج از رده محسوب می‌گردد ولی کماکان در بازار ایران به عنوان گوشی های دسته دوم به فروش می‌رسند. سامسونگ در همان ابتدا از طراحی ساده قبلی خود سامان گرفته ولی در ابعادی بزرگ تر. گوشی های گلکسی نوت 3 با اینکه دارای ابعاد بزرگی هستند ولی نمی‌توان آن ها را هم سایز گوشی Galaxy Mega 6.3 دانست. پس با در دست گرفتن این گوشی، عجزی نخواهید داشت و تقریبا برای دستان بزرگ بسیار خوش دست خواهد بود. اما برخلاف اندازه بزرگی که نسبت به نسل قبلی پیدا کرده است، قطر آن بسیار کمتر و نازک تر شده است. یعنی یک گوشی تقریبا بزرگ ولی باریک را در دست خواهید داشت.

این گوشی اولین محصول سامسونگ است که در قاب پشتی از پلاستیک شبه چرم استفاده شده و خبری از پلاستیک براق نیست. منتقدین، علت استفاده سامسونگ را از این قاب، عدم لیز خوردن گوشی متناسب با اندازه آن می‌دانند. در کنار دلایلی که می‌توان مد نظر گرفت، سامسونگ به جلوه دهی آن هم توجه داشته است. اگر به دقت نگاه کنید، یک قاب کاملاً مشابه چرم را می‌بینید؛ از حواشی آن که شیار دارد تا اطراف گوشی که یک حالت دوخت دیده می شود. حتی شما با لمس قاب پشتی احساس می‌کنید که از جنس چرم می‌باشد.

سامسونگ قلم S Pen خود را نیز از حالت گرد به حالت مستطیلی مبدل ساخته است. از نکات جالبی که پیش از این در گوشی های هواوی سری p شاهد بودیم، سیستم هشداردهنده نوری بود که در این گوشی نیز به کار گرفته شده است. این هشدار دهنده که به شکل یک سوراخ گرد کوچک در سمت راست و بالای صفحه نمایش دیده می‌شود وظیفه‌ی هشدار دادن (با چشمک زدن) در هنگام دریافت پیام و یا تماس های صوتی را بر عهده دارد.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 3

صفحه نمایش 5.7 اینچی گوشی هوشمند گلکسی نوت 3

اندازه و بزرگی صفحه نمایش گوشی هوشمند گلکسی نوت 3 یک سر و گردن بالاتر از رقبا است. اندازه 5.7 اینچی صفحه نمایش گوشی نوت 3 در همان روزهای ابتدایی نوید یک نسل جدید با صفحه نمایش های بزرگ را می‌داد. شاید از دیدگاه کمپانی اولین استارت گوشی با صفحه نمایش های بزرگ را همین سامسونگ با عرضه نوت 3 زد که که مدعی است آیفون نسخه های پلاس و Max خود را از آن الهام گرفته است. البته این ادعا یک فرضیه است و ممکن است نا به جا باشد. چرا که بسیاری از برندهای معتبر نیازی به تقلید از یک کمپانی دیگر ندارند.

برگردیم سر همان صفحه نمایش نوت 3. اولین چیزی که با نگاه به نمایشگر مشاهده می‌کنیم عدم وجود موارد اضافه در صفحه نمایش است. نمایشگر با یک طول و عرض مناسب خودش را در جلوی گوشی جا کرده و نسبت 74 درصدی آن نسبت به بدنه رقم خوبی را در روزهای اولیه‌ی سامسونگ تخمین زده است. برای اولین بار و پس از عرضه گلکسی S4، سامسونگ در نوت 3 هم از تکنولوژی سوپر آمولد بهره برده تا کیفیت صفحه نمایش را به کیفیت FHD مبدل سازد. همچنین چیدمان ریزپیکسلی به کار رفته در S4 نیز به در نوت 3 به کار گرفته شده تا یک صفحه ی به شدت با کیفیت را در هنگام پخش فیلم داشته باشیم.

تنها برگ صد در صد برنده ای که نوت نسبت به بقیه در صفحه نمایش دارد، وجود لایه‌ی Digitiser در نمایشگر است. با وجود این لایه، امکان نگاشتن با قلم S Pen بر روی نمایشگر حاصل می‌‌شود. این صفحه نمایش در زیر نور دید بسیار مناسبی را برای شما رقم می زند و بد نیست آن را در عصر و زیر نور آفتاب تست کنید.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی M21؛ میانه رویی در راه ورود به بازار

گوشی هوشمند گلکسی نوت 3 از چه پردازنده ای بهره برده است؟

می‌رسیم به بخش نرم افزاری و سخت افزاری گوشی هوشمند گلکسی نوت 3. سامسونگ جدیدترین اندروید زمان خود را که نسخه 4.3 بود برای نوت 3 عرضه کرد. این گوشی نهایتاً تا اندروید 5 قابل پشتیبانی بود اما نتوانست رقم بیشتری را به خود اختصاص دهد. رابط کاربری نوت 3 با گلکسی S4 مو نمی زند. شاید اولین بار است که در گوشی های هوشمند قابلیت باز بودن چند برنامه فعال شده باشد. به  طور همزمان شما می توانید دو برنامه را در دستور کار خود قرار دهید و قلم Pen نیز در این راه کمک شایانی خواهد کرد.

سامسونگ این گوشی را در دو نسخه متفاوت عرضه کرد:

نوت 3 مدل LTE: این مدل دارای 4 هسته ی قدرتمند است که چیپست اسنپدراگون 800 آن را پوشش داده و سرعت 2.3 گیگاهرتزی آن در زمان خود بی نظیر است.

نوت 3 مدل 3G: این مدل دارای 8 هسته ی ساخته شده توسط خود کمپانی سامسونگ است که به 4 هسته ی قوی کورتکس A15 و 4 هسته ی ضعیف تر کورتکس A7 تجهیز شده است.

مدل های LTE گران تر از مدل های 3G هستند و علت آن هم وجود چیپست قدرتمند و گران تر اسنپدراگون در مدل LTE است.

3 گیگابایت رم تمام توانایی سامسونگ برای عرضه گوشی نوت 3 است. از دید گرافیکی هم وجود پردازنده Mali-t628 کمک می‌کند تا بازی های گرافیکی روان تر اجرا شوند. اگرچه اجرای بازی های سنگین نقاطی در جلو و پشت گوشی را داغ می کنند که سامسونگ بعدها این مشکل را حل کرد.

ظرفیت باتری گوشی به 3200 میلی آمپر رسیده که اندازه بزرگ آن نیز به خوبی می‌تواند پاسخگوی چیپست باشد. اما افزایش طول عمر باتری چیزی نیست که به یقین در مورد باتری یونی نوت 3 صحبت کنیم. تا آن زمان هنوز سامسونگ نتوانسته بود برنامه مناسبی را برای افزایش طول عمر باتری طرح ریزی کند.

نقد و بررسی تخصصی دوربین گوشی هوشمند گلکسی نوت 3

دوربین 13 مگاپیکسلی گوشی هوشمند گلکسی نوت 3 با دوست خود گلکسی S4 و هواوی p8 شانه به شانه قدم بر می‌دارد. اگرچه سنسور 13 مگاپیکسلی نوت 3 نمی تواند به خوبی سنسور 13 مگاپیسکلی P8 باشد ولی در دید در شب آن پاسخ سختی به تاخت و تازهای کمپانی هواوی است. شما می‌توانید با عکس هایی که با کیفیت 4128×3096 گرفته می‌شود به لطف اندازه صفحه نمایش و بزرگی گوشی، لذت کافی را برید. فلاش LED در آن زمان فقط در پشت گوشی بود و تا نسخه هشتم نوت راهی به جلو آمدن پیدا نکرده بود. نسخه ی 4 هسته ای LTE کمک می‌کند تا دوربین بتواند فیلم های با کیفیت 4k تصویربرداری کند.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 3

ویژگی های برتر قلم S Pen در گوشی هوشمند گلکسی نوت 3

قلم S Pen در زمره موفقیت های بلند بالای گوشی هوشمند گلکسی نوت 3 قرار می‌گیرد. تغییرات قلم فقط در ظاهر آن رخ نداده است و حتی کارآیی آن نیز تحولاتی را در خود میبیند.

قابلیت Air Command: به محض اینکه قلم را از گوشی خود بیرون بیاورید یک دایره باز خواهد شد که سامسونگ این منو را Air Command می‌نامد. در این منو 5 میانبر وجود دارد که به ترتیب آن را بررسی می‌کنیم:

- Action Memo: یادداشت برداری سریع در گوشی از این قسمت انجام می‌شود. با باز کردن این صفحه یک صفحه‌ی یادداشت برای شما باز می شود که خیلی سریع خواسته‌ی ذهنی خود را می‌توانید در آن یادداشت کنید.

- Scrap Booker: این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا در گوشی خود هر چیزی که مهم است را دور آن خط بکشید و به صورت یک عکس کوچک ذخیره کنید.

- Screen Write: این گزینه مربوط به اسکرین شات هایی هست که به صورت قلمی گرفته می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از کلیدهای پاور و ... نیست.

- S Finder: یا وجود این گزینه یک منوی جست و جو پیدا می‌شود که دسترسی شما به برنامه‌ی دلخواهتان را تسریع می‌بخشد.

- Pen Window: با وجود این گزینه می‌توانید برنامه های دلخواهتان را به تعداد دلخواه و هر اندازه ای که دوست دارید بر روی سفحه نمایش باز کنید.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 3

گوشی های گلکسی نوت 3 سامسونگ اکنون از رده خارج شده اند؛ ولی هنوز خرید و فروش آن در بسط دسته دوم ادامه دارد. قیمت آن نسبت به تخمین های سرسام آور امروزی بسیار مناسب است و اگرچه نمی‌توانید یک پرچمدار به روز را خریداری کنید ولی خواهید توانست که یک گوشی قدرتمند با ویژگی های دلچسب را در اختیار داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید