جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی نوکیا C20 پلاس معرفی شد

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
گوشی نوکیا C20 پلاس معرفی شد

نوکیا یک برند نام آشناست در حقیقت برندی است که هر فردی در دنیای فناوری به آن شناخت دارد. برندی که برای سال ‌ها، به عنوان بزرگ‌ ترین تولید کننده گوشی موبایل در جهان بود. این برند را هر شخصی می ‌شناسد و با به زبان آوردنش، کیفیت و کارایی آن در ذهن افراد تداعی می ‌شود. این شرکت با سابقه ای طولانی در صنایع مختلف فعالیت کرده است. از فعالیت با ساخت کاغذ گرفته تا تولید لاستیک و گوشی‌ های تلفن همراه. نوکیا (Nokia) یک شرکت فنلاندی با گستره‌ ی فعالیت بین‌المللی است که تاریخچه ‌ای بالغ بر از ۱.۵ قرن دارد. این شرکت در حال حاضر در صنایع مخابراتی، فناوری اطلاعات و محصولات الکترونیکی فعالیت دارد. تأسیس و احداث شرکت نوکیا به سال 1865 باز می‌گردد، که فردی به نام فردریک ایدستام با مشارکت لئو میشلن اقدام به راه‌ اندازی شرکت نوکیا کردند. در حال حاضر مقر اصلی نوکیا در شهر اسپو واقع در شهرستان  بزرگ هلسینکی فنلاند است. در حال حاضر این کمپانی قسمت تولید گوشی ‌های تلفن همراه را بعد از یک فروش و خرید دوباره، تحت لیسانس شرکت HMD Global اداره می ‌کند. در حقیقت تمرکز اصلی نوکیا در بخش‌ های زیرساختی مخابراتی، اینترنت اشیاء و واقعیت مجازی است. به جرئت می توان گفت که دوران اوج این برند در سال 2000 بود که حباب صنایع مخابراتی، نوکیا را صاحب 4 درصد از تولید ناخالص ملی در فنلاند، 21 درصد از صادرات کشور و 70 درصد از ارزش بازار هلسینکی کرده بود. حال امروز قصد داریم سری به یکی از مدل های جدید و به روز این شرکت کهنه ‌کار بزنیم. در ادامه همراه باشید.

گوشی نوکیا C20 پلاس معرفی شد

نوکیا C20 پلاس

شرکت HMD Global قصد دارد به ‌زودی از 2 اسمارت ‌فون جدید سری نوکیا C رونمایی کند. اطلاعاتی جدیدا منتشر شده نشان می ‌دهند که دستگاه ‌های جدید تحت عناوین نوکیا C20 پلاس عرضه شده و مجهز به باتری ‌هایی با ظرفیت بالا خواهند بود. بعد از معرفی و پخش گوشی C01 Plus، کمپانی نوکیا امروز از گوشی جدید دیگری رونمایی کرد که C20 Plus  نام دارد و اینطور که مشخص است نسخه ای ارتقا یافته و به روز از گوشی نوکیا C20 است. نوکیا C20 چند وقت پیش در ماه آوریل معرفی شد و به عنوان یک گوشی در رده پایین و اقتصادی در بازارهای جهانی در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. اما بعد از آن نوکیا C20 Plus، عرضه شد و اینکه این گوشی چه قابلیت های بهتری در اختیار دارد را در ادامه می خوانیم.

بیشتر بخوانید: گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3

نوکیا امروزه در سایت خود به طور رسمی گوشی هوشمند C20 Plus را معرفی کرده است که طبق انتظاری که داشتیم، نسخه ای بهبود یافته از گوشی C20 محسوب می شود. تصاویری که انتشار یافته نشان می دهد که در طراحی این  گوشی از ساختاری  مشابه با گوشی های C20 و C10 استفاده شده است.

امکانات و مشخصات گوشی موبایل نوکیا C20 پلاس

امکانات و مشخصات گوشی موبایل نوکیا C20 پلاس

باتری نوکیا C20 Plus

با توجه به این مسئله که نسخه های پلاس گوشی ‌های هوشمند به طور معمول پیشرفته ‌تر از نسخه معمولی هستند، می توان گفت گوشی نوکیا C20 Plus، نسبت به نسخه قبلی خود به باتری بزرگ تری مجهز است و همچنین از دوربین اصلی قدرتمند تری نیز بهره می برد. باتری این گوشی موبایل را در بهترین حالت می توان با توان 10 وات شارژ کرد به همین دلیل این انتظار وجود دارد که زمان لازم برای شارژ این باتری قابل توجه باشد.

صفحه نمایش نوکیا C20 Plus

طبق اطلاعات منتشر شده از طرف سایت نوکیا، گوشی C20 Plus، از یک نمایشگر 6.5 اینچی با وضوح HD+ یا 1600 در 900 پیکسلی برخوردار است و نسبت تصویر 20:9 با قیمت 110 دلار را در دسترس کاربران خود قرار می دهد.

دوربین نوکیا C20 Plus

در بالای نمایشگر این گوشی یک بریدگی قطره ای شکل  وجود دارد که دسترسی به دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی را ممکن می کند. نمایشگر این گوشی در سه وجه خود دارای حاشیه های نسبتاً باریکی است اما این حاشیه در قسمت پایین نمایشگر مقداری ضخیم تر شده است. دوربین اصلی این گوشی C20 Plus  به صورت دوگانه طراحی شده است و یک سنسور 8 مگا پیکسلی و همچنین یک سنسور 2 مگا پیکسلی با قابلیت سنجش عمق می توان در آن دید. این دو سنسور در یک برجستگی دایره ای شکل قرار گرفته اند و می توان خارج از این برجستگی فلش LED را هم مشاهده کرد.

ویژگی های سخت افزاری نوکیا C20 Plus

از دیگر قابلیت های سخت افزاری گوشی نوکیا C20 Plus تراشه هشت هسته ای Unisoc SC9863A، سه گیگا بایت حافظه رم، 32 گیگا بایت حافظه داخلی و باتری با ظرفیت عالی 4950 میلی آمپر در ساعت است. این گوشی دارای شیار حافظه microSD نیز هست و مخاطبانش می توانند با استفاده از آن، ظرفیت حافظه گوشی خود را به 256 گیگابایت افزایش دهند. تراشه گوشی نوکیا C20 Plus، دارای سرعت 1.6 گیگا هرتز بوده و کمپانی سازنده قبلا از این در گوشی های  C3، C20 و C01 Plus  نیز از این تراشه استفاده کرده بود. به این ترتیب می توان گفت نوکیا C20 Plus، چهارمین محصول این شرکت است که دارای تراشه هشت هسته ای Unisoc SC9863A است.

بدنه نوکیا C20 Plus

بدنه ‌ی C20 پلاس نوکیا، دارای پوسته ‌ای است یک ‌تکه از جنس پلی‌ کربنات با طراحی موج ‌دار سه ‌بعدی که به گفته ‌ی HMD گلوبال بدنه گوشی موبایل را بسیار مستحکم و قوی می کند می ‌کند.

مطابق با اخبار انتشار یافته از سوی شرکت نوکیا، این گوشی موبایل حسگر اثر انگشت ندارد؛ اما همانطور که گفته شد به دلیل دارا بودن تشخیص چهره یا Face Unlock می توان برای بازکردن قفل به ‌کمک دوربین سلفی اقدام کرد.

از میان دیگر مشخصات این گوشی جدید می توان به سیستم عامل اندروید 11 Go، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، قابلیت تشخیص چهره (face ID)، ارتباط 4 G VoLTE و وزن 205 گرمی اشاره کرد.

شرکت نوکیا می خواهد گوشی C20 Plus را در رنگ های آبی و مشکی و با قیمت 109 دلار یا ۶۹۹ یوآن (۹۰ یورو) در تاریخ 16 ژوئن (26 خرداد 1400) روانه بازار کند.  

در نهایت انتخاب با خودتان است، اگر به دنبال گوشی موبایل ساده و با استحکام هستید می توانید از این برند با خیالی آسوده خرید کنید زیرا این برند در زمینه استحکام بارها و بارها خود را به اثبات رسانده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید