جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نگاهی به بهترین گوشی های هوشمند مناسب فیلمبرداری و عکس برداری

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
نگاهی به بهترین گوشی های هوشمند مناسب فیلمبرداری و عکس برداری

امروزه سرعتی را که در پیشرفت دوربین های تلفن های همراه می‌بینیم کمتر در سایر فناوری ها شاهد هستیم. بسیاری از افراد امروزه به دنبال گوشی های هوشمندی هستند مه در کنار کارآیی روزشان، بتوانند کیفیت خوبی در تصویرداری نیز داشته باشند. سازندگان گوشی های هوشمند نیز تا جایی که می‌توانند چه برای پیشرفت خود و یا چه برای عقب نماندن از کورس لنزهای پرقدرتی را برای دوربین های پلتفرم های خود تعبیه می‌کنند. برای همین است که بسیاری از کمپانی ها و شرکت های تولید گوشی هوشمند، عمده ی تلاش خود را برای هرچه بهتر کردن کیفیت دوربین ها می‌کنند.

دی جی کالا

در این چند سال اخیر دوربین گوشی های پرچمدار و حتی میان رده علی رغم اینکه تصویربرداری با کیفیتی دارند، قادر به ارائه ویژگی های ممتازی نیز هستند. ثبت جلوه های بصری زیبا، تصاویر شگرف از طبیعت اطراف خود و تصویربرداری حرفه ای به سبک فیلم های سینمایی از جمله ویژگی های ممتازی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم. اکنون وقت آن رسیده که شما را با چند گوشی موفق در زمینه عکاسی و فیلمبرداری آشنا کنیم و نقاط قوت و ضعف ان ها را برای شما توضیح دهیم.

گوشی هوشمند

گوشی هوشمند آیفون 11 پرو مکس

اگر بخواهیم کار خود را با گل سرسبد بهترین گوشی هوشمند برای تصویربرداری آغاز کنیم بی شک آیفون 11 پرو اولین نهال پربار گوشی های هوشمند به شمار می‌رود. با توجه به لیستی که DXOMARK در سال 2019 ارائه داد آیفون جای خود را در صدر گروه به ثبت رساند و تا عرضه نشدن گوشی گلکسی s20 فعلا بی رقیب مانده است. به گفته شرکت اپل هر 3 دوربین این موبایل، کاملا بی نقص هستند و توانایی رنگ دهی محیط را دارند. نقطه قوت آیفون 11 پرو مکس پردازش واقعی تصاویر خارج از افکت های HDR و شارپی است که سامسونگ و هواوی برای گوشی های خود در نظر می‌گیرند. در واقع این نقطه قوت یک وجه تمایز نیز به شمار می رود. دوربین اصلی گوشی 12 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن نیز عیناً همان دوربین پشتی است. 2 دوربین تله فو و اولترا واید دیگر نیز به قدری قدرتمند هستند که قادرند سوژه های محیط را تا با تصویربرداری پره تر زوم کنند و به ثبت برسانند.

معایبی که در دوربین های گوشی آیفون مشاهده می‌شود نبودن حالت دستی در تنظیمات دوربین است و از آنجایی که دوربین اولتراواید آن به مانند رقبا نیست قابلیت زوم کمتری دارد. به هرحال چیزی که برای آیفون بسیار مهم است حالت نایت مودی است که بهتر از سایر رقبا در شب این کار را انجام می‌دهد.

گوشی هوشمند

بیشتر بخوانید: بازگشایی جعبه آیفون 11 پرو با رونمایی از IOS 13.1

گوشی هوشمند شیائومی می نوت 10

دیگر جایزه‌ی بهترین دوربین به گوشی هوشمند شیائومی می نوت 10 می‌رسد. شیائومی نه تنها قیمت مقرون به صرفه ای را ارائه می‌دهد بلکه سعی می کند بهترین دوربین ها را برای گوشی های خود تعبیه نماید. دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور 108 مگاپیکسلی بهره می برد که در گوشی گلکسی s20 اولترا سامسونگ در سال 2020 نیز استفاده شده است. شیائومی این سنسور را مدیون سامسونگ است. سنسور 108 مگاپیکسلی شیائومی می نوت 10 نقطه قوت این گوشی است که قادر است کیفیت تصاویر را به اندازه یک دوربین 27 مگاپیسکلی حرفه ای نمایش دهد. این دوربین از آنجایی که هر 4 مگاپیکسل را به یک مگاپیکسل تبدیل می‌کند موجب شده تا در محیط های با نور زیاد بدون افت کیفیت کار خود را دنبال کند. سه دوربین دیگر نیز برای گوشی به کار رفته است که شامل لنز تله فوتوی 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 8 مگاپیکسلی و اولتراواید 20 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز آخرین تیری است که شیائومی برای این سری از گوشی های خود نشانه رفته است.

نقطه قوت آن را در دوربین 108 مگاپیکسلی مشاهده کردیم. اما نقطه ضعف آن در تناقض کوچکی است که در فاصله کانونی پیکسل دوربین ها قرار دارد که البته این نقطه ضعف چندان شهرت گوشی را پایین نمی‌آورد.  

گوشی هوشمند هواوی p30

برخی از کارشناسان، گوشی هوشمند هواوی p30 را بهترین گوشی سه ماهه نخست سال 2019 برای تصویربرداری می دانند. با اینکه هواوی p30 اوایل سال 2019 ارائه شد ولی هنوز هم در لیست بهترین گوشی از لحاظ دوربین قرار دارد. هواوی توانسته برای این نسخه از گوشی خود یکی از بهترین ویژگی ها را ارائه دهد؛ حالت نایت مود (حالت عکاسی در شب). به عقیده برخی دیگر نیز دوربین های این گوشی ترکیبی از ویژگی های به کار رفته در گوشی های آیقون 11 پرو و گوگل پیکسل 4 می دانند.

هواوی p30 دارای 3 دوربین 40 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی تله فو، 20 مگاپیکسلی اولتراواید است که در هر شرایطی از محیط امکان تصویربرداری با کیفیت بالا را برای شما فراهم می سازد. همچنین این گوشی به لنز زمان پرواز ToF و دوربین سلفی 32 مگاپیسکلی تجهیز شده است تا هر کاربری نسبت به خرید آن علاقه ی خود را نشان دهد. بالاترین کیفیتی که می‌توان از آن انتظار داشت کیفیت 4k است. همچنین زوم 5x آپتیکال از توانمندی های دیگر این گوشی است که باعث می‌شود شما با زوم چند برابر از منظره اطراف خود یک عکس با کیفیت تهیه کنید.

* نقطه قوت: نقطه قوت این گوشی در حالت اتوماتیک آن نهفته است که در هر محیطی کیفیت خوب خود را نشان می‌دهد. چهار دوربین با زوم فوق العاده کمک می‌کند تا یک عکس بهترین جلوه ی تصویری را برای شما نمایش دهد. همچنین این گوشی در جدول گوشی های مقرون به صرفه برای خرید قرار دارد.

* نقطه ضعف: اما این گوشی نسبت به خوبی های بسیاری ک دارد، شامل ضعف هایی هم می‌شود. یکی از آن اشباع شدن تصاویر است. یعنی سایه ها و رنگ ها در محیط موجب می‌شود دوربین هواوی p30 نتواند به خوبی آن ها را نمایش دهد. همچنین در 3 دوربین ناهماهنگی خاصی دیده می‌شود که آن را در جا به جایی حالت تله فو به حالت اولترا واید به وضوح می توان دید. همچنین رزولوشن 1080p یک رزولوشن مصرف گذشته است و هواوی می‌بایست فکر جدیدی بخ نسخه p40 خود داشته باشد.

گوشی هوشمند

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S10 پلاس

بعد از هواوی p30 نوبت می‌رسد به گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی s10 پلاس که کمتر مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. این گوشی با داشتن ویژگی ثبت نور قابل وضوح در هنگام شب خود را در لیست بهترین گوشی های هوشمندی که بهترین رابط تصویربداری را دارند قرار داده است. دوربین سه گانه این گوشی شامل یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگایپسکلی تله فوتو با زوم اپتیکال خیلی قوی و 16 مگاپیکسلی فوق عریض است. همچنین عرضه گوشی با دوربین سلفی 2 گانه به همراه سنسورهای 10 مگاپیکسلی، کمتر در گوشی های امروز شاهد هستیم.

نقاط قوت این گوشی در انعطاف پذیری دوربین آن است که با زدن یک کلید می‌توانید به میدان دید مختلفی دسترسی داشته باشید. نقطه ضعف آن نیز میدان دید کم آن در منظره های کم نور است که دوربین قادر نیست در محیط های کم نور پیکسل خوبی را از خود ارائه دهد.

گوشی هوشمند

گوشی هوشمند گوگل پیکسل 4

از دیگر بهترین های تصویربرداری، گوشی هوشمند پرچمدار گوگل است. پیکسل 4 بزرگ ترین دستاورد گوگل بعد از گوشی هوشمند پیکسل 3 به شمار می‌رود که موفق شده با عرضه بهترین توانمندی های یک دوربین حرفه ای در لیست برترین های گوشی های هوشمند در زمینه ارائه یک تصویربرداری خارق العاده قرار بگیرد. گوگل برای گوشی خود 2 دوربین قدرتمند تعبیه کرده است که بی شک نقطه قوت آن در دوربین 12 مگایپسکلی آن قرار داده شده است که آن، بهترین تصویربرداری در حالت شب (نایت مود) می‌باشد. دوربین تله فوتوی 2 مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی موجب شده تا یک کاربر بتواند تصاویر را در آسمان شب تا 8 ایکس زوم کند. داشتن ویژگی HDR پلاس برای ثبت تصاویر شاتر و نهایی کردن تصویر مورد نیاز از ویژگی بارز دوربین گوگل پیکسل 4 است.

البته جا دارد نقطه ضعف دوربین گوشی را برای شما بازگو کنیم که آن عدم وجود لنز اولترا واید در میان دوربین هاست. لنز اولتراواید به شما کمک می کرد تا تصاویر ژئوگرافی بهتری را به ثبت برسانید و فضای بیشتری از سوژه را در کادر جای دهید که متاسفانه این لنز در گوشی گوگل پیکسل 4 موجود نیست.

گوشی هوشمند

گوشی هوشمند هواوی میت 30 پرو

گوشی هوشمند هواوی میت 30 پرو در کنار گوگل پیکسل 4 بهترین گوشی برای ثبت تصاویر در شب به شمار می رود. به همین دلیل این گوشی را پادشاه عکاسی در شب می‌نامند. میت 30 پرو دارای 3 دوربین عالی در پشت است که دوربین اصلی آن با 40 مگاپیکسل قادر است تا تصاویر را در روز بسیار روشن (بعد از ظهر آفتابی) با بالاترین دقت نمایش دهد. کافی است در یک بعد از ظهر از ابرهای تکه پاره ی آسمان آبی رنگ تصویربرداری کنید. این گوشی به دقت رنگ ابرها و آسمان را برای شما نشان خواهد داد. بزرگنمایی لنز تله فوتوی این موبایل نیز فوق العاده است. اگرچه لنز تله فوتوی میت 30 نمی‌تواند به پای هواوی پی 30 پرو برسد ولی همین که در فواصل دور قادر است تصاویر اشباع شده را به خوبی نمایش دهد یک امر بی نظیر برای گوشی به شمار می‌رود. از نقط قوت دیگر این گوشی ثبت جزئیات تصاویر با کیفیت بالا و داشتن حالت پرتره است که بیشتر شما را به یاد دوربین های فیلمبرداری می‌اندازد. تنه نقطه ضعفی که در دوربین های هواوی میت 30 پرو مشاهده می‌شود همان مقدار پیکسل دوربین اصلی است که 40 مگاپیکسل می‌باشد و قدرت کمتر لنز تله فوتو به نسبت پی 30 پرو است.

گوشی هوشمند

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

خانواده سامسونگ در ساخت دوربین های با کیفیت در گوشی هوشمند با هم دیگر نیز در رقابت هستند. گلکسی نوت 10 پلاس دیگر پرچمدار پرفراز سامسونگ است. این گوشی نیز به مانند سری گلکسی s10، دارای 3 دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی تله فوتو و 16 مگاپیکسلی اولتراواید است. دوربین سلفی آن نیز 10 مگاپیکسلی است. نقطه قوت دوربین های این گوشیف به لنز اولتراواید آن بر می‌گردد که کیفیت 16 مگاپیکسلی آن موجب می‌شود تا فضای نامحدودی از کادر را برای ثبت تصاویر در اختیار داشته باشید. هر سه دوربین پشتی به مانند سری s10 کاملاً هماهنگ و بدون نقص هستند و ضمن داشتن رزولوشن 4k و 60 فریم یک رابط فوق العاده برای فیلمبرداری را برای شما جلوه می‌دهد. نقطه ضعفی که به وفور در آن می‌توان دید عدم وجود حالت نایت مود و حالت اتوماتیک دوربین است.

رقابت سامسونگ در ارائه گوشی هایی همچون گوشی گلکسی A50 نشان دهنده قدرت این کمپانی است.

گوشی هوشمند

گوشی هوشمند هواوی نوا 6

از آنجایی که هر گوشی هوشمند در ثبت تصاویر یک شاخصه برای خود دست و پا کرده است گوشی هواوی نوا 6 نیز خارج از این مدار نیست. گوشی هواوی نوا 6 بهترین گوشی برای ثبت تصاویر سلفی به شمار می‌رود. از آنجایی که امروزه تمامی گوشی های هوشمند درگیر برنامه های اجتماعی اعم از اینستاگرام و ... هستند این گوشی توانسته در ثبت تصاویر سلفی خارق العاده خود را از بقیه جدا کند. هواوی نوا 6 دیگر گوشی دارای دو دوربین سلفی است که به حالت بوکه مجهز شده است. حالت بوکه در ثبت تصاویر به حالت های مات و تار کردن سوژه ها گفته می‌شود که بیشتر شباهتی نزدیک به فوکوس دوربین های پشتی دارند. بوکه کردن تصاویر در گوشی هواوی نوا 6 موجب ثبت تصاویر بصری فوق العاده و شگفت انگیز می‌شود.

گوشی هواوی نوا 6 به دوربین های پشتی 3 گانه مجهز شده اند که به ترتیب شامل موارد زیر هستند:

دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی

دوربین تله فوی 8 مگاپیکسلی

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی

اما چیزی که در این گوشی مهم است همان دوربین 38 مگاپیکسلی سلفی است که هواوی نوا 6 را با امتیاز کلی 100، در صدر لیست دکسومارک قرار دارده است.

گوشی هوشمند

* بد نیست بدانید، امسال شرکت های سامسونگ و هواوی گوشی های بی نظیری را تولید خواهند کرد که بتوانند بهترین کیفیت تصویربرداری را داشته باشند که نمونه بارز آن را در گوشی های هواوی پی 40 پرو و گلکسی s20 شاهد خواهیم بود. گوشی های هوشمندی که جدول دکسومارک را به هم خواهند ریخت.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید