جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گلکسی S20 FE، کادوی اقتصادی سامسونگ در یک مدل جدید

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
گلکسی S20 FE، کادوی اقتصادی سامسونگ در یک مدل جدید

اخیراً سامسونگ از یک مدل جدید در میان پرچمداران خود رونمایی کرد که اولین بار است نام این مدل از گوشی های گلکسی را می شنویم. گوشی گلکسی SE20 FE جدیدترین مدل گوشی های گلکسی کمپانی سامسونگ است که با عنوان مختصر شده ی Fan Edition در زمره و گروه گوشی های هوشمند اقتصادی و به صرفه پا به رقابت با غول های پرچمدار گذاشته است. پس از معرفی گوشی های پرچمدار سری نوت و آشنایی با برخی از گوشی های سری S این بار نوبت به مدل جدید گلکسی رسیده تا با این سوگولی شرکت سامسونگ بیشتر آشنا شویم.

نگاهی به مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی S20 FE

مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی S20 FE:

سیستم عامل: اندروید 10

صفحه نمایش: 6.5 اینچ با 85.7 درصد نسبت نمایشگر به بدنه

رم: 6 و 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 و 256 گیگابایتی (حاظه UFS 3.1)

درگاه حافظه: دارد (شیار دوم سیمکارت)

چیپست: Exynos 990 (8 هسته ی قدرتمند)

دوربین پشت (اصلی):  12 + 8 + 12 مگاپیکسل + دوربین جلو: 32 مگاپیکسل

وزن: 190 گرم

باتری: لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپری (غیر قابل تعویض)

رنگ: آبی، نارنجی، سفید ، سبز و قرمز

گوشی گلکسی S20 FE، از رنگ بندی تا طراحی زیبای بدنه

گوشی گلکسی S20 FE عضو جدید سامسونگ در رنگ بندی های خوش سلیقه ای طراحی شده تا کاربران قبل از رجوع به بخش هاس سخت افزار داخلی از طراحی خارجی آن لذت ببرند. طراحی ظاهری S20 Fan Edition شباهت بسیاری به سری S دارد. طراحی پشت گوشی همانطور که از تصاویر پیداست یبه شکل «مات» ساخته شده و برای کم کردن هزینه های اضافی بدنه را از پلاستیک و شیشه (گلستیک) ساخته اند و خبری از شیشه ای بودن تمام قاب نیست. اطراف و حواشی گوشی را نیز فریم های آلومینیومی و فلزی تشکیل داده اند که آن را مشابه طراحی نسخه های S کرده است. لذا جلوه و طراحی نسخه FE سری S20 بی شباهت به نسخه های دیگر سامسونگ نیست.

طراحی های گلستیکی اگرچه به خاطر مات بودنشان نمی توانند با طراحی های تمام شیشه ای رقابت کنند ولی از نگاه سخت افزاری می توان آن ها را در رتبه ی بهتری قرار داد. با وجود طراحی های گلستیکی از گرم شدن بیش از اندازه ی گوشی جلوگیری می شود، گوشی ها لغزندگی قبلی خود را ندارد و آثار چربی کمتری از انگشتان را می پذیرند. همین عوامل دست به دست هم داده تا گوشی به یک پلتفرم کاملا خوش دست تبدیل شود.

همانطور که در بخش کلی ذکر کردیم 5 رنگ بسیار زیبا و جذاب برای این نسخه تعریف شده است. با دو تفاوت جدید در رنگ های آبی و سبز. رنگ آبی این گوشی آبی نفتی است و سبز آن نیز نعنایی است. رنگ یاسی این گوشی را نیز نباید فراموش کنیم که طراحی زیبایی نزدیک به رنگ صورتی فیروزه ای را داراست.

سامسونگ در سمت چپ از هیچ کلیدی استفاده نکرده و تمامی دکمه ها را به سمت راست انتقال داده است. کلیدهای ولوم، پاور و حتی اثر انگشت نیز در سمت راست قرار داده شده اند. جک هدفون از گوشی حذف شده و ماژول پشتی نیز به 3 دوربین نزدیک به هم اختصاص یافته است. تنها تغییر بزرگی که به چشم می خورد، ضخیم تر شدن اندازه ی حاشیه های اطراف نمایشگر است و می توان علت آن را در اختصاص دادن اثر انگشت در سمت راست گوشی های اقتصادی دانست.

گوشی گلکسی S20 FE، از نمایشگرهای سوپرآمولد بهره می برند

برخلاف بسیاری از انتظارات که گفته می شد گوشی گلکسی S20 FE از نمایشگر گوشی های پرچمدار استفاده نمی کند از عهده این کار برآمد. گلکسی S20 FE با وجود اینکه یک گوشی اقتصادی به شمار می رود ولی در صف اول گوشی های دارای نمایشگرهای فوق مجهز سوپرآمولد قرار دارد. پیش از این با نمایشگرهای سوپرآمولد آشنا شده ایم که چند پله بالاتر از صفحه نمایش های OLED و ... هستند. همچنین صفحه نمایش 6.5 اینچی گوشی هوشمند گلکسی S20 FE کمک می کند تا شما با وجود 85.7 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه، تقریباً یک گوشی تمام صفحه نمایش را داشته باشید. رزولوشن 1080 صفحه نمایش با نرخ رفرش 120 هرتزی آن، کیفیت پخش ویدئوها و رسانه ها را بالاتر برده است.

اگرچه نمایشگرهای S20 و Note20 از نمایشگرهای فوق العاده ای استفاده کرده اند ولی این بار نسخه ی جدید سامسونگ نیز از هم رزمان برادران خود به شمار می رود.

تنها نقطه ضعفی را که در صفحه نمایش این نسخه از گوشی ها شاهد هستیم، استفاده ی کمپانی سامسونگ از نسخه ی سوم کورنینگ گوریلا گلس است که پیش از این در سری A51s و برخی از گوشی های میان رده استفاده شده است. البته که این نقطه ضعف، با نقاط قوتی همچون صفحه نمایش دینامیکی +HDR10 پوشش داده شده است.

گوشی هوشمند گلکسی S20 FE

Exynos 990، رشته ی یکسان گوشی گلکسی S20 FE با برادران خود

همانطور که در سری S و Note امسال شاهد عرضه ی اگزینوس 990 بودیم، سامسونگ گوشی گلکسی S20 FE را نیز با همین پردازنده روانه بازار کرد. Exynos 990 جدیدترین نسخه پردازنده ی سامسونگ بود که سری s و Note با تمامی قوا آن را پذیرفتند و این بار نوبت به سری S20 FE رسیده است. این در حالی لست که قرار بود در این سری از پردازنده اسنپدراگون 865 استفاده شود و کاهش قیمت شدیدی به دلیل کاهش ارزش پردازنده شاهد باشیم، ولی سامسونگ با به صرفه نگه داشتن قیمت این گوشی در سطح گوشی های میان رده، از بهترین پردازنده ی خود برای گلکسی S20 FE استفاده کرده است. این پردازنده ی 7 نانومتری دارای 8 هسته ی قدرتمند است. دو هسته‌ی بسیار قدرتمند 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته‌ی قدرتمند 2.50 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ی متوسط 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55نشان می دهد که اگزینوس 990 چیزی به نام هسته ی ضعیف در وجود خود ندارد. پردازنده ی گرافیکی بازی نیز به Mali-G77 MP11 اختصاص داده شده تا در کنار هسته های قدرتمند مرکزی ایفای نقش کند.

گلکسی S20 FE با اندروید 10 شروع به کار کرد و اکنون می توان آن را در جدیدترین نسخه ی اندروید به روز کرد. همچنین سیستم عامل آن بر پایه ی One UI 2.5 بنا شده است. سامسونگ در این نسخه، تمامی باگ های مربوط به نسخه های پیشین را برداشته است.

حافظه ی داخلی این گوشی در دو نسخه 128 گیگابایت با دو ورژن 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی رم عرضه شده است و نسخه ی دیگر، 256 گیگابایت حافظه ی داخلی با 8 گیگابایت رم است. جک هدفون از بخش خروجی دستگاه حذف شده ولی درگاه حافظه را می توان از بخش اسلات سیمکارت دوم جست و جو کرد. نوع حافظه ی این گوشی بر پایه ی UFS3.1 می باشد و با پشتیبانی تایپ C همراه است.

بررسی دوربین و ظرفیت شارژ گوشی گلکسی S20 FE

دوربین:

استفاده از سه دوربین در گوشی های امروزی یک امر پرکاربرد و تکراری شده است. گوشی گلکسی S20 FE نیز به رسم دیگران از دوربین خوب بر روی ماژول پشتی استفاده کرده که با این حال کیفیت دوربین های سری S و Note را ندارند. ماژول پشتی گوشی گلکسی S20 FE به همراه دوربین های آن شباهت زیادی به سری Note 20 دارد. سه دوربین این گوشی را از بالا به پایین، به ترتیب می توان اینگونه شرح داد:

دوربین بالا (دوربین اصلی): 12 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی متری به همراه لرزش گیر اپیتیکال
دوربین وسط: 8 مگاپیکسل تله فوتو، تا 3 برابر قدرت زوم بدون کاسته شدن کیفیت، دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز به همراه لرزشگیر اپیتیکال

دورین پایین: 12 مگاپیکسل، اولترا واید 13 میلی متری با پوشش 123 درجه در محیط که می تواند قدرت چشمی فوق العاده از سوژه ها را برای شما تصویربرداری کند.

قابلیت سنسورهای S20 FE فقط در بخش نرم افزاری پیاده نمی شود و در قسمت نرم افزاری و منوی دوربین نیز به خوبی اعمال شده است. استفاده از Auto HDR به فیلمبرداری بهتر با کیفیت 4k کمک  می کند تا خروجی بسیار خوبی را از ترکیب سنسورها شاهد باشیم.

دوربین سلفی این گوشی نیز به شکل حیرت انگیزی قادر است تا 32 مگاپیکسل را با لنز واید 26 میلی متری در کیفیت های 1080p و 4k تصویربرداری کند.

باتری:

سامسونگ این بار نیز از یک باتری بسیار قدرتمندی در سری جدید خود استفاده کرده است. باتری غیر قابل تعویض لیتیوم 4500 میلی آمپری S20 FE شما را از داشتن همراه شارژ (پاوربانک) بی نیاز می کند. باتری 4500 میلی آمپری لیتیومی به کار رفته در برد چیپست به فناوری شارژ سریع 25 وات مجهز شده است و همچنین شارژ بی سیم 15 وات را نیز در کارنامه ی خود دارد. در کنار این دو قابلیت، از ویژگی شارژ معکوس 4.5 وات نیز استفاده شده است و جایگاه باتری زیر ماژول ها قرار دارند تا درجه ی حرارت آن ها به قاب پشتی صدمه ای را وارد نکند.

همانطور که گذراندیم، گوشی گلکسی S20 FE دارای نقاط ضعف و قدرتی بود که در هنگام خرید آن باید به آن توجه مبذول داشت. شما اگر یک گوشی با دوربین های بسیار حرفه ای را می خواهید، این گوشی نمی تواند به خوبی انتظارات شما را برآورده کند. همچنین نبود جک هدفون، تمام شیشه ای نبودن قاب گوشی ممکن است امتیاز خرید آن را برای شما کاهش دهد. اما اگر شما شخصی هستید که زیاد جذب جاذبه ها و دوربین گوشی نمی‌شوید و بیشتر به سخت افزارها علاقه نشان می دهید، گلکسی S20 FE انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. استفاده از نمایشگر سوپرآمولد، چیپست قدرتمند اگزینوس 990، حافظه های 256 گیگابایتی با رم 8 و باتری 4500 میلی آمپری یک گوشی هوشمند و قدرتمند تمام عیار را برای شما جلوه می دهد تا نظر شما نسبت به خریدن این گوشی جلب کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید