جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

یکی از طرفداران اپل آی‌مک بیست ساله G4 را با تراشه M1 احیا کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
یکی از طرفداران اپل آی‌مک بیست ساله G4 را با تراشه M1 احیا کرد

طرفداران مک احتمالا از خبر پایان تولید نسخه 27 اینچی این دستگاه ناراحت هستند، به همین خاطر یکی از آن‌ها به سراغ آی‌مک G4 سال 2002 رفته و با چیپست قدرتمند M1، این کامپیوتر را احیا کرده است.

 

یکی از کاربران انجمن گفتگوی MacRumors به نام Connor55 توانسته آی‌مک G4 را با مادربرد مک مینی فعلی به‌روز کند. اندازه مادربرد مک مینی کوچک‌تر از هارد درایو آی‌مک G4 است و از یک تراشه M1 به همراه 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

یکی از طرفداران اپل آی‌مک بیست ساله G4 را با تراشه M1 احیا کرد

آی‌مک 2002 اپل با تراشه M1

کاربر Connor55 همچنین درگاه‌های مدرنی را به این کامپیوتر اضافه کرده است. آی‌مک G4 دو درگاه USB 2.0، دو درگاه FireWire 400، دو درگاه VGA، یک درگاه S-Video و یک جک هدفون داشت. ولی این به‌روزرسانی کامپیوتر اپل را به درگاه‌های USB-C ،HDMI، سه درگاه USB-A، کارت‌خوان حافظه SD، درگاه اترنت و جک هدفون مجهز می‌کند.

یکی از طرفداران اپل آی‌مک بیست ساله G4 را با تراشه M1 احیا کرد

بیشتر بخوانید: بلومبرگ: اپل در 2022 از چهار مک مجهز به تراشه M2 رونمایی می‌کند

آی‌مک 2002 حتی به وای فای و بلوتوث مجهز شده است

آی‌مک دستکاری‌شده از دکمه پاور و درایو نوری آی‌مک G4 بهره می‌برد. نمایشگر و نور زمینه هم به‌خوبی کار می‌کنند و حتی می‌توان از وای فای و بلوتوث استفاده کرد. Connor55 می‌گوید: «3 آنتن مک مینی M1 به یک آنتن کاهش پیدا کرده که من آن را در کنار شیارهای بالای بدنه قرار دادم. سیگنال وای فای چندان تعریفی ندارد، بنابراین یک تقویت‌کننده کنارش گذاشتم و حالا می‌توانم سرعت 100 مگابیتی داشته باشم. بلوتوث فقط در نزدیکی خود دستگاه کار می‌کند و عملا بلااستفاده است.»

آی‌مک G4 یکی از کامپیوترهای محبوبی بود که با یک پایه خاص به یک نمایشگر LCD وصل می‌شد. ظاهر این دستگاه هنوز هم می‌تواند برای امروز جذاب باشد، اما قطعات داخلی آن باید به‌روز می‌شد. کامپیوتر اپل پنلی با رزولوشن 1024 در 768 داشت و از پردازنده PowerPC G4 با سرعت کلاک 1 گیگاهرتز و انویدیا GeForce4 MX به همراه 256 مگابایت رم DDR SDRAM با سرعت 333 مگاهرتز و 80 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید