جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی های هوشمند آنر X10، هواوی Y9p و ال جی Stylo 6 معرفی شدند

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
گوشی های هوشمند آنر X10، هواوی Y9p و ال جی Stylo 6 معرفی شدند

روزانه بازار گوشی های هوشمند داغ تر از روز قبل دنبال می‌شود. از آنجایی که کمپانی های سازنده این پلتفرم ها وقت خود را بر روی سلایق مردم گذاشته اند لذا طراحی گوشی ها را با مقیاس های متفاوتی شاهد هستیم. برخی از گوشی ها میان رده و برخی دیگر پرچمدار هستند. هدف کمپانی ها جلب توجه تمامی کاربران به گوشی های آنان است. زیرا برخی قدرت خرید گوشی های گران قیمت پرچمدار را ندارند و به خرید گوشی های میان رده بسنده می‌کنند. یکی دو هفته پیش نیز، هواوی، آنر و ال جی از گوشی های جدید خود رونمایی کردند که در ادامه مقاله به آن ها پرداخته شده است.

گوشی های هوشمند

گوشی هوشمند آنر X10 با فناوری اینترنت نسل پنجم

آنر که چند سالی است خود را از کمپانی هواوی جدا کرده جدیداً از گوشی هوشمند خود عنوان X10 را به دوش می کشد رونمایی کرد. این کمپانی پس از عرضه نسخه آنر 9 ایکس، این بار نسخه دهم را با نام ایکس 10 عرضه کرده تا کاربران آن را با ردمی 10 ایکس اشتباه نگیرند.

این گوشی 203 گرمی دارای ابعاد 136×76×8.8 میلی متر است. آنر ایکس 10، از پنل صفحه نمایش 6.63 اینچی FHD+ بهره می برد که خوشبختانه ناچ (حفره ی بالای صفحه نمایش مربوط به دوربین) در آن حذف شده و دوربین سلفی و امکانات دیگر ناچ به بخش های دیگر گوشی انتقال یافته است.

بدنه های رنگارنگ این گوشی توجه هر کاربری را به خود مبذول می‌دارد. این گوشی در طرح و رنگ های مشکی، آبی، نارنجی و نقره ای در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

استفاده از پردازنده Kirin 820 5G جذاب ترین محصول گوشی آنر x10 است. این چیپست قدرتمند که توانایی حمل فناوری اینترنت نسل پنجم را در خود دارد توانسته از فناوری جدید SUL استفاده کند تا سرعت کارکرد دستگاه به 1003 مگابایت بر ثانیه برسد. باتری های به کار رفته گوشی ارتقاء ظرفیت 4300 میلی آمپری را به خود گرفته اند و از شارژ سریع 22.5 واتی بهره می‌برند. همین بهره گیری از شارژ سریع کافی است تا این گوشی در لیست گوشی های پرچمدار قدرتمند قرار بگیرد.

آنر x10 در دو مدل با رم های 6 و 8 گیگابایتی روانه بازار می‌شوند که به ترتیب از 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می کند تا پس از عرضه در این دو نسخه، ارزان ترین گوشی آنر با قابلیت 5G نام بگیرد.

در بخش دوربین، آنر توانسته دوربین اصلی خود را در 40 مگاپیکسل روانه بازار کند و دو دوربین دیگر با لنزهای 8 و 2 مگاپیکسلی نقش دوربین اولتراواید و تله فو را به خوبی ایفا می‌کنند. از نکات جالب ماجرا استفاده از سنسور RYYB در دوربین اصلی به جلی سنسورهای متداول RGGB است. این سنسورها برای محیط های دارای نور کم و تصویربرداری پرتره عملکرد بسیار بهتری را دارند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی آنر x10 نیز یک دوربین جهنده است که به لطف حذف ناچ در بالای نمایشگر، در دورن یک پاپ آپ قرار گرفته و از بخش بالایی بیرون می‌آید. دوربین های ترکیبی آنر ایکس 10 با وجود چیپست قدرتمند خود قادر به فوکوس خودکار سریع، فیلمبرداری با رزولوشن 4k و ضبط ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارند.

آنر ایکس 10 حسگر اثر انگشت جانبی را در گوشی خود به کار گرفته که در سمت راست بدنه و در زیر کلیدهای ولوم قرار دارد و کار کلید پاور را انجام می‌دهد. سرعت بازگشایی صفحه نمایش 0.3 ثانیه تخمین می‌خورد. نکته ای که رد آخر قابل ذکر است، پشتیبانی گوشی از جک 3.5 میلی متری هدفون است که در بسیاری از گوشی های امروزی حذف شده است.

گوشی های هوشمند

بیشتر بخوانید: گوشی هوشمند p20 پرو، استایل جذابی با نشان برند هواوی

قیمت های گوشی آنر X10

* 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی = 337 دلار

* 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی = 309 دلار

* 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی = 267 دلار

گوشی هوشمند هواوی Y8p با چیپست کرین 710F

گوشی هوشمند هواوی Y8p، یکی از جذاب ترین های میان رده ی امروزی است که در اواخر May 2020 توسط کمپانی هواوی معرفی خواهد شد. این گوشی به هواوی Enjoy 10s بی شباهت نیست و البته منتقدین آن را نسخه ی پیشرفته و جدید Enjoy در نظر می گیرند. سری Y در که جزو نمونه های تقریباً موفق میان رده‌ی هواوی هستند پس از عرضه گوشی های Y9s و Y9 پریمال این بار دست به ساخت میان رده Y8p زده اند که با قیمت مقرون به صرفه ای در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

هواوی گوشی خود با نمایشگر OLED 6.3 اینچی روانه بازار خواهد کرد. رزولوشن صفحه نمایش 1080×2400 خواهد بود که نسبت به بدنه بسیار خوش دست به نظر می رسد. همچنین وزن 163 گرمی گوشی برای در دست گرفتن آن به صورت مداوم کمک شایانی می کند. در این گوشی هوشمند کماکان از ناچ در بالای صفحه نمایش استفاده شده است و خبری از دوربین سلفی جهنده نیست.

گوشی Y8p دارای جدیدترین نسخه اندروید (اندروید 10) خواهد بود؛ ولی فاقد سرویس های گوگل است. قلب تپنده ی این گوشی چیپپست کرین 710F (دوازده نانومتری) است. این چیپست دارای پردازنده مرکزی 8 هسته ای است که به 4 هسته‌ی 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A73 و 4 هسته ی 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53 تجهیز شده است. پردازنده گرافیکی آن نیز به پشتیبانی کمپانی هواوی، Mali-G51 MP4 است که البته پیشرفته چندانی را در آن نمی‌توان دید.

ظرفیت باتری نیز آنچنان که باید مورد رضایت منتقدین قرار نگرفته و هواوی به باتری 4000 میلی آمپری با شارژ 10 وات بسنده کرده است. در حقیقت این باتری های کم ظرفیت نشان دهنده یک گوشی میان رده هستند. گوشی Y8p در دو نسخه 4 گیگابایتی و 6 گیگابایتی رم که به حافظه های داخلی 128 گیگابایتی مجهزند وارد بازار می‌شوند. نکته‌ی مهم اینماجرا، درگاه حافظه 256 گیگابایتی خارجی گوشی است که کار شما را برای بیشتر داشتن حافظه در این گوشی راحت می‌کند.

هواوی برای این گوشی از سه دوربین قدرتمند استفاده کرده و بهره گیری از دوربین میانی و اصلی 48 مگاپیکسلی، Y8p را در بازار رقابت نگه می‌دارد. دوربین های بالایی و پایینی گوشی نیز به لنزهای تله فوتوی 2 مگاپیکسلی و اولتراواید 8 مگاپیکسلی مجهز شده اند. دوربین های این گوشی نیز به مانند آنر X10 از فناوری فیلتر رنگ RYYB بهره می‌برد.

حسگر اثر انگشت این گوشی بر روی صفحه نمایش قررا دارد. جک 3.5 میلی متری میکروفون کماکان به چشم می‌خورد و در رنگ های آبی روشن گرادیانتی و مشکی به فروش خواهند رسید. این گوشی در 9 خرداد، با قیمت 267 دلار به فروش خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: نگاهی به بهترین گوشی های هوشمند مناسب فیلمبرداری و عکس برداری

گوشی هوشمند ال جی Stylo 6 به همراه قلم استایلوس

ال جی چند شب گذشته از گوشی هوشمند Stylo 6 در آمریکا رونمایی کرد. این گوشی به عنوان یک میان رده قدرتمند پا به میدان دیجیتال گذاشته و به عنوان جانشین قبلی خود، استیلو 5 قدرت نمایی می‌کند. این گوشی، تغییرات بسیاری را شامل شده است.

بدنه پشتی گوشی حساس به نور و به شکل و رنگ متغیر و استیل ضد زنگ طراحی شده است. از جمله مواردی که ال جی برای گوشی جدید خود در نظر گرفته است می‌توان به دکمه اختصاصی فرامین گوگل نام برد که دستیار گوگل را به طور خودکار برای اجرای فرامین فعال می‌کند. در این گوشی به مانند سری های قبل در بالای صفحه نمایش بخش «ناچ» دیده می‌شود. حسگر اثر انگشت در پشت گوشی و در زیر سه دوربین قرار داده شده است و در بخش پایینی یک سوراخ دارای فنر گذاشته شده تا جایگاه مناسبی برای قلم استایلوس باشد. در کنار سوراخ قلم استایلوس، جک هدفون 3.5 میلی متری وجود دارد تا نشان دهنده یک موبایل میان رده باشد. 

وزن استایلو 6 به 219 گرم می رسد و به همراه ابعاد 8.6×77.7×171 میلی متر گوشی خوش دستی محسوب می‌شود. صفحه نمایش لمسی خازنی 6.8 اینچی استایلو از نوع +HD با وضوح 2460×1080 پیکسل است.

ال جی به مانند رقبای روز خود در بین میان رده ها از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین های پشتی نیز، سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی است و دوربین های دیگر را سنسورهای 5 مگاپیکسلی تشکیل داده اند. فیلم برداری دوربین های استایلو به مانند سری های گذشته با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می‌شود که مطمئناً خبری از فیلم برداری صحنه آهسته نیست.

چیپست به کار رفته در استایلو 6 یک هم رده با نسخه های قدیمی اسنپدراگون است. چیپست Mediatek MT6765 هلیو آنچنان که باید قدرت یک چیپست بالارده را ندارد و پردازنده 8 هسته ای آن در کنار پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 تکمیل کننده ی ظرفیت چیپست استایلو 6 هستند. گوشی استایلو 6 دارای کارت حافظه داخلی 64 گیگابایتی مخصوص DCXC با 3 گیگابایت رم است. همچنین این پلتفرم میان رده نمره متوسطی را در ظرفیت باتری 4000 میلی آمپری دریافت کرده است که نشان می‌دهد چه تفاوتی با گوشی های پرچمدار دارد.

عرضه‌ی گوشی هوشمند استایلو 6 ال جی مجهز به فناوری شارژ سریع با قیمت پایه ی 220 دلار و با رنگ سفید در آمریکا استارت می‌خورد.

گوشی های هوشمند

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید