جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بازگشایی جعبه آیفون 11 پرو با رونمایی از IOS 13.1

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
بازگشایی جعبه آیفون 11 پرو با رونمایی از IOS 13.1

چندی پیش بود که اپل سری جدید گوشی های آیفون 11 پرو را رونمایی کرد و گران ترین گوشی هوشمند تا این روزها شناخته شد. اپل، این نسخه از آیفون را با تغییراتی مثبت روانه بازار کرد تا کاربران علاقه بیشتری را نسبت به این پلتفرم نشان دهند. تغییرات مطلوبی در سری جدید آیفون 11 پرو صورت گرفته که در ادامه آن ها را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

آیفون 11 پرو

عرضه آیفون 11 پرو با قیمت 19 میلیون تومان در بازار ایران

آیفون 11 پرو هفته پیش با قیمت 19 میلیون تا سقف 24 میلیون تومان در بازار ایران، فروش خود را شروع کرد. پس از خرید و بازگشایی جعبه آیفون 11 پرو از مهم ترین تغییراتی که در آن دیده میشد تعبیه دوربین های سه گانه 12 مگاپیکسلی بود که دوربین اولد سومی هم به آن اضافه شده بود. دوربین سوم قادر است در لنز 13 میلی متری فوق عریض تصویربرداری کند. همچنین دوربین سلفی از قابلیت مدت پرواز سه بعدی نیز پشتیبانی می‌کند. حالت نایت مود میز از حالت های جدید اضافه شده در این سری از آیفون ها است. از دیگر خصوصیات جدید سخت افزاری آیفون 11 پرو می‌توان به اضافه کردن شیشه مستحکم و ضدخش به قسمت بالای سلفی است که از شکستن یا ترک خوردن گوشی جلوگیری می کند. حافظه داخلی گوشی 64 تا 512 گیگ با حجم 4 گیگابایت رم است و درگاه حافظه جهت ورود SD کارد در آن دیده نمی‌شود. همانطور که در مقالات قبل گفته شد تراشه A13 بایونیک (هفت نانومتری) در آن به کار گرفته شده است و سیستم عامل آن به نسخه 13 آپدیت شده است. این سری از گوشی ها در ابعاد 8.1 میلی متر پس از اندازه گیری ساخته شده است و حدود 220 گرم وزن دارد. همچنین در این سری اپل سعی کرده از قاب استیل ضدزنگ بهره ببرد. در ویدیویی که در هنگام معرفی این نسخه از آیفون پخش شده بود نشان داده شد که آیفون 11 پرو به طور کامل مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است. این گوشی قادر است تا 3 متر داخل آب رفته و به مدت 30 دقیقه بدون نفوذ آب در آن مقاومت کند. آیفون 11 پرو ضمن داشتن نمایشگر 16 میلیون رنگ سوپر اولد لمسی خازنی با طیف رنگی گسترده، در رزولوشن 1242×2688 پشتیبانی می‌شود. در این سری هم جک 3.5 میلی متری حذف شده است و فناوری دالبی اتموس کماکان پابرجاست. از نکات مهم داستان، باتری 3500 میلی آمپری غیر قابل تعویض است که قادر است در نیم ساعت 50 درصد را شارژ کند.

آیفون 11 پرو

بیشتر بخوانید: عرضه گوشی آیفون 11 پرو و پرو مکس با دوربین‌های سه گانه

رونمایی از IOS 13.1 در نسخه جدید گوشی های آیفون 11 پرو

جدیدترین به روزرسانی نسخه IOS در نسخه 13.1.1 در سری جدید آیفون 11 پرو ارائه شد. در چند روز پیش که صحبت هایی در مورد عرضه نسخه 13 IOS ارائه شده بود، سیستم عامل معرفی شده توسط اپل محدود شد و با ارائه نسخه 13.1.1 مشکلات نسخه معرفی شده رفع شد. در نسخه 13.1.1 مشکلات مربوط به تاچ و کیبورد رفع شد. حتی در مواقعی شاهد سریع خالی شدن باتری گوشی بودیم که با ارائه این نسخه مشاهده شد که مشکل از نسخه IOS بوده است. قابلیت بک آپ گیری در نسخه 13 IOS امکان پذیر نبود و باگ های دیگری نیز در آن دیده میشد. لذا نسخه 13.1.1 IOS تونست برخی از این مشکلات را حل کند. اما کماکان باگ های عجیبی در این سیستم عامل دیده می‌شود. پرش سیمکارت یکی از مشکلات کنونی آیفون 11 پرو 13.1.1 است. امید می‌رود با ارائه نسخه دیگر IOS در آیفون 11 پرو این مشکلات نیز برطرف شود.

IOS 13.1

بیشتر بخوانید: ویژگی های سیستم عامل آی او اس 13.1

آیا گوشی های آیفون پرو 11 هم در خطر جیلبریک قرار دارند؟

از مهم ترین نکاتی که امروزه باید در گوشی های شرکت اپل توجه کرد این است که آیا آیفون 11 پرو هم در خطر احتمالی هک قرار دارند یا خیر. یکی از محققان در صفحه رسمی توییتر توانست یک باگ یا کد مخرب را در آیفون پیدا کند که از طریق آن قادر بود میلیون ها پلتفرم اپل را جیلبریک کند. کد مخرب آیفون یک آسیب پذیری در بوت رام گوشی به شمار می رفت که امکان دسترسی هر فرد ناشناس یا هکری را برای ورود به بخش های خصوصی می داد. این آسیب پذیری مخوف در آیفون نشان داد که هیچ گوشی هوشمندی از گزند هکرها در امان نیست. کد مخرب رخنه یافته در سیستم عامل IOS چک مِیت نام دارد که با وجود نقص امنیتی موجود در آن تمامی کدهای خصوصی آیفون را بالا می آورد. این آسیب پذیری تا ایی است که پلتفرم قادر نخواهد بود نرم افزارها را به روزرسانی کند. اما نکته مهم این است که نسل جدید گوشی های آیفون که از تراشه A13 بایونیک استفاده می‌کنند به هیچ وجه قابل ردیابی نیست و هیچ کد مخربی در آن دیده نمی‌شود. لذا نسخه 13.1.1 IOS در گوشی های آیفون 11 پرو ارائه شده تا هرگونه باگ را رد کرده و از کدهای مخرب محافظت کند. شما می توانید به راحتی گوشی خود را کرک کنید و نرم افزارهای جدید را به روزرسانی کنید. البته یقین داشته باشید که این مصونیت آیفون 11 پرو دیری نخواهد پایید و توسط هکرها کدگذاری خواهد شد.  

هرگز از نمایشگر غیر اصل آیفون 11 پرو استفاده نکنید!

در هنگام عرضه آیفون 11 پرو، شرکت اپل از کاربران خواست تا به هیچ وجه از نمایشگرهای غیر اصلی استفاده نکنند. در واقع شرکت اپل قطعات سخت نمایشگر را در بالاترین استاندارد ممکن ساخته تا در هنگام آسیب پذیری صفحه نمایش راحت قابل تعویض باشند. استانداردهای به کار گرفته شده در نمایشگر آیفون 11 پرو از دقت رنگ و تعادل زمینه سفید و مود نایت به همراه عملکردهای مختلف پشتیبانی می‌کند درحالیکه صفحه نمایش غیراصلی چنین مواردی را پشتیبانی نمی‌کند. لذا علی رغم قیمت بالای نمایشگرهای آیفون، باز هم از نمونه های اصلی آن استفاده کنید.

آیفون 11 پرو

بیشتر بخوانید: معرفی برترین اپلیکیشن‌های آیفون سال 2019

کالبد شکافی اپل واچ سری 5 در کنار گوشی های آیفون 11 پرو

با ارائه گوشی آیفون 11 پرو، ساعت هوشمند اپل واچ 5 نیز عرضه شد که قطعات آن شباهت بسیاری به نسخه قبلی خود سری 4 دارد. پس از کالبدشکافی مشاهده شد که شرکت iFixit برای باز کردن قالب اپل واچ از حرارت خاصی استفاده می‌کند تا هنگام بازگشایی و جا زدن قطعات نرم باشد. باتری داخلی اپل واچ سری پنجم حدود 1.5 برابر بزرگتر از نسخه چهارم است و بر خلاف نسخه قبلی از نمایشگر همیشه روشن استفاده می‌کند. پردازنده مرکزی به کار گرفته شده در اپل واچ سری 5 از سیستم جدید روی چیپ بهره می برد که دارای حافظه ذخیره سازی بیشتری است. اپل واچ سری 5 از دیگر هنرنمایی های اپل در ساخت آن در کنار عرضه گوشی آیفون 11 پرو است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی با گوشی آیفون 11 پرو همگام سازی شود.

اپل واچ سری 5

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید