جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی هواوی P50 پرو، بررسی تخصصی جدیدترین پرچمدار هواوی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
گوشی هواوی P50 پرو، بررسی تخصصی جدیدترین پرچمدار هواوی

هواوی P50 پرو بالاخره جهانی شد و از طراحی کاملا جدید، دوربین های متنوع به همراه سخت افزار و نرم افزار منحصر به فرد بهره می برد.  در میان محدودیت های اعمال شده توسط این شرکت در ایالات متحده، همه گیری جهانی و کمبود مداوم تراشه، لحظه لحظاتی بود که احساس می شد سری هواوی P، دیگر روشنایی روز را نخواهد دید. اما هواوی بر خلاف انتظارات ظاهر شد.

دستگاه ها در نهایت در ماه آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) به کشور چین رسیدند و تقریبا یک سال بعد از عرضه مورد انتظار آن ها، اکنون بازارهای بین المللی دست کم به یکی از فروشنده های اصلی این سری هواوی P50 پرو تبدیل شده اند.

راه دشواری که P40 پرو سپری کرد به احتمال زیاد گریبان گیر هواوی P50 پرو نخواهد شد. و لذا P50 پرو به توانمندترین گوشی با وزن کم در سری P تبدیل شده است.
نگاهی کوتاه به خصوصیات هواوی P50 پرو

ابتدا نگاهی به خصوصیات هواوی P50 پرو داشته باشیم.

- بدون فناوری 5G

- وزن 195 گرم

- صفحه نمایش 6.6 اینچی (1228 در 2700 پیکسل)

- حافظه داخلی 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم - 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم - 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم - 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم

- دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی لنز واید و 64  مگاپیکسلی تله فوتو، 13 مگاپیکسلی اولتراواید (سلفی 40 مگاپیکسلی)

- پشتیبانی از اندروید 12

-  تراشه HiSilicon Kirin 900 و Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 4G

- پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP24 و Adreno 660

- دارای حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش

-  بدون جک 3.5 میلی متری

- در رنگ های طلایی کاکائویی (فقط در چین)، سفید مرواریدی، صورتی افسون و مشکی طلایی

- دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری: ظرفیت 4360 میلی‌آمپر ساعت (شارژ سریع 66 وات به همراه شارژ معکوس)

هواوی P50 پرو و طراحی در 4 رنگ زیبا و دو ماژول بزرگ

هواوی همانند دیگر رندرهای سری P، جدیدترین "طراحی دوربین دوگانه" خود را برای هواوی P50 پرو به نمایش گذاشته است که توسط دو ماژول دوربین دایره ای شکل بزرگ که یکی از آن ها در گوشه بالا سمت چپ پشت شیشه بازتابنده گوشی قرار گرفته، مشخص شده است.
سپس خود ماژول ها در بالای یک المانِ قرص مانند قرار می گیرند، و با وجود ظاهری از هم گسیخته، برآمدگی دوربین قابل چشم پوشی است و یک طراحی جذاب دارد. سه سنسور از چهار سنسور پشتی گوشی در ماژول بالایی و تله فوتو، فلاش و سیستم فوکوس خودکار در ماژول پایین قرار گرفته اند.

در حالی که هواوی این گوشی را در چهار رنگ طلایی مایل به قهوه ای باز (طلایی کاکائویی)، سفید مرواریدی، صورتی افسون و مشکی طلایی معرفی کرده، فقط رنگ های طلایی و مشکی هستند که در سطح بین المللی در دسترس هستند.

Cocoa Gold یا همان طلایی کاکائویی همان طور که یکی از نمایندگان هواوی آن را طلایی خوانده است؛ با ظاهری آینه مانند و نقره ای که "نشانی از چای" دارد بر خلاف انتظارات بسیار زیبا به نظر می رسد.

چیزی که چشمان شما درگیر می کند، مهارت های تطبیق رنگ تیم طراحی، با یک فریم فلزی مکمل است که از خطوط کناره های گرد گوشی مایل شده اند و همچنین لبه بالا و پایین به صورت تخت که شباهت بسیار زیادی به به اوپو دارد. اگرچه روکش براق به طرز شگفت انگیزی مستعد جذب اثر انگشت است، اما هواوی یک کیس انعطاف پذیر شفاف را درون جعبه قرار داده تا این مساله را تا حدودی کاهش دهد و هنوز هم می توانید از رنگ انتخابی خود لذت ببرید.

هواوی P50 پرو علی رغم بهره گیری از یک باتری بزرگ تر به لطف فریم فلزی براق و قاب شیشه ای خمیده جلو و پشت نسبت به دو نسل قبلی خود، دو سبک تر است! (۱۹۵ گرم در مقابل ۲۰۹ گرم) و نازک تر (۸.۵ میلی متر در مقابل. ۸.۹۵ میلی متر) نسبت به پی ۴۰ پرو ۲۰۲۰.
در مجموع می توان گفت یک پرچمدار بسیار باریک و سبک با کیفیت ساخت بالا و مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است.

هواوی P50 پرو ، اولین گوشی سری P با نرخ رفرش 120 هرتز

پس از خرید هواوی P50 پرو، یکی از احساسات خوشایندی که به خریداران این گوشی تزریق می شود این است که برخلاف دیگر رقبای هم رده، این گوشی از اندازه کوچکتری برخوردار است.

فریم نازک آن یک پنل ۶.۶ اینچی با لبه های خمیده را احاطه کرده که به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز می رسد و جلوه های بصری فوق العاده روان را فراهم می کند. (برای اولین بار است که در سری P از این ویژگی استفاده شده است). این قابلیت با نرخ پاسخ لمسی ۳۰۰ هرتز ( که برای بازی عالی است) و کنترل روشنایی ۱۴۴۰ هرتز PWM (با هدف کاهش فشار چشم، به ویژه در روشنایی کم تر) همراه است.

هواوی همچنین با یکپارچه سازی پشتیبانی از رنگ ۱۰ بیتی، فناوری نمایشگر خود را ارتقا داده و رزولوشن ۲۷۰۰ px تا ۱۲۲۸ px با تراکم ۴۵۰ ppi را شامل می شود. شما می توانید این نمایشگر را با زاویه دید استثنایی (بدون در نظر گرفتن کم ترین افت روشنایی در هنگام مشاهده خارج از محور) تنظیم کنید و همین موضوع باعث می شود یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی های هوشمند حال حاضر باشد.

دوربین جلوی این گوشی از حسگر دوگانه با چینش قرصی شکل قبلی خود به همراه یک اسپیکر در مرکز قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت اپتیکال نیز درون صفحه نمایش و در پایین پنل قرار دارد و نسبت به سری قبلی خود عملکرد بهتری دارد، اگرچه هنوز هم  می تواند از نظر زمان پاسخگویی و هم از نظر قابلیت اطمینان، بهبود یابد. همچنین امکان باز کردن قفل گوشی با دوربین RGB نیز وجود دارد.

این صفحه نمایش زیبا با یک جفت اسپیکر استریو همراه است و اسپیکرهای مکالمه در هر دو لبه بالا و پایین گوشی (در حالت پرتره) قرار گرفته اند. بلندی صدا قابل قبول و بدون اعوجاج است و بلندگوها نیز وضوح و محدوده مطلوبی را ارائه می دهند. باس بیشتر همیشه در زمینه صدای موبایل تحسین برانگیز است و P50 Pro تلاش زیادی برای رفع این مشکل انجام نداده، لذا ممکن است در بهضی اوقات میزان صدای ناشی از وجود زیاد باس، نامتعادل به نظر برسد.

در جعبه این گوشی خبری از آداپتور USB - C  و همچنین هندزفری نیست. به ۳.۵ میلی متری نیست. در حالی که هواوی هیچ اشاره ای به فناوری Acoustic Display که برای اولین بار در سری P30 پرو  پیاده سازی شد و یک اسپیکر قابل تشخیص را حذف کرد، نمی کند. همچنین پوشاندن گریل بالای بلندگو تاثیر زیادی بر کیفیت تماس ندارد و این مورد  نشان می دهد که برخی تغییرات این سیستم ممکن است در P50 پرو نیز به همین منوال ادامه داشته باشد.

البته که وضوح و حجم صدا به شدت قابل قبول هستند با اینکه نشت صدا نیز یکی از ویژگی های حائز اهمیت گوشی است. اما تا آن حد انتظار نداشته باشید که P50 بتواند مکالمه ی شما را محیط های شلوغ به یک محیط ساکت تبدیل کند.

گوشی هواوی P50 پرو، بررسی تخصصی جدیدترین پرچمدار هواوی

بیشتر بخوانید: مشخصات گوشی گلکسی اس 10

تجربه کاربری و سخت افزاری هواوی P50 پرو؛ پشتیبانی از نسخه EMUI 12

هواوی P50 پرو از یک سیستم عامل جدید بهره بده است. اگر اخبار اخیر هواوی را دنبال کرده باشید، می دانید که HarmonyOS آخرین و بزرگ ترین سیستم عامل موبایلی این شرکت است. از میت پد ۱۱ گرفته تا هواوی واچ ۳ و حتی در سری P50 پرو و P50، از این سیستم عامل بهبود یافته استفاده شده که متاسفانه فقط در چین در دسترس است.

در سطح بین المللی این گوشی از رابط کاربری EMUI 12 استفاده می کند که کاربران قدیمی هواوی آن را به عنوان نسخه همیشگی این شرکت می شناسند. رابط کاربری EMUI در آپدیت اخیر خود (به گفته هواوی) براساس ساختار AOSP (پروژه متن باز اندروید) اجرا می شود و البته به طور کامل فاقد سرویس های موبایل گوگل است. توجه داشته باشید که اخیراً سری های P30 پرو و P40 پرو نسخه EMUI 12 را دریافت کرده اند.

تجربه جهانی رابط کاربری EMUI 12 در P50 پرو هنوز هم مانند اکثر گوشی های اندرویدی اخیر (مبتنی بر اندروید ۱۱) و همچنین HarmonyOS2 است. وجه تمایز اصلی این رابط کاربری با هارمونی، اعلان ها و مرکز کنترل شبیه به iOS است که به دو بخش مجزا تقسیم شده اند و به ترتیب با سوایپ به سمت پایین از بالا سمت چپ و بالا سمت راست نمایشگر قابل دسترسی خواهد بود.

EMUI همچنین دارای یک طرح رنگ سفید به آبی متمایز تبدیل شده (البته با صرف نظر از حالت دارک) و در زمینه هایی مانند آیکونوگرافی اپلیکیشن ها، عناصر نمایش همیشه روشن انیمیشنی و منوی تنظیمات، زیبایی قابل درکی به خود گرفته است. با استفاده از گوشی اندرویدی مجهز به گوگل اسیستنت، برای تمام اپلیکیشن ها و تجربه های کلیدی که انتظار دارید، یک جایگزین مستقیم پیدا خواهید کرد. اپ گالری هواوی جایگزین فروشگاه گوگل پلی و همچنین دستیار هواوی جایگزین دستیار گوگل با تمام اجزای صوتی آن شده است.

اگر به گوگل وابسته نیستید، حرکت به سمت EMUI در P50 پرو نباید مشکلی برای شما ایجاد کند؛ این اکوسیستم در نوع خود یک اکوسیستم کامل است. لذا برای کسانی که به برنامه ها و سرویس های گوگل آمریکایی عادت کرده اند، استفاده از قابلیت های مشتبه گوگل در P50 پرو یک تمرین برای یک جهش موازی و تغییرات قابل توجه آن خواهد بود.

اگرچه برخی از برنامه های گوگل را می توان از طریق سایت هایی مانند APKPure (مانند گوگل مپس) دانلود کرد، اما شما قادر به ورود به حساب کاربری گوگل خود نخواهید بود و در همچنین به تنظیمات، مکان های ذخیره شده و غیره دسترسی نخواهید داشت.

در حالی که هواوی گام هایی را برای بهبود تجربه کلی نصب برنامه ها از منابع مختلف برداشته، ولی به روز نگه داشتن آن ها نیز یک چالش برای او به شمار می رود. برخی از اپلیکیشن های به روز شده باید مجددا روی نسخه پیشین و موجود نصب شوند، و برخی برنامه های خارج از اپ گالری را نیز نمی توان در پس زمینه به روز کرد؛ لذا پس از ورود به اپ گالری، نیازمند تایید به صورت دستی و سپس نصب آن است.

این گوشی از همان چیپست ۵ نانومتری موجود در اکثر بهترین و درخشان ترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۱ استفاده می کند، ولی هنوز هم یک اثر عجیب دیگر از ناتوانی این شرکت در کار با برخی فناوری های وابسته به آمریکا در گوشی پیدا می شود و آن، نبود فناوری 5G است.

اینکه چرا آخرین سری P نمی تواند از مزایای اتصال 5G بهره مند شود، در حالی که دیگر دستگاه های نسبتا جدید هواوی مانند سری میت ۴۰ و میت X۲ تاشو دارای این قابلتیند، هنوز مشخص نیست و این یکی دیگر از نکات ناامیدکننده P50 پرو است.

باتری 66 واتی هواوی P50 پرو

هواوی علی رغم نازک تر و سبک تر بودن نسبت به نسل قبلی خود، موفق شده با یک سلول ۴۳۶۰ میلی آمپر ساعتی درون گوشی P50 پرو، بالاترین ظرفیت باتری را در یک دستگاه سری P جای دهد. رابط کاربری EMUI به خاطر مدیریت کامل گوشی هزینه مصرفی پس زمینه زیادی را دارد البته این موضوع طبیعی است و تاثیری بر قابلیت استفاده روزمره، تایمینگ کارکرد اپلیکیشن ها یا عملکرد کلی آن ها ندارد. زمان روشن بودن صفحه نمایش به طور مداوم به ۸.۷۵ ساعت می رسد که این نکته را نباید نادیده گرفت. علاوه بر این، P50 پرو، با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۶ وات، پشتیبانی از شارژ بی سیم ۵۰ وات و شارژ بی سیم معکوس از شارژ فوق العاده سری میت ۴۰ بهره می برد.

هواوی یک آداپتور ۶۶ واتی SuperCharge را درون جعبه قرار داده که گوشی را تنها در ۳۰ دقیقه به بیش از ۸۰ درصد شارژ می رساند و P50 پرو را در حدود ۴۵ دقیقه به طور کامل شارژ می کند. اگرچه این موضوع به خودی خود جالب توجه است، اما قدرت شارژ گوشی زمانی نمایان می شود که برای استفاده عمومی از آن، فقط به حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد شارژ نیاز خواهید داشت.

هواوی P50 پرو، چهار دوربین همه کار دارد

یکی از نقاط قوت هر پرچم دار هواوی، دوربین آن است و طراحی دوال ماتریکس گوشی P50 پرو مجموعه ای جذاب از سنسورها را در خود جای داده است؛ به طوری که حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی "True - Chroma" با لرزش گیر اپتیکال، آن را همراهی می کند.

مدل پرو که از چند نسل پیش در خانواده سری P جا خوش کرده است، از یک سنسور اختصاصی ۴۰ مگاپیکسلی مونوکروم بهره می برد، در حالی که یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی (با بزرگنمایی اپتیکال ۳.۵ برابری) لنزهای پشت گوشی را تشکیل می دهند.

همانطور که از نام تجاری "True -Chroma" پیداست، «دقت رنگ بهتر» تمرکز اصلی سیستم دوربین این نسل است.

در این بین، چند فن آوری دیگر نیز وجود دارند که برای بهبود کیفیت تصویر تلاش می کنند. طبق گزارش ها، "Huawei XD Optics" خطاهای نور را قبل از مرحله پردازش تصاویر، تصحیح می کند. سپس موتور تصویر "XD Fusion Pro" این شرکت به کار گرفته می شود که برای هوشمندسازی رنگ، گستره دینامیکی و جزئیات، پیش از ارائه تصویر نهایی طراحی شده است.

چیزهای زیادی در مورد عکس هایی که P50 پرو ثبت می کند، وجود دارد. عکس ها معمولا رنگ های روشن تر و طبیعی تری را در مقایسه با رقبای اصلی ارائه می دهند، همچنین پردازش HDR، به خوبی اطلاعات و پیکسل های تصاویر را در اطراف روشنایی ها و قسمت های تاریک کادر حفظ می کند. با تمام پردازش هایی که هواوی در در دوربین انجام می دهد، P50 پرو دارای خروجی تصاویری نرم تر (برجسته تر) و کم پردازش تر از امثال سامسونگ، گوگل یا حتی اپل می باشد. این تصمیم، یک تصمیم عمدی و هدف دار است، نه نشان دهنده یک مزیت یا نقص فنی در دستگاه!

قیمت کنونی گوشیP50  پرو

هواوی پس از مسیری کاملا مستند و ترسیم شده برای عرضه به بازار، سرانجام توانست P50 و P50 پرو را در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۲۱ به مخاطبان چینی معرفی کند و این گوشی ها ماه بعد (۱۲ تیر ۱۴۰۰) در همان کشور به فروش رسیدند.

در بازار جهانی نیز ابتدا در بازارهای متعدد خاورمیانه و آسیا (حدود اواسط ژانویه ۲۰۲۲) پیش سفارش شد و نهایتاً در پایان ماه (۲۶ دسامبر) به اروپا راه پیدا کرد.

اکنون هواوی P50 پرو را با قیمت 27 تا 28 میلیون تومان در بازار ایران می توان خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید